Het is zo bizar bericht, maar het gaat natuurlijk over Trump, dus het is zeker mogelijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Visegrad is wel betrouwbaar toch? Of zijn ze gehacked..lijkt me ook niet. Maar dit klinkt toch als het waar is alsof de oorlogsverklaring richting Iran al opgemaakt is.
Die kust Trump's reet wel zo enorm hard dat zijn hoofd door Trump's mond weer naar buiten komt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Voor de mensen die het niet kunnen lezen
[ afbeelding ]
Het is echtquote:
Wat me vooral zorgen maakt is dat de machthebbers alle wapens op de grond bezitten n ook willen gebruiken. De oppositie is groot in het land, maar die mensen hebben geen gevechtservaring en geen wapens. Het moet dus van het leger komen denk ik, en dat is ook waarom ze vooral de nationale garde momenteel harde klappen geven denk ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Meh, is het niet hopen tegen beter weten in?
Het is vooral een betrouwbaar ophitsaccount.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Visegrad is wel betrouwbaar toch? Of zijn ze gehacked..lijkt me ook niet. Maar dit klinkt toch als het waar is alsof de oorlogsverklaring richting Iran al opgemaakt is.
Het is wel weer grappig idd, enige manier om zelf belangrijk te zijn/worden en iets voor elkaar te krijgen bij Trump. Heel veel likken en heel diep bukken. Je zag/ziet het ook bij Rutte.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die kust Trump's reet wel zo enorm hard dat zijn hoofd door Trump's mond weer naar buiten komt.
Waar komt dit pareltje vandaan dan?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:30 schreef Tjacka het volgende:
UNBELIEVABLE! The Netherlands — supposed FRIENDS — allowed a PAKISTANI SPY, Abdul Qadeer Khan, to STEAL nuclear secrets from Dutch labs and give them to IRAN! ⚠️ They basically handed IRAN NUCLEAR WEAPONS on a silver platter! 💣 This is TREASON! 🚨 Because of this, we HAVE NO CHOICE but MILITARY ACTION — and yes, the Dutch will be involved. 🇺🇸 If you help our ENEMIES, you share the consequences! 💥 America will NEVER back down. 💪 #Treason #BombIran #NoMoreNukes
Sommigen steken graag hun arm tot aan hun ellebogen in de reet van Trump, anderen tot aan hun schouders. En dan heb je de categorie die volledig in de reet van Trump kruiptquote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die niet bestaande ontwikkelingen tot het maken van een kernwapen 15 jaar terug in de tijd sturen is wel wat vergelijkbaar met staken te zoeken naar niet bestaande 'weapons of mass destruction'.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor. Al ben ik wel blij dat Iran met zn nuke ambities iig 15 jaar terug de tijd in zal gaan.
Maar idd, het is echt overal mislukt. Maar Irans volk is wel iets anders, Perzen zijn wel tot dingen in staat denk ik..
Als ze maar niet bij de Tango gaan tanken want ik heb geen zin om uren te wachten straksquote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gaan ze nog ergens landen om bij te tanken of kunnen ze heel lang blijven rondvliegen?
Maar Fordow (of zoiets) ligt ook niet ver van een grote stad af, lijkt me niet logisch.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
De berichten om Teheran te evacueren kunnen natuurlijk ook de wereld in geholpen zijn om wat aandacht af te leiden van de doelen waar het om gaat.
En waar gingen de raketten van Iran heen?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:57 schreef bitterbal het volgende:
Inmiddels honderden doden door Isralische bombardementen op Iran
Op dag vijf van de Isralische aanvallen op Iran is nog altijd onduidelijk hoeveel dodelijke slachtoffers er precies zijn. De Iraanse overheid spreekt over 1800 doden en gewonden, maar maakt geen helder onderscheid. Een mensenrechtenrechtenorganisatie spreekt over minstens 452 doden en 646 gewonden.
Daarmee lijkt het erop dat zeker honderden mensen zijn gedood door Isralische straaljagers, raketten en drones. Behalve militaire doelwitten zijn er ook burgerdoelen getroffen, zoals een gebouw van de Iraanse staatstelevisie in een woonwijk in Teheran. Isral beweert dat er in het gebouw een communicatiecentrum zat voor het leger, maar leverde daarvoor geen bewijs.
Ook is er onduidelijkheid over het aantal burgerslachtoffers in Iran. Volgens de Iraanse minister van Volksgezondheid zijn er zeker 35 vrouwen en 10 kinderen omgebracht bij Isralische bombardementen. Dat meldt het officile staatspersbureau IRNA.
