abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2025 @ 05:48:59 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217937899
De politiek is alleen maar druk met kadotjes uitdelen aan lobbyisten en vrienden, en met zichzelf

woningcorporaties die 6 miljard winst maken, hun winstbelasting kwijt schelden , pensioenfondsen laten stelen , warmtenetmonopolies uitgeven en verder niets

Toevallig had Wilders wel een Coenradie, maar daar kreeg Wilders ruzie mee, laat die maar minister van volkshuisvesting worden en niet zo een Groen Links figuur
quote:
Vertrouwen in politiek naar dieptepunt: Telegraaf-enquête geeft ’ronduit verontrustend beeld’

Amsterdam - Een volgend kabinet moet ons land daadkrachtig en stabiel besturen.

Het moet woningen bouwen, immigratie beteugelen en de gezondheidszorg op orde brengen.

Dit is het standpunt van een meerderheid van de Nederlanders, zo blijkt uit een enquête in opdracht van De Telegraaf.
quote:
Voor hun persoonlijke situatie maken Nederlanders zich vooral zorgen over de gezondheidszorg, de woningnood, oorlogsdreiging en het verlies van koopkracht.
Vooral de stijgende prijzen, energielasten en zorgkosten bezorgen ons hoofdbrekens.

En waar voorheen vooral de lagere inkomens angstig peinsden over hun portemonnee, zijn de zorgen over koopkracht ook bij de modale of tweemaal modale inkomens toegenomen.

Koenen: „Nederlanders hebben meer dan ooit het idee: de politiek doet niks voor mij en voor de problemen in het land.”

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2025 10:04:32 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217937992
Ze zoeken het maar uit in het midden oosten.
Iran, Irak, Jemen, Israël, saudi Arabië,Isis, Koerden, Palestina zolang ik leef is daar al oorlog en over 50 jaar hebben ze nog steeds een arbitraire reden om elkaar dood te schieten.
pi_217938145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 06:41 schreef Kickinalfa het volgende:
Ze zoeken het maar uit in het midden oosten.
Iran, Irak, Jemen, Israël, saudi Arabië,Isis, Koerden, Palestina zolang ik leef is daar al oorlog en over 50 jaar hebben ze nog steeds een arbitraire reden om elkaar dood te schieten.
Op zich heb je gelijk, maar een grootschalige oorlog daar zal ook echt wel gevolgen voor ons hebben. En niet alleen doordat er hier idioten met verschillende vlaggen de straat op gaan.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  zaterdag 14 juni 2025 @ 08:01:11 #54
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217938311
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217938434
quote:
Wel flauw dat je geen moties meer in mocht dienen na de val van het kabinet, omdat dat binnen 2 weken van het congres was. En blijkbaar zijn de belangrijkste critici van de zeer lege, tegen extreemrechts aanleunende, koers van Yeşilgöz alweer tevreden met alleen het uitsluiten van de PVV om praktische ipv inhoudelijke redenen (Wilders is een wegloper en niet Wilders is een antidemocratische haatzaaier).

Wat mij betreft kan Yeşilgöz niet snel genoeg van het toneel verdwijnen. En als Dijkhof echt niet wil, dan zijn er toch wel kandidaten met een vergelijkbaar gedachtegoed te vinden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217938618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel flauw dat je geen moties meer in mocht dienen na de val van het kabinet, omdat dat binnen 2 weken van het congres was. En blijkbaar zijn de belangrijkste critici van de zeer lege, tegen extreemrechts aanleunende, koers van Yeşilgöz alweer tevreden met alleen het uitsluiten van de PVV om praktische ipv inhoudelijke redenen (Wilders is een wegloper en niet Wilders is een antidemocratische haatzaaier).

Wat mij betreft kan Yeşilgöz niet snel genoeg van het toneel verdwijnen. En als Dijkhof echt niet wil, dan zijn er toch wel kandidaten met een vergelijkbaar gedachtegoed te vinden?
Ook Dijkhof vond het allemaal wel weer prima. De leegheid is immens bij die club.
pi_217938633
Uit een vergelijkbaar genre maar wat mij betreft wat sterker.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)enant-vindt-a4896897
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:18:23 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217938685
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:12 schreef KareldeStoute het volgende:
Uit een vergelijkbaar genre maar wat mij betreft wat sterker.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)enant-vindt-a4896897
VVDers aanspreken op hun morele kompas, dat is een gewaagde onderneming.

Het nare is, campagne voeren met holle frasen en gericht op de onderbuik.. dat werkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:21:10 #59
38496 Perrin
pi_217938712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 05:48 schreef michaelmoore het volgende:
De politiek is alleen maar druk met kadotjes uitdelen aan lobbyisten en vrienden, en met zichzelf

woningcorporaties die 6 miljard winst maken, hun winstbelasting kwijt schelden , pensioenfondsen laten stelen , warmtenetmonopolies uitgeven en verder niets
[..]
[..]

En welke makkelijk om te tuin te leiden sneuneuzen stemmen telkens op de politici van die malafide politieke partijen?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:24:26 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217938738
quote:
Wat is uitstekend? Dat de VVD 'een andere partij' is geworden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:26:38 #61
38496 Perrin
pi_217938773
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Conservatief-populistisch. Liberalisme is dood in de VVD.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:28:48 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217938787
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat was de vraag niet ;)
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:29:32 #63
38496 Perrin
pi_217938793
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat was de vraag niet ;)
Nee klopt. Ik denk dat hij het artikel uitstekend vond :P

Maar goed, moralistische stukjes over de VVD schrijven gaat verder weinig aan de VVD veranderen. Ik zou de moeite steken in een degelijke campagne voeren voor je eigen politieke partij. En daarmee bedoel ik dus niet: focussen op iedereen vertellen hoe verwerpelijk de VVD is. Maar vertellen wat er zo geweldig aan jouw partij is.

We hebben allemaal gezien wat afgeven op Trump Harris heeft opgeleverd.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 09:53:13 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217938938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar goed, moralistische stukjes over de VVD schrijven gaat verder weinig aan de VVD veranderen. Ik zou de moeite steken in een degelijke campagne voeren voor je eigen politieke partij. En daarmee bedoel ik dus niet: focussen op iedereen vertellen hoe verwerpelijk de VVD is. Maar vertellen wat er zo geweldig aan jouw partij is.

Niet Wilders kiezen omdat hij geen capabele mensen / leden heeft, want dan krijg je kadotjes uitdelers als minister van een lobby club naar voren geschoven,
Daar schiet niemand iets mee anders dan de stinkend rijke woningcorporaties , de pensioenfondsen, Buma Stemra of de club tegen Airport Lelystad of erger een Poetin vriend
Maar U niet

Ga huizen bouwen anders dan stemt straks iedereen op Wilders

quote:
Hier maken Nederlanders zich zorgen om: 'Schande dat onze kinderen geen huis kunnen vinden'
Wonen, immigratie, zorg en onze koopkracht.

Het zijn dé onderwerpen waarover Nederlanders zich zorgen maken, zo blijkt uit de Telegraaf-enquête.
Het moeten wat hen betreft ook de thema's zijn voor de komende verkiezingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2025 10:01:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:20:13 #65
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217939110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik begin inmiddels te vermoeden dat Yesilgöz een soort door de SP gezonden paard van Troje is. Als ze na het congres aanblijft en de VVD deze koers voortzet gaan ze minimaal de helft van hun zetels verliezen. De VVD vist inmiddels (door eigen toedoen) in de vijver van Wilders, niet meer andersom, en dat gaat ze zonder een vernieuwd waardengedreven programma zuur opbreken.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_217939194
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

De meeste journalisten zijn bewust geen partijlid, dus 'je eigen politieke partij' gaat niet op.
Dit is dan ook gewoon een journalistieke analyse, geen campagne.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217939223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik begin inmiddels te vermoeden dat Yesilgöz een soort door de SP gezonden paard van Troje is. Als ze na het congres aanblijft en de VVD deze koers voortzet gaan ze minimaal de helft van hun zetels verliezen. De VVD vist inmiddels (door eigen toedoen) in de vijver van Wilders, niet meer andersom, en dat gaat ze zonder een vernieuwd waardengedreven programma zuur opbreken.
Er gaat wat marginaal gesputter komen. Maar deze koers gaat gewoon door.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:40:10 #68
38496 Perrin
pi_217939230
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meeste journalisten zijn bewust geen partijlid, dus 'je eigen politieke partij' gaat niet op.
Dit is dan ook gewoon een journalistieke analyse, geen campagne.
Een politiek gekleurde journalistieke analyse, zullen we het daar dan op houden? Michael Persson schrijft heel toevallig geen kritische stukken over linksige politieke partijen. Trump en de VVD worden wel onder het vergrootglas gelegd.
pi_217939280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een politiek gekleurde journalistieke analyse, zullen we het daar dan op houden? Michael Persson schrijft heel toevallig geen kritische stukken over linksige politieke partijen. Trump en de VVD worden wel onder het vergrootglas gelegd.
ND heeft een vergelijkbare analyse: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ctueel-leeg-geworden
En die zijn toch niet bepaald pro-linksige partijen.

Het is gewoon het opsommen van feiten door journalisten op de dag van het congres. Op de dag dat PvdA-GL hun congres gaat houden komt daar ook vast een analyse en die is bij de Volkskrant over PvdA-GL juist heel vaak enorm kritisch.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:59:34 #70
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217939421
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Denk het ook, maar dan zal de deceptie groot zijn na oktober. Het is in ieder geval te hopen dat ze zich ontdoen van Yesilgöz, want dat legehulzenverhaal over de 'enige bestuurlijk capabele partij' in combinatie met haar hypocriet opgeheven vingertje is natuurlijk funest.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:00:04 #71
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217939427
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De meeste critici zijn met het uitsluiten van Wilders al getemd en geremd. Dat is ook uiteindelijk waar het op neerkomt. Een aantal hebben moeite met het ondemocratische gezwel Wilders. Veruit de grootste groep heeft er geen zin in omdat Wilders een hork is waarmee niet valt te werken, niet omdat ze zich plots ethicus wanen en met een moreel kompas wakker liggen van zijn ideetjes.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:00:46 #72
38496 Perrin
pi_217939438
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Denk het ook, maar dan zal de deceptie groot zijn na oktober. Het is in ieder geval te hopen dat ze zich ontdoen van Yesilgöz, want dat legehulzenverhaal over de 'enige bestuurlijk capabele partij' in combinatie met haar hypocriet opgeheven vingertje is natuurlijk funest.
Maar waarom hoop je dat, zie je graag een groot VVD? Gun je Nederland geen klein VVD onder Yesilgöz?
pi_217939525
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar waarom hoop je dat, zie je graag een groot VVD? Gun je Nederland geen klein VVD onder Yesilgöz?
Liever klein onder Yesilgoz dan groot onder een andere leider. Maar groot onder Yesilgoz is echt een grote angst voor mij. In dat geval voelt het voor mij echt dat half Nederland populistisch stemt. (pvv-vvd-fvd-bbb-ja21)
pi_217939550
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
Iran met kernwapens moet je koste wat kost voorkomen, ja.
Is niet te voorkomen, het land heeft uiteindelijk genoeg grondstoffen en mogelijkheden om er te komen. Kan een jaar duren, of 10, maar als de wil er is gaan ze er komen.

En als Israël iets gedaan heeft de laatste dagen is het Iran overtuigen dat ze die dingen heel hard nodig hebben.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:13:07 #75
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217939580
Bekijk deze YouTube-video

Stukje ergeren allen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:15:31 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217939602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
ND heeft een vergelijkbare analyse: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ctueel-leeg-geworden
En die zijn toch niet bepaald pro-linksige partijen.

Het is gewoon het opsommen van feiten door journalisten op de dag van het congres. Op de dag dat PvdA-GL hun congres gaat houden komt daar ook vast een analyse en die is bij de Volkskrant over PvdA-GL juist heel vaak enorm kritisch.
Exact dezelfde analyse geschreven door dezelfde persoon zul je bedoelen :D
pi_217939603
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar de korte samenvatting is: Iran met kernwapens = Hamas en Hezbollah met kernwapens.
Nee, dat is het niet.

Er zijn tal van landen diep verweven met walgelijke groepen (denk bijvoorbeeld eens aan Pakistan en de Taliban, Rusland met tal van opstandelingen) maar letterlijk niemand deelt kernwapens uit. Gaat Iran ook echt niet doen, elk land wil de controle zelf houden.

Verhaal kan best eens omgedraaid zijn zelfs: als Iran een kernwapen heeft, waarom hebben ze dan nog Hezbollah nodig?
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:16:18 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217939606
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 09:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@Koffieplanter
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:16:29 #79
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217939608
quote:

[..]
Maar waarom hoop je dat, zie je graag een groot VVD?
Nee, absoluut niet. Maar ik zie wel het gevaar van nog meer verdunde middenpartijen (waarvan je je bij VVD kunt afvragen of ze daar nog toe gerekend kunnen worden), met een substantiële (extreem)rechtse oppositie. Dat wordt na oktober dan voor de vorm misschien nog een gezichtsloze, van duizend compromissen in elkaar gesleutelde 'middencoalitie' voor een jaar of twee, waarna we vervolgens weer uitkomen bij een extreemrechts cartoonkabinet van PVV, FVD en consorten.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:16:54 #80
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217939614
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:Koffieplanter
Het artikel.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:18:13 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217939622
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het artikel.
Dank u!
pi_217939656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 05:48 schreef michaelmoore het volgende:

Dat woningcorporaties winst maken betekend niet dat ze op een berg geld zitten of maar zoveel mogelijk winst maken om zichzelf te fêteren he.

Die investeren met geleend geld in woningbouw. Woningen schrijft men niet helemaal af (zou ook niet logisch zijn), maar de lening lost men wel af.

Dus qua geld blijft daar veel minder over dan 6 miljard omdat de afschrijvingen die de winst drukken lager zijn dan de aflossingen die men wel moet betalen maar niet bij het resultaat staan.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:21:06 #83
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217939661
De VVD heeft ook zo'n heerlijk hakkelende voorzitter bij het congres. CDA vibes.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:22:30 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:20 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat woningcorporaties winst maken betekend niet dat ze op een berg geld zitten of maar zoveel mogelijk winst maken om zichzelf te fêteren he.

Die investeren met geleend geld in woningbouw. Woningen schrijft men niet helemaal af (zou ook niet logisch zijn), maar de lening lost men wel af.

Dus qua geld blijft daar veel minder over dan 6 miljard omdat de afschrijvingen die de winst drukken lager zijn dan de aflossingen die men wel moet betalen maar niet bij het resultaat staan.
Die 6 miljard is de netto winst waar de 24% winstbelasting over berekend is, kijk anders eens een jaarverslag ipv alle uit je dikke duim te zuigen
hier een jaarverslag van Portaal voor je , netjes ontrafelt door mij
michaelmoore in NWS / Kans op huurbevriezing weer kleiner

quote:
Hoe rijk zijn de woningcorporaties?
Toezichthouder Autoriteit woningcorporaties (Aw) heeft sinds 2001 de gestage groei van het totale eigen vermogen van corporaties vastgelegd, die van 29 miljard euro in 2001 naar 101 miljard euro in 2020 is gegaan.2 sep 2022
Van 12 maanden huur is er gemiddeld 5 maanden NETTO , van die 5 maand betaald men 20% winstbelasting 1 maand huur dus

Er is alleen winstbelasting verplicht over de gerealiseerde winst
quote:
De afgelopen jaren droegen woningcorporaties jaarlijks ongeveer ¤ 700 miljoen af aan Vpb. Dit jaar is dat al ongeveer ¤ 1,1 miljard.
Gemiddeld gaat er voor iedere sociale huurwoning nu bijna één maand huur aan winstbelasting naar de schatkist. De Vpb loopt de komende jaren snel op naar ¤ 1,5 miljard in 2027.
In 10 jaar tijd wordt de Vpb ruim 7 keer zo hoog, veel meer dan eerdere ramingen lieten zien.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2025 11:30:03 ]
pi_217939712
quote:

[..]
Als een klein VVD betekent: een groot CDA en er is een coalitie zonder VVD mogelijk/logisch, ja graag. Als een klein VVD betekent: een grote PVV en voor een coalitie zonder PVV, FvD, SGP, BBB zijn 6 partijen nodig, nee liever niet. En dat laatste is wel een risico als de VVD een PVV-kopie is, dan gaan de kiezers voor het origineel.

Stel dat in de huidige EenVandaag peiling (ja het is maar een peiling, ik weet het) VVD ipv op 26 op 12 staat en die 14 zetels gaan naar vooral naar PVV, en deels naar BBB, JA21. Dan heb je GL-PvdA met 25 zetels. CDA met 20. D66 met 10. 55 zetels. En dan? Weg is het politieke midden. Vooruit, CU (5) en Volt (4) zijn nog midden, maar zetten geen zoden aan de dijk.

Ik hoop dus vooral op een verstandig VVD, een Dijkhoff-VVD, waar de ene keer wel en de andere keer niet mee geregeerd wordt, maar die er in elk geval voor zorgt dat er altijd een meerderheid over het midden kan worden gezocht. Maar die hoop lijkt voor deze verkiezing wel gevlogen.
pi_217939733
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die 6 miljard is de netto winst waar de 24% winstbelasting over berekend is, kijk anders eens een jaarverslag ipv alle uit je dikke duim te zuigen
hier een jaarverslag van Portaal voor je , netjes ontrafelt door mij
michaelmoore in NWS / Kans op huurbevriezing weer kleiner
[..]

Er zijn rijke woningcorporaties en er zijn ook veel woningcorporaties die nu al bijna omvallen door de hoge onderhoudskosten en bouwkosten van het moment. 1 woningcorporatie pakken zegt alleen iets over het gebied waar die woningcorporatie werkzaam is, maar hebben mensen die ergens anders willen wonen niks aan.

Hier, deze zit in financiële nood: https://ditishelmond.nl/v(...)-andere-corporaties/

Gelukkig is dit afgewend: https://nos.nl/artikel/25(...)door-bevriezen-huren
quote:
Als het kabinet het plan doorzet om de huren van sociale woningen te bevriezen, komt ruim de helft van de Nederlandse woningbouwcorporaties snel in de financiële problemen. Investeren in nieuwbouw en verduurzaming zal daardoor moeilijk worden.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:30:57 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939757
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn rijke woningcorporaties en er zijn ook veel woningcorporaties die nu al bijna omvallen door de hoge onderhoudskosten en bouwkosten van het moment. 1 woningcorporatie pakken zegt alleen iets over het gebied waar die woningcorporatie werkzaam is, maar hebben mensen die ergens anders willen wonen niks aan.

Hier, deze zit in financiële nood: https://ditishelmond.nl/v(...)-andere-corporaties/
alleen de corporaties die winst maken moeten belasting betalen , geen winst dan geen belasting dat is ook zo bij andere bedrijven
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:33:24 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939776
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gelukkig is dit afgewend: https://nos.nl/artikel/25(...)door-bevriezen-huren
[..]

jaarverslag volksbelang Helmond is niet te vinden, kennelijk overgenomen
https://www.woningcorporatiejaarverslagen.nl/
pi_217939778
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alleen de corporaties die winst maken moeten belasting betalen , geen winst dan geen belasting dat is ook zo bij andere bedrijven
Klopt. En die belasting betalen ze ook gewoon. Maar dat frame dat woningcorporaties allemaal rijk zijn kun je echt wel in de prullenbak gooien. Er zijn een paar hele grote heel rijk, de helft zit echt tegen de financiële afgrond aan door dat waar alle huiseigenaren last van hebben: momenteel extreem hoge onderhoudskosten en verbouwingskosten. En dan moeten in de komende 4 jaar alle huurwoningen nog minstens naar energielabel C, niks doen is dus geen optie.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:34:22 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. En die belasting betalen ze ook gewoon. Maar dat frame dat woningcorporaties allemaal rijk zijn kun je echt wel in de prullenbak gooien. Er zijn een paar hele grote heel rijk, de helft zit echt tegen de financiële afgrond aan door dat waar alle huiseigenaren last van hebben: momenteel extreem hoge onderhoudskosten en verbouwingskosten. En dan moeten in de komende 4 jaar alle huurwoningen nog minstens naar energielabel C, niks doen is dus geen optie.
geen winst geen belasting
pi_217939800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jaarverslag volksbelang Helmond is niet te vinden, kennelijk overgenomen
https://www.woningcorporatiejaarverslagen.nl/
Nee, volksbelang is niet overgenomen: https://www.volksbelanghelmond.nl/

En dat was ook maar 1 voorbeeld van de 50% van de woningcorporaties die het momenteel al moeilijk hebben, laat staan als je hun huren bevriest.
pi_217939816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geen winst geen belasting
Geen geld, geen huizen, geen verduurzaming. Dat is het relevante. Of die woningcorporaties nou wel of geen belasting betalen is allemaal niet zo relevant. Ze belasting laten betalen betekent gewoon dat er meer subsidiemogelijkheden voor ze nodig zijn om te verduurzamen, dat is redelijk vestzak-broekzak.
pi_217939864
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Exact dezelfde analyse geschreven door dezelfde persoon zul je bedoelen :D
Ah, ik kijk nooit naar de schrijver, vind ik niet zo relevant. Blijkbaar leent ND wel eens artikelen van de Volkskrant. Het ND artikel had ik verder nog niet gelezen, ik zocht een krant die ook een analyse had over de VVD vandaag.

Hier dan: https://www.vn.nl/ideeena(...)9r21gv2EXdmc2IdV6KSV
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:46:14 #94
38496 Perrin
pi_217939879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, ik kijk nooit naar de schrijver, vind ik niet zo relevant. Blijkbaar leent ND wel eens artikelen van de Volkskrant. Het ND artikel had ik verder nog niet gelezen, ik zocht een krant die ook een analyse had over de VVD vandaag.

Hier dan: https://www.vn.nl/ideeena(...)9r21gv2EXdmc2IdV6KSV
Is natuurlijk ook een beetje een linksig blad. Punt blijft dat 'links' heel graag blijft vertellen waarom 'rechts' zo schandalig en slecht is.

En dat is gewoon niet zo'n winnende strategie.
pi_217939896
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 15:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, je kent beide moties? De ontraadde motie pleitte er voor dat Israël al haar beveiligingsmaatregelen tegen terrorisme moest slopen (detectiepoorten, muren, e.d.). En wilde het beginselprogramma aanpassen, dat kan gewoon niet ingerommeld worden in een motie over wat anders. Dat zijn de twee redenen dat ze de motie ontraden.

De andere motie is dit:
[..]
Die lijn zou ik ook gewoon ondersteunen. En het bestuur staat hier dus ook achter.
Die onderste motie is trouwens aangenomen, 52% voor en 38% tegen.
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:48:12 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939898
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, volksbelang is niet overgenomen: https://www.volksbelanghelmond.nl/

En dat was ook maar 1 voorbeeld van de 50% van de woningcorporaties die het momenteel al moeilijk hebben, laat staan als je hun huren bevriest.
gevonden
https://zigbukcpproductio(...)rekening2023_DEF.pdf

in 2023 hebben ze 356.000 euro belasting betaald over de aangegeven en gecontroleerde
netto winst
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:49:00 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen geld, geen huizen, geen verduurzaming. Dat is het relevante. Of die woningcorporaties nou wel of geen belasting betalen is allemaal niet zo relevant. Ze belasting laten betalen betekent gewoon dat er meer subsidiemogelijkheden voor ze nodig zijn om te verduurzamen, dat is redelijk vestzak-broekzak.
kosten zijn aftrekbaar , dus onderhoud en wat jij noemt verduurzaming is allemaal aftrekbaar van de huurinkomsten
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:50:17 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:20 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

ze maken betalen net als andere bedrijven 24% belasting over de NETTO winst
  zaterdag 14 juni 2025 @ 11:51:20 #99
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217939927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
verliezen uit voorgaande jaren blijven aftrekbaar , onder te verrekenen verliezen
pi_217939940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
verliezen uit voorgaande jaren blijven aftrekbaar , onder te verrekenen verliezen
Nogmaals: die belasting is irrelevant.

Het ging om die destructieve huurbevriezing. Die voor dit jaar van de baan is, maar voor volgende jaren in principe nog in de voorjaarsnota staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')