Hun campagne is inderdaad volop van start.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)or-zomer-in-stemming
De VVD komt in actie
Ja, vooral weer eens snelheid boven zorgvuldigheid stellen, dat is alle keren dat de politiek dat deed zo goed bevallen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
De VVD komt in actie
Lees: de VVD wil iets hebben om mee te kunnen zwaaien tijdens de verkiezingen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
De VVD komt in actie
Straks eerst nog eens goed ruzie met NSC en BBB.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
De VVD komt in actie
Dit is echt onzin, dat je haast moet maken. Allereerst zit deze Kamer er nog tot eind oktober. Die tijd kun je altijd nemen, ook als je bang bent dat er straks geen meerderheid meer voor is.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Er ligt eindelijk een mogelijkheid om iets te doen aan de asielinstroom.
Omdat Faber die kans heeft verkwanseld zul je wel haast moeten maken nu.
Dat weet jij als politiek volger. Voor 80% van het land is het een schitterend beeld als er 'daadkracht' wordt getoond.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is echt onzin, dat je haast moet maken. Allereerst zit deze Kamer er nog tot eind oktober. Die tijd kun je altijd nemen, ook als je bang bent dat er straks geen meerderheid meer voor is.
En verder is het niet 'eindelijk', juni 2023 lag die mogelijkheid er ook al, maar toen had de VVD er geen zin in. Die wilden liever een verkiezingscampagne over asiel dan daadwerkelijk maatregelen nemen.
Hier moet gewoon eens getoond worden dat de politiek wel wat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is echt onzin, dat je haast moet maken. Allereerst zit deze Kamer er nog tot eind oktober. Die tijd kun je altijd nemen, ook als je bang bent dat er straks geen meerderheid meer voor is.
En verder is het niet 'eindelijk', juni 2023 lag die mogelijkheid er ook al, maar toen had de VVD er geen zin in. Die wilden liever een verkiezingscampagne over asiel dan daadwerkelijk maatregelen nemen.
Jawel, want er liggen nog steeds kamervragen open. Zoals ik al zei: zorgvuldigheid zou hier belangrijker moeten zijn. Er is geen enkele spoed, dus er is geen enkele reden om dit niet zorgvuldig te doen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier moet gewoon eens getoond worden dat de politiek wel wat voor elkaar krijgt.
Je had het zelf over vertrouwen in de politiek en nu niks doen is dan geen optie.
Er is een meerderheid te vinden voor de plannen dus er is geen enkele reden om hiermee te wachten.
Ik denk dat de CDA wel goed zal uitkijken, je wil echt niet geframed worden als de partij die alles tegenhoudquote:Op woensdag 18 juni 2025 08:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, want er liggen nog steeds kamervragen open. Zoals ik al zei: zorgvuldigheid zou hier belangrijker moeten zijn. Er is geen enkele spoed, dus er is geen enkele reden om dit niet zorgvuldig te doen.
Ik hoop dat het CDA aan dringt op die zorgvuldigheid, die zijn altijd nodig voor een meerderheid in de Eerste Kamer.
Je wil ook niet je imago van zorgvuldigheid kwijt raken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat de CDA wel goed zal uitkijken, je wil echt niet geframed worden als de partij die alles tegenhoud
Dan kun je niet om meer stemmen te trekken nu dus snelheid boven zorgvuldigheid stellen in een dossier waar absoluut geen haast is en zowel VVD als PVV al 2 jaar de boel enorm traineren.quote:Wij gaan proberen de beste versie van het CDA op tafel te leggen. Als daar vijf, tien of dertig zetels bij horen is dat prachtig.
Dat betekent dat we ons niet meer constant aanpassen aan wat er in Den Haag gebeurt, of wat de kiezer precies wil horen. Wij laten zien hoe wij willen zijn. Daar mag de kiezer wat van vinden en op ons stemmen, of niet.
Tja dit is natuurlijk weer lekker populistisch scoren voor de vvd, de beeldvorming doet haar werk; kijk mij als VVD’er eens begaan zijn met LHBTI… standaard modus operandi van populisten. Want verder hoef je voor lhbti emancipatie en rechten niet bij de vvd te zijn. Het is vooral iets waar ze lekker mee kunnen scoren.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:12 schreef Hanca het volgende:
En staatssecretaris Paul gaat dus namens het kabinet campagne voeren tegen de zittende regering van een ander EU land: https://www.nd.nl/varia/v(...)naar-pride-boedapest
Hoe zouden wij dat vinden als een ander land dat doet?
