abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217976789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:16 schreef Tussle266 het volgende:
Overigens zie ik daar de laatste weken ook ineens Connie Francis. Doe eens even rustig, denk ik dan. Misschien dat onze chartwatcher dat even kan duiden. Dus, @:Cassa95, waar zit je?
Pretty Little Baby ging even viral ja afgelopen maand. Die heeft ook wel iets geschikts voor Tiktok als je er naar luistert. Maar zo gaat er elke week wel iets rond, dit heeft hier in Nederland ook niet veel gedaan. Het verbaast me dat dit je is opgevallen. Verder zegt het ook wel wat dat Connie zelf niet eens meer wist dat ze dit nummer had opgenomen haha
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_217976834
Sultans Of Swing zit gewoon in elk standaardpakket aan 'oude nummers die in elke playlist staan' en al jarenlang in de top 200 staan, samen met bijvoorbeeld Africa, Summer Of 69, Iris en Every Breath You Take.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_217976924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:05 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk lijdt Jay-Z aan dezelfde kwaal als schemer in de lijst. Donker getinte heerschappen in Parijs is nog wel prima, maar die andere 2 slaan natuurlijk nergens op. Maar op de keuzelijst kan je verder alleen dat formuleliedje met dat leuke musical sampeltje of Run This Town vinden. Dat is ook niet echt ideaal. Ik weet wel dat de statistieken deze selectie ondersteunen, maar om Donald te quoten geloof ik gewoon in alternatieve feiten.
Beter gooien ze in navolging van de heerschappen in Parijs de gehele tracklist van Watch The Throne op de keuzelijst. Gewoon omdat het kan. Kun je eindelijk ook een keer op een genottelijke Queen Bee (Lift Off) stemmen. Al is Drunk In Love wat Jay en Bee betreft uiteraard de gedroomde keuze
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  woensdag 18 juni 2025 @ 13:23:05 #54
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217976977
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
Beter gooien ze in navolging van de heerschappen in Parijs de gehele tracklist van Watch The Throne op de keuzelijst. Gewoon omdat het kan. Kun je eindelijk ook een keer op een genottelijke Queen Bee (Lift Off) stemmen. Al is Drunk In Love wat Jay en Bee betreft uiteraard de gedroomde keuze
Ik zou 100% op Why I Love You stemmen dan. Vooral om hoe het tussen de heerschappen onderling is afgelopen. Stukje profetie.

Maar het punt is vooral, rap heet niet voor niets rap. Anders noemden ze het wel beat. Maar tegelijkertijd is dat ook wel een beetje een puristische kijk op de zaak natuurlijk.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_217977174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:23 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik zou 100% op Why I Love You stemmen dan. Vooral om hoe het tussen de heerschappen onderling is afgelopen. Stukje profetie.

Maar het punt is vooral, rap heet niet voor niets rap. Anders noemden ze het wel beat. Maar tegelijkertijd is dat ook wel een beetje een puristische kijk op de zaak natuurlijk.
Wow, Why I Love You ook mijn op 1 na favoriet van dat album. Lekker bombastisch.

Om kans te maken op de Top 2000 (keuzelijst) moet rap meestal een beetje tegen pop aanschuren ja. En dat Annie deuntje was in NL ook gewoon een grote hit
The script for tears
  Redactie Sport woensdag 18 juni 2025 @ 16:13:19 #56
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217978050
2150 Elvis Presley - Always on my mind

Achja, die Pet Shop Boys-cover van Elvis. Jarenlang niet heel bekend, maar in 1997 werd dit ineens uitgegeven als A-kant en werd het een hit. Dat verklaart ook de langzame stijging naar klassiekerstatus. Prima zanger prima lied, de 'wow-factor' ontbreekt wel maar weer eens voor mij. In 1999 stond dit er niet in, maar daarna wel elk jaar. In 2005 zelfs op 255 en de laatste jaren weer in de 300s op plek 348 in 2024, na een paar jaar rond plek 500.

2149 Amii Stewart - Knock on Wood

Nog een cover, maar ditmaal juist wel de dansbare tegen hi-NRG aan schurende versie van de plaat. Een vrouw met een kitscherige over the top discoplaat, dat moest wel scoren he? Voor Amii is het wel de bekendste plaat. Dit was dan ook zes jaar lang haar Top 2000-notering, in 2000 op 887 en daarna steeds zakkende, behalve in 2005, maar ook toen was het slechts plek 1882.

2148 Snow Patrol - Shut Your Eyes

Dit was toch wel een beetje het nummer waar Snow Patrol uit die alternative hoek kroop, richting de SkyRadio muziek waar ze toch even tegenaan schuurden zo anno 2009. Ik vind het ietwat galmende gitaartje dat voor de basis van het nummer zorgt fijn en het tempo zorgt ook wel voor een lekkere wegdroomervaring. Maar het was na Chasing Cars weer een nummer dat ook op SkyRadio wel weg kon komen. En qua tekst is het dan weer iets minder mooi. Het was weken een hit, wel bij de heruitgave overigens. In 2009 stond het lied ook op plek 228, echt wel te hoog en toen zelfs hoger dan het ook binnengekomen Chasing Cars. Daarna zakte het langzaam weg, maar nog altijd vinden we het lied terug in de Top 2000: Plek 1641 afgelopen editie.

SPOILER: 2147-2126
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:09:50 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217978527
quote:
Er is een nummer uit begin zeroes wat hier op lijkt voor mijn gevoel, maar ik kan er mijn vinger even niet op leggen.
Een van de vroege singles van Anastasia of Joss Stone, misschien?
  Redactie Sport woensdag 18 juni 2025 @ 17:11:05 #58
pi_217978534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Een van de vroege singles van Anastasia of Joss Stone, misschien?
Nee, het is meer moderne R&B-ig volgens mij.
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:20:16 #59
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217978596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, het is meer moderne R&B-ig volgens mij.
Dit moet er haast wel eentje van Jay Kay zijn, al matcht dat niet echt met je beschrijving.
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:45:46 #60
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217978791
Ik moet denken aan I'll be van Foxy Brown

Edit: maar dat zal eerder I' ll be good vn Renee & Angela zijn, moet weer eens luisteren
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:51:05 #61
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217978825
Of gaat het om het gezongen stuk I just wanna rock you..?
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:53:37 #62
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217978843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of gaat het om het gezongen stuk I just wanna rock you..?
Dan zijn we weer terug bij Jay-Z.
pi_217979007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:20 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit moet er haast wel eentje van Jay Kay zijn, al matcht dat niet echt met je beschrijving.
Gangsta Loving van Eve en Alicia Keys?

Al klinkt het wel als een plaat waar zo ongeveer elke regel wel een keer van gesampled is. Wat het ook wel een indrukwekkende productie maakt van aan elkaar geplakte goede stukjes, die als geheel eigenlijk niet lekker uit de verf komt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 18 juni 2025 @ 23:30:16 #64
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217981463
Veel plezier op Pinkpop Mex :) . Niet mijn lievelingsfestival, maar toch een beetje jaloers, want hier moet gewoon hard gewerkt worden.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2146 America - Ventura Highway: Ah, als ik deze hoor krijg ik meteen weer zin in eind december, zelfs als het buiten zulk lekker weer is. Ik zet hem niet eens regelmatig zelf op, maar het is wel echt een typische Top 2000-plaat die perfect de sfeer weet te vangen van de Lijst der Lijsten. Heel mooi dat hij redelijk standhoudt de laatste jaren, en heel jammer dat hij hier wél net erbuiten valt.

2137 Rammstein - Deutschland: Knap hoe Rammstein dat altijd doet, manoeuvreren op de lijn van controversieel maar net niet té. Bij ons thuis is het inmiddels traditie om deze aan te slingeren zodra we de grensovergang naar het oosten zijn gepasseerd, en dat zouden we natuurlijk niet doen als we het een schijtplaat zouden vinden. Het heeft inhoud maar gaat ook lekker tekeer, een fijne combinatie. Het 'du hast, du hast, du hast' vind ik trouwens ook wel een leuke knipoog naar die ándere grote hit van ze, die we hopelijk nog niet te snel tegenkomen.

2133 Florence and the Machine - Youve Got The Love: Ah, Sziget 2023. Wat was dat een fijne ervaring met een heerlijke line-up bovendien. Dat dit de minste van de 6 headliners was zegt meer over de rest, want ook Florence mocht er best zijn. Deze sprong er voor mij wel bovenuit in die setlist trouwens, dat dan weer wel. Ik weet niet exact welke nummers je allemaal beter vindt, maar misschien moet ik een aantal daarvan nog eens een extra kans geven.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2144 Moody Blues - Boulevard de la Madeleine: Het Parijse sfeertje is inderdaad nog wel aardig, maar voor de rest is het wel een beetje aan de magere kant. Ik was er natuurlijk niet bij, maar heb de indruk dat ze hierna een goede weg in zijn geslagen.

2135 Yarbrough & Peoples - Dont Stop the Music: Deze kende ik niet, maar ik heb hem na een minuutje eigenlijk wel gehoord. Geeuw. Ik zette ook nog eerst de albumversie van bijna 8 minuten aan, dat was misschien niet mijn briljantste idee.
  Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 00:22:25 #65
pi_217981665
Cosmic Love, Bird Song, Rabbit Heart, Spectrum, Queen of Peace - van de nummers die de Top 2000 niet haalden dan, want die twee staan zoals je merkt ook allebei hoger ;)

En we doen er gewoon meteen nog 1, het is na 12 uur namelijk!

2125 Everly Brothers - Let it be Me

Een cover van Gilbert Becaud, die het lied in 1955 opnam. Manny Curtis schreef er een Engelstalige tekst bij en uiteindelijk coverden de Everlys die versie. Don en Phil maakten er weer een fraai stukje samenzang van, maar het is niet hun meest unieke nummer. Qua performance is het wel goed en dus vinden we het toch hier. Ik bedoel, vergelijk het maar met Gordon. Een eerste 10 jaar-plaat, al miste deze in 2000 nog.

2124 George Harrison - Bangla Desh

George over het armste land ter wereld, waar de ouders van Ravi Shankar vandaan komen. Er was in deze tijd een onafhankelijkheidsoorlog en een zware ramp. George zou uiteindelijk een benefietconcert organiseren, maar ook om dit lied te schrijven waarin hij bewust de titel uit elkaar schreef om de westerse media op de hak te nemen. Leuk verhaal achter de plaat, de plaat zelf is prima, maar behoort weer eens niet tot de Top 2000-toppers. Ja, daarmee val ik wel in herhaling he? Van 1999 tot 2010 in de lijst, behalve in 2000. In 2001 was plek 1223 de hoogste notering.

2123 Willie Nelson - Always on My Mind

Deze hebben we vorig blokje ook al gehad. Die van Elvis klinkt wat te gepolijst, dit is wat rauwer. Maar het maakt me allemaal niet zoveel uit, het is gewoon een mooi liedje waarbij de beide zangers het nummer op hun eigen wijze brengen, maar daarin niet extreem veel verrassing leveren. Nelson haalde alleen in 2000 de lijst niet, maar stond altijd lager dan Elvis. In 2012 op 723 nog wel enigszins in de buurt, maar buiten die periode 2010-2013 stond het lied sowieso in de onderste helft. Inmiddels vinden we het op 1609.

SPOILER: 2122-2101
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 19-06-2025 08:26:03 ]
pi_217981749
Is lou Christie al voorbij gekomen met im gonna make you mine in Mexis lijst? Lou is iig overleden
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 01:43:27 #67
pi_217981757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 01:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
Is lou Christie al voorbij gekomen met im gonna make you mine in Mexis lijst? Lou is iig overleden
Ja, een tijdje geleden al, al stond die niet stijg onderin ofzo. RIP aan de nabestaanden enzulks ;(
pi_217982407
Old and Wise dat de uitzending niet eens haalt. Leg het maar uit
The script for tears
  donderdag 19 juni 2025 @ 08:37:14 #69
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217982532
Die van Moron 5 in deze selectie laat mijn hoofd wel tollen.
pi_217982727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:37 schreef Tussle266 het volgende:
Die van Moron 5 in deze selectie laat mijn hoofd wel tollen.
Hoger dan Old and Wise!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_217983442
Ik heb tot nu nooit beseft dat Stil Aan De Overkant een cover van Go West was. :@
Wel logisch eigenlijk.
  Redactie Sport donderdag 19 juni 2025 @ 10:40:10 #72
pi_217983464
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:34 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb tot nu nooit beseft dat Stil Aan De Overkant een cover van Go West was. :@
Wel logisch eigenlijk.
Zo heb ik die 5-6 jaar dat we dat liedje hebben op de PSV-tribune nooit door gehad dat we op de melodie van Bad Moon Rising aan het zingen waren :@
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 juni 2025 @ 11:26:24 #73
426493 crew  PippenScottie
pi_217983776
quote:
Wel logisch eigenlijk.
Ik was vandaag jaar oud toen ik daar achterkwam :D
My friends all drive horses
pi_217984091
quote:
Wel logisch eigenlijk.
Dit is uiteraard het origineel.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:45:20 #75
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217984092
Ik kende die alleen als: succes tegen Heracles. Maar dat was nog in de tijd dat ze van niveau Top Oss waren. Ik ken ook nog een liedje over Heracles op George Baker, maar laten we die maar achterwege laten, anders komt Macklemore in opstand.
pi_217984097
Overigens best wel wat meuk deze keer, waarvan het goed is dat het naast de top 2000 grijpt.
pi_217984388
Woman In Chains nu al :o

Die vind ik met het jaar beter worden en zit tegenwoordig meestal in mijn stemlijst. Echt een schitterend nummer.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:37:03 #78
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217985306
Old and wise -O-

Weer een stemplaaat die Mexi's Top 2000 niet haalt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 20 juni 2025 @ 00:02:45 #79
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217989556
:'( ;( UITZWAAI-ALARM ;( :'(

SPOILER
65 favorieten over.

Nummers die ik hoger zou plaatsen

2119 Pet Shop Boys - Go West: Niet alles wat ze aanraken verandert wat mij betreft in goud (zie commentaar hieronder bij 2123), maar deze is wel echt lekker. Zelfs de Zware Jongens kunnen hem niet voor mij verpesten. Overigens ken ik laatstgenoemde vooral van dat hele foute en cancelbare liedje over Chinees eten.

2118 The Alan Parsons Project - Old and Wise: Een gewaarschuwd man telt voor twee. Na het commentaar bij Eye in the Sky vermoedde ik al dat deze niet bij de bovenste 2000 zou komen. Toch opvallend voor iemand die zo'n fan is van muziek uit de eighties, net als bij Dire Straits trouwens. Het is zo'n prachtig bitterzoet nummer over hoe het kan voelen als het einde nadert na een lang en (hopelijk) gelukkig leven, zo heb ik er toch heel weinig gehoord. Van mij mag deze plekje 1 overnemen in de Dela top zoveel; niks tegen Andrea Bocelli maar dit is toch duizend maal mooier? En dan die epische outro nog, echt elke noot is raak.

2115 Kane - Rain Down on Me: Bijna een belediging om Kane in hetzelfde lijstje te zetten als Old and Wise, maar vooruit, ook deze mag wel een stukje de lift in. Ik herinner me nog hoe verbaasd ik was dat Kane, aan wie ik als kind al een hekel had, tóch ineens iets heel tofs uit hun mouw wisten te schudden. Het is wel altijd hun enige écht goede plaat gebleven.

2106 Green Day - Wake Me Up When September Ends: Als lotgenoot op het gebied van te vroeg gestorven vaders begrijp ik dat dit soort platen er niet zo gemakkelijk in fietsen, maar ik vind hem wel echt te solide in elkaar zitten voor alles lager dan plek 1000.

Nummers die ik lager zou plaatsen

2124 George Harrison - Bangla Desh: Benefietconcerten vind ik op zich wel sympathiek, maar ze hoeven er niet per se een apart liedje voor te schrijven, dat heeft al snel iets heel gekunstelds. Het is gelukkig niet zo'n verschrikking als Artiesten voor Azië of die War Child-zooi van vriend van de show Marco (nee zelfs ik kan dat niet goedpraten), maar roept toch een beetje die associaties op, zeker omdat George Harrison vooral de naam van het land heel vaak herhaalt. En die bewuste typo in de titel is irritant.

2123 Willie Nelson - Always on My Mind: Overbodige cover is overbodig, en ik vind de stem ook niet zo mooi uitkomen hier, een beetje zeurderig. Ik vind hem wel een stuk beter dan die nog overbodigere cover van de Pet Shop Boys.

2109 Harry Styles - Watermelon Sugar: Zeker niet mijn favoriete cunnilingus-themaliedje, want die staat natuurlijk op naam van Foo Fighters. Ik ben het wel echt flink oneens met de kenschetsing dat we 'vanaf' hier Harry Styles serieus gingen nemen, want ik vind hem juist tót hier oké. Nee, dat is inderdaad geen lange periode. En nee, One Direction telt niet mee. One Direction telt nooit mee.

2105 Imaani - Where Are You: Zo'n ESF levert soms de tofste pareltjes op, soms ook nummers die zó slecht zijn dat je in een scheur ligt, maar toch ook altijd een hele berg middelmatige meuk om je doorheen te worstelen. Ook bij de nummers die hoog eindigen. Deze valt voor mij beslist in die laatste categorie, en dan vind ik een plek in het linkerrijtje wel echt te riant.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 12:25:47 #80
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217992454
@PippenScottie Je hebt tegenwoordig met de frontman van Slomosa een geduchte concurrent qua afro

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juni 2025 @ 13:21:37 #81
426493 crew  PippenScottie
pi_217992984
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 12:25 schreef Dagoduck het volgende:
@:PippenScottie Je hebt tegenwoordig met de frontman van Slomosa een geduchte concurrent qua afro

[ afbeelding ]
#lifegoals
My friends all drive horses
  vrijdag 20 juni 2025 @ 14:10:10 #82
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217993339
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 13:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
#lifegoals
Gisteren:

Bekijk deze YouTube-video

Ik zag ze vorige week zaterdag voor de 11e keer :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 22 juni 2025 @ 13:00:57 #83
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218012887
Welke Pinkpop artiesten zouden gaan profiteren in de top 2000 nav hun optreden dit jaar?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:38:41 #84
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218013239
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:00 schreef peaceman het volgende:
Welke Pinkpop artiesten zouden gaan profiteren in de top 2000 nav hun optreden dit jaar?
Ik kan je niets zeggen over de kwaliteit van de optredens, want ik heb alleen wat op TV gezien. Ik kan wel zeggen dat er niet meer dan twee handenvol artiesten van de line-up op de keuzelijst staan en niet meer dan één handvol daadwerkelijk een plekje in de lijst heeft op dit moment. Dus dat is in ieder geval geen vruchtbare bodem.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:45:49 #85
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218013281
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik kan je niets zeggen over de kwaliteit van de optredens, want ik heb alleen wat op TV gezien. Ik kan wel zeggen dat er niet meer dan twee handenvol artiesten van de line-up op de keuzelijst staan en niet meer dan één handvol daadwerkelijk een plekje in de lijst heeft op dit moment. Dus dat is in ieder geval geen vruchtbare bodem.
Het zijn er idd minder dat ik in mijn hoofd dacht.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:48:08 #86
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218013299
Ik tel 10 lijstbewoners op het festival volgens mij, is dat een handvol?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:48:59 #87
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218013308
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bij mij twee handen vol.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:50:53 #88
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218013318
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als ik pinda's pak, passen er wel 10 in de hand. Als ik artiesten pak, zou het er eentje zijn, maar werkt die vergelijking zo letterlijk?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:52:32 #89
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218013335
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:50 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Als ik pinda's pak, passen er wel 10 in de hand. Als ik artiesten pak, zou het er eentje zijn, maar werkt die vergelijking zo letterlijk?
Sorry man, anders ben je altijd zo duidelijk en straight to the point
  zondag 22 juni 2025 @ 13:53:37 #90
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218013348
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Sorry man, anders ben je altijd zo duidelijk en straight to the point
Daar ben ik voor, natuurlijk. Ik heb ook even geteld, ik kom zelfs tot 13 volgens mij. Ik vergeet zo'n Dean Lewis altijd direct weer op 1 januari, bijvoorbeeld.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:53:54 #91
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218013351
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:50 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Toch chapeau dat er een hele artiest in jouw hand past. :P
  zondag 22 juni 2025 @ 13:55:29 #92
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218013362
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:53 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Daar ben ik voor, natuurlijk. Ik heb ook even geteld, ik kom zelfs tot 13 volgens mij. Ik vergeet zo'n Dean Lewis altijd direct weer op 1 januari, bijvoorbeeld.
Oh, die had ik wel meegeteld, geen idee wie ik dan weer vergeten ben.
Ohja,Hannah Mae zo te zien..naja
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:21 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218013369
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Oh, die had ik wel meegeteld, geen idee wie ik dan weer vergeten ben.
Ohja,Hannah Mae zo te zien..naja
Heb je Pommelien meegeteld?
  zondag 22 juni 2025 @ 13:56:34 #94
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218013371
Stel je voor dat we een lijst zonder Hannah en Dean hadden. Dan was het toch niet hetzelfde, denk ik dan.
  zondag 22 juni 2025 @ 13:57:19 #95
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218013382
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:56 schreef peaceman het volgende:

[..]
Heb je Pommelien meegeteld?
Ja, maar ik keek op Blokkenschema.nl omdat die van Pinkpop zelf kut was, dus misschien sws incompleet/niet upto-date
  zondag 22 juni 2025 @ 14:00:38 #96
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218013404
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Ja, maar ik keek op Blokkenschema.nl omdat die van Pinkpop zelf kut was, dus misschien sws incompleet/niet upto-date
Uiteindelijk staat vrijwel alles wat ik eerst in de keuzelijstgroep had ingedeeld ook gewoon in de lijst. Dus uiteindelijk toch die twee handen, dan maar.
  zondag 22 juni 2025 @ 14:00:52 #97
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218013407
Ah, Korn stond daar sowieso niet bij, dus had ik ook gemist.
  Redactie Sport maandag 23 juni 2025 @ 21:32:35 #98
pi_218026488
Ik heb heel wat Top 2000-artiesten gezien cq gehoord. Die reviews komen nog. Bij sommige artiesten dan, want Dean Lewis is godzijdank allang geweest. Maar ja, niet vandaag. Vandaag zijn het 25 anderen.

2100 Buddy Holly - Well... All Right

Een lekker tussendoortje van Buddy. Goed geschreven, maar die bekende covers zijn eigenlijk leuker. Dit is wel gezellig op een zomeravond en ik heb wel een zwak voor Buddy, die had een hele grote status kunnen krijgen, denk ik zo. Nouja, heeft ie nu alsnog, maar het is toch anders. In 1999 en van 2001 tot 2008 stond dit in de lijst, waarbij het in 1999 en 2001 lager stond dan de Blind Faith-cover.

2099 Imagine Dragons - It's Time

Leuk zomers liedje van de eerste plaat van Imagine Dragons, een plaat waar gewoon leuke vrolijke niets-aan-de-hand-pop op stond. Dit is er zo eentje, ik word daar wel vrolijk van. In 2018 en 2019 stond het lied in de lijst, met plek 1383 in 2018 als hoogste notering. Was wel een random binnenkomer toen en even random ook weer verdwenen.

2098 Tears for Fears - Sowing the Seeds of Love

Als je de recente noteringen ziet denk je dat ik TFF niet heel bijzonder vind, maar niets is minder waar. Na dit nummer is het weer een hele tijd wachten. Alsnog is dit wel een lekker nummer hoor, met een fijn galmend meezingrefrein en leuke, een beetje Summer in the City-achtige coupletjes. Maar er mist wel iets om de plaat erg écht uit te laten springen voor mij, ook de orgel en trompetstukjes zijn onvoldoende voor mij om dat te doen. Hij was er wel altijd bij, in de beginjaren ook bij de bovenste 1000 met plek 662 in 2001. Daarna was zaagmans eigenlijk altijd een beetje de locatie, waarbij de groep natuurlijk veel nummers erbij heeft gekregen op de keuzelijst en er eentje zeer populair is geworden. Zo staat de plaat nu op 1381.

SPOILER: 2097-2076
  maandag 23 juni 2025 @ 23:18:30 #99
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_218027347
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
And for my last trick.
Deze kans is behoorlijk groot, trouwens. Niet dat het nummer zo geweldig is, maar keuzelijst want topsong en 100% score die vast niet verbroken gaat worden. Dus die staat al met potlood genoteerd.

Verder trouwens geeneen in dit blok die bij mij wel de uitzending had gehaald. Dus prima zo.
pi_218029358
TFF hoort wel echt bij de bovenste 2000, over de rest kan je wat meer discussiëren.

Smooth was trouwens een gigantische hit in Amerika, 12 weken op 1, en hier deed het vrij weinig in de hitlijsten. Dat blijft toch wel bijzonder. Ook omdat de veel minder boeiende opvolger Maria Maria wel een enorme hit werd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')