*lacht in Maurten*quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:17 schreef kalinhos het volgende:
Op het totale budget van een marathon eet je je niet arm aan gelletjes in ieder geval.
Maurten ga ik enorm van aan de 💩 dus das een no-go. Dus ik houd t bij SIS, die kosten met zo’n deal 1,02 per stuk, das prima te doen.quote:
Deze neem ik nu ook maar als je uitgaat van 60+ gr carbs per uur dan kan het geen kwaad om het nu en dan aan te vullen met alternatieven.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
https://www.wielervoeding(...)te-smaken-28-x-60-ml
Op het totale budget van een marathon eet je je niet arm aan gelletjes in ieder geval.
Gelukt. 22.54quote:Op maandag 14 juli 2025 13:21 schreef PippenScottie het volgende:
Dan moet een 5 km in onder de 23 minuten er ook in zitten nu.
Is bij Rotterdam ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:37 schreef Piperidine het volgende:
Wat stom, even klagen. Je kan dus dit jaar bij de Marathon van Amsterdam je startnummer niet ophalen op de racedag (zondag). Nee, je bent verplicht om op donderdag t/m zaterdag naar de Expo in de RAI te gaan en daar je startnummer op te halen. Leve de commercie!
Gewoon blarenpleister plakken en gaanquote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:30 schreef Evangelion het volgende:
Grote blaar (door domheid) en morgen is long run dag
it's so over
Welkom bij de club! Dat is nog een aardig gedoe en een kostenpost. En volgens mij kun je je startnummer niet thuis laten sturen zoals bij de Dam tot Damloop.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:37 schreef Piperidine het volgende:
Wat stom, even klagen. Je kan dus dit jaar bij de Marathon van Amsterdam je startnummer niet ophalen op de racedag (zondag). Nee, je bent verplicht om op donderdag t/m zaterdag naar de Expo in de RAI te gaan en daar je startnummer op te halen. Leve de commercie!
Bij Rotterdam heb ik meerdere mensen gehoord dat ze hem op de wedstrijddag op hebben gehaald. Zelf zou ik er de zenuwen van krijgen dus heb ik hem een dag eerder op kunnen halen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:27 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Is bij Rotterdam ook.
Voor een A-goal race haal ik het startnummer liever de dag van tevoren als het kan, zelfs als het veel tijd kost, maar beide opties hebben is wel beter natuurlijk.
Inschrijven:quote:Clinic
Wij zijn ontzettend vereerd dat niemand minder dan Lieke Klaver, topatlete, Olympisch medaillewinnares en een van de snelste vrouwen van Nederland, een exclusieve sprint clinic komt geven! Deze unieke gelegenheid biedt jonge en ambitieuze atleten de kans om te leren van een absolute wereldtopper. Tijdens de clinic deelt Lieke haar kennis over techniek, snelheid, kracht en mentale voorbereiding, en laat ze zien wat er allemaal komt kijken bij sprinten op het allerhoogste niveau. Haar passie, doorzettingsvermogen en energie werken aanstekelijk en maken haar een geweldige inspiratie voor de volgende generatie. Een ervaring die je als sporter niet wilt missen!
Praktische informatie
Datum: Maandag 4 augustus 2025
Inloop: 16:45
Start: 17:00
Einde: 20:00
Tijdens de clinic is interactief, dus neem je loopspullen mee! Omkleden kan in het clubgebouw.
Achteraf zullen we bij de nagenieten onder het genot van een welverdiend drankje en een kleine snack.
Er is een gelimiteerd aantal plekken beschikbaar, vol = vol.
Op basis van mijn ervaring met de eerste: Doe de laatstequote:Op maandag 21 juli 2025 12:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij Rotterdam heb ik meerdere mensen gehoord dat ze hem op de wedstrijddag op hebben gehaald. Zelf zou ik er de zenuwen van krijgen dus heb ik hem een dag eerder op kunnen halen.
Na Rotterdam begint het toch wel te kriebelen om nog een marathon te doen, twijfel tussen amsterdam (19-10 ~140,-) of marathon Brabant (26-10 ~44,-). Heeft er iemand ervaring met de laatste?
Het gaat om snelheid, kracht, en level-uppen.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:53 schreef Nober het volgende:
Leer van Lieke!
Een interactieve sprint clinic van Lieke Klaver
[..]
Inschrijven:
https://all4running.nl/blog/leer-van-lieke/
Dat is echt belachelijk, zeker met de treinkosten van tegenwoordig. Ken je iemand die hem voor je kan ophalen?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:37 schreef Piperidine het volgende:
Marathon Brabant in Etten-Leur heb ik twee keer bij aangemoedigd en vond ik heel leuk. Dus doen.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Op basis van mijn ervaring met de eerste: Doe de laatste
Fysio en huisarts zijn op vakantie op het moment. Fysio had me wel laten zien hoe ik het kon tapen, maar ik had die tape niet in huis, die heb ik besteld en komt vandaag hopelijk. Kijken of dat maakt dat het iets minder vervelend voelt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:10 schreef valleilijn het volgende:
Vervelend Nijna, dat het zo lang duurt. Als er zo snel vocht in komt en het instabiel voelt heb je toch het idee dat er misschien weefsels beschadigd zijn in je knie? Is er een optie om een scan of echo te maken? Ik heb dat via mijn fysio kunnen doen. Kan helpen om zaken uit te sluiten en met je fysio een gerichte behandelstrategie te bepalen.
Toevallig heb ik dat deze week wel kunnen doen voor m'n voet omdat ik toch nog steeds last blijf hebben van die peroneus pees bij hardlopen. Daaruit bleek dat er gelukkig geen weefsels beschadigd zijn, maar er wel wat vocht rond de pees zit, dat zorgt dus voor de pijn en is een teken dat er toch nog wat geirriteerd raakt. Echter geen oorzaak natuurlijk, vocht is een symptoom.
Gelukkig lijkt het wel toch eindelijk beter te gaan bij mij, heb nu zeven weken op rij kunnen hardlopen. Eerst nog wel met soms één training een stevige wandeling maken ipv rennen, maar de afgelopen twee weken gewoon drie keer per week en alle voorgeschreven kilometers. Nog steeds een beetje last maar het herstelt steeds sneller, ook na de langere (12/14k) loopjes. De wetenschap nu dat een beetje last tijdens het lopen niet door schade aan de pees komt geeft ook vertrouwen.
Nog even geduld om te bevestigen dat het inderdaad een stijgende lijn is en dan ook voorzichtig wat versnellingen toevoegen en langere stukken aaneen lopen (nu is het nog afwisselend 5 minuten lopen/minuut wandelen).
Mooi tempo! Haha, mooie manier om onder dat tuinfeestje uit te komen of moest je later alsnogquote:Op zondag 27 juli 2025 15:26 schreef PippenScottie het volgende:
9 km gelopen a 5.10. Lekker rondje, al was het misschien een beetje te warm. Maar het alternatief was een tuinfeestje bij de buren, dus dan maar rennen.
Succes met je herstel @:Nijna . Irritant, zo’n lang slepende blessure
Gelukkig kan je nog wel lopen/golfen. Count your blessings.quote:Op zondag 27 juli 2025 18:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mooi tempo! Haha, mooie manier om onder dat tuinfeestje uit te komen of moest je later alsnog?
Ik had vandaag getaped vandaag op de manier van de fysio en dat loopt prettiger, dus dat is mooi. Daarmee is het probleem natuurlijk niet weg, maar het voelt steviger en soepeler. Dus dat is mooi als ik ga golfen, want dat lukt gelukkig wel
Ik ben grote fan van RantoJapan aka Jake Barraclough. Als ze ergens dat T-shirt in geel en rood met Mount Fuji erop en "Train harder not smarter" (7:50 in de video) verkopen, dan ben ik kandidaat !quote:Op zondag 27 juli 2025 21:09 schreef Evangelion het volgende:
Dat stuk vanaf 12:0913:03
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ja, zonder echt heel hard of lang te gaan. Veel easy doubles.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:38 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Gemiddeld 20k per dag ? 140 km per week ?
Hoeveel uur hebben we het dan over?quote:
Lopen: 49 (+- 1.5 uur per dag: Op easy days 2x1 uur en op hard days 1x 60-90 min inc warmup/warmdown).quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 10:38 schreef Nober het volgende:
De eerste 8km in augustus weer binnen. Ik zit na de longrun a.s. zondag over de 1.300km.
[..]
Hoeveel uur hebben we het dan over?
Het kan nog erger: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 27 juli 2025 21:09 schreef Evangelion het volgende:
Dat stuk vanaf 12:0913:03
![]()
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 16:14 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Het kan nog erger: Bekijk deze YouTube-video
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel lekker om een keer om 10:00 al klaar te zijn met lopen voor de dag.
Volgende week vrijdag een 5k op de baan om 21:30 (waarschijnlijk later, er zijn meerdere waves).
Iets meer mijn natuurlijke tijd, maar dan heb je toch al veel energie gebruikt op de dag.
[ Bericht 5% gewijzigd door Evangelion op 02-08-2025 10:58:53 ]
Ik heb wel blauwe gel nimbus 25 die ik niet meer gebruik.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:43 schreef F_r het volgende:
Ik vraag het hier maar even wie weet.
Mijn hardloopschoenen zijn op vakantie gestolen dus in allerijl nieuwe gekocht (binnenkort een wedstrijd dus moet wel trainen). Ik heb momenteel ook geen auto naar mijn dochter werkt bij een kampeerwinkel waar ze ook hardloopschoenen verkopen. Dus dus die heeft een paar asics gekocht alleen zitten daar b keus veters in. Zo te zien gewoon veters van wandelschoenen en die laten los. Anders gekocht maar zijn te breed.
Iemand toevallig nog een paar oude staan waarvan de veters nog goed zijn? Ik heb de asics gel nimbus 26 in het blauw maar kleur maakt mij niet uit. Ze mogen ook uit een andere schoen komen als ze maar passen.
Asics al gemaild die verkopen geen losse veters.
Mijn oude hardloopschoenen liggen nog in de auto die nog op transport moet.
Mag ik de veters hebben?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik heb wel blauwe gel nimbus 25 die ik niet meer gebruik.
Gezien het tijdstip is dat in Utrecht te doen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:46 schreef Evangelion het volgende:
Volgende week vrijdag een 5k op de baan om 21:30 (waarschijnlijk later, er zijn meerdere waves).
Iets meer mijn natuurlijke tijd, maar dan heb je toch al veel energie gebruikt op de dag.
Ik heb ooit gescheurde veters van een Gel Nimbus (want die hebben allemaal van die dunne die snel kapotgaan op de metalen haakjes) vervangen met een setje van de Action. Die verkopen hele brede, goede veters die goed bestand zijn tegen trekken.quote:
Bij deze schoen zit geen ijzer. Wel kleine gaatjes waardoor brede veters niet echt passenquote:Op zondag 3 augustus 2025 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb ooit gescheurde veters van een Gel Nimbus (want die hebben allemaal van die dunne die snel kapotgaan op de metalen haakjes) vervangen met een setje van de Action. Die verkopen hele brede, goede veters die goed bestand zijn tegen trekken.
Marathon Brabant heb ik een keer gedaan, mooie parcours langs het bos. Veel natuur.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij Rotterdam heb ik meerdere mensen gehoord dat ze hem op de wedstrijddag op hebben gehaald. Zelf zou ik er de zenuwen van krijgen dus heb ik hem een dag eerder op kunnen halen.
Na Rotterdam begint het toch wel te kriebelen om nog een marathon te doen, twijfel tussen amsterdam (19-10 ~140,-) of marathon Brabant (26-10 ~44,-). Heeft er iemand ervaring met de laatste?
En drie toeschouwers ongeveerquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:51 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Marathon Brabant heb ik een keer gedaan, mooie parcours langs het bos. Veel natuur.
Meer dan genoegquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En drie toeschouwers ongeveer
Ik zou iig af en toe een rustdag nemen. Elke dag lopen belast een lichaam teveel, het moet ook herstellenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:16 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben op vakantie in Zweden en probeer elke ochtend hard te lopen. So far so good (na twee dagen)
Bergachtig is het hier niet, maar wel glooiend en ik merk dat ik dat niet gewend ben. Ik heb flinke spierpijn in mijn billen en bovenbenen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou iig af en toe een rustdag nemen. Elke dag lopen belast een lichaam teveel, het moet ook herstellen
Het lijkt op overbelast, misschien wat slijtage, maar daar geeft een foto toch niet echt informatie over aangezien de een forse slijtage kan hebben en geen last en een ander een beetje slijtage en veel last.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
Kan een huisarts dan beoordelen of je knie OK is? Er kan altijd onderliggende schade zijn. Bij mij werd dat pas duidelijk bij een orthopeed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |