Ik zie de miljoenen graag tegemoet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof de VVD bergen met geld in de zorg wil steken.
Mensen die alleen hun geld laten werken, werken iig niet. Pleiten voor meer geld voor de werkende Nederlander, is pleiten voor een hogere vermogensbelasting.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:36 schreef Vis1980 het volgende:
De hardwerkende Nederlander is alleen bedacht om een valse stelling te maken, alsof die automatisch meer telt dan 'andere Nederlanders'. Die laatste groep heeft gewoon minder te zeggen.
En pleiten voor een hogere erfbelasting.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die alleen hun geld laten werken, werken iig niet. Pleiten voor meer geld voor de werkende Nederlander, is pleiten voor een hogere vermogensbelasting.
erfbelasting is de enige belasting waar ik het mee eens benquote:Op donderdag 12 juni 2025 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En pleiten voor een hogere erfbelasting.
quote:Nicki Pouw-Verweij zegt haar lidmaatschap van Forum voor Democratie op. Het Utrechtse Provinciale Staten- en Eerste Kamerlid uit Maarssen vindt dat er "een morele ondergrens is bereikt". Ze stelt dat ze haar lidmaatschap niet langer kan verdedigen.
Ze werken misschien niet (al komt er altijd wel wat bij kijken), maar bieden wel werkgelegenheid via hun investeringen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die alleen hun geld laten werken, werken iig niet. Pleiten voor meer geld voor de werkende Nederlander, is pleiten voor een hogere vermogensbelasting.
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Straks nóg minder geld naar zorg, educatie en sociale middelen. En veiligheid.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
erfbelasting is de enige belasting waar ik het mee eens ben
belasting op arbeid moet omlaag voor de eerste 25.000 euro op nul gesteld worden
Het is een van de drie productiemiddelen. Land (of natuurlijke hulpbronnen), arbeid en kapitaal.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze werken misschien niet (al komt er altijd wel wat bij kijken), maar bieden wel werkgelegenheid via hun investeringen.
Het schreeuwt kwaliteit.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:45 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.ad.nl/politiek/nieuwe-namen-voor-oude-pvv-posten-bbb-kandideert-pouw-verweij-en-tieman~ae75b012/
Ter herinnering .. dit over Pouw-Verweij: , november 2021 het mislukte groepsbinding etentje .
[..]
Dat is iets anders, je moet niet alles door elkaar halenquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Straks nóg minder geld naar zorg, educatie en sociale middelen. En veiligheid.
Bij mij wel, maar het is niet zo dat je dan maar de hele dag in je hangmat ligt. Het is ook voortdurend wat natuurlijk. Dalende aandelenkoersen, zeurende huurders, VVE-gezeik, accountants en weet ik wat.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een van de drie productiemiddelen. Land (of natuurlijke hulpbronnen), arbeid en kapitaal.
Die laatste, is mijn droom. Maar ik ben zo ver nog niet.
Het is wel mooi om de gewenste belastingdruk op ieder van deze drie middelen ook per partij te zien varieren.
Het lijkt me duidelijk dat de VVD anders wil belasten dan de PvdA.
Behalve als ze het in bitcoin stoppen. Maar daat gaat het niet om, iemand die zijn inkomen uit vermogen haalt is per definitie op dat moment geen "hardwerkende Nederlander". Zeg als VVD dan gewoon eerlijk "Rijke Nederlander", want de hardwerkende zorgmedewerkers die ruim onder modaal zitten hoeven ook niet op hen te rekenen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze werken misschien niet (al komt er altijd wel wat bij kijken), maar bieden wel werkgelegenheid via hun investeringen.
Ja, die cryptozwendel. M.i. gaat dat nog een keer heel hard klappen. Men maakt zich druk over mensen die meer dan ¤ 3.000 cash ergens op de toonbank leggen, maar ondertussen gaat er een veelvoud daarvan om in crypto transacties.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Behalve als ze het in bitcoin stoppen. Maar daat gaat het niet om, iemand die zijn inkomen uit vermogen haalt is per definitie op dat moment geen "hardwerkende Nederlander". Zeg als VVD dan gewoon eerlijk "Rijke Nederlander", want de hardwerkende zorgmedewerkers die ruim onder modaal zitten hoeven ook niet op hen te rekenen.
Eens, maar de PvdA is wel eerlijk over het feit dat ze iemand met een miljoen rijk vinden en handelen daarnaar. De VVD doet alsof ze hard werken belangrijk vinden, maar handelen daar niet naar.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, die cryptozwendel. M.i. gaat dat nog een keer heel hard klappen. Men maakt zich druk over mensen die meer dan ¤ 3.000 cash ergens op de toonbank leggen, maar ondertussen gaat er een veelvoud daarvan om in crypto transacties.
Zo doet elke partij dat. Linkse partijen doen ook alsof ze alleen hele rijke mensen aan gaan pakken. Maar iemand met 'n vermogen van 1 of 2 miljoen euro is natuurlijk niet stinkend rijk en zwemmend in het geld. En toch azen ze ook op zijn centen.
Een partij hoeft ook niet in gelijke mate op te komen voor iedereen. Je hebt partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen en zo heb je ook partijen die opkomen voor mensen met een wat hoger inkomen of vermogen.
Het probleem in het huidige politieke klimaat is dat de partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen, die mensen niet kunnen bereiken omdat die mensen het idee hebben dat ze slechter af zijn door op die partijen te stemmen. Of dat nu terecht is of niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, die cryptozwendel. M.i. gaat dat nog een keer heel hard klappen. Men maakt zich druk over mensen die meer dan ¤ 3.000 cash ergens op de toonbank leggen, maar ondertussen gaat er een veelvoud daarvan om in crypto transacties.
Zo doet elke partij dat. Linkse partijen doen ook alsof ze alleen hele rijke mensen aan gaan pakken. Maar iemand met 'n vermogen van 1 of 2 miljoen euro is natuurlijk niet stinkend rijk en zwemmend in het geld. En toch azen ze ook op zijn centen.
Een partij hoeft ook niet in gelijke mate op te komen voor iedereen. Je hebt partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen en zo heb je ook partijen die opkomen voor mensen met een wat hoger inkomen of vermogen.
De PvdA doet altijd wel een beetje alsof het gaat over hele rijke mensen, miljardairs zelfs. En mensen die slapend rijk worden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, maar de PvdA is wel eerlijk over het feit dat ze iemand met een miljoen rijk vinden en handelen daarnaar. De VVD doet alsof ze hard werken belangrijk vinden, maar handelen daar niet naar.
Maar het gaat in werkelijkheid al over mensen met een vermogen van 'n ton.quote:Je ziet het om je heen. Pandjesbazen die slapend rijk worden, terwijl huurders door een steeds hogere huur amper rond kunnen komen. Miljardairs die elk jaar nog rijker worden, waardoor de vermogensongelijkheid toeneemt. Deze coalitie doet niets aan deze groeiende onbalans. Integendeel. En onlangs oordeelde de Hoge Raad dat de huidige wijze waarop belasting op vermogens wordt geheven niet is toegestaan. Daarom kom ik samen met GroenLinks en SP met een initiatiefwetsvoorstel voor een progressieve vermogensbelasting.
Als dat zo zou zijn, gelukkig maar. Anders is het toch een beetje een verhaal van 2 armoedzaaiers die eerlijk gaan stemmen hoe ze het geld van de derde gaan verbrassen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:51 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het probleem in het huidige politieke klimaat is dat de partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen, die mensen niet kunnen bereiken omdat die mensen het idee hebben dat ze slechter af zijn door op die partijen te stemmen. Of dat nu terecht is of niet.
Pouw-Verweij heeft toch ook al bij JA21 gezetenquote:
En terecht dat het bij een ton begint. En dan progressief, precies zoals ze zeggen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
De PvdA doet altijd wel een beetje alsof het gaat over hele rijke mensen, miljardairs zelfs. En mensen die slapend rijk worden.
[..]
Maar het gaat in werkelijkheid al over mensen met een vermogen van 'n ton.
Ik ken geen werkgever die bij een verlaging van de belastingtarieven de lonen verlaagd. Ook wordt het minimumloon nooit verlaagd. Het zou kunnen dat de loonstijgingen in de toekomst iets minder zullen zijn, maar die zitten vaak in de buurt van de inflatie, iets er boven. Daar zijn belastingen natuurlijk wel een deel van.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
Maar zijn de lonen dan niet hoger vanwege de belasting, dus als je minder loonbelasting betaald, gaat dan echt dat geld, wat anders belasting zou zijn, rechtstreeks naar de arbeider, of krijgt ie nog steeds exact hetzelfde netto?
Dank je wel, ik ben niet zo thuis in belastingen, dat blijkt maar weer. Laat mij graag bijscholen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken geen werkgever die bij een verlaging van de belastingtarieven de lonen verlaagd. Ook wordt het minimumloon nooit verlaagd. Het zou kunnen dat de loonstijgingen in de toekomst iets minder zullen zijn, maar die zitten vaak in de buurt van de inflatie, iets er boven. Daar zijn belastingen natuurlijk wel een deel van.
Het belangrijkste bij het verlagen van inkomstenbelasting: een paar uur per week meer gaan werken, loont ook meer dan bij een hoger belastingtarief. En dat is wel wat we heel hard nodig hebben.
Voor zo’n vermogen van een ton is vaak hard gewerkt en lang gespaard.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
En terecht dat het bij een ton begint. En dan progressief, precies zoals ze zeggen.
Dit klinkt bijna communistisch. Je betaalt momenteel al idioot veel als spaarzame burger. Het is echt idioot dat je als je zuinig leeft je in Nederland aan alle kanten keihard genaaid wordt. Je ontvangt veel voordelen niet meer die anderen wel krijgen die hun geld over de balk gesmeten hebben, je betaalt veel meer voor een verpleeghuis/begeleidend wonen. Je betaalt belasting over een potentieel bedrag aan winst dat je zou halen over dat vermogen (bizar). Misschien wilde je je hele leven sparen voor wat voor reden dan ook: betalen zul je ondanks dat je het geld misschien niet eens belegd. Bovendien heb je ook al last van inflatie, terwijl de schulden makende buren met hun gefinancierde spullen allerlei baten kunnen hebben. Het klopt gewoon niet. Het is onrechtvaardig ook.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
En terecht dat het bij een ton begint. En dan progressief, precies zoals ze zeggen.
Beetje onzinnig om een ton al zwaar te belasten als het op een rekening staat met oog op toekomstige aankopen. Het is nu niet dat dat heel hoog rendeert. 1200-1500 euro. Poeh poeh. Ik betaal komende maand al 16k aan loonbelasting.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Het mag alleen best wat meer lonen om te werken. Zeker met de personeelstekorten. En qua vermogen is een ton tegenwoordig best handig als je een huis wilt gaan kopen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 06:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik mis het gedeelte waar er dan wel belasting op geheven moet worden als het niet loon of vermogen is...
Niemand heeft het over zwaar belasten van 1 ton vermogen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 06:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beetje onzinnig om een ton al zwaar te belasten als het op een rekening staat met oog op toekomstige aankopen. Het is nu niet dat dat heel hoog rendeert. 1200-1500 euro. Poeh poeh. Ik betaal komende maand al 16k aan loonbelasting.
Dus de eerste 100.000 (of 200.000 voor paren) is 0% rente, het gedeelte boven een ton wordt belast en daarvan de eerste 4 ton maar met 1%.quote:Met onze initiatiefwet stellen we een eerlijke en progressieve vermogensbelasting voor. Daarbij gaan vermogens vanaf 100.000 euro (of 200.000 euro voor paren) belasting betalen. Van 1 procent tot 500.000 euro oplopend tot 5 procent voor vermogens boven 5 miljoen euro. Daarmee worden gewone spaarders ontzien, terwijl mensen met een fors vermogen juist meer gaan bijdragen.
Dat klinkt mij niet onredelijk in de orenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand heeft het over zwaar belasten van 1 ton vermogen.
[..]
Dus de eerste 100.000 (of 200.000 voor paren) is 0% rente, het gedeelte boven een ton wordt belast en daarvan de eerste 4 ton maar met 1%.
https://www.pvda.nl/nieuw(...)-vermogensbelasting/
Dat is geen zwaar belasten.
Dat valt mij alles mee.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Dus de eerste 100.000 (of 200.000 voor paren) is 0% rente, het gedeelte boven een ton wordt belast en daarvan de eerste 4 ton maar met 1%.
Tja, nu stemmen ze op een stel rijken die vooral kijken hoe de superrijken nog rijker kunnen maken en de armen zo arm mogelijk te houden. (net zo gechargeerd als jouw opmerking)quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, gelukkig maar. Anders is het toch een beetje een verhaal van 2 armoedzaaiers die eerlijk gaan stemmen hoe ze het geld van de derde gaan verbrassen.
Het werkt. Links lullen, rechts vullen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, maar de PvdA is wel eerlijk over het feit dat ze iemand met een miljoen rijk vinden en handelen daarnaar. De VVD doet alsof ze hard werken belangrijk vinden, maar handelen daar niet naar.
Vermoed wel dat de VVD hier dan weer eerder mee zal komen dan de PVV. De PVV is net iets teveel van emotiepolitiek om kinderen aan het werk te durven zetten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:46 schreef Beathoven het volgende:
- Wilders wil het beeld schetsen dat we beter af zijn zonder migranten.
- Wilders kijkt heel graag naar de ontwikkelingen in de VS.
In de VS moeten zo langzamerhand alle gekleurde immigranten rekening met ICE acties gaan houden.
Nu is daar het zeer transparante (uitgesproken) plan om kinderarbeid weer legaal te maken zodat 14-jarigen voor hetzelfde loon lange dagen kunnen maken.
The Guardian - Trump would weaken child labor protections in second term, report warns
We hebben Wilders nog niet gehoord over de migranten die hier het vuile werk doen wat Nederlanders niet willen doen.
En als zn achterban al burgereenheden aan het vormen is die op jacht gaan op 'donkere mensen en soortgelijken' wat hij openlijk prijst. Dan moet hij weleens mee "vooruit" hierin.
De klok maar vast een paar jaar doorspoelen voor dit genormaliseerd wordt in de VS en men het hier ook voorzichtig kan uitspreken.
In het hoofd van de aanhangers van Wilders krijgen alle migranten een uitkering, dus daar zul je hem ook niet snel over horen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:46 schreef Beathoven het volgende:
We hebben Wilders nog niet gehoord over de migranten die hier het vuile werk doen wat Nederlanders niet willen doen.
Dus als iemand na jaren 150.000 euro heeft gespaard (dat is echt geen asociaal bedrag), mag hij daar jaarlijks 1500 euro van inleveren? Met de belachelijk lage spaarrentes én de inflatie vind ik dat toch behoorlijk heftig. De tijd dat je ‘slapend rijk’ werd van een beetje geld op de bank is echt wel voorbij.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Edit: Ik zou nog liever alle gerealiseerde winst op vermogen (met winst verkochte aandelen/bitcoins, dividend, rente) gewoon in box 1 gooien, het is tenslotte ook gewoon inkomen en zo moeten we het ook belasten. Maar dat gaat technisch nog niet.
Nee, 500 euro. De eerste 100.000 euro is belastingvrij. En nee, dat is niet heftig, vrijwel niemand heeft een bedrag boven de 100.000 euro puur op een spaarrekening staan, dan ga je toch minstens voor een deposito oid.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:57 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dus als iemand na jaren 150.000 euro heeft gespaard (dat is echt geen asociaal bedrag), mag hij daar jaarlijks 1500 euro van inleveren? Met de belachelijk lage spaarrentes én de inflatie vind ik dat toch behoorlijk heftig. De tijd dat je ‘slapend rijk’ werd van een beetje geld op de bank is echt wel voorbij.
Eigenlijk zegt de PvdA: wie meer dan 100.000 euro bij elkaar spaart, moet daarvoor gestraft worden.
Waarom gaat zoiets niet pas in vanaf écht grote vermogens?
Ik kan hun erfbelasting-argument nog enigszins begrijpen, maar van spaargeld moet je gewoon afblijven.
We kunnen het ook omdraaien. Hoe gaat rechts er voor zorgen dat mijn spaargeld stijgt naar 150k?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:57 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dus als iemand na jaren 150.000 euro heeft gespaard (dat is echt geen asociaal bedrag), mag hij daar jaarlijks 1500 euro van inleveren? Met de belachelijk lage spaarrentes én de inflatie vind ik dat toch behoorlijk heftig. De tijd dat je ‘slapend rijk’ werd van een beetje geld op de bank is echt wel voorbij.
Eigenlijk zegt de PvdA: wie meer dan 100.000 euro bij elkaar spaart, moet daarvoor gestraft worden.
Waarom gaat zoiets niet pas in vanaf écht grote vermogens?
Ik kan hun erfbelasting-argument nog enigszins begrijpen, maar van spaargeld moet je gewoon afblijven.
Zie de aanvulling op mijn post, ik snap heel goed dat niet iedereen zo’n bedrag kan sparen. Degenen die dat wel lukt, zijn er meestal hun hele leven mee bezig. Alsnog geen reden om die mensen te straffen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We kunnen het ook omdraaien. Hoe gaat rechts er voor zorgen dat mijn spaargeld stijgt naar 150k?
Ah, je hebt gelijk, die eerste 100.000 telt natuurlijk niet mee. Dan nog wordt je vermogen steeds kleiner, want lage rente en inflatie is ook funest.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, 500 euro. De eerste 100.000 euro is belastingvrij. En nee, dat is niet heftig, vrijwel niemand heeft een bedrag boven de 100.000 euro puur op een spaarrekening staan, dan ga je toch minstens voor een deposito oid.
Doe niet zo overdreven alsof het met 1% belasting je onmogelijk wordt gemaakt een kapitaal op te bouwen. Echt, wat een volledige nonsens. Je bent puur aan het framen en gaat totaal niet op de werkelijke feiten in.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:14 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ah, je hebt gelijk, die eerste 100.000 telt natuurlijk niet mee. Dan nog wordt je vermogen steeds kleiner, want lage rente en inflatie is ook funest.
Wat ik nog toevoegde aan mijn vorige post is wat uitleg waarom ik het hier principieel mee oneens ben:
Pensioenen worden steeds onzekerder, of iedereen t.z.t. nog AOW krijgt is de vraag. Sowieso wordt de pensioengerechtigde leeftijd steeds verder opgeschoven. Terwijl je als je op je 55e of 60e werkloos raakt echt niet makkelijk een nieuwe baan vindt. Dan is het prettig als je wat spaargeld hebt om een periode te overbruggen, zonder een beroep op de overheid te hoeven doen. Of als je bv. zorg moet inkopen als je ouder bent.
Ik snap heel goed dat niet iedereen in de positie is om een bescheiden kapitaaltje op te bouwen, maar gun degenen die dat wél kunnen tenminste die mogelijkheid.
Dat de Pvda hieraan voorbij gaat op hun website, maar het alleen heeft over miljardairs en pandjesbazen is weer heel typerend. Over populisme gesproken… als het je écht om die mensen gaat, laat het dan ingaan vanaf een miljoen.
Ik begrijp de tegenzin best, hoor. Als je heel hard je best hebt gedaan om wat bij elkaar te sparen met een bepaald doel (huis kopen, oude dag want te weinig/geen/onzeker pensioen) dan snap ik best dat het naar voelt als daar iemand aankomt en je het gevoel hebt dat je gepakt wordt voor spaarzaam zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe niet zo overdreven alsof het met 1% belasting je onmogelijk wordt gemaakt een kapitaal op te bouwen. Echt, wat een volledige nonsens. Je bent puur aan het framen en gaat totaal niet op de werkelijke feiten in.
1% belasting is altijd minder dan wat je op bouwt als je meer dan een ton hebt. En ja, ook GL-PvdA belast liever het werkelijke rendement, maar dat gaat technisch gewoon niet. En dan is deze vermogensbelasting een heel redelijke (tussen)oplossing, tot de box 3 problemen volledig zijn opgelost.
Was armoedebestrijding maar een post waar ze om zouden strijden ipv deze marketingstrofee.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Fuck wat een kneuzenbende is het toch.
Los van het verneuken van echt belangrijke zaken lijkt het opdelen van een ministerpost me niet echt bijdragen aan oplossingen.
En als je nu keihard werkt, elke dag vroeg op staat en al je energie kwijt bent aan je werk, dan voelt het naar als iemand langs komt en de helft van je inkomen mee neemt.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp de tegenzin best, hoor. Als je heel hard je best hebt gedaan om wat bij elkaar te sparen met een bepaald doel (huis kopen, oude dag want te weinig/geen/onzeker pensioen) dan snap ik best dat het naar voelt als daar iemand aankomt en je het gevoel hebt dat je gepakt wordt voor spaarzaam zijn.
Zeker, dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als je nu keihard werkt, elke dag vroeg op staat en al je energie kwijt bent aan je werk, dan voelt het naar als iemand langs komt en de helft van je inkomen mee neemt.
En dat vind ik een reëlere zorg.
Een lagere vermogensbelasting = een hogere inkomstenbelasting, dat zijn communicerende vaten.
Dat vind ik niet. Daar is al ooit belasting over betaald.quote:Op donderdag 12 juni 2025 23:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarmee hou je dus jezelf voor de gek.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker, dat ben ik met je eens.
Ik denk dat het duidelijker is als er belasting wordt geheven op je vermogen. inkomstenbelasting betaalt immers vrijwel iedereen en ik denk dat voor veel mensen niet eens precies duidelijk is hoeveel ze exact betalen. Vermogensbelasting is, net als erfbelasting, natuurlijk een veel duidelijk bedrag dat je actief moet overmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |