abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217965878
Het huisvrouwenclublied en de straatrace zouden bij mij top 750 (ook) scoren. Verder vooral nummers die ik zelf lager zou ranken in dit overzicht
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  dinsdag 17 juni 2025 @ 07:02:05 #27
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217966337
Die 10 minuten versie van Manfred Man is idd fantastisch!
pi_217967889
Atomic Kitten nu pas :D

Best een geinig girlband-nummer hoor, maar een plek bij de bovenste helft lijkt me wat te veel eer. Zeker als je ziet dat hier ook klassiekers als Father Figure, Ain't Nobody, Beautiful Day, Lost In Music en Eye In The Sky tussen staan.

Zeker Father Figure haalt bij mij makkelijk de top 100. Echt een heerlijk nummer.
pi_217967896
Ik hoor steeds vaker Brothers in Arms op de radio met al t oorlogsgeweld. Zou die niet toch weer voor Sultans kruipen?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 17 juni 2025 @ 11:48:04 #30
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217968359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoor steeds vaker Brothers in Arms op de radio met al t oorlogsgeweld. Zou die niet toch weer voor Sultans kruipen?
Laten we het niet hopen. Sos is een klasse beter wmb.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:16:47 #31
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217968591
Sultans of Swing staat gewoon weer (zoals iedere week) hoog in verschillende streamlijstjes, dus dat is niet echt veranderd in ieder geval. Maar dat zegt ook niet alles, want sommige klassiekers zie je daar voortdurend, al jaren.

Overigens zie ik daar de laatste weken ook ineens Connie Francis. Doe eens even rustig, denk ik dan. Misschien dat onze chartwatcher dat even kan duiden. Dus, @Cassa95, waar zit je?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_217968596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Oeh vorig jaar nog op gestemd in de hoop op top 10. Had er geen idee van dat de TikTokgeneratie opeens massaal Sultans of Swing omarmd heeft. Momentum mag van mij best weer overhellen naar Brothers In Arms
The script for tears
  dinsdag 17 juni 2025 @ 12:25:07 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217968658
Mick bleef niet weg op Pinkpop, maar was toen hij moest optreden lekker aan het voetballen met de leden van Massada.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Sport dinsdag 17 juni 2025 @ 12:38:50 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217968771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:25 schreef livelink het volgende:
Mick bleef niet weg op Pinkpop, maar was toen hij moest optreden lekker aan het voetballen met de leden van Massada.
Ja oke, hij bleef weg toen hij het podium op moest komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 17 juni 2025 @ 13:03:28 #35
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217968940
Het huisvrouwenclublied is natuurlijk Don't Answer Me, dat had qua instrumentatie ook van een BZN of Julio Iglesias kunnen zijn.
Eye in the Sky is een prima softrocknummer.
Ik denk wel eens aan Ionica
Die deelde nog eens staart tot de macht 7
pi_217969063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het huisvrouwenclublied is natuurlijk Don't Answer Me, dat had qua instrumentatie ook van een BZN of Julio Iglesias kunnen zijn.
En de gemiddelde huisvrouw duldt ook geen weerwoord, dus qua tekst past dat ook goed!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  dinsdag 17 juni 2025 @ 13:27:23 #37
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217969126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Allemaal hoger, dan.
  Redactie Sport dinsdag 17 juni 2025 @ 16:00:37 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217970170
2175 Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising

Opnieuw een van de grote klassiekers van CCR die de bovenste 2000 niet haalt. Ik vind dit liedje best lollig.. en dat is het wel. CCR heeft best een paar écht goeie nummers, geloof me.. maar ja, dit.. het is wel grappig voor tussendoor. We hebben dit vroeger ook wel eens met muziek moeten zingen, in dit geval geeft het de plaat niet echt een boost. Alsnog zing ik bewust altijd 'There's a bathroom on the right', iets wat John Fogerty zelf ook wel eens zingt. Ja, of 'Philips Sport Vereniging', al klinkt dat echt kneitervals als men dat inzet het stadion. Ik vind dat ook niet bepaald het meest geslaagde stadionlied, al is alles beter dan heeeeee hooooo *vul hier uw clubnaam in*. Bad Moon Rising is een van die platen die eigenlijk altijd tussen plaats 200 en 300 zat, toch wel opvallend. Ja, de eerste editie op 303 en in 2023 op 305, en tussen 2013 en 2015 een uitstapje naar wat dieper in de 300. Maar verder altijd tussen 200 en 300, waarbij de top 200 2 maal nét gemist werd. 2002 was dat, en ook afgelopen editie stond het lied op 201, opvallend nadat het lied net eens buiten de top 300 viel.

2174 Murray Head - One Night in Bangkok

Hadden we laatst een liedje van Agnetha dat niet geschreven was door Björn en Benny, nu hebben we een lied van de twee heren dat niet wordt gezongen door Agnetha, maar door Murray Head. Het was de tijd dat de heren zich richtten op de musicals, samen met Tim Rice. Allereerst wil ik zeggen dat een musical over schaken pluspunten scoort, de sport zal voor altijd onderschat zijn denk ik zo. Maar goed, een musicalliedje komt vaak beter tot zijn recht in het musicalfestijn dan zo los, en dat geldt ook wel voor dit nummer, met een leuk refreintje. Maar dat gepraat in de coupletjes vind ik niet echt wat voor een radiohit. Al ben ik daar de enige in, dit scoorde gewoon prima. De refreintjes en achtergrondmuziek zijn dan ook wel echt prima. Dit is de positie als ik deze plussen bij het minnetje optel. Van 1999 to 2009 in de lijst, behalve in 2007, met 1047 in 1999 als hoogste notering.

2173 Supertramp - Take the long way home

Het nummer van Supertramp dat pas na 20 seconden begint. Altijd vraag ik me af of mijn Spotify niet stuk is als ik het daar draai. Dat intro is ook wel lekker, maar daarna is het voor mij gewoon een wel geinig nummer om eens op de radio te horen. In dit geval geen radiohitje, want dat is het lied niet, zeker niet met een solo als deze. Het heeft wel een bepaalde lekkere vibe, maar het blijft een beetje een mismatch soms, Supertramp en ik, waardoor het nummer niet helemaal aansluit zoals ik zou willen. Weer zo'n nummer dat bij mij zonder vocalen ook beter scoort, denk ik. Tegelijkertijd is plek 2173 helemaal niet slecht, zoals gezegd, ik wil even uit de wereld helpen dat ik zou denken dat als je hier staat je bij de middelmaat hoort. De Top 2000 is zo door de jaren heen nog best een puik lijstje. Ik zou hem aanbevelen aan anderen. In 2007 kwam het lied binnen op 1115 en bij de terugkeer in 2009 bleef het een aantal jaar zo net onder zaagmans langskomen, met een uitschieter naar boven in 2013. Sinds 2018 wel een vaste waarde daar. In 2020 zelfs op 617, maar ook nu nog net in de top 1000 op 998.

SPOILER: 2172-2151
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217970398
We zijn bijna op de grens waar we moeten gaan roepen wat niet bij de bovenste 2000 hoort, maar hier kan het tegenovergestelde nog. Dat worden er langzaam wel steeds meer, maar hiervan in elk geval CCR, Céline, Madonna en Obiku als voornaamste kandidaten om in de lijst te geraken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 16:45:00 #40
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217970512
Ik zou er geeneen wegzappen, denk ik.
pi_217970581
Oei dit blok nog even afsluiten met een Lynchiaans duo. Too soon.
Zijn hier ook meteen mijn favorieten samen met ome Neil, The Marmalade en Murray Head

[ Bericht 0% gewijzigd door Gale_Boetticher op 17-06-2025 17:01:24 ]
The script for tears
  dinsdag 17 juni 2025 @ 17:05:32 #42
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_217970651
Power station, marmelade en living colour doen hier pijn. :{
  dinsdag 17 juni 2025 @ 17:25:12 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217970796
Lori Spee heb ik wel een zwak voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 17:41:05 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217970888
Die van Living Colour is hier nogal een grijsgedraaide. Helaas blijkt het al jaren moeilijk te slijten aan Jan Modaal.

Destijds was het ook een kleinere hit dan gedacht; ik heb het net niet bewust meegemaakt maar gokte op ergens rond nummer 10.

https://dutchcharts.nl/sh(...)+Its+Ugly+Head&cat=s

Edit: In de Top 40 kwam het op nr 12 ipv 16. Dat is er al dichterbij. Maar ik gebruik DutchCharts wat vaker voor zulke dingen.

https://www.top40.nl/livi(...)-its-ugly-head-10059
  dinsdag 17 juni 2025 @ 21:11:40 #45
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217972772
Nummers in de afgelopen 2 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2196 Roxette - Fading Like a Flower (Every Time You Leave): Net als Listen To Your Heart heeft ook deze een best geinige EDM-versie gekregen, al is die nooit zo bekend geworden als de eerder besproken cover van DHT. Dancing DJs, lekker originele artiestennaam trouwens. En in beide gevallen is het origineel natuurlijk wel mooier, eerlijk is eerlijk. Voor mij waren al die vage EDM-versies soms wel een beetje een gateway drug, en daar ben ik zeker niet rouwig om.

2194 Dire Straits - Your Latest Trick: Voor mij is Dire Straits zeker niet hit and miss – eerder hit en nog grotere hit. Een van de weinige grote namen van vorige eeuw waarvoor dat geldt. En dan is dit ook nog een van de grotere hits. Heerlijke opbouw met die blaaspartijen. Net geen uitzwaai-alarm waardig, die bewaren we nog even voor als Brothers in Arms zelf ook ongetwijfeld veel te vroeg gaat vallen.

2189 The Alan Parsons Project - Eye in the Sky: En ook voor Old And Wise zal ik dan wel relatief vroeg moeten vrezen, als ik het zo hoor. Even los daarvan: vooral de tekst vind ik hier wel heel mooi, al is er wat discussie over de exacte betekenis. Ik krijg vooral Big Brother-ideeën ervan, een stukje dystopie door een tirannieke overheid.

2175 Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising: Nooit gerealiseerd dat-ie zo stabiel was in Top 2000-termen. Ik vind het eigenlijk wel terecht, al zou ik hem zelf wel ietsjes lager plaatsen (maar wel hoger dan dit). Voor iets uit de sixties klinkt het behoorlijk tijdloos.

2173 Supertramp - Take the long way home: Grappig, deze komt bij mij juist dit jaar voor het eerst binnen in de top 1000. Ik mag deze nog wel eens graag opzetten als we met de auto op vakantie zijn geweest en beginnen aan de terugweg, om voor de hand liggende redenen. Die 20 seconden stilte aan het begin is alleen wel een beetje irritant ja, dat geef ik toe.

Nummers in de afgelopen 2 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2195 Peter Tosh & Mick Jagger - (You gotta walk) don't look back: Als je fan bent van de Stones begin je nu langzamerhand echt een bloedhekel aan me te krijgen, vrees ik.

2187 Caro Emerald - That Man: Caro Emerald komt er nog slechter af, volgens mij heeft die een 100%-score in het 'lager'-lijstje. Ik vind ze ook echt geen van allen in de buurt komen van luisterbaar, hoe vaak ik haar nummers ook een eerlijke kans probeer te geven.

2163 Glenn Miller - Moonlight Serenade: Hoogbejaard en heeft niet bijzonder veel om het lijf zo te horen. Op zich wel een geinig melodietje, maar ja.

2160 Queen - We Are the Champions: Ik waarschuw alvast, we komen nu in een blokje waar er een paar grote klassiekers het bij mij flink moeten ontgelden. Op zich komen we natuurlijk ook steeds hoger en moeten we redelijkerwijs steeds strenger worden. Ik kan me voorstellen dat dit eventjes leuk is om een enkel refreintje mee te lallen als je club kampioen is geworden, maar hoeveel mensen gaan dit echt de volle 3 minuten (ik dacht eigenlijk dat-ie langer was) aandachtig zitten luisteren? Vast niet veel. Ik vind onironisch We Are The Winners van LT United leuker, denk ik.

2158 ABBA - The Name of the Game: Ook ABBA komt er niet mee weg deze keer. Hemeltergend saai voor zo'n goede artiest, onbegrijpelijk dat mensen hierop stemmen als ze zoveel beter hebben.

2153 Peter Gabriel – Biko: Oh yikes, hadden we die ook nog niet gehad? Van de wat meer serieus te nemen artiesten is dit wel een van mijn minst favoriete Top 2000-platen. Natuurlijk gaat het wel ergens over en de boodschap erachter is op zich prima, maar het instrumentale gedeelte is jengelend en kakofonisch en het stemgebruik vind ik ook erg storend. Om elke verdachtmaking van racisme meteen in de kiem te smoren (je weet maar nooit in de huidige gepolariseerde maatschappij) wil ik wel gezegd hebben dat ik Hurricane van Bob Dylan wél heel mooi vind. Evenals het wat onbekendere Davis van Paceshifters. Al gaan die beide nummers over juridische dwalingen ten nadele van donkere mensen, niet zozeer over politiegeweld.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:08:04 #46
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217973213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 21:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Nummers in de afgelopen 2 blokjes die ik hoger zou plaatsen:

2196 Roxette - Fading Like a Flower (Every Time You Leave): Net als Listen To Your Heart heeft ook deze een best geinige EDM-versie gekregen, al is die nooit zo bekend geworden als de eerder besproken cover van DHT. Dancing DJs, lekker originele artiestennaam trouwens. En in beide gevallen is het origineel natuurlijk wel mooier, eerlijk is eerlijk. Voor mij waren al die vage EDM-versies soms wel een beetje een gateway drug, en daar ben ik zeker niet rouwig om.

2194 Dire Straits - Your Latest Trick: Voor mij is Dire Straits zeker niet hit and miss – eerder hit en nog grotere hit. Een van de weinige grote namen van vorige eeuw waarvoor dat geldt. En dan is dit ook nog een van de grotere hits. Heerlijke opbouw met die blaaspartijen. Net geen uitzwaai-alarm waardig, die bewaren we nog even voor als Brothers in Arms zelf ook ongetwijfeld veel te vroeg gaat vallen.

2189 The Alan Parsons Project - Eye in the Sky: En ook voor Old And Wise zal ik dan wel relatief vroeg moeten vrezen, als ik het zo hoor. Even los daarvan: vooral de tekst vind ik hier wel heel mooi, al is er wat discussie over de exacte betekenis. Ik krijg vooral Big Brother-ideeën ervan, een stukje dystopie door een tirannieke overheid.

2175 Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising: Nooit gerealiseerd dat-ie zo stabiel was in Top 2000-termen. Ik vind het eigenlijk wel terecht, al zou ik hem zelf wel ietsjes lager plaatsen (maar wel hoger dan dit). Voor iets uit de sixties klinkt het behoorlijk tijdloos.

2173 Supertramp - Take the long way home: Grappig, deze komt bij mij juist dit jaar voor het eerst binnen in de top 1000. Ik mag deze nog wel eens graag opzetten als we met de auto op vakantie zijn geweest en beginnen aan de terugweg, om voor de hand liggende redenen. Die 20 seconden stilte aan het begin is alleen wel een beetje irritant ja, dat geef ik toe.
Enigszins verbaasd over deze selectie. Maar ik zou zeggen: hoezee.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 22:15:19 #47
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217973280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 22:08 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Enigszins verbaasd over deze selectie. Maar ik zou zeggen: hoezee.
Inderdaad allemaal van voor mijn tijd, een zeldzaamheid! Ik wilde Numb/Encore er nog bij zetten, maar de versie met Jay-Z vind ik toch wel beduidend zwakker dan die zonder, dus eerstgenoemde staat hier toch wel prima al met al.
  woensdag 18 juni 2025 @ 12:05:33 #48
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_217976323
Eigenlijk lijdt Jay-Z aan dezelfde kwaal als schemer in de lijst. Donker getinte heerschappen in Parijs is nog wel prima, maar die andere 2 slaan natuurlijk nergens op. Maar op de keuzelijst kan je verder alleen dat formuleliedje met dat leuke musical sampeltje of Run This Town vinden. Dat is ook niet echt ideaal. Ik weet wel dat de statistieken deze selectie ondersteunen, maar om Donald te quoten geloof ik gewoon in alternatieve feiten.
pi_217976414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:05 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk lijdt Jay-Z aan dezelfde kwaal als schemer in de lijst. Donker getinte heerschappen in Parijs is nog wel prima, maar die andere 2 slaan natuurlijk nergens op. Maar op de keuzelijst kan je verder alleen dat formuleliedje met dat leuke musical sampeltje of Run This Town vinden. Dat is ook niet echt ideaal. Ik weet wel dat de statistieken deze selectie ondersteunen, maar om Donald te quoten geloof ik gewoon in alternatieve feiten.
Datzelfde geldt voor heel veel artiesten die niet tot de bijnahofleveranciers behoren. Daar staat dan weer elke scheet van op de keuzelijst.
pi_217976477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 21:11 schreef DecoAoreste het volgende:
[
Nummers in de afgelopen 2 blokjes die ik lager zou plaatsen:

2195 Peter Tosh & Mick Jagger - (You gotta walk) don't look back: Als je fan bent van de Stones begin je nu langzamerhand echt een bloedhekel aan me te krijgen, vrees ik.

Geen diehard fan, wel een Stonesliefhebber. Dat nummer heeft weinig met de Stones van doen, dus ik kan het je niet kwalijk nemen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')