abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217917910
Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Ik heb een huis gekocht, en ben alleen, geen partner (sad).

Maar goed nu even kijken naar did verzekering, aansprakelijkheid, inboedel en opstal, geen probleem.

Rechtsbijstand is echter best duur, ik zou ook niet weten in welke gevallen je het nodig hebt.

Wat ik vaak lees, is dat juridische geschillen op het werk hebben. Maar je kan ook gewoon lid worden van een vakbond toch? Althans ik werk in de zorg dus die optie heb ik.

Het enige waar ik mij zorgen om maak, is het volgende. Ik heb getekend om te kopen en de hypotheek aangevraagd. Maar toen mijn pa langs het huis ging, vertelde deze me, dat de buur waar ik aan vast zit, zijn woning verzegeld had en dat er sticker met drugspand hing.

In principe heb ik het nog niet gekocht, maar in principe is dat ook gene voorwaarde waardoor ik de koop kan ontbinden, verder zou ik al een rechtsbijstandverzekering moeten hebben wil ik er iets mee doen.

Ik heb het vastgesteld nadat ik heb getekend, en of de verkopers het hadden kunnen weten is ook maar de vraag, maar volgens een man in de straat, was deze gast al eens eerder gepakt.

Als mijn huis affikt omdat de buurman wiet verbouwd, weet ik ook niet wat er zal of gaat gebeuren. Maar ergens voel ik me wel een beetje beetgenomen. Maar ik weet ook niet wat ik nu nog kan. Ik heb nog niet betaald, maar goed ik heb wel al getekend en de bedenkleriode is om.

Wat denken jullie?
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:54:56 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217917964
Rechtsbijstand is volgens mij helemaal niet duur. Ik weet niet eens wat ik betaal zo weinig is het.

En ja voor alle verzekeringen geldt net als met autogordels, brandblussers, rookmelders en airbags dat het dom en onnodig is tot je het wel nodig hebt.

Voor sommige dingen betaal je omdat je hoopt het nooit nodig te hebben.

Ik heb er in ieder geval 1x beroep op gedaan en ze hebben me flink uit de brand geholpen. Kostte een beetje moeite want eerst weigerde ze me vanwege kleine lettertjes maar de aanhouder wint. Dus ik kan het iedereen aanraden.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:00:09 #3
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217918002
Oh het is trouwens toch iets van 30 per maand zie ik :D Duurder dan inboedel/opstal en aansprakelijkheidsverzekering. Had ik nooit op gelet.

Maar alsnog heb ik er wel een keer duizenden euro's mee bespaard dus was voor mij de investering waard.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:08:29 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217918052
Heb het jaren gehad, en heeft me wel 1x goed geholpen. Een paar keer ook wat minder, of je krijgt niet de ondersteuning die je zou verwachten. Je komt niet snel langs de juridisch assistent.

Die twintig euro die het destijds was steek ik liever in m'n zak voor een keer een echte advocaat. Bij echte conflicten loop je waarschijnlijk ook tegen de beperkingen van zo'n verzekering aan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217918097
Bij het lidmaatschap van het CNV zit er een rechtsbijstandsverzekering bij, is dat een optie voor je?
pi_217918361
Ik kan je klaverblad aanraden. Dit is de enige verzekeringsmaatschappij die niet uit hetzelfde potje vist als arag en das etc. Ze hebben verreweg de hoogste dekking omdat ze geen winstoogmerk hebben. De dekking met eigen juristen is maar liefst ¤100.000,-, de dekking voor een eigen advocaat naar keuze is ¤25.000,-.

Let erop dat je bij (bijna) elke rechtsbijstandsverzekering een wachttijd hebt. Bij klaverblad is die volgens mij 3 maanden. Dat betekent dus dat het conflict pas na 3 maanden plaats mag vinden om aanspraak te kunnen maken op je rechtsbijstandverzekering.

Zit je nog in je wachttijd, maar dreigt er een conflict, wacht dan met elke vorm van communicatie naar de “veroorzaker” van het mogelijke conflict tot ná die 3 maanden. Want elke vorm van communicatie die een conflict indiceert, wordt gezien als “beginpunt” en als je dan nog in de 3 maanden wachttijd zit, kun je geen beroep doen op je rechtsbijstandsverzekering.

Verder kan ik het je alleen maar aanraden er 1 te nemen, welke het ook mag zijn. Het is het geld meer dan waard als je het nodig hebt.

Succes en veel plezier met je nieuwe woning @Roesjesjager !
  donderdag 12 juni 2025 @ 09:48:19 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217918378
Als je nog onder deze koop uit wilt zonder boete, gaat een rechtsbijstand weinig voor je kunnen doen. Je kunt je alleen beroepen op ontbindende voorwaarden in het koopcontract.

Als je lid bent van een vakbond, dekt de bijbehorende rechtsbijstand meestal alleen arbeidsgerelateerde zaken.

Als je huis afbrandt is dat gedekt door de opstalverzekering (vanaf de overdracht van het huis bij de notaris).
The love you take is equal to the love you make.
pi_217918385
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:48 schreef Lienekien het volgende:

Als je lid bent van een vakbond, dekt de bijbehorende rechtsbijstand meestal alleen arbeidsgerelateerde zaken.
.
Bij CNV veel meer dan alleen arbeidsgerelateerde zaken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217918390
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:46 schreef Roesjesjager het volgende:
Maar toen mijn pa langs het huis ging, vertelde deze me, dat de buur waar ik aan vast zit, zijn woning verzegeld had en dat er sticker met drugspand hing.

Ben je zelf ook al langs geweest en wat heb je toen gezien qua naastgelegen panden?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217918399
quote:
Wat denken jullie?
Dat je weer met iets bezig bent wat je niet overziet.
pi_217918405
Heeft de verkopende partij iets genoemd over dat drugspand? Je krijgt een hele lijst vragen over de staat van het huis, maar ook over problemen in de buurt en weet ik wat nog meer.
Staat er niets over in de papieren, dan heeft de verkoper dit verzwegen en kun je er misschien wat mee doen.
Ik heb bij de verkoop van mijn vorige woning braafjes vermeld dat in de straat achter ons allemaal statushouders zouden komen te wonen.
pi_217921851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:53 schreef ToT het volgende:
Heeft de verkopende partij iets genoemd over dat drugspand? Je krijgt een hele lijst vragen over de staat van het huis, maar ook over problemen in de buurt en weet ik wat nog meer.
Staat er niets over in de papieren, dan heeft de verkoper dit verzwegen en kun je er misschien wat mee doen.
Ik heb bij de verkoop van mijn vorige woning braafjes vermeld dat in de straat achter ons allemaal statushouders zouden komen te wonen.
Zover gaat de NVM vragenlijst egnie :N
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217921900
quote:
Ik heb een huis gekocht
quote:
Ik heb getekend om te kopen
quote:
In principe heb ik het nog niet gekocht,
Ja wat is het nu? |:(
quote:
Maar toen mijn pa langs het huis ging, vertelde deze me, dat de buur waar ik aan vast zit, zijn woning verzegeld had en dat er sticker met drugspand hing.
En toen jij zelf langs het huis ging, vóórdat je het huis kocht (of in principe niet kocht :? ) was dat nog niet?

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 12-06-2025 17:15:15 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217921939
Wat er ook verder van zij, een verzekering dekt geen gevallen die al speelden op moment van afsluiten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_217922195
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:45 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik kan je klaverblad aanraden. Dit is de enige verzekeringsmaatschappij die niet uit hetzelfde potje vist als arag en das etc. Ze hebben verreweg de hoogste dekking omdat ze geen winstoogmerk hebben.
Klaverblad heeft geen winstoogmerk?
pi_217922351
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:32 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Nee. Klaverblad rechtsbijstand is een stichting zonder winstoogmerk.
pi_217922657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 16:54 schreef r_one het volgende:

[..]
Zover gaat de NVM vragenlijst egnie :N
Geen idee, ikzelf en diverse anderen hebben dat soort vragen wel gehad met de verkoop van het huis.
pi_217922663
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:32 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ken je die reclame niet? :P
pi_217922698
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:53 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Univé ook (maar dan een vereniging)
.
pi_217922708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Geen idee,
quote:
ikzelf en diverse anderen hebben dat soort vragen wel gehad met de verkoop van het huis.
Ja wat is het nou? |:(
.
pi_217922722
Heb geen RB. Heb alle geschillen altijd met logica en boerenverstand kunnen oplossen. Heb heel wat dingen mee gemaakt met auto's, huizen die ik gekocht heb, schades en werk.
Mocht het ooit echt tot een juridische strijd komen dan huur ik alsnog een advocaat in.
pi_217922938
quote:

[..]
quote:

[..]
Nee wist ik niet, weer wat geleerd.
pi_217922940
https://vastgoedverkoop.n(...)erkoop-van-uw-woning

quote:
Jurisprudentie laat zien dat het verzwijgen van ernstige burenoverlast gevolgen kan hebben.
Ik lees ook iets over annulering van de verkoop, compensaties enz.
pi_217923102
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:12 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
[..]
Nee wist ik niet, weer wat geleerd.
*O*
pi_217923653
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:01 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ja wat is het nu? |:(
[..]
En toen jij zelf langs het huis ging, vóórdat je het huis kocht (of in principe niet kocht :? ) was dat nog niet?
Ik heb getekend, voor de verkoop. Dus we hebben een bindend contract dat ik het moet kopen. Het geld via notaris moet nog voorkomen, het passeren van de akte.

Tijdens mijn bezichtiging en het langsgaan met de taxateur was er niks aan de hand. Een week later is mijn pa gaan kijken en zag hij het. Een buurman aan andere kant wist te vertellen dat er twee dagen geleden een inval was geweest, en de woning is verzegeld. Hij zei ook dat dit de tweede keer was dat deze meneer betrapt wordt.

Ik weet echter niet of het een ontbindende voorwaarde is, in het contract in ieder geval niet, wanneer de buurman een plantage heeft. Een heel lekker idee vind ik het niet, tapt hij dadelijk stroom af van mij, bijvoorbeeld, maar ook kortsluiting en brandveiligheid.

Het is een koopwoning, maar ik weet niet hoe lang de woning is verzegeld en wat er gaat gebeuren wanneer meneer bezig blijft met plantages.
pi_217924000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Roesjesjager het volgende:

Ik heb getekend, voor de verkoop. Dus we hebben een bindend contract dat ik het moet kopen. Het geld via notaris moet nog voorkomen, het passeren van de akte.

Weet je wel waar het over gaat...

quote:

Ik weet echter niet of het een ontbindende voorwaarde is, in het contract in ieder geval niet, wanneer de buurman een plantage heeft.
Wat denk je...
quote:

Een heel lekker idee vind ik het niet, tapt hij dadelijk stroom af van mij, bijvoorbeeld, maar ook kortsluiting en brandveiligheid.
Wat ga je er tegen doen?
pi_217924039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:27 schreef blomke het volgende:

[..]
Weet je wel waar het over gaat...
[..]
Wat denk je...
[..]
Wat ga je er tegen doen?
Ik weet het allemaal niet....
pi_217924235
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 09:48 schreef Lienekien het volgende:
Bron?

Ik ken alleen CNV met rechtsbijstand inclusief, en dat is dan complete rechtsbijstand. Voor het hele gezin ook nog.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217924239
quote:

[..]

Tijdens mijn bezichtiging en het langsgaan met de taxateur was er niks aan de hand. Een week later is mijn pa gaan kijken en zag hij het. Een buurman aan andere kant wist te vertellen dat er twee dagen geleden een inval was geweest, en de woning is verzegeld. Hij zei ook dat dit de tweede keer was dat deze meneer betrapt wordt.

Ik weet echter niet of het een ontbindende voorwaarde is, in het contract in ieder geval niet, wanneer de buurman een plantage heeft. Een heel lekker idee vind ik het niet, tapt hij dadelijk stroom af van mij, bijvoorbeeld, maar ook kortsluiting en brandveiligheid.

Het is een koopwoning, maar ik weet niet hoe lang de woning is verzegeld en wat er gaat gebeuren wanneer meneer bezig blijft met plantages.
Je weet ook niet wat voor volk er daar over de vloer komt.

Ik heb ooit in een studentenhuis gewoond naast een dealer en een stel junks. Toen hun grijze container vol was, dumpten ze hun gebruikte naalden bij ons in de container. Een junk is bij een poging tot inbraak daar ernstig gewond geraakt toen de regenpijp afbrak toen hij midden in de nacht een shotje wilde halen terwijl de dealer sliep, en er zijn daar ook wel eens politie-invallen geweest.
pi_217924318
Om het huis echt geleverd te kunnen krijgen straks bij de notaris moet het huis er nog zijn (dus niet afgebrand bijvoorbeeld) en vrij zijn van beslag.

Maar als het huis van de buren problemen heeft, dan raakt dat de koop van jouw huis niet.

Dat je een drugspand als buurhuis hebt is niet zo heel geweldig, maar zo te lezen is het probleem bekend bij politie/justitie/gemeente. Ik denk dat je meer kans op overlast zou hebben gehad als het een niet-ontdekt in vol bedrijf zijnd drugspand zou zijn geweest.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217924353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb ooit in een studentenhuis gewoond naast een dealer en een stel junks. Toen hun grijze container vol was, dumpten ze hun gebruikte naalden bij ons in de container. Een junk is bij een poging tot inbraak daar ernstig gewond geraakt toen de regenpijp afbrak toen hij midden in de nacht een shotje wilde halen terwijl de dealer sliep, en er zijn daar ook wel eens politie-invallen geweest.
Wij hebben een hennepplantage in de straat gehad. De details zal ik niet verklappen, maar het is een hele stoet.

Eerst een helikoper ('s nachts) met IR-camera, volgende ochtend politiemacht die het echtpaar arresteert (de kinderen werden door de RvdKb opgehaald.), dan een grote vuilniswagen die de plantjes (660) op komt halen, dan een takelwagen om de Audi op te halen en tenslotte de netbeheerder (Stedin), om de meter op te halen.

Eigenlijk, als ik die post van TS zo lees over (alleen) "een verzegelde woning", geloof ik er niets van.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:01:23 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217924398
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Bron?

Ik ken alleen CNV met rechtsbijstand inclusief, en dat is dan complete rechtsbijstand. Voor het hele gezin ook nog.
FNV.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217924406
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:54 schreef sigme het volgende:
Om het huis echt geleverd te kunnen krijgen straks bij de notaris moet het huis er nog zijn (dus niet afgebrand bijvoorbeeld) en vrij zijn van beslag.

Maar als het huis van de buren problemen heeft, dan raakt dat de koop van jouw huis niet.

Dat je een drugspand als buurhuis hebt is niet zo heel geweldig, maar zo te lezen is het probleem bekend bij politie/justitie/gemeente. Ik denk dat je meer kans op overlast zou hebben gehad als het een niet-ontdekt in vol bedrijf zijnd drugspand zou zijn geweest.
Maar moeten ze dat niet juist melden als dat bekend is?
pi_217924426
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:02 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Maar moeten ze dat niet juist melden als dat bekend is?
Wie zijn "ze" en wat moeten ze melden dan?
pi_217924433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Wij hebben een hennepplantage in de straat gehad. De details zal ik niet verklappen, maar het is een hele stoet.

Eerst een helikoper ('s nachts) met IR-camera, volgende ochtend politiemacht die het echtpaar arresteert (de kinderen werden door de RvdKb opgehaald.), dan een grote vuilniswagen die de plantjes (660) op komt halen, dan een takelwagen om de Audi op te halen en tenslotte de netbeheerder (Stedin), om de meter op te halen.

Eigenlijk, als ik die post van TS zo lees over (alleen) "een verzegelde woning", geloof ik er niets van.
Maat, mijn vader komt langs het huis, en ziet dat het huis verzegeld is. Ik woon er nog niet, het is niet dat ik daar elke dag op straat sta. Er zal wel van alles aan gebeurd zijn, maar als ik naar een restaurant ga en ze me een schnitzel serveren. Kan ik ook niet gaan klagen dat ik niet eerst bij de geboorte van het kalf ben, het opgroeien en de slachting. Ik zeg dat we een verzegelde woning hebben aangetroffen en dat dat is gebeurd twee weken na tekenen. Wat kan je daar niet aan geloven?

Verder is het een vent die op zichzelf woont. Geen kinderen. Als je me niet geloofd prima, maar blijf dan gewoon weg. Maar ik woon nog niet in die straat en ben er dus ook niet 24/7 heb geen eens een sleutel. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2025 21:05:44 ]
pi_217924453
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:04 schreef blomke het volgende:

[..]
Wie zijn "ze" en wat moeten ze melden dan?
Verkopers. Dat de buurman drugs verbouwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2025 21:06:12 ]
pi_217924473
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja nouja de overbuurman waar ik nu woon, daar gebeurd het ook wel een beetje, maar niet zulke heftige overlast. Gewoon veel Belgische kentekenplaten die even de garage ingaan en weer vertrekken. Denk dat het hier ook vooral voor de Belgische/Duitse markt is.
pi_217924527
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:04 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Maat, mijn vader komt langs het huis, en ziet dat het huis verzegeld is.
Wat zag ie dan? En hoe weet je dat het voor een plantage is geweest?
pi_217924800
quote:
Als u een woning koopt, tekent u een koopcontract. Na het tekenen heeft u enkele dagen bedenktijd. U kan dan zonder reden of vergoeding afzien van de koop.
Als je zeer recent hebt getekend, dan kun je er dus gewoon van af. Zonder gedoe.
pi_217924921
quote:

[..]

Om maar met de deur in huis te vallen: hier ga je niks van halen en een ontbindende voorwaarde is het zeker niet. De verkoper hoefde (net als jij bij bezichtiging) niet te vermoeden dat het pand voor de tweede keer verzegeld zou gaan worden en de 'wat als' scenario's die je schetst zijn precies dat: "wat als".

Stel je gerust met de gedachte dat je nieuwe buurman onder een vergrootglas ligt bij gemeente en justitie en zich amper nog een keer hetzelfde geintje kan permitteren. Best kans dat-ie op een bepaald moment met zijn 'praktijkruimte' gaat verkassen naar elders, om daar een nieuwe start te (kunnen) maken. Tenminste, als-ie bezig wil blijven met plantages.
.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 21:54:00 #41
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217924924
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:44 schreef r_one het volgende:

[..]
Univé ook (maar dan een vereniging)
Met korting als je bij fnv zit. Zo heb ik gedaan. Arbeidsgerelateerd bij de fnv verzekerd.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217924960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:12 schreef blomke het volgende:
En hoe weet je dat het voor een plantage is geweest?
Uit de OP:
quote:
volgens een man in de straat, was deze gast al eens eerder gepakt
.
pi_217924970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Als je zeer recent hebt getekend, dan kun je er dus gewoon van af. Zonder gedoe.
Ui de OP:
quote:
ik heb wel al getekend en de bedenkleriode is om
.
pi_217924982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:54 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Met korting als je bij fnv zit. Zo heb ik gedaan. Arbeidsgerelateerd bij de fnv verzekerd.
Ook zonder FNV hebben ze geen winstoogmerk.
.
pi_217925323
- weg -
pi_217925555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat zag ie dan? En hoe weet je dat het voor een plantage is geweest?
Die buurman had het over een plantage, die zal wel hebben gezien dat lampen werden weggehaald. Maar ik was er zelf niet bij. Er hangt enkel een informatieblad. An de politie, waar op staat dat het om een drugspand gaat.

Hennep komt ook het meeste voor, als hij een scheikundig lab heeft ben ik helemaal fucked.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2025 23:01:44 ]
pi_217927025
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
FNV.
Maar het FNV levert toch geen rechtsbijstandsverzekering mee? Of noem je de raison de etre van een vakbond, hun leden bijstaan in arbeidsrechtelijke zaken, de 'rechtsbijstand die een vakbond meelevert'? Dan snap ik 'm, maar zou ik het anders formuleren.

Een vakbond levert alleen bijstand bij arbeidsrechtelijke zaken, tenzij de vakbond z'n leden een rechtsbijstandsverzekering aanbiedt (zoals het CNV).
pi_217927062
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:05 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Verkopers. Dat de buurman drugs verbouwd.

Nee, de verkopers verkopen jou niet hun buurman, maar hun huis. De verkoper moet relevante informatie leveren over het huis dat ze je verkopen, niet over het ontbijt, de buren, het weer, etc etc
pi_217927298
Maar TS, ik weet dat je nogal schrikachtig bent. Misschien is het nuttig voor je om lid te worden van de vereniging Eigen Huis?

Daar kan je in elk geval terecht voor veel vragen :)

quote:
Welkom bij Vereniging Eigen Huis

Profiteer net als 800.000 leden van veel voordeel. Je kunt rekenen op advies, dienstverlening en belangenbehartiging.

Het lidmaatschap kost ¤ 37,50 (automatische incasso) per jaar.

https://www.eigenhuis.nl/lid-worden
Die hebben ook een rechtsbijstandverzekering: https://www.eigenhuis.nl/(...)sbijstandverzekering maar ik denk dat je meer hebt aan al hun 'gewone' bijstand en informatie dan aan een extra verzekering :)
pi_217927341
Ik zou me niet teveel zorgen maken, al snap ik heel erg goed dat je er van baalt. Het liefst woon je natuurlijk in een keurige buurt met vriendelijke buren, maar daar kom je meestal pas achter als je er woont.

Wees blij dat de buurman is betrapt. De kans dat de buurman zijn spullen (of zelfs helemaal) verhuist is aanzienlijk. Wees wel alert op de energierekening (al heb ik nog nooit gehoord dat ze bij een buurman aftapten, wel bij de gemeente), kijk of je een drugsgeur ruikt. Als je verdachte zaken ziet of bijvoorbeeld het idee hebt dat er steeds kopers langs komen: gewoon melden bij de politie, die zullen toch wel scherp zijn op je buurman. De komende maanden zal het pand naast je in principe leeg zijn.

En ja, er branden jaarlijks een paar drugspanden af in Nederland. Maar er branden jaarlijks ook huizen af omdat men kaarsen brandt. Teveel zorgen maken om zaken waar je geen invloed op hebt heeft geen zin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')