Ja, ik vind ook dat Hongarije hiervoor aangepakt moet worden, maar dit is weer absoluut niet de goede methode. De goede methode wordt al bewandeld: https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-verbod-en-vragen/
De Europese Commissie kan desnoods al het geld dat er naar Hongarije gaat stopzetten en ze het stemrecht afpakken.
Dit is niet een VVD dingetje, ook Halsema gaat.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:19 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Tja dit is natuurlijk weer lekker populistisch scoren voor de vvd, de beeldvorming doet haar werk; kijk mij als VVD’er eens begaan zijn met LHBTI… standaard modus operandi van populisten. Want verder hoef je voor lhbti emancipatie en rechten niet bij de vvd te zijn. Het is vooral iets waar ze lekker mee kunnen scoren.
Ik geloof best dat het kabinet begaan is met LHBTI rechten, Paul heeft zich er al vaker voor ingezet. Zij is trouwens single, dus geen idee of ze bij de doelgroep hoort, maar Sophie Hermans, Van Marum en Rummenie hebben alle 3 een relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Dus het kabinet zal dit echt wel menen, ik vind het alleen absoluut de verkeerde methode.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:19 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Tja dit is natuurlijk weer lekker populistisch scoren voor de vvd, de beeldvorming doet haar werk; kijk mij als VVD’er eens begaan zijn met LHBTI… standaard modus operandi van populisten. Want verder hoef je voor lhbti emancipatie en rechten niet bij de vvd te zijn. Het is vooral iets waar ze lekker mee kunnen scoren.
Er is geen reden om te wachten, maar er is ook geen reden er nu maar een haastklusje van te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hier moet gewoon eens getoond worden dat de politiek wel wat voor elkaar krijgt.
Je had het zelf over vertrouwen in de politiek en nu niks doen is dan geen optie.
Er is een meerderheid te vinden voor de plannen dus er is geen enkele reden om hiermee te wachten.
Hadden ze toch echt eerder moeten verzinnen. Deze meerderheid voor boze symboolpolitiek is er al twee jaar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Er ligt eindelijk een mogelijkheid om iets te doen aan de asielinstroom.
Omdat Faber die kans heeft verkwanseld zul je wel haast moeten maken nu.
Nu toch al?quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende: . Daarna zit iedereen volop in campagnemodus.
Yeşilgöz en Wilders zitten al 2 jaar in campagnemodus.quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)or-milde-meerderheidquote:Oud-politicus Klaas Dijkhoff heeft samen met onder anderen voormalig campagnestrategen van zijn partij VVD een denktank opgericht, die "concrete en uitvoerbare" plannen wil aanbieden aan de politiek om zo de democratie te versterken en "kansen te benutten" voor Nederland.
De denktank, die de naam Voor Ons Nederland heeft gekregen, komt naar eigen zeggen op voor de "milde meerderheid" die staat voor "mensen die geloven in samenwerken, vooruitgang en een sterke democratische rechtsstaat".
Volgens de initiatiefnemers is de scheidslijn in het huidige politieke landschap niet meer tussen links en rechts, maar tussen democraten en antidemocraten. "En in het kamp van de democraten horen we nu nog te weinig concreets over waar we met elkaar naartoe moeten werken. Mensen zijn best bereid tot compromissen, als er maar een duidelijk doel onder ligt", zo staat in een persbericht.
Schreeuwers aan flanken
Volgens Dijkhoff zelf vertragen "populistische en antidemocratische krachten" de vooruitgang in Nederland en zetten "schreeuwers aan de flanken" te veel de toon in het debat.
Op zich een mooi initiatief alleen snap ik niet zo goed dat ze dan steun zoeken bij figuren als Jan Smit, Ronald Koeman, Frank Lammers of Jutta Leerdam...quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:57 schreef Japepk het volgende:
Op zich niets mis met een soort van denktank met wat aansprekende figuren, die de plannen die de kundige figuren hebben uitgewerkt, verkondigen in de media. Hopelijk zijn het ook echt gedegen plannen, en is het geen knutselclub voor Dijkhofs befaamde proefballonnetjes. De naam zet ze voor mij al wel op 0-1 achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |