Pretty Little Baby ging even viral ja afgelopen maand. Die heeft ook wel iets geschikts voor Tiktok als je er naar luistert. Maar zo gaat er elke week wel iets rond, dit heeft hier in Nederland ook niet veel gedaan. Het verbaast me dat dit je is opgevallen. Verder zegt het ook wel wat dat Connie zelf niet eens meer wist dat ze dit nummer had opgenomen hahaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:16 schreef Tussle266 het volgende:
Overigens zie ik daar de laatste weken ook ineens Connie Francis. Doe eens even rustig, denk ik dan. Misschien dat onze chartwatcher dat even kan duiden. Dus, @:Cassa95, waar zit je?
Beter gooien ze in navolging van de heerschappen in Parijs de gehele tracklist van Watch The Throne op de keuzelijst. Gewoon omdat het kan. Kun je eindelijk ook een keer op een genottelijke Queen Bee (Lift Off) stemmen. Al is Drunk In Love wat Jay en Bee betreft uiteraard de gedroomde keuzequote:Op woensdag 18 juni 2025 12:05 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk lijdt Jay-Z aan dezelfde kwaal als schemer in de lijst. Donker getinte heerschappen in Parijs is nog wel prima, maar die andere 2 slaan natuurlijk nergens op. Maar op de keuzelijst kan je verder alleen dat formuleliedje met dat leuke musical sampeltje of Run This Town vinden. Dat is ook niet echt ideaal. Ik weet wel dat de statistieken deze selectie ondersteunen, maar om Donald te quoten geloof ik gewoon in alternatieve feiten.
Ik zou 100% op Why I Love You stemmen dan. Vooral om hoe het tussen de heerschappen onderling is afgelopen. Stukje profetie.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Beter gooien ze in navolging van de heerschappen in Parijs de gehele tracklist van Watch The Throne op de keuzelijst. Gewoon omdat het kan. Kun je eindelijk ook een keer op een genottelijke Queen Bee (Lift Off) stemmen. Al is Drunk In Love wat Jay en Bee betreft uiteraard de gedroomde keuze
Wow, Why I Love You ook mijn op 1 na favoriet van dat album. Lekker bombastisch.quote:Op woensdag 18 juni 2025 13:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zou 100% op Why I Love You stemmen dan. Vooral om hoe het tussen de heerschappen onderling is afgelopen. Stukje profetie.
Maar het punt is vooral, rap heet niet voor niets rap. Anders noemden ze het wel beat. Maar tegelijkertijd is dat ook wel een beetje een puristische kijk op de zaak natuurlijk.
SPOILER: 2147-2126Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Een van de vroege singles van Anastasia of Joss Stone, misschien?quote:Er is een nummer uit begin zeroes wat hier op lijkt voor mijn gevoel, maar ik kan er mijn vinger even niet op leggen.
Nee, het is meer moderne R&B-ig volgens mij.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een van de vroege singles van Anastasia of Joss Stone, misschien?
Dit moet er haast wel eentje van Jay Kay zijn, al matcht dat niet echt met je beschrijving.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, het is meer moderne R&B-ig volgens mij.
Dan zijn we weer terug bij Jay-Z.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of gaat het om het gezongen stuk I just wanna rock you..?
Gangsta Loving van Eve en Alicia Keys?quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit moet er haast wel eentje van Jay Kay zijn, al matcht dat niet echt met je beschrijving.
SPOILER: 2122-2101Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 19-06-2025 08:26:03 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, een tijdje geleden al, al stond die niet stijg onderin ofzo. RIP aan de nabestaanden enzulksquote:Op donderdag 19 juni 2025 01:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Is lou Christie al voorbij gekomen met im gonna make you mine in Mexis lijst? Lou is iig overleden
Hoger dan Old and Wise!quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:37 schreef Tussle266 het volgende:
Die van Moron 5 in deze selectie laat mijn hoofd wel tollen.
Zo heb ik die 5-6 jaar dat we dat liedje hebben op de PSV-tribune nooit door gehad dat we op de melodie van Bad Moon Rising aan het zingen warenquote:Op donderdag 19 juni 2025 10:34 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb tot nu nooit beseft dat Stil Aan De Overkant een cover van Go West was.
Wel logisch eigenlijk.
Ik was vandaag jaar oud toen ik daar achterkwamquote:Op donderdag 19 juni 2025 10:34 schreef BillDauterive het volgende:
Wel logisch eigenlijk.
Dit is uiteraard het origineel.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:34 schreef BillDauterive het volgende:
Wel logisch eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.65 favorieten over.
Nummers die ik hoger zou plaatsen
2119 Pet Shop Boys - Go West: Niet alles wat ze aanraken verandert wat mij betreft in goud (zie commentaar hieronder bij 2123), maar deze is wel echt lekker. Zelfs de Zware Jongens kunnen hem niet voor mij verpesten. Overigens ken ik laatstgenoemde vooral van dat hele foute en cancelbare liedje over Chinees eten.
2118 The Alan Parsons Project - Old and Wise: Een gewaarschuwd man telt voor twee. Na het commentaar bij Eye in the Sky vermoedde ik al dat deze niet bij de bovenste 2000 zou komen. Toch opvallend voor iemand die zo'n fan is van muziek uit de eighties, net als bij Dire Straits trouwens. Het is zo'n prachtig bitterzoet nummer over hoe het kan voelen als het einde nadert na een lang en (hopelijk) gelukkig leven, zo heb ik er toch heel weinig gehoord. Van mij mag deze plekje 1 overnemen in de Dela top zoveel; niks tegen Andrea Bocelli maar dit is toch duizend maal mooier? En dan die epische outro nog, echt elke noot is raak.
2115 Kane - Rain Down on Me: Bijna een belediging om Kane in hetzelfde lijstje te zetten als Old and Wise, maar vooruit, ook deze mag wel een stukje de lift in. Ik herinner me nog hoe verbaasd ik was dat Kane, aan wie ik als kind al een hekel had, tóch ineens iets heel tofs uit hun mouw wisten te schudden. Het is wel altijd hun enige écht goede plaat gebleven.
2106 Green Day - Wake Me Up When September Ends: Als lotgenoot op het gebied van te vroeg gestorven vaders begrijp ik dat dit soort platen er niet zo gemakkelijk in fietsen, maar ik vind hem wel echt te solide in elkaar zitten voor alles lager dan plek 1000.
Nummers die ik lager zou plaatsen
2124 George Harrison - Bangla Desh: Benefietconcerten vind ik op zich wel sympathiek, maar ze hoeven er niet per se een apart liedje voor te schrijven, dat heeft al snel iets heel gekunstelds. Het is gelukkig niet zo'n verschrikking als Artiesten voor Azië of die War Child-zooi van vriend van de show Marco (nee zelfs ik kan dat niet goedpraten), maar roept toch een beetje die associaties op, zeker omdat George Harrison vooral de naam van het land heel vaak herhaalt. En die bewuste typo in de titel is irritant.
2123 Willie Nelson - Always on My Mind: Overbodige cover is overbodig, en ik vind de stem ook niet zo mooi uitkomen hier, een beetje zeurderig. Ik vind hem wel een stuk beter dan die nog overbodigere cover van de Pet Shop Boys.
2109 Harry Styles - Watermelon Sugar: Zeker niet mijn favoriete cunnilingus-themaliedje, want die staat natuurlijk op naam van Foo Fighters. Ik ben het wel echt flink oneens met de kenschetsing dat we 'vanaf' hier Harry Styles serieus gingen nemen, want ik vind hem juist tót hier oké. Nee, dat is inderdaad geen lange periode. En nee, One Direction telt niet mee. One Direction telt nooit mee.
2105 Imaani - Where Are You: Zo'n ESF levert soms de tofste pareltjes op, soms ook nummers die zó slecht zijn dat je in een scheur ligt, maar toch ook altijd een hele berg middelmatige meuk om je doorheen te worstelen. Ook bij de nummers die hoog eindigen. Deze valt voor mij beslist in die laatste categorie, en dan vind ik een plek in het linkerrijtje wel echt te riant.
#lifegoalsquote:Op vrijdag 20 juni 2025 12:25 schreef Dagoduck het volgende:
@:PippenScottie Je hebt tegenwoordig met de frontman van Slomosa een geduchte concurrent qua afro
[ afbeelding ]
Ik kan je niets zeggen over de kwaliteit van de optredens, want ik heb alleen wat op TV gezien. Ik kan wel zeggen dat er niet meer dan twee handenvol artiesten van de line-up op de keuzelijst staan en niet meer dan één handvol daadwerkelijk een plekje in de lijst heeft op dit moment. Dus dat is in ieder geval geen vruchtbare bodem.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:00 schreef peaceman het volgende:
Welke Pinkpop artiesten zouden gaan profiteren in de top 2000 nav hun optreden dit jaar?
Het zijn er idd minder dat ik in mijn hoofd dacht.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik kan je niets zeggen over de kwaliteit van de optredens, want ik heb alleen wat op TV gezien. Ik kan wel zeggen dat er niet meer dan twee handenvol artiesten van de line-up op de keuzelijst staan en niet meer dan één handvol daadwerkelijk een plekje in de lijst heeft op dit moment. Dus dat is in ieder geval geen vruchtbare bodem.
Bij mij twee handen vol.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik tel 10 lijstbewoners op het festival volgens mij, is dat een handvol?
Als ik pinda's pak, passen er wel 10 in de hand. Als ik artiesten pak, zou het er eentje zijn, maar werkt die vergelijking zo letterlijk?quote:Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik tel 10 lijstbewoners op het festival volgens mij, is dat een handvol?
Sorry man, anders ben je altijd zo duidelijk en straight to the pointquote:Op zondag 22 juni 2025 13:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als ik pinda's pak, passen er wel 10 in de hand. Als ik artiesten pak, zou het er eentje zijn, maar werkt die vergelijking zo letterlijk?
Daar ben ik voor, natuurlijk. Ik heb ook even geteld, ik kom zelfs tot 13 volgens mij. Ik vergeet zo'n Dean Lewis altijd direct weer op 1 januari, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sorry man, anders ben je altijd zo duidelijk en straight to the point
Toch chapeau dat er een hele artiest in jouw hand past.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Als ik pinda's pak, passen er wel 10 in de hand. Als ik artiesten pak, zou het er eentje zijn, maar werkt die vergelijking zo letterlijk?
Oh, die had ik wel meegeteld, geen idee wie ik dan weer vergeten ben.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Daar ben ik voor, natuurlijk. Ik heb ook even geteld, ik kom zelfs tot 13 volgens mij. Ik vergeet zo'n Dean Lewis altijd direct weer op 1 januari, bijvoorbeeld.
Heb je Pommelien meegeteld?quote:Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Oh, die had ik wel meegeteld, geen idee wie ik dan weer vergeten ben.
Ohja,Hannah Mae zo te zien..naja
Ja, maar ik keek op Blokkenschema.nl omdat die van Pinkpop zelf kut was, dus misschien sws incompleet/niet upto-datequote:
Uiteindelijk staat vrijwel alles wat ik eerst in de keuzelijstgroep had ingedeeld ook gewoon in de lijst. Dus uiteindelijk toch die twee handen, dan maar.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, maar ik keek op Blokkenschema.nl omdat die van Pinkpop zelf kut was, dus misschien sws incompleet/niet upto-date
SPOILER: 2097-2076Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Deze kans is behoorlijk groot, trouwens. Niet dat het nummer zo geweldig is, maar keuzelijst want topsong en 100% score die vast niet verbroken gaat worden. Dus die staat al met potlood genoteerd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |