abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218271113
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 10:37 schreef Piperidine het volgende:
Wat stom, even klagen. Je kan dus dit jaar bij de Marathon van Amsterdam je startnummer niet ophalen op de racedag (zondag). Nee, je bent verplicht om op donderdag t/m zaterdag naar de Expo in de RAI te gaan en daar je startnummer op te halen 8)7. Leve de commercie!
Welkom bij de club! Dat is nog een aardig gedoe en een kostenpost. En volgens mij kun je je startnummer niet thuis laten sturen zoals bij de Dam tot Damloop.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_218276502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 11:27 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Is bij Rotterdam ook.
Voor een A-goal race haal ik het startnummer liever de dag van tevoren als het kan, zelfs als het veel tijd kost, maar beide opties hebben is wel beter natuurlijk.
Bij Rotterdam heb ik meerdere mensen gehoord dat ze hem op de wedstrijddag op hebben gehaald. Zelf zou ik er de zenuwen van krijgen dus heb ik hem een dag eerder op kunnen halen.

Na Rotterdam begint het toch wel te kriebelen om nog een marathon te doen, twijfel tussen amsterdam (19-10 ~140,-) of marathon Brabant (26-10 ~44,-). Heeft er iemand ervaring met de laatste?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218279367
Leer van Lieke!
Een interactieve sprint clinic van Lieke Klaver

quote:
Clinic
Wij zijn ontzettend vereerd dat niemand minder dan Lieke Klaver, topatlete, Olympisch medaillewinnares en een van de snelste vrouwen van Nederland, een exclusieve sprint clinic komt geven! Deze unieke gelegenheid biedt jonge en ambitieuze atleten de kans om te leren van een absolute wereldtopper. Tijdens de clinic deelt Lieke haar kennis over techniek, snelheid, kracht en mentale voorbereiding, en laat ze zien wat er allemaal komt kijken bij sprinten op het allerhoogste niveau. Haar passie, doorzettingsvermogen en energie werken aanstekelijk en maken haar een geweldige inspiratie voor de volgende generatie. Een ervaring die je als sporter niet wilt missen!

Praktische informatie
Datum: Maandag 4 augustus 2025
Inloop: 16:45
Start: 17:00
Einde: 20:00

Tijdens de clinic is interactief, dus neem je loopspullen mee! Omkleden kan in het clubgebouw.

Achteraf zullen we bij de nagenieten onder het genot van een welverdiend drankje en een kleine snack.

Er is een gelimiteerd aantal plekken beschikbaar, vol = vol.
Inschrijven:
https://all4running.nl/blog/leer-van-lieke/
  maandag 21 juli 2025 @ 19:39:02 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_218279754
quote:
99s.gif Op maandag 21 juli 2025 12:53 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Bij Rotterdam heb ik meerdere mensen gehoord dat ze hem op de wedstrijddag op hebben gehaald. Zelf zou ik er de zenuwen van krijgen dus heb ik hem een dag eerder op kunnen halen.

Na Rotterdam begint het toch wel te kriebelen om nog een marathon te doen, twijfel tussen amsterdam (19-10 ~140,-) of marathon Brabant (26-10 ~44,-). Heeft er iemand ervaring met de laatste?
Op basis van mijn ervaring met de eerste: Doe de laatste :P
F means you're fucked
pi_218280141
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 18:53 schreef Nober het volgende:
Leer van Lieke!
Een interactieve sprint clinic van Lieke Klaver
[..]
Inschrijven:
https://all4running.nl/blog/leer-van-lieke/
Het gaat om snelheid, kracht, en level-uppen.
  maandag 21 juli 2025 @ 20:42:09 #256
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218280366
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 10:37 schreef Piperidine het volgende:
Wat stom, even klagen. Je kan dus dit jaar bij de Marathon van Amsterdam je startnummer niet ophalen op de racedag (zondag). Nee, je bent verplicht om op donderdag t/m zaterdag naar de Expo in de RAI te gaan en daar je startnummer op te halen 8)7. Leve de commercie!
Dat is echt belachelijk, zeker met de treinkosten van tegenwoordig. Ken je iemand die hem voor je kan ophalen?
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_218305107
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 19:39 schreef YUR het volgende:

[..]
Op basis van mijn ervaring met de eerste: Doe de laatste :P
Marathon Brabant in Etten-Leur heb ik twee keer bij aangemoedigd en vond ik heel leuk. Dus doen.
pi_218311438
Hier ook weer lekker aan het trainen voor de marathon(s).
Zit nu op ongeveer 60km per week en ik probeer wekelijks een parkrun mee te pakken *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2025 19:51:47 ]
pi_218311448
Ik dacht van de week, ik heb 2 weken rust gehouden. Vocht is uit mijn knie, laat ik het voorzichtig weer proberen. Klein rondje, 3km op mijn dooie gemakje, tussendoor stukjes gewandeld.
En nu heb ik weer vocht in mijn knie en voelt het weer instabiel :{ . Ik ben hier zo klaar mee.
Enige pluspunt is dat mijn nieuwe schoenen nog steeds nieuw (en dus schoon) zijn :+ , maar verder baal ik behoorlijk.
Fake it till you make it...
pi_218316322
Vervelend Nijna, dat het zo lang duurt. Als er zo snel vocht in komt en het instabiel voelt heb je toch het idee dat er misschien weefsels beschadigd zijn in je knie? Is er een optie om een scan of echo te maken? Ik heb dat via mijn fysio kunnen doen. Kan helpen om zaken uit te sluiten en met je fysio een gerichte behandelstrategie te bepalen.

Toevallig heb ik dat deze week wel kunnen doen voor m'n voet omdat ik toch nog steeds last blijf hebben van die peroneus pees bij hardlopen. Daaruit bleek dat er gelukkig geen weefsels beschadigd zijn, maar er wel wat vocht rond de pees zit, dat zorgt dus voor de pijn en is een teken dat er toch nog wat geirriteerd raakt. Echter geen oorzaak natuurlijk, vocht is een symptoom.
Gelukkig lijkt het wel toch eindelijk beter te gaan bij mij, heb nu zeven weken op rij kunnen hardlopen. Eerst nog wel met soms één training een stevige wandeling maken ipv rennen, maar de afgelopen twee weken gewoon drie keer per week en alle voorgeschreven kilometers. Nog steeds een beetje last maar het herstelt steeds sneller, ook na de langere (12/14k) loopjes ^O^ . De wetenschap nu dat een beetje last tijdens het lopen niet door schade aan de pees komt geeft ook vertrouwen.

Nog even geduld om te bevestigen dat het inderdaad een stijgende lijn is en dan ook voorzichtig wat versnellingen toevoegen en langere stukken aaneen lopen (nu is het nog afwisselend 5 minuten lopen/minuut wandelen :') ).

[ Bericht 0% gewijzigd door valleilijn op 25-07-2025 10:20:43 ]
pi_218321499
Wel z'n gangetje hier. Weet niet zo goed wat ik wil qua marathon schema (start over 1.5 week). Train harder of toch smarter?

Ondertussen maar ervan genieten dat je nog tot ongeveer 22:00 in het licht kan lopen. *O*
pi_218325107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 10:10 schreef valleilijn het volgende:
Vervelend Nijna, dat het zo lang duurt. Als er zo snel vocht in komt en het instabiel voelt heb je toch het idee dat er misschien weefsels beschadigd zijn in je knie? Is er een optie om een scan of echo te maken? Ik heb dat via mijn fysio kunnen doen. Kan helpen om zaken uit te sluiten en met je fysio een gerichte behandelstrategie te bepalen.

Toevallig heb ik dat deze week wel kunnen doen voor m'n voet omdat ik toch nog steeds last blijf hebben van die peroneus pees bij hardlopen. Daaruit bleek dat er gelukkig geen weefsels beschadigd zijn, maar er wel wat vocht rond de pees zit, dat zorgt dus voor de pijn en is een teken dat er toch nog wat geirriteerd raakt. Echter geen oorzaak natuurlijk, vocht is een symptoom.
Gelukkig lijkt het wel toch eindelijk beter te gaan bij mij, heb nu zeven weken op rij kunnen hardlopen. Eerst nog wel met soms één training een stevige wandeling maken ipv rennen, maar de afgelopen twee weken gewoon drie keer per week en alle voorgeschreven kilometers. Nog steeds een beetje last maar het herstelt steeds sneller, ook na de langere (12/14k) loopjes ^O^ . De wetenschap nu dat een beetje last tijdens het lopen niet door schade aan de pees komt geeft ook vertrouwen.

Nog even geduld om te bevestigen dat het inderdaad een stijgende lijn is en dan ook voorzichtig wat versnellingen toevoegen en langere stukken aaneen lopen (nu is het nog afwisselend 5 minuten lopen/minuut wandelen :') ).

Fysio en huisarts zijn op vakantie op het moment. Fysio had me wel laten zien hoe ik het kon tapen, maar ik had die tape niet in huis, die heb ik besteld en komt vandaag hopelijk. Kijken of dat maakt dat het iets minder vervelend voelt.
Gisteren wel veel gelopen, maar niet het idee dat het dikker of geïrriteerder is, dus dat is denk ik positief.
Mijn wederhelft (werkt veel met gewrichten) vermoed wat slijtage, dus ik ga als de huisarts terug is maar even overleggen wat wijsheid is.

Hopelijk zet jouw herstel door! Lekker bezig ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juli 2025 @ 15:26:07 #263
426493 crew  PippenScottie
pi_218340525
9 km gelopen a 5.10. Lekker rondje, al was het misschien een beetje te warm. Maar het alternatief was een tuinfeestje bij de buren, dus dan maar rennen.

Succes met je herstel @Nijna . Irritant, zo’n lang slepende blessure :{
My friends all drive horses
pi_218343540
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 15:26 schreef PippenScottie het volgende:
9 km gelopen a 5.10. Lekker rondje, al was het misschien een beetje te warm. Maar het alternatief was een tuinfeestje bij de buren, dus dan maar rennen.

Succes met je herstel @:Nijna . Irritant, zo’n lang slepende blessure :{
Mooi tempo! Haha, mooie manier om onder dat tuinfeestje uit te komen of moest je later alsnog ;) ?

Ik had vandaag getaped vandaag op de manier van de fysio en dat loopt prettiger, dus dat is mooi. Daarmee is het probleem natuurlijk niet weg, maar het voelt steviger en soepeler. Dus dat is mooi als ik ga golfen, want dat lukt gelukkig wel :)
pi_218346507
Dat stuk vanaf 12:09 :D 13:03 :%
Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juli 2025 @ 21:21:28 #266
pi_218346719
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 18:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mooi tempo! Haha, mooie manier om onder dat tuinfeestje uit te komen of moest je later alsnog ;) ?

Ik had vandaag getaped vandaag op de manier van de fysio en dat loopt prettiger, dus dat is mooi. Daarmee is het probleem natuurlijk niet weg, maar het voelt steviger en soepeler. Dus dat is mooi als ik ga golfen, want dat lukt gelukkig wel :)
Gelukkig kan je nog wel lopen/golfen. Count your blessings.

Ik heb afgezien van de buurtverjaardag. Ik heb heel aardige buren, maar hallo zeggen en samen de boel een beetje netjes en leefbaar houden vind ik wel genoeg. Ik ben niet zo’n feestjesmens.
pi_218348784
Afgelopen zaterdag in Maasdijk een 5km gelopen.

Eerst heeft mijn vriendin met de dochters de kidsloop gedaan. Daarna naar mezelf klaar gemaakt om de 5km te doen, alles ging verkeerd; buikkrampen, rij voor de wc, te weinig gegeten en vooral gedronken van te voren, te veel in de zon gestaan, te ver naar achteren gestart.

Dus ja, een PR gelopen. Een halve minuut er vanaf *O* eerste km wat inhalen, maar qua tussentijden redelijk strak

4:24
4:29
4:29
4:40 (tegen de wind in beuken)
4:23

maakt 22:25. Met het gevoel dat er met een iets betere voorbereiding en uberhaupt warmlopen nog wel wat meer in zit. Maar hiermee heb ik op alle afstanden dit jaar een (officieus) PR gehaald :o (officieus omdat ik nog geen 15 of 10EM gelopen heb, maar tijdens de HM heb ik deze wel ruim gelopen) Wel de rest van de dag gaar geweest, denk dat vooral het vochthuishouden zwaar ontregelt was.

Op naar het tweede deel van het jaar O+
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_218350764
Gisteren wat puntjes gehaald ivm garmin badges, zowel de 5km in rustig tempo en daarna voor 't eerst de 1 mijl (1,61km) die wel op tempo in 7:05/4:22 gemiddeld met tegenwind. Er stond zo'n snelheidsmeter en die gaf 13 en 14km/u aan met smiley dat was wel leuk. Daarna even gewandeld een paar minuten om bij te komen en weer in rustig tempo zo'n 7,5km uitgelopen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2025 10:55:41 ]
pi_218378491
600k in juli
stukje basebuilding
  donderdag 31 juli 2025 @ 15:44:06 #270
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218379343
Ik track mijn podozooltjes in de Garmin app omdat ze meestal maar 2000km meegaan, die zitten in elke schoen die ik bij een buitenrun draag, heb ze 8 januari gekregen en ze hebben er 951km opzitten, ik dus ook dit jaar. WTF. Kan me echt niet herinneren dat ik zoveel kilometers in een jaar gemaakt heb.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218381645
732km voor het jaar, had eigenlijk al over de 1000 willen zijn, stomme pezen }:|
pi_218382847
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:01 schreef Evangelion het volgende:
600k in juli
stukje basebuilding
Gemiddeld 20k per dag ? 140 km per week ?
pi_218382879
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:09 schreef Evangelion het volgende:
Ik ben grote fan van RantoJapan aka Jake Barraclough. Als ze ergens dat T-shirt in geel en rood met Mount Fuji erop en "Train harder not smarter" (7:50 in de video) verkopen, dan ben ik kandidaat !
pi_218383573
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:38 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Gemiddeld 20k per dag ? 140 km per week ?
Ja, zonder echt heel hard of lang te gaan. Veel easy doubles.
Ook weinig kantoordagen vanwege vakantieperiode.
Let's see if it pays off.
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:10:52 #275
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218384977
Flinke steek net in mijn rechte rscheenbeen tijdens wat intervals, mooi kut nog een heel stuk naar huis moeten wandelen ook. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218385782
De eerste 8km in augustus weer binnen. Ik zit na de longrun a.s. zondag over de 1.300km.

quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:01 schreef Evangelion het volgende:
600k in juli
stukje basebuilding
Hoeveel uur hebben we het dan over?
pi_218385907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 10:38 schreef Nober het volgende:
De eerste 8km in augustus weer binnen. Ik zit na de longrun a.s. zondag over de 1.300km.
[..]
Hoeveel uur hebben we het dan over?
Lopen: 49 (+- 1.5 uur per dag: Op easy days 2x1 uur en op hard days 1x 60-90 min inc warmup/warmdown).
Inclusief omkleden, douchen, was, reistijd (soms) en wat kracht, core, plyometrics, loopscholing: Ik wil het niet weten. :+
Achja het houdt je van de straat van FOK!.
pi_218388648
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 21:09 schreef Evangelion het volgende:
Het kan nog erger: Bekijk deze YouTube-video
pi_218389314
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 16:14 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Het kan nog erger: Bekijk deze YouTube-video
_O-
pi_218394710
Toch maar tantoe vroeg opgestaan en naar parkrun gegaan (9:00 start! op zaterdag!) voor een 5k test. Takkeweer ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel lekker om een keer om 10:00 al klaar te zijn met lopen voor de dag.

Volgende week vrijdag een 5k op de baan om 21:30 (waarschijnlijk later, er zijn meerdere waves). :')
Iets meer mijn natuurlijke tijd, maar dan heb je toch al veel energie gebruikt op de dag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Evangelion op 02-08-2025 10:58:53 ]
pi_218395333
Ik vraag het hier maar even wie weet.
Mijn hardloopschoenen zijn op vakantie gestolen dus in allerijl nieuwe gekocht (binnenkort een wedstrijd dus moet wel trainen). Ik heb momenteel ook geen auto maar mijn dochter werkt bij een kampeerwinkel waar ze ook hardloopschoenen verkopen. Dus dus die heeft een paar asics gekocht alleen zitten daar b keus veters in. Zo te zien gewoon veters van wandelschoenen en die laten los. Andere gekocht maar zijn te breed.

Iemand toevallig nog een paar oude staan waarvan de veters nog goed zijn? Ik heb de asics gel nimbus 26 in het blauw maar kleur maakt mij niet uit. Ze mogen ook uit een andere schoen komen als ze maar passen.

Asics al gemaild die verkopen geen losse veters.

Mijn oude hardloopschoenen liggen nog in de auto die nog op transport moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 02-08-2025 13:24:36 ]
pi_218395445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:43 schreef F_r het volgende:
Ik vraag het hier maar even wie weet.
Mijn hardloopschoenen zijn op vakantie gestolen dus in allerijl nieuwe gekocht (binnenkort een wedstrijd dus moet wel trainen). Ik heb momenteel ook geen auto naar mijn dochter werkt bij een kampeerwinkel waar ze ook hardloopschoenen verkopen. Dus dus die heeft een paar asics gekocht alleen zitten daar b keus veters in. Zo te zien gewoon veters van wandelschoenen en die laten los. Anders gekocht maar zijn te breed.

Iemand toevallig nog een paar oude staan waarvan de veters nog goed zijn? Ik heb de asics gel nimbus 26 in het blauw maar kleur maakt mij niet uit. Ze mogen ook uit een andere schoen komen als ze maar passen.

Asics al gemaild die verkopen geen losse veters.

Mijn oude hardloopschoenen liggen nog in de auto die nog op transport moet.
Ik heb wel blauwe gel nimbus 25 die ik niet meer gebruik. :+
pi_218395667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:59 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik heb wel blauwe gel nimbus 25 die ik niet meer gebruik. :+
Mag ik de veters hebben?
pi_218395729
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:21 schreef F_r het volgende:

[..]
Mag ik de veters hebben?
Edit: verstuurd

[ Bericht 15% gewijzigd door Evangelion op 02-08-2025 14:18:08 ]
pi_218403172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:46 schreef Evangelion het volgende:

Volgende week vrijdag een 5k op de baan om 21:30 (waarschijnlijk later, er zijn meerdere waves). :')
Iets meer mijn natuurlijke tijd, maar dan heb je toch al veel energie gebruikt op de dag.
Gezien het tijdstip is dat in Utrecht te doen?
  zondag 3 augustus 2025 @ 11:22:39 #286
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218404060
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 12:21 schreef F_r het volgende:

[..]
Mag ik de veters hebben?
Ik heb ooit gescheurde veters van een Gel Nimbus (want die hebben allemaal van die dunne die snel kapotgaan op de metalen haakjes) vervangen met een setje van de Action. Die verkopen hele brede, goede veters die goed bestand zijn tegen trekken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218404605
Verkoopt adidas wel veters? Ik wil namelijk de witte veters voor zwarte vervangen, heb nu oude veters er in gelust maar niet helemaal het zwart dat ik wilde.

Het zijn witte adidas schoenen met zwarte accenten heb er ook witte sokken bij. Verder ben ik niet bezig met modieus hardlopen.

Vanmorgen om 7:00 eruit om m'n long run te doen. Eerste 10km onder 't uur daarna rustig verder gelopen en tot 22km gekomen in 2 uur en 16 minuten/6:10 gemiddeld.
pi_218405138
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2025 11:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ooit gescheurde veters van een Gel Nimbus (want die hebben allemaal van die dunne die snel kapotgaan op de metalen haakjes) vervangen met een setje van de Action. Die verkopen hele brede, goede veters die goed bestand zijn tegen trekken.
Bij deze schoen zit geen ijzer. Wel kleine gaatjes waardoor brede veters niet echt passen
pi_218405233
quote:
99s.gif Op maandag 21 juli 2025 12:53 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Marathon Brabant heb ik een keer gedaan, mooie parcours langs het bos. Veel natuur.
pi_218417330
Windkracht 5
Zo kan ik toch geen intervallen lopen man man man

Inner buddha gechanneld en de splits laten gaan en toen ging het wel.

[ Bericht 37% gewijzigd door Evangelion op 04-08-2025 20:26:54 ]
pi_218421975
Haha, het ging wel hard ja, gisteravond.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:16:06 #292
pi_218422546
Ik ben op vakantie in Zweden en probeer elke ochtend hard te lopen. So far so good (na twee dagen :) )

Bergachtig is het hier niet, maar wel glooiend en ik merk dat ik dat niet gewend ben. Ik heb flinke spierpijn in mijn billen en bovenbenen.
pi_218424940
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:51 schreef daniela_007 het volgende:

[..]
Marathon Brabant heb ik een keer gedaan, mooie parcours langs het bos. Veel natuur.
En drie toeschouwers ongeveer :P
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:26:51 #294
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_218426301
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:45 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
En drie toeschouwers ongeveer :P
Meer dan genoeg *O*
F means you're fucked
pi_218430239
Ben bij de huisarts geweest, er is niks stuk in mn knie. Dus advies was heeeeel rustig weer opbouwen en spierversterkende oefeningen gaan doen. Afspraak bij de fysio om even te kijken hoe ik dat dan het beste kan doen.
pi_218430830
Ik was gisteren bij m'n nieuwe fysio. Qua kracht is er niks mis - beide kanten sterk en symmetrisch. Alleen de binnenkant van m'n benen zou iets sterker mogen.
Fysio denkt nu dat de bilspieren acuut overbelast zijn toen ik van een schema met veel rustige km's overstapte naar een schema met elke week pittige intervallen.
Komende tijd alleen maar zone 1/2 loopjes (geduld oefenen!) en we gaan een krachtschema maken want de boel kan altijd nog sterker. Goed om een plan te hebben O+

@Nijna fijn dat er niks stuk is! Hopelijk kan je gauw aan de slag met de fysio.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 11:38:53 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218431611
Kan een huisarts dan beoordelen of je knie OK is? Er kan altijd onderliggende schade zijn. Bij mij werd dat pas duidelijk bij een orthopeed.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 11:44:54 #298
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218431696
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:16 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben op vakantie in Zweden en probeer elke ochtend hard te lopen. So far so good (na twee dagen :) )

Bergachtig is het hier niet, maar wel glooiend en ik merk dat ik dat niet gewend ben. Ik heb flinke spierpijn in mijn billen en bovenbenen.
Ik zou iig af en toe een rustdag nemen. Elke dag lopen belast een lichaam teveel, het moet ook herstellen
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_218431715
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik zou iig af en toe een rustdag nemen. Elke dag lopen belast een lichaam teveel, het moet ook herstellen
pi_218433502
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
Kan een huisarts dan beoordelen of je knie OK is? Er kan altijd onderliggende schade zijn. Bij mij werd dat pas duidelijk bij een orthopeed.
Het lijkt op overbelast, misschien wat slijtage, maar daar geeft een foto toch niet echt informatie over aangezien de een forse slijtage kan hebben en geen last en een ander een beetje slijtage en veel last.
Nee, huisarts kan er niet in kijken, maar er lijkt zo op het eerste gezicht niks stuk, aangezien alles wat ze duwde en trok gewoon kon zonder echt pijn. Er was geen reden om door te sturen naar een orthopeed ofzo.
Het was wel raadzaam om mijn spieren te versterken, dus dat gaan we eerst maar eens doen.
Blijven de klachten ondanks dat toch steeds terugkomen dan ga ik wel weer terug. Maar eerst dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')