Als je al zag hoe goed Horizon Forbidden West eruit zag in quality mode op de PS5. Until Dawn PS4 was al een stuk verder grafisch dan andere games in 2015.quote:Op zondag 29 juni 2025 20:48 schreef Drankster het volgende:
[..]
Decima engine genot. Sony heeft de volgende generatie al op slot met PSSR en Decima.
UE5 in the mud.
Sterker nog, zelfs Horizon Zero Dawn blies in het PS4 tijdperk alle concurrenten weg.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:35 schreef DKUp het volgende:
[..]
Als je al zag hoe goed Horizon Forbidden West eruit zag in quality mode op de PS5. Until Dawn PS4 was al een stuk verder grafisch dan andere games in 2015.
Engine is 1 ding, hem gebruiken is 2, hem optimaliseren is 3quote:Op zondag 29 juni 2025 21:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs Horizon Zero Dawn blies in het PS4 tijdperk alle concurrenten weg.
Zo jammer dat CDPR voor The Witcher 4 hun eigen engine ingeruild hebben voor UE5.
Want ook hun eigen engine was enorm goed.
UE5 was veelbelovend, maar viel in de praktijk, vooral qua performance, wat tegen.
Al zijn er na wat uitstekende uitzonderingen.
quote:Op zondag 29 juni 2025 21:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs Horizon Zero Dawn blies in het PS4 tijdperk alle concurrenten weg.
Zo jammer dat CDPR voor The Witcher 4 hun eigen engine ingeruild hebben voor UE5.
UE5 was veelbelovend, maar viel in de praktijk, vooral qua performance, wat tegen.
Unreal Engine 5.6 en later moeten qua performance een stuk beter worden, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 29 juni 2025 22:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Engine is 1 ding, hem gebruiken is 2, hem optimaliseren is 3
id Tech is voor nu wel een stuk beter vind ik.quote:Op zondag 29 juni 2025 22:10 schreef DKUp het volgende:
[..]
[..]
Unreal Engine 5.6 en later moeten qua performance een stuk beter worden, ik ben benieuwd.
Een eigen engine bijhouden is vet veel werk lijkt mij. Ik snap het wel.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Clara 33 gebruikt UE5 en draaitquote:Op zondag 29 juni 2025 22:10 schreef DKUp het volgende:
[..]
[..]
Unreal Engine 5.6 en later moeten qua performance een stuk beter worden, ik ben benieuwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op maandag 30 juni 2025 13:24 schreef Ang3l het volgende:
Gister weer ekkes Exp33 gedaan.
Rondgelopen op zoek naar die ene plek waar bijkbaar iets te halen zou zijn. Ik vind t rondlopen echt bloedirritant. Want "fast travel" is nou niet echt fast travel tussen lokaties, alleen binnen een lokatie. Dus ik zit nog steeds mijlen te varen en riene met Esquie. Dus maar opgegeven en doorgegaan met de main quest.Die heb je idd nodig voor de Sirene.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top voor als je kan vliegen in de wereldmap: als je R1 of R2 (weet niet meer welke) ingedrukt houdt ga je sneller.
Daar kwam ik zelf pas heel laat achter
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Als er problemen met de engine zijn ga ik altijd naar de garagequote:Op zondag 29 juni 2025 22:19 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Een eigen engine bijhouden is vet veel werk lijkt mij. Ik snap het wel.
R2. Dat is met "de boot" ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die heb je idd nodig voor de Sirene.
Top voor als je kan vliegen in de wereldmap: als je R1 of R2 (weet niet meer welke) ingedrukt houdt ga je sneller.
Daar kwam ik zelf pas heel laat achter
Ah.quote:Op maandag 30 juni 2025 14:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
R2. Dat is met "de boot" ook.
Ah, dat vliegen gaat wel verschil uitmaken met reizen
Dat kan ik nog niet op dit moment.
Looks like battlefield?quote:Op zondag 29 juni 2025 15:19 schreef StateOfMind het volgende:
Delta Force komt wij eindelijk ook naar de consoles (of iig de PS5)
19 augustus.
En free to play.
Bekijk deze YouTube-video
Meer masturberenquote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:32 schreef Ang3l het volgende:
Marvel Rivals blijft toch echt wel verslavend
De pees in m'n rechterarm vindt dat wat jammer.
quote:
Oh ja, AitD moet ik ook nog spelen. Lovecraft vibes beste vibes.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:40 schreef Drankster het volgende:
Alone in the Dark (2024) uitgespeeld en platinum (#92) in een kleine 18 uur.
Leuke tijd mee gehad. Ik had de game met release willen kopen maar ben achteraf blij dat ik toch heb gewacht tot deze via PS+ aangeboden werd. De game voelt namelijk een beetje als Resident Evil at home/from wish maar, dat is niet per se negatief.
De gameplayloop is in ieder geval hetzelfde maar dan in een AA jasje. Al met al een leuke game die zich meer focust op het mysterieuze dan horror. Het heeft een enorme H.P. Lovecraft vibe en de (onverwachte) snelle wisselingen van omgevingen is tof gedaan. De game speelt zich af in een grote assylum/mansion en je gaat door verschillende 'dreamsequences' in die zich afspelen in hele andere omgevingen. Verder heb je gewoon de standaard pas en draai puzzels en zijn er verschillende kluizen waarvan je de codes moet vinden aanwezig.
Zoals ik al zei is het wel AA allemaal: de cinematics en animaties zijn wat goofy en er zijn 3 verschillende vijanden ofzo. Die guy van Stranger Things speelt er ook in dus dat doet de VA wel goed. Mijn eerste playtrough duurde 6,5 uur.
Ben wel blij dat ik de cult classic(???) uit 1992 heb kunnen spelen in een modern jasje. Vind je Resident Evil nou te eng en maar wil je toch zo'n soort game eens proberen dan zou kan je deze zeker een keer opstarten.
Vanavond Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time maar eens opstarten. Daar kwam m'n vriendin laats mee aanzetten.De reviews en vrienden mij zijn er wel positief over en Level 5 maakte vroeger wel toffe shizzle.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:40 schreef Drankster het volgende:
Leuke tijd mee gehad. Ik had de game met release willen kopen maar ben achteraf blij dat ik toch heb gewacht tot deze via PS+ aangeboden werd. De game voelt namelijk een beetje als Resident Evil at home/from wish maar, dat is niet per se negatief.
De gameplayloop is in ieder geval hetzelfde. Al met al een leuke game die zich meer focust op het mysterieuze dan horror. Het heeft een enorme H.P. Lovecraft vibe en de (onverwachte) snelle wisselingen van omgevingen zijn tof gedaan. De game speelt zich af in een grote assylum/mansion en je gaat door verschillende 'dreamsequences' die zich afspelen in hele andere omgevingen. Verder heb je gewoon de standaard pas en draai puzzels en zijn er verschillende kluizen waarvan je de codes moet vinden aanwezig.
Zoals ik al zei is het wel AA allemaal: de cinematics en animaties zijn wat goofy en er zijn 3 verschillende vijanden ofzo. Die guy van Stranger Things speelt er ook in dus dat doet de VA wel goed. Mijn eerste playtrough duurde 6,5 uur.
Ben wel blij dat ik de cult classic(???) uit 1992 in een modern jasje heb kunnen spelen. Vind je Resident Evil nou te eng maar wil je toch zo'n soort game eens proberen dan kan je deze zeker kunnen opstarten.
Vanavond Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time maar eens bekijken. Daar kwam m'n vriendin laats mee aanzetten.De reviews en vrienden mij zijn er wel positief over en Level 5 maakte vroeger wel toffe shizzle.
HP Lovecraftquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh ja, AitD moet ik ook nog spelen. Lovecraft vibes beste vibes.
Ah ja, die staat al heel lang in mn wenslijst van de PS store, om de een of andere reden. Dat ik laatst dacht: waarom eigenljk? Maar daarom dus, lees ikquote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:40 schreef Drankster het volgende:
De gameplayloop is in ieder geval hetzelfde. Al met al een leuke game die zich meer focust op het mysterieuze dan horror. Het heeft een enorme H.P. Lovecraft vibe en de (onverwachte) snelle wisselingen van omgevingen zijn tof gedaan. De game speelt zich af in een grote assylum/mansion en je gaat door verschillende 'dreamsequences' die zich afspelen in hele andere omgevingen. Verder heb je gewoon de standaard pas en draai puzzels en zijn er verschillende kluizen waarvan je de codes moet vinden aanwezig.
Ben wel blij dat ik de cult classic(???) uit 1992 in een modern jasje heb kunnen spelen. Vind je Resident Evil nou te eng maar wil je toch zo'n soort game eens proberen dan kan je deze zeker kunnen opstarten.
Vanavond Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time maar eens bekijken. Daar kwam m'n vriendin laats mee aanzetten.De reviews en vrienden mij zijn er wel positief over en Level 5 maakte vroeger wel toffe shizzle.
Ik denk dat Banishers Ghosts of New Eden misschien ook wel wat voor jou is.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:21 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat ik na Exp33 voor the Alters ga.
Die vriend van me is lyrisch.
O die heb ik idd wel voorbij zien komen in de store!quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat Banishers Ghosts of New Eden misschien ook wel wat voor jou is.
Van dezelfde studio als Vampyr.
Check eens wat reviews en gameplay video's
En, hoe bevalt ie?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O die heb ik idd wel voorbij zien komen in de store!
Thanks, zal eens kijken.
“Echoing the stylistic air of Warcraft 3 while remaining as deep and complex as Shiro Games’ Northgard, it’s a highly engaging, delectably rewarding, and suitably frustrating game with pacing so perfect you’ll be battling against not only the game’s odds but your own overwhelming desire to build one more town before bed.”quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:11 schreef RaXz het volgende:
Against the Storm is er nu ook voor de PS4 en PS5, een interessante roguelike city builder.
Nooit begrepen dat er zo weinig goede GTA-kloons waren met een setting in Europa of Azië. Watch Dogs Legion was bagger en alleen Sleeping Dogs had echt wel een franchise mogen worden.quote:
zonde, nu je een diskdrive hebt was die gewoon gratis bij casa jimboquote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:43 schreef Drankster het volgende:
Divinity: Original Sin II gekocht, nu ¤18 op PSN.
Moet ‘m digitaal want dan kan ik coop met de vrouw.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:20 schreef Jimbo het volgende:
[..]
zonde, nu je een diskdrive hebt was die gewoon gratis bij casa jimbo
Mwa. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat vond ik van Vampyr ook. Ondans het thema Vampier.quote:
Oke, Exp33 time!quote:Op zondag 6 juli 2025 16:18 schreef StateOfMind het volgende:
Decima Engine
Guerrilla Games
Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Jean Grey, duhquote:
Wel een van de minder interessante, omdat al haar verhalen bijna hetzelfde zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jean Grey, duh
Alleen maar een van de meest populaire en bekende X-Men fo all time, en in zowat elke film.
Jup, altijd maar Phoenix.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wel een van de minder interessante, omdat al haar verhalen bijna hetzelfde zijn.
Ah natuurlijkquote:Op maandag 7 juli 2025 13:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jean Grey, duh
Alleen maar een van de meest populaire en bekende X-Men fo all time, en in zowat elke film.
Ja wel zin in. Dit keer tot Diamant 1 gekomenquote:Op maandag 7 juli 2025 08:58 schreef Ang3l het volgende:
New season
Phoenix!!
Dat plaatje is Blade.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ah natuurlijk
Ik zat naar dat plaatje te kijken
Nee dat was super houterig.quote:Phoenix wel dope
Die nieuwe niet trouwens die film was meh. Die chick van GoT kan ook niet acteren
Ik heb nog net de outfir van Future nogwat voor Torch gehaald.quote:Op maandag 7 juli 2025 18:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja wel zin in. Dit keer tot Diamant 1 gekomenWeet dat ik nog tot vrijdag heb om te spelen. Alleen geen tijd helaas. Maar wel tevreden.
Nieuwe seizoen ziet er wel weer leuk uit
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat plaatje is Blade.
Die ken je misschien ook wel.
Wesley snipes jonguh!
[..]
Nee dat was super houterig.
Onze Famke was beter.
Jupquote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beste openings scene ooit.
Ben zeer benieuwdquote:
Some motherfuckers are always trying to iceskate uphillquote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:26 schreef StateOfMind het volgende:
New Order - Confusion is die techno track
Bazenfilm, binnenkort nog maar eens keer kijken, al heel lang niet meer gezien.
Niet game related, maar ik vond het echt hilarisch dat Wesley Snipes z'n Blade rol nog een x opnam voor de serie van What we do in the shadows, voor een enorme vampire council meeting. Waarbij hij dan inbelde en z'n facetime de hele tijd stoordequote:Op dinsdag 8 juli 2025 23:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Some motherfuckers are always trying to iceskate uphill
Godsamme, hebben ze nog weer wat nieuws verzonnen om weer een paar centen binnen te harken voor die franchise?quote:
Dit is een gratis update voor deel 2.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:03 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Godsamme, hebben ze nog weer wat nieuws verzonnen om weer een paar centen binnen te harken voor die franchise?
Het begint echt zielige vormen aan te nemen. Hoeveel versies van deel 1 zijn er inmiddels? Stuk of 4?
Dat valt me dan mee.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
Dit is een gratis update voor deel 2.
Ik snap je opmerking wel hoor. Origineel op de PS3, remaster op de PS4 en de nu de remake op de PS5. Het schijnt dat de remake door een andere groep gemaakt is en geen impact heeft gehad op de andere, inmiddels geanuleerde, projecten van ND.quote:
Hmm..... ik zet deze even wat naar onderen op de to do list dan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
Klinkt an sich wel interessant om tzt een keer uit te proberen.
Straks maar weer verder met Banishers, waar ik inmiddels gemengde gevoelens over heb.
In het begin pluisde ik elk hoekje en gaatje van de map uit, wat ik doorgaans altijd leuk vind, maar bij deze game is het oninteressant.
En een hoop van die detective quests worden na verloop van tijd saai en repetitief.
Maar het hoofdverhaal is ontzettend tof
Het switchen tussen beide characters, elk met hun eigen voordelen, is ook erg tof.
En het is een mooie game.
Maar het was beter geweest als ze er een kortere en lineaire game van hadden gemaakt, puur het verhaal en verder geen fillers.
Desondanks zou ik het een 7 geven tot nu toe (heb gisteren het 3e gebied gedaan).
Ik zou hem sowieso wel een keer spelen, de main questline en de locaties waar je dan komt zijn het waard.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hmm..... ik zet deze even wat naar onderen op de to do list dan.
Ghosts of Wokei!!!!quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:50 schreef MMaRsu het volgende:
Hahaha ik lees net dat de schrijver(s?) van Dragon Age Veilguard nu werken aan Ghosts of Yotei?
Het verhaal in Dragon Age werd idd veel geprezenquote:
Niet echt, maar nou en?quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het verhaal in Dragon Age werd idd veel geprezen
Dus ik snap niet hoe je naar boven kan falen?quote:
Het kan best zo zijn dat ook de schrijvers een opdracht meekregen bij DA, en dat ze met een andere opdracht prima werk kunnen leveren.quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:19 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dus ik snap niet hoe je naar boven kan falen?
Zie je ook in de film industrie, van die extreem matige script schrijvers die dan toch steeds weer aan werk komen
Cyberpunk Phantom Liberty is nu in de sale voor ¤20,99 dus voor dat bedrag heb je alle content.quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Cyberpunk 2077 naar PlayStation Plus Extra en Premium.
En Banishers Ghosts of New Eden ook.
@:Ang3l maandje PS Plus Extra nemen dus.
Moet die dlc nog steeds spelen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:09 schreef Drankster het volgende:
[..]
Cyberpunk Phantom Liberty is nu in de sale voor ¤20,99 dus voor dat bedrag heb je alle content.
Oh en de Netflix Cyberpunk Edgerunners anime is ook tof om te kijken voordat je gaat spelen. Tof verhaal en veel info over de wereld van Cyberpunk in maar 10 afleveringen.
Ook echt net als ik de game gekocht had hequote:Op woensdag 9 juli 2025 21:42 schreef StateOfMind het volgende:
Cyberpunk 2077 is blijkbaar vandaag al toegevoegd aan PS Plus Extra/Premium.
De overige games pas over een paar dagen.
Dat is wel zuur jaquote:Op woensdag 9 juli 2025 22:12 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ook echt net als ik de game gekocht had he
Eerst 45. Maar nu 35 bij bol. Kon die van 45 nog op retour zetten dus die gaat terugquote:Op woensdag 9 juli 2025 22:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is wel zuur ja
Wanneer heb je hem gekocht en voor hoeveel?
Een schrale troost, het is het geld meer dan waard tegenwoordig.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:16 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Eerst 45. Maar nu 35 bij bol. Kon die van 45 nog op retour zetten dus die gaat terug
Huh? Banishers nu al gratizzzz?quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Cyberpunk 2077 naar PlayStation Plus Extra en Premium.
En Banishers Ghosts of New Eden ook.
@:Ang3l maandje PS Plus Extra nemen dus.
Ja, nadat t voor de PS5 opgelapt werd heb ik me echt heel erg goed vermaakt met CP en de DLC. Ik vind de sfeer echt heerlijk in dt spel, en de muziek.quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:09 schreef Drankster het volgende:
[..]
Cyberpunk Phantom Liberty is nu in de sale voor ¤20,99 dus voor dat bedrag heb je alle content.
Oh en de Netflix Cyberpunk Edgerunners anime is ook tof om te kijken voordat je gaat spelen. Tof verhaal en veel info over de wereld van Cyberpunk in maar 10 afleveringen.
Ik kan niet meer spelen na morgen, want Phoenix in Marvel Rivals en dus volgende week tennisarmquote:Op woensdag 9 juli 2025 21:42 schreef StateOfMind het volgende:
Cyberpunk 2077 is blijkbaar vandaag al toegevoegd aan PS Plus Extra/Premium.
De overige games pas over een paar dagen.
Alleen als je PS Plus Extra of Premium hebt.quote:
O wacht dat is niet de normale versie qua abonnment.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen als je PS Plus Extra of Premium hebt.
Correct.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O wacht dat is niet de normale versie qua abonnment.
De rijke tatta versie!quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O wacht dat is niet de normale versie qua abonnment.
Maar als je een echte rijke tata bent dan koop je gewoon die spellenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |