Ik vind dit best bijzonder. Bromet en Grinwis mogen toch ook met een motie komen over grondgebonden landbouw. Je kan je hier prima achter verschuilen maar als kamerlid mag je toch gewoon met ideeën komen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat dit vooral een EU zaak is, laat het lekker aan de minister van buitenlandse zaken en wat hij denkt dat er in de EU haalbaar is.
GL/PvdA mag natuurlijk met ideeën komen die de minister eventueel kan uitvoeren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat dit vooral een EU zaak is, laat het lekker aan de minister van buitenlandse zaken en wat hij denkt dat er in de EU haalbaar is.
Ja, het mag wel. Maar het moet niet. Dat is wat ik bedoel. De minister moet wat, de oppositie hoeft niks.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind dit best bijzonder. Bromet en Grinwis mogen toch ook met een motie komen over grondgebonden landbouw. Je kan je hier prima achter verschuilen maar als kamerlid mag je toch gewoon met ideeën komen?
Ik vind dit echt nog te voorzichtig. Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel. Het is eerder schandalig dat dit kabinet zich blijft verhullen onder vaagheden als 'stille diplomatie' en 'elke keer blijven afwegen'.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het mag wel. Maar het moet niet. Dat is wat ik bedoel. De minister moet wat, de oppositie hoeft niks.
En dat kon GL-PvdA in dit geval dus gebruiken. Ceder zie je ook zo min mogelijk controversieels zeggen momenteel, omdat het gevoelig ligt in de partij. Piri had dat ook kunnen doen. Betuig steun aan het plan van de minister, geef aan dat je hem steunt als er sancties richting Israël mogelijk zijn en laat het bij zulke vaagheden. Zorg dat je op dit onderwerp het nieuws niet haalt.
Met harde diplomatie, sancties of wat dan ook hadden we ook niks bereikt. Netanyahu luistert niet eens naar zijn eigen parlement, laat staan naar een ander. Zelfs niet naar de VS.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
GL/PvdA mag natuurlijk met ideeën komen die de minister eventueel kan uitvoeren.
Overigens is Veldkamp nog veel te lief voor Israel. Hij heeft het al anderhalf jaar over stille diplomatie. Ik zou eens willen dat hij op tafel legt hoeveel hij daar daadwerkelijk mee heeft bereikt. Ik schat in dat het op één hand te tellen is.
Ik vraag mij echt af of de mensen die overwegen GL/PvdA te stemmen problemen hebben met deze uitspraken? Kan daar geen data over vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het mag wel. Maar het moet niet. Dat is wat ik bedoel. De minister moet wat, de oppositie hoeft niks.
En dat kon GL-PvdA in dit geval dus gebruiken. Ceder zie je ook zo min mogelijk controversieels zeggen momenteel, omdat het gevoelig ligt in de partij. Piri had dat ook kunnen doen. Betuig steun aan het plan van de minister, geef aan dat je hem steunt als er sancties richting Israël mogelijk zijn en laat het bij zulke vaagheden. Zorg dat je op dit onderwerp het nieuws niet haalt.
Maar daar gaat het niet leveren van Iron Dom-onderdelen ook niks aan veranderen natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit echt nog te voorzichtig. Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel. Het is eerder schandalig dat dit kabinet zich blijft verhullen onder vaagheden als 'stille diplomatie' en 'elke keer blijven afwegen'.
Nederland doet niet genoeg om genocide te voorkomen.
Als die geen problemen hebben met het bedreigen van de Israëlische bevolking met uitroeien (dat gaat gebeuren zonder Iron Dome) zijn ze niet beter dan met hen die geen problemen hebben met het uitroeien van de bevolking van Gaza. Ik schat de PvdA-achterban hoger in dan dat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af of de mensen die overwegen GL/PvdA te stemmen problemen hebben met deze uitspraken? Kan daar geen data over vinden.
Maar er is ook heel veel weerstand tegen. Dus dat er 100.000 man op het Malieveld staan is op zichzelf geen argument om sancties in te stellen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel.
Je kunt ze natuurlijk wel economisch pijn gaan doen. Dat is vaak het meest effectief want uiteindelijk raakt het de mensen in hun portemonnee.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met harde diplomatie, sancties of wat dan ook hadden we ook niks bereikt. Netanyahu luistert niet eens naar zijn eigen parlement, laat staan naar een ander. Zelfs niet naar de VS.
De enige sanctie die idd al wat had uitgemaakt was het stoppen van leveren van zaken voor de iron dome: dan waren er nu al duizenden Israëlische doden. Dat heeft Iran op 1 oktober 2024 al aangetoond.
Kloptquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet leveren van Iron Dom-onderdelen ook niks aan veranderen natuurlijk.
Er is wel het nodige draagvlak waar het gaan om Gaza. Iran lijkt me een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er is ook heel veel weerstand tegen. Dus dat er 100.000 man op het Malieveld staan is op zichzelf geen argument om sancties in te stellen.
Eens. En dat laat je de minister van buitenlandse zaken (die al een enorme aanjager is in de EU) dan regelen in Europa. Veldkamp wordt in het buitenland inmiddels gezien als één van de meest Israëlkritische figuren en de meest invloedrijke van hen, dus doen alsof Nederland te weinig doet is echt wel de werkelijkheid negeren.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt ze natuurlijk wel economisch pijn gaan doen. Dat is vaak het meest effectief want uiteindelijk raakt het de mensen in hun portemonnee.
[..]
Ik heb ook niets met dit iron dome onderdelen idee, denk dat het een nogal polariserend idee is. Denk ook dat het voor de GL/PvdA niet vreemd is om een strengere aanpak van Israël te wensenquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als die geen problemen hebben met het bedreigen van de Israëlische bevolking met uitroeien (dat gaat gebeuren zonder Iron Dome) zijn ze niet beter dan met hen die geen problemen hebben met het uitroeien van de bevolking van Gaza. Ik schat de PvdA-achterban hoger in dan dat.
Stoppen van leveren onderdelen voor het Iron Dome doet ook helemaal niets om genocide te voorkomen, sterker nog dat zorgt enkel voor meer doden. Het is gewoon echt een heel achterlijke suggestie van Piri.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dit echt nog te voorzichtig. Je ziet met Rode Lijn-demonstraties dat er echt wel steun is voor maatregelen tegen Israel. Het is eerder schandalig dat dit kabinet zich blijft verhullen onder vaagheden als 'stille diplomatie' en 'elke keer blijven afwegen'.
Nederland doet niet genoeg om genocide te voorkomen.
Als Nederland echt iets wil doen, moet je inderdaad inzetten op economische voordelen wegnemen, eventueel in combinatie met sancties en een verbod op levering van offensieve wapens. Dat laatste zal weinig betekenen zolang Trump alles levert wat ze willen hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. En dat laat je de minister van buitenlandse zaken (die al een enorme aanjager is in de EU) dan regelen in Europa. Veldkamp wordt in het buitenland inmiddels gezien als één van de meest Israëlkritische figuren en de meest invloedrijke van hen, dus doen alsof Nederland te weinig doet is echt wel de werkelijkheid negeren.
Wat een onzin zeg. Als zij kernwapens willen is dat geen enkel probleem. Pakistan heeft dat ook al jaar en dag en we leven allemaal nog. Daarbij is dat natuurlijk niet de reden voor zo'n oorlog Netanyahu kraait al 30 jaar dat ze nu echt bijna atoomwapens hebben. Het is afleiding van Gaza en ze willen regime change. Nou we hebben gezien in Irak en Syrie hoe fijn dat uitpakt voor Europa.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Vooral een blunder om je tegen Israël te keren in zaken Iran.
Dat is gewoon een schurkenregime waarbij bijna iedereen het wel eens is dat die geen kernwapens mogen bezitten.
Waarom niet? Het voert de druk op lijkt me. Als de keuze is tussen de eigen bevolking beschermen of doorgaan met genocide moeten ze toch kleur bekennen. Piri is altijd sterk op dit onderwerp. Wat dat betreft zouden we ook aan moeten sturen op regime change in Israel wat een schurkenstaat is dat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet leveren van Iron Dom-onderdelen ook niks aan veranderen natuurlijk.
Ik zou kernwapens in handen van SA ook al geen goed idee vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Als zij kernwapens willen is dat geen enkel probleem. Pakistan heeft dat ook al jaar en dag en we leven allemaal nog. Daarbij is dat natuurlijk niet de reden voor zo'n oorlog Netanyahu kraait al 30 jaar dat ze nu echt bijna atoomwapens hebben. Het is afleiding van Gaza en ze willen regime change. Nou we hebben gezien in Irak en Syrie hoe fijn dat uitpakt voor Europa.
Bijna iedereen is het eens dat deze illegale aanval een extreem dom idee is. Als het om schurkenregimes gaat hebben we ook nooit problemen met het vergelijkbare Saudi Arabie.
Er was een deal met Iran om te zorgen dat ze geen kernwapens ontwikelden. Dat ging best goed, die deal is verbroken door een onbetrouwbaar regime op voorspraak van een door ICC gezochte leider van een ander onbetrouwbaar regime. In elk geval zal zo'n aanval als dit eerder landen aanmoedigen om wel kernwapens te nemen zodat ze niet worden aangevallen. Als Iran daadwerkelijk gevaarlijk was voor Israel zouden ze niet vrijwillig een oorlog beginnen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou kernwapens in handen van SA ook al geen goed idee vinden.
1 oktober 2024 wordt net als 7 oktober 2023 al snel weer vergeten in bepaalde radicale kringen, zie ik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er was een deal met Iran om te zorgen dat ze geen kernwapens ontwikelden. Dat ging best goed, die deal is verbroken door een onbetrouwbaar regime op voorspraak van een door ICC gezochte leider van een ander onbetrouwbaar regime. In elk geval zal zo'n aanval als dit eerder landen aanmoedigen om wel kernwapens te nemen zodat ze niet worden aangevallen. Als Iran daadwerkelijk gevaarlijk was voor Israel zouden ze niet vrijwillig een oorlog beginnen.
Wat de aanleiding is dat ze ze willen bouwen interesseert me niet zo eigenlijk. Ik vind het simpelweg geen goed idee als een uit geloofsfanaten bestaand schurkenregime kernwapens heeft.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er was een deal met Iran om te zorgen dat ze geen kernwapens ontwikelden. Dat ging best goed, die deal is verbroken door een onbetrouwbaar regime op voorspraak van een door ICC gezochte leider van een ander onbetrouwbaar regime. In elk geval zal zo'n aanval als dit eerder landen aanmoedigen om wel kernwapens te nemen zodat ze niet worden aangevallen. Als Iran daadwerkelijk gevaarlijk was voor Israel zouden ze niet vrijwillig een oorlog beginnen.
Bedoel je dit met 1 oktober 2024?quote:Op donderdag 19 juni 2025 17:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
1 oktober 2024 wordt net als 7 oktober 2023 al snel weer vergeten in bepaalde radicale kringen, zie ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |