abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:56:08 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217990250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit doet Piri niet zonder ruggespraak hoor. ;)
Ik denk dat dit idd een bewuste poging was tot links populisme.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217990251
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou best eens veel gedesillusioneerde PVVers kunnen gaan trekken die zich, na alles wat er het vorige kabinet is gebeurd, realiseren dat ze bij nader inzien wél op iemand met enige bestuurlijke competentie willen stemmen.
En VVD'ers die nu al badend in het zweet wakker worden van een mogelijke coalitie met Timmermans, alleen is dan het probleem dat je maar één stem hebt. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217990265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
PvdAGL loopt al maanden te schreeuwen over de kinderen in Gaza, maar wil nu bij wijze van politiek statement de bescherming van de kinderen in Israël onmogelijk maken.

Lekker geloofwaardig.
Gezellige frame.
pi_217990278
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gezellige frame.
Is dezelfde retoriek die ik uit jullie hoek vaak lees. Maar verder zegt deze user niets dat niet klopt.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:02:36 #255
38496 Perrin
pi_217990285
quote:

[..]
Gezellige frame.
Daar komt het wel gewoon op neer. Puur inspelen op de virulente Israël-haat onder een fors deel van hun electoraat.

Lekker populistisch meepolariseren uit electorale overwegingen. :r
pi_217990301
quote:

[..]
Gezellige frame.
Het is geen frame, dat is echt wat deze motie beoogd, hij is niet op een andere manier uit te leggen. Dat maakt net ook tot een verschrikkelijke én enorm domme motie. CDA heeft denk ik nu al besloten, nav deze motie, dat ze liever met VVD dan met GL-PvdA in zee gaan als ze de keuze hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:06:47 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217990306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen frame, dat is echt wat deze motie beoogd, hij is niet op een andere manier uit te leggen. Dat maakt net ook tot een verschrikkelijke én enorm domme motie. CDA heeft denk ik nu al besloten, nav deze motie, dat ze liever met VVD dan met GL-PvdA in zee gaan als ze de keuze hebben.
Niets zo veranderlijk als politiek. Over twee maanden zal de vlag er weer anders bij hangen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:07:34 #258
38496 Perrin
pi_217990310
quote:

[..]
Bovendien bewijzen ze vroeg in de campagne dat het favoriete frame van 'rechts' om PvdA/GL af te schilderen als een eng extremistisch links clubje gegrond blijkt in plaats van een uitgewoonde hyperbool.

Een eigen goal van formaat.
pi_217990335
Ondertussen heeft staatssecretaris Paul de Kamer gewoon voor zitten liegen over een onderzoek naar de doorstroomtoetsen, die ze nooit heeft laten uitvoeren: https://www.volkskrant.nl(...)e-bestaan~b6992ffe4/

Dat terwijl de ongelijkwaardigheid van de doorstroomtoetsen wel echt een serieus probleem is in onderwijsland, momenteel. Ze beloofde vorige zomer dat het College voor Toetsen en Examens (CvTE) dit uit zou zoeken. Dat heeft ze afgelopen maart en in mei herhaald. En nu nog werd het bevestigd door een woordvoerder van het ministerie... maar het CvTE ontkent het.

Het CvTE ontkent ook het (gewoon voor iedereen duidelijk zichtbare) probleem, trouwens. Die doen alsof het volkomen te verklaren is door leerlingenpopulaties, terwijl scholen die gewisseld zijn van aanbieder dit jaar totaal andere uitslagen hadden dan vorig jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217990350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien bewijzen ze vroeg in de campagne dat het favoriete frame van 'rechts' om PvdA/GL af te schilderen als een eng extremistisch links clubje gegrond blijkt in plaats van een uitgewoonde hyperbool.

Ja, deze motie komt waarschijnlijk nog heel erg vaak terug. Cadeautje voor Yeşilgöz.
pi_217990351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Is dezelfde retoriek die ik uit jullie hoek vaak lees. Maar verder zegt deze user niets dat niet klopt.
Wat is mijn of onze hoek precies?
Juist vanwege al dit soort oververhitte reacties reageer ik juist zelden over dit onderwerp…
pi_217990378
quote:

[..]
Het is geen frame, dat is echt wat deze motie beoogd, hij is niet op een andere manier uit te leggen.
Heb net de motie nog even weer gelezen en dan lijkt dit me wat kort door de bocht…
quote:
Dat maakt net ook tot een verschrikkelijke én enorm domme motie. CDA heeft denk ik nu al besloten, nav deze motie, dat ze liever met VVD dan met GL-PvdA in zee gaan als ze de keuze hebben.
Ach, het is politiek en nog lang geen november. Dat draait nog wel 100 keer…
pi_217990379
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is mijn of onze hoek precies?
Juist vanwege al dit soort oververhitte reacties reageer ik juist zelden over dit onderwerp…
De Joop-hoek, bij wijze van spreken.
pi_217990389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, deze motie komt waarschijnlijk nog heel erg vaak terug. Cadeautje voor Yeşilgöz.
Ach, die gaat toch al liever met extreemrechts dan door het centrum.
pi_217990394
quote:

[..]
Het is een vrijkaart voor Khamenei en zijn proxies om Israël met de grond gelijk te maken.

Alsof dat geen genocide is.
pi_217990396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De Joop-hoek, bij wijze van spreken.
Interessant. Kan me niet herinneren wanneer ik dat bezocht heb. Dus wat is dat precies voor hoek?
pi_217990403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is een vrijkaart voor Khamenei en zijn proxies om Israël met de grond gelijk te maken.

Alsof dat geen genocide is.
Dan overdrijf je toch bizar? Hoe denk je daar enig debat mee te helpen?
pi_217990405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Juist. Timmermans heeft gisteravond zijn kans op het premierschap verspeeld.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:25:49 #269
38496 Perrin
pi_217990412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Juist. Timmermans heeft gisteravond zijn kans op het premierschap verspeeld.
En PvdA/GL waarschijnlijk veel centrumstemmen en veel animo bij centrumrechts om met ze in een coalitie te stappen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:28:34 #270
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217990422
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
En PvdA/GL waarschijnlijk veel centrumstemmen en veel animo bij centrumrechts om met ze in een coalitie te stappen.
Zoveel keus is er ook niet voor centrumrechts dus of je gaat weer met PVV in zee of je bent gewoon veroordeeld tot GL/PvdA.

Dit wordt wel lekker opgeklopt nu. De mensen die nu boos zijn zouden al niet GL/PvdA stemmen.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:29:18 #271
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217990426
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is precies waar het toe leidt. Zelfs de vuurpijltjes van Hamas worden weer een stuk gevaarlijker. Die van de Houthi's en Hezbollah (als die er de ballen nog voor hebben ;) ) al helemaal.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 08:30:35 #272
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217990430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 06:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Inderdaad. En hoe kan je twee keer achterelkaar zulke domme beslissingen nemen. Dan ben je politiek toch meteen afgeschreven.
Wat is er zo dom aan haar keus dan?
pi_217990432
quote:

[..]
Ga ik toch even advocaat van de duivel spelen: stel men zou een motie neerleggen om Iran of Rusland dergelijke zaken te verkopen om haar burgers te beschermen tegen bommen. Dat zou natuurlijk volstrekt onbestaanbaar zijn voor een meerderheid van de Kamer, en terecht want hoewel die zaken zeker ook burgers beschermen beschermen ze natuurlijk ook alle militaire doelen. Dat is hier alleen niet anders.

En waar Oekraïne nog zeer behoorlijk haar best doet burgers te vermijden en louter defensief bezig is kun je dat van Israël helaas nauwelijks zeggen. Vrijwel dagelijks loopt nota bene de voedseldistributie uit op een bloedbad omdat Israël de VN als non grata heeft verklaard en deze aanval op Iran was ook niet bepaald nodig terwijl onderhandelingen nog liepen.

Dus vanwaar die dubbele lat?

En voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de motie, maar de enorme verontwaardiging is gespeeld als men de houding van betrokkenen bij andere burgerslachtoffers ziet.
pi_217990433
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, dat is geen overdrijving.

Dit is het gevolg van deze motie als ze hem uit zouden voeren (gelukkig gaat dat niet gebeuren). Het is pas bizar om te doen alsof er geen tienduizenden doden zouden komen als deze motie wordt uitgevoerd. Deze mening over tienduizenden doden is mevrouw Piri trouwens ook toegedaan. Maar blijkbaar vindt ze dat niet meer zo erg.
pi_217990467
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 08:30 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ga ik toch even advocaat van de duivel spelen: stel men zou een motie neerleggen om Iran of Rusland dergelijke zaken te verkopen om haar burgers te beschermen tegen bommen. Dat zou natuurlijk volstrekt onbestaanbaar zijn voor een meerderheid van de Kamer, en terecht want hoewel die zaken zeker ook burgers beschermen beschermen ze natuurlijk ook alle militaire doelen. Dat is hier alleen niet anders.

En waar Oekraïne nog zeer behoorlijk haar best doet burgers te vermijden en louter defensief bezig is kun je dat van Israël helaas nauwelijks zeggen. Vrijwel dagelijks loopt nota bene de voedseldistributie uit op een bloedbad omdat Israël de VN als non grata heeft verklaard en deze aanval op Iran was ook niet bepaald nodig terwijl onderhandelingen nog liepen.

Dus vanwaar die dubbele lat?

En voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de motie, maar de enorme verontwaardiging is gespeeld als men de houding van betrokkenen bij andere burgerslachtoffers ziet.
Allereerst is Israël totaal onvergelijkbaar met Rusland. Die vergelijking gaat helemaal niet op.

Maar stel je voor dat wij inderdaad iets humanitairs zouden leveren aan Rusland, iets waardoor er minder burgerslachtoffers vallen en wat niet als aanvalswapen te gebruiken is. Ja, dan ben ik er ook voor dat aan Rusland te blijven leveren. Het voorkomen van onschuldige burgerslachtoffers moet altijd het doel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')