Volgens de organisatie Human Rights Activists in Iran (HRANA), die door de BBC wordt geciteerd, zijn er in totaal 224 burgers omgekomen. Volgens de telling van HRANA zijn er 109 militairen gedood. Nog eens 119 gemelde doden zijn nog niet gedentificeerd. HRANA baseert zich op openbare bronnen, zoals sociale media en lokale bronnen. Deze cijfers zijn niet onafhankelijke gecontroleerd.
Nos
Ik zou er niet op rekenen. Wat je straks kan verwachten is dat er weer enorme stromen vluchtelingen richting Europa zijn, zoals na elk conflict wat die havikken ooit begonnen zijn, en Iran zal veranderen in een wetteloos shithole waar verschillende facties elkaar de tent zullen uitvechten. Europa barst bijna uit zijn voegen dankzij al die Amerikaanse 'interventies' en dit zal het er niet gemakkelijker op maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
It giet oan… ik hoop echt dat Amerika in de zoveelste oorlog in het MO het nu een keertje wl tot een succes zal maken, want de geschiedenis beweert anders. Maar het Iraanse volk acht ik wel veel meer in staat tot een succes dan in Afghanistan en Irak bijv.
Daar hebben ze alleen maar diesel en benzine, anders had ik wel de goedkopere kerosine getanktquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze maar niet bij de Tango gaan tanken want ik heb geen zin om uren te wachten straks
Net wanneer je denkt dat het niet erger kan...quote:
En wij ons maar druk maken over de natuur.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Net wanneer je denkt dat het niet erger kan...
[ x ]
wat een toevalquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Net wanneer je denkt dat het niet erger kan...
[ x ]
Opzetje om de Nimitz de pas af te snijden?quote:
Leugens! MAGA-cultisten vertellen altijd dat er onder Trump, dankzij Trump geen oorlogen kunnen uitbreken.quote:
Lijkt me stug. Trump is de president van de vrede, in tegenstelling tot al die oorlogszuchtige Democraten. Tenminste dat wordt me altijd verteld hier op Fok!.quote:
En oorlogen die er zijn binnen 24 uur opgelost zijn, vergeet die even niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leugens! MAGA-cultisten vertellen altijd dat er onder Trump, dankzij Trump geen oorlogen kunnen uitbreken.
Het zou wel een naaistreek zijn als dat niet gebeurtquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zouden ze Airmiles krijgen bij dat tanken?
Nou moet ik in dit geval zeggen dat een paar bunkerbusters op die Nuke faciliteiten inderdaad binnen 24 uur geregeld is. Een stuk sneller nog wel denk ik zelfs. En dan kan Amerika zich alweer terugtrekken in principe.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
En oorlogen die er zijn binnen 24 uur opgelost zijn, vergeet die even niet.
Ik doelde op Oekraine, dat zou hij binnen 24 uur regelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nou moet ik in dit geval zeggen dat een paar bunkerbusters op die Nuke faciliteiten inderdaad binnen 24 uur geregeld is. Een stuk sneller nog wel denk ik zelfs. En dan kan Amerika zich alweer terugtrekken in principe.
Even chatgtp gevraagd:quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:22 schreef Hathor het volgende:
Heeft Iran trouwens chemische wapens of weten we dat niet?
Een vuile bom kunnen ze sowiesoquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:22 schreef Hathor het volgende:
Dit gaat de hele dag zo door, dus heel bijzonder is dit niet meer inmiddels.quote:
Bijzonder hoe lastig dit sommigen zit. Kritiek op de Democraten ligt ontzettend gevoelig. Hoe komt dat toch eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Trump is de president van de vrede, in tegenstelling tot al die oorlogszuchtige Democraten. Tenminste dat wordt me altijd verteld hier op Fok!.
Ze hebben vast nog meer dan genoeg raketten. Maar vooral weinig mogelijkheden tot afschieten. Telkens als ze een salvo afvuren, komt de IDF en gooit alles plat.quote:
Het heeft weinig met de Democraten van doen. Het is vooral lachen om de naviteit van mensen die echt nul kennis hebben van geopolitiek.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder hoe lastig dit sommigen zit. Kritiek op de Democraten ligt ontzettend gevoelig. Hoe komt dat toch eigenlijk?
Is ook lastig zon leugenachtige regering die A zegt maar B doet. Sowieso allemaal nogal onnavolgbaar de geopolitiek die Amerika op dit moment bedrijft.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft weinig met de Democraten van doen. Het is vooral lachen om de naviteit van mensen die echt nul kennis hebben van geopolitiek.
Tijdens de Iran-Irakoorlog was Iran de ontvangende partij van de chemische wapens die door Saddam Hoessein werden ingezet. Later in de oorlog zou Iran een chemisch wapenprogramma hebben ontwikkeld, maar het heeft deze wapens nooit gebruikt, ondanks dat dit volledig legaal zou zijn geweest. Alleen het eerste gebruik van chemische wapens is verboden; een tegenaanval met chemische wapens is toegestaan onder het internationale recht van destijds.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:22 schreef Hathor het volgende:
"Niks te doen vandaag, zullen we eens een rondje vliegen met z'n allen, wedden dat social media los gaat?"quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:39 schreef ACT-F het volgende:
Ze vliegen gewoon een rondje halve planeet om weer terug te keren naar hun basis. In dit geval Ramstein:
[ afbeelding ]
Ja maar mijeu!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Niks te doen vandaag, zullen we eens een rondje vliegen met z'n allen, wedden dat social media los gaat?"
Een van de standpunten van Trump was toch peacequote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder hoe lastig dit sommigen zit. Kritiek op de Democraten ligt ontzettend gevoelig. Hoe komt dat toch eigenlijk?
Het is een heerlijk weertje voor een pleziervlucht. Dat klimaatgedram kan best een dag zonder u.quote:
Lekker arm uit het raam hangenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is een heerlijk weertje voor een pleziervlucht. Dat klimaatgedram kan best een dag zonder u.
Oftewel: Iran is helaas niet de enige die geloofsfanatici op cruciale plekken heeft zittenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan de gehele Jetsons collectie bij elkaar sparenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Lekker arm uit het raam hangen
Onderweg nog even een milkshake halen bij de Mac, door de McFly
"Dan mag u nu doorvliegen naar het tweede raam"
Rods from God 1.quote:
Die hebben waarschijnlijk wat F35 "afgezet" in het midden oosten ergens.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:39 schreef ACT-F het volgende:
Ze vliegen gewoon een rondje halve planeet om weer terug te keren naar hun basis. In dit geval Ramstein:
[ afbeelding ]
Geen vriendenprijs?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:58 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk wat F35 "afgezet" in het midden oosten ergens.
Idiotic Christian Zionist heresyquote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oftewel: Iran is helaas niet de enige die geloofsfanatici op cruciale plekken heeft zitten
How dare you!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is een heerlijk weertje voor een pleziervlucht. Dat klimaatgedram kan best een dag zonder u.
Back down? Isral begon.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
Die Duitsers denken: je gaat geen wereldoorlog binnen zonder mij!!!
[ x ]
Lig liever in Isral in de winter in een loopgraaf dan hierquote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Verkeerde topic.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/317446/(...)rug-naar-zweden.html
Het gaat om die ene grote die ze (bijna) hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:10 schreef vosss het volgende:
Dit gaat niet de goeie kant op. Helemaal niet zelfs.
Dat heeft het natuurlijk wel, want de Amerikaanse politiek wordt door sommigen op een zeer tribale manier beleefd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft weinig met de Democraten van doen. Het is vooral lachen om de naviteit van mensen die echt nul kennis hebben van geopolitiek.
Peace through strength, ja.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 16:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een van de standpunten van Trump was toch peace
Het zou fantastisch zijn als Duitsland ook even komt helpen. Dan worden de Iranirs ook zeker bevrijd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Net als Truman, you got the toys, use them.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat om die ene grote die ze (bijna) hebben.
Trump staat voor een extreem lastige keuze in ieder geval, net als Truman ooit.
De schattingen lagen destijds op 5 tot 10 miljoen Japanse en tot een miljoen Amerikaanse slachtoffers of de bom gooien.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Net als Truman, you got the toys, use them.
Greta kan als een echte vrouw gewoon multitaskenquote:
Waarschijnlijk zat jij nog je luier vol te schijten toen de Amerikanen - excuus: coalition of the willing - in 2003 Irak binnenvielen om 'vrijheid' te brengen. Maar dat was geen doorslaand succes. Irak 'democratiseren' leidde tot een jarenlange burgeroorlog en de opkomst van IS. Kortom, pure ellende.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:18 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou fantastisch zijn als Duitsland ook even komt helpen. Dan worden de Iranirs ook zeker bevrijd.
Het is helemaal geen lastige keuze. Trump moet Israel vermanen, ze moeten stoppen wild om zich heen te slaan. De vergelijking met Truman slaat nergens op, totaal andere situatie.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat om die ene grote die ze (bijna) hebben.
Trump staat voor een extreem lastige keuze in ieder geval, net als Truman ooit.
Kwek kwek.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is helemaal geen lastige keuze. Trump moet Israel vermanen, ze moeten stoppen wild om zich heen te slaan. De vergelijking met Truman slaat nergens op, totaal andere situatie.
Dan moet er nu worden gezorgd dat er geen beweging als IS opstaat mocht het regime vallen. Ik vind het in elk geval geen goed argument om een case uit het verleden te pakken en op basis daarvan maar te stellen dat dit ook een zooitje wordt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zat jij nog je luier vol te schijten toen de Amerikanen - excuus: coalition of the willing - in 2003 Irak binnenvielen om 'vrijheid' te brengen. Maar dat was geen doorslaand succes. Irak 'democratiseren' leidde tot een jarenlange burgeroorlog en de opkomst van IS. Kortom, pure ellende.
En Iran is een maatje groter dan Irak, met een repressief regime dat een stevige grip heeft op de burgerbevolking. Dat werp je niet omver met een paar bommen, daar is een invasie voor nodig. En dat wordt nog een veel groter zooitje dan Irak.
Het zou fantastisch zijn als het bewind van de ayatollahs ten einde komt, maar ik zou daar niet op rekenen. Sowieso leert de ervaring dat een aanval op het vaderland het nationalisme aanwakkert, ook als de leiders gestoorde despoten zijn.
Zijn wel meerdere cases… Het blijft een enorme gok.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan moet er nu worden gezorgd dat er geen beweging als IS opstaat mocht het regime vallen. Ik vind het in elk geval geen goed argument om een case uit het verleden te pakken en op basis daarvan maar te stellen dat dit ook een zooitje wordt.
Precies ja. Als dat regime in Iran valt zal niemand er een traan om laten. Maar de Amerikaanse interventies in het Midden-Oosten doen veel meer kwaad dan goed. Het enige profijt dat wij in het westen ervan hebben zijn vluchtelingen en aanslagen. En dan hebben wij het nog makkelijk de bevolking daar is een stuk meer de pineut.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zat jij nog je luier vol te schijten toen de Amerikanen - excuus: coalition of the willing - in 2003 Irak binnenvielen om 'vrijheid' te brengen. Maar dat was geen doorslaand succes. Irak 'democratiseren' leidde tot een jarenlange burgeroorlog en de opkomst van IS. Kortom, pure ellende.
En Iran is een maatje groter dan Irak, met een repressief regime dat een stevige grip heeft op de burgerbevolking. Dat werp je niet omver met een paar bommen, daar is een invasie voor nodig. En dat wordt nog een veel groter zooitje dan Irak.
Het zou fantastisch zijn als het bewind van de ayatollahs ten einde komt, maar ik zou daar niet op rekenen. Sowieso leert de ervaring dat een aanval op het vaderland het nationalisme aanwakkert, ook als de leiders gestoorde despoten zijn.
Mogen wij straks de boots on the ground mee gaan doen als die Merz zich nog langer blijft uitnodigen .quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:33 schreef UitStraling het volgende:
Germany’s Merz says Israel is doing the "dirty work for all of us by countering Iran"
Ik denk dat ze zich daar nu nog niet druk over maken, die bom moet gestopt worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mogen wij straks de boots on the ground mee gaan doen als die Merz zich nog langer blijft uitnodigen .![]()
Zoals in Afghanistan en Irak. Leuk hoor!
Het staat ons vrij proactiever ipv reactiever te zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mogen wij straks de boots on the ground mee gaan doen als die Merz zich nog langer blijft uitnodigen .![]()
Zoals in Afghanistan en Irak. Leuk hoor!
Zie Afghanistan en Vietnam. En je kunt de Arabisch Lente ook wel meerekenen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan moet er nu worden gezorgd dat er geen beweging als IS opstaat mocht het regime vallen. Ik vind het in elk geval geen goed argument om een case uit het verleden te pakken en op basis daarvan maar te stellen dat dit ook een zooitje wordt.
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:10 schreef vosss het volgende:
Dit gaat niet de goeie kant op. Helemaal niet zelfs.
Die buitenlandse troepen kregen we niet voor binnenlandse problemen maar als gratis bescherming tegen de grote boze Rus.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie Afghanistan en Vietnam. En je kunt de Arabisch Lente ook wel meerekenen.
Duitsland werd wel een succes na WOII, maar die casus is niet echt vergelijkbaar.
Daar ging bovendien een verwoestende oorlog aan vooraf en er daarna decennialang buitenlandse troepen in Duitsland gestationeerd (nog steeds eigenlijk).
Arabierenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:40 schreef kibo het volgende:
Iran is geen Irak/Syrie/Libie etc.
Het zijn geen Arabieren.
Dus er is hoop.
Dan liever richting Rusland. Dit is niet onze oorlog.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het staat ons vrij proactiever ipv reactiever te zijn.
Niet per se hypocriet hoor, maar Iran is een BRICS land natuurlijk. Rusland en China hebben er belang bij dat het Iraanse regime aan hun kant blijft staan, en het westen heeft veel te winnen bij een Iraans regime dat aan de kant van het westen staat.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:12 schreef Haags het volgende:
[..]
Haha oh ja hoe hypocriet wil je het hebben.
Iran geen nuke is zeker wel onze oorlog.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan liever richting Rusland. Dit is niet onze oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |