abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217985458
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217985476
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat dit vooral een EU zaak is, laat het lekker aan de minister van buitenlandse zaken en wat hij denkt dat er in de EU haalbaar is.
Ik vind dit best bijzonder. Bromet en Grinwis mogen toch ook met een motie komen over grondgebonden landbouw. Je kan je hier prima achter verschuilen maar als kamerlid mag je toch gewoon met ideeën komen?

Het voelt voor mij wat als een gelegenheidargument omdat je het domme ideeën vind.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:14:00 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217985489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat dit vooral een EU zaak is, laat het lekker aan de minister van buitenlandse zaken en wat hij denkt dat er in de EU haalbaar is.
GL/PvdA mag natuurlijk met ideeën komen die de minister eventueel kan uitvoeren.

Overigens is Veldkamp nog veel te lief voor Israel. Hij heeft het al anderhalf jaar over stille diplomatie. Ik zou eens willen dat hij op tafel legt hoeveel hij daar daadwerkelijk mee heeft bereikt. Ik schat in dat het op één hand te tellen is.
pi_217985496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind dit best bijzonder. Bromet en Grinwis mogen toch ook met een motie komen over grondgebonden landbouw. Je kan je hier prima achter verschuilen maar als kamerlid mag je toch gewoon met ideeën komen?
Ja, het mag wel. Maar het moet niet. Dat is wat ik bedoel. De minister moet wat, de oppositie hoeft niks.

En dat kon GL-PvdA in dit geval dus gebruiken. Ceder zie je ook zo min mogelijk controversieels zeggen momenteel, omdat het gevoelig ligt in de partij. Piri had dat ook kunnen doen. Betuig steun aan het plan van de minister, geef aan dat je hem steunt als er sancties richting Israël mogelijk zijn en laat het bij zulke vaagheden. Zorg dat je op dit onderwerp het nieuws niet haalt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:18:09 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217985510
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het mag wel. Maar het moet niet. Dat is wat ik bedoel. De minister moet wat, de oppositie hoeft niks.

En dat kon GL-PvdA in dit geval dus gebruiken. Ceder zie je ook zo min mogelijk controversieels zeggen momenteel, omdat het gevoelig ligt in de partij. Piri had dat ook kunnen doen. Betuig steun aan het plan van de minister, geef aan dat je hem steunt als er sancties richting Israël mogelijk zijn en laat het bij zulke vaagheden. Zorg dat je op dit onderwerp het nieuws niet haalt.
Ik vind dit echt nog te voorzichtig. Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel. Het is eerder schandalig dat dit kabinet zich blijft verhullen onder vaagheden als 'stille diplomatie' en 'elke keer blijven afwegen'.

Nederland doet niet genoeg om genocide te voorkomen.
pi_217985521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
GL/PvdA mag natuurlijk met ideeën komen die de minister eventueel kan uitvoeren.

Overigens is Veldkamp nog veel te lief voor Israel. Hij heeft het al anderhalf jaar over stille diplomatie. Ik zou eens willen dat hij op tafel legt hoeveel hij daar daadwerkelijk mee heeft bereikt. Ik schat in dat het op één hand te tellen is.
Met harde diplomatie, sancties of wat dan ook hadden we ook niks bereikt. Netanyahu luistert niet eens naar zijn eigen parlement, laat staan naar een ander. Zelfs niet naar de VS.

De enige sanctie die idd al wat had uitgemaakt was het stoppen van leveren van zaken voor de iron dome: dan waren er nu al duizenden Israëlische doden. Dat heeft Iran op 1 oktober 2024 al aangetoond.
pi_217985533
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vraag mij echt af of de mensen die overwegen GL/PvdA te stemmen problemen hebben met deze uitspraken? Kan daar geen data over vinden.
pi_217985543
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik vind dit echt nog te voorzichtig. Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel. Het is eerder schandalig dat dit kabinet zich blijft verhullen onder vaagheden als 'stille diplomatie' en 'elke keer blijven afwegen'.

Maar daar gaat het niet leveren van Iron Dom-onderdelen ook niks aan veranderen natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217985551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vraag mij echt af of de mensen die overwegen GL/PvdA te stemmen problemen hebben met deze uitspraken? Kan daar geen data over vinden.
Als die geen problemen hebben met het bedreigen van de Israëlische bevolking met uitroeien (dat gaat gebeuren zonder Iron Dome) zijn ze niet beter dan met hen die geen problemen hebben met het uitroeien van de bevolking van Gaza. Ik schat de PvdA-achterban hoger in dan dat.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:22:39 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217985552
Vooral een blunder om je tegen Israël te keren in zaken Iran.

Dat is gewoon een schurkenregime waarbij bijna iedereen het wel eens is dat die geen kernwapens mogen bezitten.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:24:28 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217985561
quote:
Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel.
Maar er is ook heel veel weerstand tegen. Dus dat er 100.000 man op het Malieveld staan is op zichzelf geen argument om sancties in te stellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:26:23 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217985573
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met harde diplomatie, sancties of wat dan ook hadden we ook niks bereikt. Netanyahu luistert niet eens naar zijn eigen parlement, laat staan naar een ander. Zelfs niet naar de VS.

De enige sanctie die idd al wat had uitgemaakt was het stoppen van leveren van zaken voor de iron dome: dan waren er nu al duizenden Israëlische doden. Dat heeft Iran op 1 oktober 2024 al aangetoond.
Je kunt ze natuurlijk wel economisch pijn gaan doen. Dat is vaak het meest effectief want uiteindelijk raakt het de mensen in hun portemonnee.

quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar daar gaat het niet leveren van Iron Dom-onderdelen ook niks aan veranderen natuurlijk.
Klopt
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:27:22 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217985583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar er is ook heel veel weerstand tegen. Dus dat er 100.000 man op het Malieveld staan is op zichzelf geen argument om sancties in te stellen.
Er is wel het nodige draagvlak waar het gaan om Gaza. Iran lijkt me een heel ander verhaal.
pi_217985598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je kunt ze natuurlijk wel economisch pijn gaan doen. Dat is vaak het meest effectief want uiteindelijk raakt het de mensen in hun portemonnee.
[..]
Eens. En dat laat je de minister van buitenlandse zaken (die al een enorme aanjager is in de EU) dan regelen in Europa. Veldkamp wordt in het buitenland inmiddels gezien als één van de meest Israëlkritische figuren en de meest invloedrijke van hen, dus doen alsof Nederland te weinig doet is echt wel de werkelijkheid negeren.
pi_217985604
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als die geen problemen hebben met het bedreigen van de Israëlische bevolking met uitroeien (dat gaat gebeuren zonder Iron Dome) zijn ze niet beter dan met hen die geen problemen hebben met het uitroeien van de bevolking van Gaza. Ik schat de PvdA-achterban hoger in dan dat.
Ik heb ook niets met dit iron dome onderdelen idee, denk dat het een nogal polariserend idee is. Denk ook dat het voor de GL/PvdA niet vreemd is om een strengere aanpak van Israël te wensen
pi_217985766
quote:

[..]

Stoppen van leveren onderdelen voor het Iron Dome doet ook helemaal niets om genocide te voorkomen, sterker nog dat zorgt enkel voor meer doden. Het is gewoon echt een heel achterlijke suggestie van Piri.
pi_217985831
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens. En dat laat je de minister van buitenlandse zaken (die al een enorme aanjager is in de EU) dan regelen in Europa. Veldkamp wordt in het buitenland inmiddels gezien als één van de meest Israëlkritische figuren en de meest invloedrijke van hen, dus doen alsof Nederland te weinig doet is echt wel de werkelijkheid negeren.
Als Nederland echt iets wil doen, moet je inderdaad inzetten op economische voordelen wegnemen, eventueel in combinatie met sancties en een verbod op levering van offensieve wapens. Dat laatste zal weinig betekenen zolang Trump alles levert wat ze willen hebben.

En dit in Europees verband want anders is het grotendeels symboolpolitiek.
pi_217986094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Vooral een blunder om je tegen Israël te keren in zaken Iran.

Dat is gewoon een schurkenregime waarbij bijna iedereen het wel eens is dat die geen kernwapens mogen bezitten.
Wat een onzin zeg. Als zij kernwapens willen is dat geen enkel probleem. Pakistan heeft dat ook al jaar en dag en we leven allemaal nog. Daarbij is dat natuurlijk niet de reden voor zo'n oorlog Netanyahu kraait al 30 jaar dat ze nu echt bijna atoomwapens hebben. Het is afleiding van Gaza en ze willen regime change. Nou we hebben gezien in Irak en Syrie hoe fijn dat uitpakt voor Europa.

Bijna iedereen is het eens dat deze illegale aanval een extreem dom idee is. Als het om schurkenregimes gaat hebben we ook nooit problemen met het vergelijkbare Saudi Arabie.
pi_217986121
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom niet? Het voert de druk op lijkt me. Als de keuze is tussen de eigen bevolking beschermen of doorgaan met genocide moeten ze toch kleur bekennen. Piri is altijd sterk op dit onderwerp. Wat dat betreft zouden we ook aan moeten sturen op regime change in Israel wat een schurkenstaat is dat.
Beangstigend hoe makkelijk mensen zinloze oorlogen sturen met wat kul argumenten precies hetzelfde als bij Irak.
  donderdag 19 juni 2025 @ 16:40:57 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217986136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Als zij kernwapens willen is dat geen enkel probleem. Pakistan heeft dat ook al jaar en dag en we leven allemaal nog. Daarbij is dat natuurlijk niet de reden voor zo'n oorlog Netanyahu kraait al 30 jaar dat ze nu echt bijna atoomwapens hebben. Het is afleiding van Gaza en ze willen regime change. Nou we hebben gezien in Irak en Syrie hoe fijn dat uitpakt voor Europa.

Bijna iedereen is het eens dat deze illegale aanval een extreem dom idee is. Als het om schurkenregimes gaat hebben we ook nooit problemen met het vergelijkbare Saudi Arabie.
Ik zou kernwapens in handen van SA ook al geen goed idee vinden.
pi_217986184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zou kernwapens in handen van SA ook al geen goed idee vinden.
Er was een deal met Iran om te zorgen dat ze geen kernwapens ontwikelden. Dat ging best goed, die deal is verbroken door een onbetrouwbaar regime op voorspraak van een door ICC gezochte leider van een ander onbetrouwbaar regime. In elk geval zal zo'n aanval als dit eerder landen aanmoedigen om wel kernwapens te nemen zodat ze niet worden aangevallen. Als Iran daadwerkelijk gevaarlijk was voor Israel zouden ze niet vrijwillig een oorlog beginnen.
pi_217986300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Er was een deal met Iran om te zorgen dat ze geen kernwapens ontwikelden. Dat ging best goed, die deal is verbroken door een onbetrouwbaar regime op voorspraak van een door ICC gezochte leider van een ander onbetrouwbaar regime. In elk geval zal zo'n aanval als dit eerder landen aanmoedigen om wel kernwapens te nemen zodat ze niet worden aangevallen. Als Iran daadwerkelijk gevaarlijk was voor Israel zouden ze niet vrijwillig een oorlog beginnen.
1 oktober 2024 wordt net als 7 oktober 2023 al snel weer vergeten in bepaalde radicale kringen, zie ik.
  donderdag 19 juni 2025 @ 17:13:05 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217986328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat de aanleiding is dat ze ze willen bouwen interesseert me niet zo eigenlijk. Ik vind het simpelweg geen goed idee als een uit geloofsfanaten bestaand schurkenregime kernwapens heeft.
  donderdag 19 juni 2025 @ 17:15:45 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217986339
Israël is ook een schurkenstaat
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217986361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 17:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
1 oktober 2024 wordt net als 7 oktober 2023 al snel weer vergeten in bepaalde radicale kringen, zie ik.
Bedoel je dit met 1 oktober 2024?
Libanon meldt 95 doden bij Israëlische aanvallen
Misschien moet je wat duidelijker zijn.

7 oktober beroepen is nogal kansloos heden ten dage. Als dat zo vreselijk was laten we dan eens iets doen aan Israel dat meer dan 20 keer zoveel onschuldige mensen heeft vermoord naar aanleiding daarvan. Sneu dat mensen zogenaamd druk willen zetten op Israel maar iets concreets als stoppen met supporten van die Iron dome nee dat zou te ver gaan. Het moet dus blijven bij tikken op de vingers door politici iets wat bewezen volledig ineffectief is in het geval van Israel. Ze lachen ons gewoon uit en trekken hun eigen plan.
Als je het mij vraagt moet je als iets wil bereiken door druk te zetten juist noodzakelijke handel afstoppen. Israel begrijpt dat wel, die hongeren Gaza uit als strategie. Wij hoeven niet zo wreed te zijn, Israel mag zelf kiezen wat het wordt.

Israel valt een stuk meer landen binnen dan Iran. Israel pleegt een stuk meer terreur dan Iran. Als hun atoomprogramma geen probleem is dan hoeven we ons ook geen zorgen te maken over Iran. Daarbij je ziet toch dat Israel binnen een paar dagen zegt het complete Iraanse luchtruim te bezitten. Typisch hoe zo'n tegenstander als Iran heel erg eng is zelfs het bestaan van Israel zou bedreigen en tegelijkertijd toch ook weinig voorstelt.

Voor mij liever een ander regime in Iran. Maar die zitten natuurlijk een stuk steviger nu de bommen van Israel een rally around the flag veroorzaken. Wat ze meer in verlegenheid had gebracht was als het westen dezelfde strategie als bij Oekraine toe had gepast. Zoek meer toenadering, handel er meer mee zo week je landen los uit de Russische invloedssfeer. Gewoon een idiote hoeveelheid bommen gooien draagt nooit bij een oplossing zoals we willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')