Bekende namen bij 'het volk'. Wat ik zeg, de politici maken de plannen, de sterren venten ze uit. Ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op zich een mooi initiatief alleen snap ik niet zo goed dat ze dan steun zoeken bij figuren als Jan Smit, Ronald Koeman, Frank Lammers of Jutta Leerdam...
Dát zijn nou -vertegenwoordigers van- de arbeiders of "die mensen" ("wie zíjn die mensen?" - Kaag) waar men het in progressieve kringen altijd over heeft en waar men -op papier- solidariteit mee wenst te zijn. Een uitgelezen kans dus.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op zich een mooi initiatief alleen snap ik niet zo goed dat ze dan steun zoeken bij figuren als Jan Smit, Ronald Koeman, Frank Lammers of Jutta Leerdam...
Volgens mij vinden de rechtsen Frank Lammers een linkse lul en de overigen hebben de schaapjes ruimschoots op het droge. Hartstikke leuk voor ze, maar daarmee 'solidair' zijn hoeft nu ook weer niet.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dát zijn nou -vertegenwoordigers van- de arbeiders of "die mensen" ("wie zíjn die mensen?" - Kaag) waar men het in progressieve kringen altijd over heeft en waar men -op papier- solidariteit mee wenst te zijn. Een uitgelezen kans dus.
Die sporters en artiesten zijn allemaal mensen die successen behaald hebben. De VVD (ook de afvallige kant) wil zich graag afficheren als een partij voor succesvolle mensen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:15 schreef Japepk het volgende:
[..]
Bekende namen bij 'het volk'. Wat ik zeg, de politici maken de plannen, de sterren venten ze uit. Ofzo.
Het is een soort "rode lijn" maar dan voor binnen Nederland en niet-boomers/XR activisten. Vast iets met haring en poffertjes ook.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:
Ze hebben zelfs al een website![]()
https://vooronsnederland.nl/
Ik bedoel ook niet de mensen op die lijst, maar de mensen die die mensen op de lijst proberen aan te spreken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de rechtsen Frank Lammers een linkse lul en de overigen hebben de schaapjes ruimschoots op het droge. Hartstikke leuk voor ze, maar daarmee 'solidair' zijn hoeft nu ook weer niet.
Prima initiatief in een tijdperk waarin extreemlinks, extreemrechts, facisme en meer van dat soort termen je (ongefundeerd) om de oren vliegen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)or-milde-meerderheid
Klar..... Dijkhoff wenst een centrumkabinet met zijn partij VVD en GL/PvdA.
Voor versterking van de strijd van democraten versus antidemocraten (PVV, FvD, Trump)
![]()
Zat 'vertegenwoordigers van "wie zijn toch die mensen"' die zijn uitgekotst nadat ze hun mening gaven die wie-zijn-toch-die-mensen niet welgevallig was. Benieuwd of dat nu ook weer gaat gebeuren als wie-zijn-toch-die-mensen erachter komen dat dit een anti-PVVD-oproep is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet de mensen op die lijst, maar de mensen die die mensen op de lijst proberen aan te spreken.
Nee, de uitkomst is dus juist niet dat Dijkhoff de politiek weer in gaat. Als hij dat zou willen, zou hij deze groep niet oprichten. Heeft hij niet nodig, hij hoeft maar een half balonnetje op te laten dat hij misschien wel VVD leider wil worden en Yeşilgöz mag op zoek naar een functie elders.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:09 schreef Kickinalfa het volgende:
De uitkomst gaat zijn dat Klaas terugkeert bij de VVD als fractievoorzitter of dat je over 3 maanden niks meer van die club hoort.
In de categorie:
Trots op Nederland, Bv NL of voor ons nederland
Daarna ook niet, hoop ik.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:33 schreef Hanca het volgende:
Iemand als Femke Bol of Jutta Leerdam gaat echt niet politiek actief worden tijdens hun carrière.
En op die website staat momenteel vooral hoe je geld kan doneren, maar niet hoe je mee kan doen met het bepalen van de koers van die club en met het ontwikkelen van ideeën.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:40 schreef Puzzie het volgende:
Ze hebben zelfs al een website![]()
https://vooronsnederland.nl/
Geen idee hoe inhoudelijk ze zijn. Nooit problemen gehad met olympisch zwemster Erica Terpstra in de politiek.quote:
Speciaal voor jou: https://docs.google.com/f(...)?edit_requested=truequote:Op woensdag 18 juni 2025 14:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En op die website staat momenteel vooral hoe je geld kan doneren, maar niet hoe je mee kan doen met het bepalen van de koers van die club en met het ontwikkelen van ideeën.
Bram Peper was dan weer een minder groot succesverhaal.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee hoe inhoudelijk ze zijn. Nooit problemen gehad met olympisch zwemster Erica Terpstra in de politiek.
Bedankt voor de info.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:18 schreef alpeko het volgende:
Speciaal voor jou: https://docs.google.com/f(...)?edit_requested=true
???quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dát zijn nou -vertegenwoordigers van- de arbeiders of "die mensen" ("wie zíjn die mensen?" - Kaag) waar men het in progressieve kringen altijd over heeft en waar men -op papier- solidariteit mee wenst te zijn. Een uitgelezen kans dus.
Het is geen partij he, er zitten ook de voormalig fractievoorzitters van de CU en PvdA in en een voormalig minister van D66.quote:Op woensdag 18 juni 2025 14:09 schreef Kickinalfa het volgende:
De uitkomst gaat zijn dat Klaas terugkeert bij de VVD als fractievoorzitter of dat je over 3 maanden niks meer van die club hoort.
In de categorie:
Trots op Nederland, Bv NL of voor ons nederland
Als de koers van een partij je niet meer bevalt, kun je twee dingen doen. Of je verlaat de partij en stapt over naar een andere partij, of je probeert de koers weer in jouw richting te duwen. Soms raakt een partij dermate van koers dat die partij niet meer bij te sturen is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:47 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap vooral niet waarom Dijkhoff en Erlings, als die verrechtsing van de VVD ze zo irriteert, ze niet gewoon binnen de VVD verandering proberen te bewerkstelligen.
Dijkhoff lijkt te solliciteren op de functie van Hans Wiegel. Het actieve deel van de partij al lang en breed verlaten hebben, maar wel eindeloos blijven verkondigen dat jij het allemaal veel beter had gedaan.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:47 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap vooral niet waarom Dijkhoff en Erlings, als die verrechtsing van de VVD ze zo irriteert, ze niet gewoon binnen de VVD verandering proberen te bewerkstelligen.
Alleen doen ze beiden niet. Dit is min of meer een oproep van 'buiten' aan de VVD om weer bij zinnen te komen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als de koers van een partij je niet meer bevalt, kun je twee dingen doen. Of je verlaat de partij en stapt over naar een andere partij,
Dijkhoff wil pas weer een actieve rol in de politiek zelf als zijn kinderen ouder zijn, dat is toch wel algemeen bekend? Tot die tijd is hij wel gewoon politiek betrokken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:47 schreef -XOR- het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |