Bij CNV veel meer dan alleen arbeidsgerelateerde zaken.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:48 schreef Lienekien het volgende:
Als je lid bent van een vakbond, dekt de bijbehorende rechtsbijstand meestal alleen arbeidsgerelateerde zaken.
.
Ben je zelf ook al langs geweest en wat heb je toen gezien qua naastgelegen panden?quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:46 schreef Roesjesjager het volgende:
Maar toen mijn pa langs het huis ging, vertelde deze me, dat de buur waar ik aan vast zit, zijn woning verzegeld had en dat er sticker met drugspand hing.
Dat je weer met iets bezig bent wat je niet overziet.quote:
Zover gaat de NVM vragenlijst egniequote:Op donderdag 12 juni 2025 09:53 schreef ToT het volgende:
Heeft de verkopende partij iets genoemd over dat drugspand? Je krijgt een hele lijst vragen over de staat van het huis, maar ook over problemen in de buurt en weet ik wat nog meer.
Staat er niets over in de papieren, dan heeft de verkoper dit verzwegen en kun je er misschien wat mee doen.
Ik heb bij de verkoop van mijn vorige woning braafjes vermeld dat in de straat achter ons allemaal statushouders zouden komen te wonen.
quote:
quote:Ik heb getekend om te kopen
Ja wat is het nu?quote:In principe heb ik het nog niet gekocht,
En toen jij zelf langs het huis ging, vóórdat je het huis kocht (of in principe niet kochtquote:Maar toen mijn pa langs het huis ging, vertelde deze me, dat de buur waar ik aan vast zit, zijn woning verzegeld had en dat er sticker met drugspand hing.
Klaverblad heeft geen winstoogmerk?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:45 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik kan je klaverblad aanraden. Dit is de enige verzekeringsmaatschappij die niet uit hetzelfde potje vist als arag en das etc. Ze hebben verreweg de hoogste dekking omdat ze geen winstoogmerk hebben.
Nee. Klaverblad rechtsbijstand is een stichting zonder winstoogmerk.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Klaverblad heeft geen winstoogmerk?
Geen idee, ikzelf en diverse anderen hebben dat soort vragen wel gehad met de verkoop van het huis.quote:
Ken je die reclame niet?quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Klaverblad heeft geen winstoogmerk?
Univé ook (maar dan een vereniging)quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:53 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee. Klaverblad rechtsbijstand is een stichting zonder winstoogmerk.
quote:
Ja wat is het nou?quote:ikzelf en diverse anderen hebben dat soort vragen wel gehad met de verkoop van het huis.
quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:53 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee wist ik niet, weer wat geleerd.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:53 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik lees ook iets over annulering van de verkoop, compensaties enz.quote:Jurisprudentie laat zien dat het verzwijgen van ernstige burenoverlast gevolgen kan hebben.
quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:12 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
[..]
Nee wist ik niet, weer wat geleerd.
Ik heb getekend, voor de verkoop. Dus we hebben een bindend contract dat ik het moet kopen. Het geld via notaris moet nog voorkomen, het passeren van de akte.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:01 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja wat is het nu?
[..]
En toen jij zelf langs het huis ging, vóórdat je het huis kocht (of in principe niet kocht) was dat nog niet?
Weet je wel waar het over gaat...quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Roesjesjager het volgende:
Ik heb getekend, voor de verkoop. Dus we hebben een bindend contract dat ik het moet kopen. Het geld via notaris moet nog voorkomen, het passeren van de akte.
Wat denk je...quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Roesjesjager het volgende:
Ik weet echter niet of het een ontbindende voorwaarde is, in het contract in ieder geval niet, wanneer de buurman een plantage heeft.
Wat ga je er tegen doen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Roesjesjager het volgende:
Een heel lekker idee vind ik het niet, tapt hij dadelijk stroom af van mij, bijvoorbeeld, maar ook kortsluiting en brandveiligheid.
Ik weet het allemaal niet....quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je wel waar het over gaat...
[..]
Wat denk je...
[..]
Wat ga je er tegen doen?
Bron?quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:48 schreef Lienekien het volgende:
Als je lid bent van een vakbond, dekt de bijbehorende rechtsbijstand meestal alleen arbeidsgerelateerde zaken.
Je weet ook niet wat voor volk er daar over de vloer komt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ik heb getekend, voor de verkoop. Dus we hebben een bindend contract dat ik het moet kopen. Het geld via notaris moet nog voorkomen, het passeren van de akte.
Tijdens mijn bezichtiging en het langsgaan met de taxateur was er niks aan de hand. Een week later is mijn pa gaan kijken en zag hij het. Een buurman aan andere kant wist te vertellen dat er twee dagen geleden een inval was geweest, en de woning is verzegeld. Hij zei ook dat dit de tweede keer was dat deze meneer betrapt wordt.
Ik weet echter niet of het een ontbindende voorwaarde is, in het contract in ieder geval niet, wanneer de buurman een plantage heeft. Een heel lekker idee vind ik het niet, tapt hij dadelijk stroom af van mij, bijvoorbeeld, maar ook kortsluiting en brandveiligheid.
Het is een koopwoning, maar ik weet niet hoe lang de woning is verzegeld en wat er gaat gebeuren wanneer meneer bezig blijft met plantages.
Wij hebben een hennepplantage in de straat gehad. De details zal ik niet verklappen, maar het is een hele stoet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Je weet ook niet wat voor volk er daar over de vloer komt.
Ik heb ooit in een studentenhuis gewoond naast een dealer en een stel junks. Toen hun grijze container vol was, dumpten ze hun gebruikte naalden bij ons in de container. Een junk is bij een poging tot inbraak daar ernstig gewond geraakt toen de regenpijp afbrak toen hij midden in de nacht een shotje wilde halen terwijl de dealer sliep, en er zijn daar ook wel eens politie-invallen geweest.
FNV.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Bron?
Ik ken alleen CNV met rechtsbijstand inclusief, en dat is dan complete rechtsbijstand. Voor het hele gezin ook nog.
Maar moeten ze dat niet juist melden als dat bekend is?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:54 schreef sigme het volgende:
Om het huis echt geleverd te kunnen krijgen straks bij de notaris moet het huis er nog zijn (dus niet afgebrand bijvoorbeeld) en vrij zijn van beslag.
Maar als het huis van de buren problemen heeft, dan raakt dat de koop van jouw huis niet.
Dat je een drugspand als buurhuis hebt is niet zo heel geweldig, maar zo te lezen is het probleem bekend bij politie/justitie/gemeente. Ik denk dat je meer kans op overlast zou hebben gehad als het een niet-ontdekt in vol bedrijf zijnd drugspand zou zijn geweest.
Wie zijn "ze" en wat moeten ze melden dan?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:02 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Maar moeten ze dat niet juist melden als dat bekend is?
Maat, mijn vader komt langs het huis, en ziet dat het huis verzegeld is. Ik woon er nog niet, het is niet dat ik daar elke dag op straat sta. Er zal wel van alles aan gebeurd zijn, maar als ik naar een restaurant ga en ze me een schnitzel serveren. Kan ik ook niet gaan klagen dat ik niet eerst bij de geboorte van het kalf ben, het opgroeien en de slachting. Ik zeg dat we een verzegelde woning hebben aangetroffen en dat dat is gebeurd twee weken na tekenen. Wat kan je daar niet aan geloven?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Wij hebben een hennepplantage in de straat gehad. De details zal ik niet verklappen, maar het is een hele stoet.
Eerst een helikoper ('s nachts) met IR-camera, volgende ochtend politiemacht die het echtpaar arresteert (de kinderen werden door de RvdKb opgehaald.), dan een grote vuilniswagen die de plantjes (660) op komt halen, dan een takelwagen om de Audi op te halen en tenslotte de netbeheerder (Stedin), om de meter op te halen.
Eigenlijk, als ik die post van TS zo lees over (alleen) "een verzegelde woning", geloof ik er niets van.
Verkopers. Dat de buurman drugs verbouwd.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Wie zijn "ze" en wat moeten ze melden dan?
Ja nouja de overbuurman waar ik nu woon, daar gebeurd het ook wel een beetje, maar niet zulke heftige overlast. Gewoon veel Belgische kentekenplaten die even de garage ingaan en weer vertrekken. Denk dat het hier ook vooral voor de Belgische/Duitse markt is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Je weet ook niet wat voor volk er daar over de vloer komt.
Ik heb ooit in een studentenhuis gewoond naast een dealer en een stel junks. Toen hun grijze container vol was, dumpten ze hun gebruikte naalden bij ons in de container. Een junk is bij een poging tot inbraak daar ernstig gewond geraakt toen de regenpijp afbrak toen hij midden in de nacht een shotje wilde halen terwijl de dealer sliep, en er zijn daar ook wel eens politie-invallen geweest.
Wat zag ie dan? En hoe weet je dat het voor een plantage is geweest?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:04 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Maat, mijn vader komt langs het huis, en ziet dat het huis verzegeld is.
Als je zeer recent hebt getekend, dan kun je er dus gewoon van af. Zonder gedoe.quote:Als u een woning koopt, tekent u een koopcontract. Na het tekenen heeft u enkele dagen bedenktijd. U kan dan zonder reden of vergoeding afzien van de koop.
Om maar met de deur in huis te vallen: hier ga je niks van halen en een ontbindende voorwaarde is het zeker niet. De verkoper hoefde (net als jij bij bezichtiging) niet te vermoeden dat het pand voor de tweede keer verzegeld zou gaan worden en de 'wat als' scenario's die je schetst zijn precies dat: "wat als".quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Tijdens mijn bezichtiging en het langsgaan met de taxateur was er niks aan de hand. Een week later is mijn pa gaan kijken en zag hij het. Een buurman aan andere kant wist te vertellen dat er twee dagen geleden een inval was geweest, en de woning is verzegeld. Hij zei ook dat dit de tweede keer was dat deze meneer betrapt wordt.
Ik weet echter niet of het een ontbindende voorwaarde is, in het contract in ieder geval niet, wanneer de buurman een plantage heeft. Een heel lekker idee vind ik het niet, tapt hij dadelijk stroom af van mij, bijvoorbeeld, maar ook kortsluiting en brandveiligheid.
Het is een koopwoning, maar ik weet niet hoe lang de woning is verzegeld en wat er gaat gebeuren wanneer meneer bezig blijft met plantages.
Met korting als je bij fnv zit. Zo heb ik gedaan. Arbeidsgerelateerd bij de fnv verzekerd.quote:
Uit de OP:quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:12 schreef blomke het volgende:
En hoe weet je dat het voor een plantage is geweest?
quote:volgens een man in de straat, was deze gast al eens eerder gepakt
Ui de OP:quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:40 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Als je zeer recent hebt getekend, dan kun je er dus gewoon van af. Zonder gedoe.
quote:ik heb wel al getekend en de bedenkleriode is om
Ook zonder FNV hebben ze geen winstoogmerk.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met korting als je bij fnv zit. Zo heb ik gedaan. Arbeidsgerelateerd bij de fnv verzekerd.
Die buurman had het over een plantage, die zal wel hebben gezien dat lampen werden weggehaald. Maar ik was er zelf niet bij. Er hangt enkel een informatieblad. An de politie, waar op staat dat het om een drugspand gaat.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zag ie dan? En hoe weet je dat het voor een plantage is geweest?
Maar het FNV levert toch geen rechtsbijstandsverzekering mee? Of noem je de raison de etre van een vakbond, hun leden bijstaan in arbeidsrechtelijke zaken, de 'rechtsbijstand die een vakbond meelevert'? Dan snap ik 'm, maar zou ik het anders formuleren.quote:
Nee, de verkopers verkopen jou niet hun buurman, maar hun huis. De verkoper moet relevante informatie leveren over het huis dat ze je verkopen, niet over het ontbijt, de buren, het weer, etc etcquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:05 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Verkopers. Dat de buurman drugs verbouwd.
Die hebben ook een rechtsbijstandverzekering: https://www.eigenhuis.nl/(...)sbijstandverzekering maar ik denk dat je meer hebt aan al hun 'gewone' bijstand en informatie dan aan een extra verzekeringquote:Welkom bij Vereniging Eigen Huis
Profiteer net als 800.000 leden van veel voordeel. Je kunt rekenen op advies, dienstverlening en belangenbehartiging.
Het lidmaatschap kost ¤ 37,50 (automatische incasso) per jaar.
https://www.eigenhuis.nl/lid-worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |