abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:05:03 #201
375570 crew  Cyan9
pi_217922861
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit klinkt alsof de VVD bergen met geld in de zorg wil steken.
Ik zie de miljoenen graag tegemoet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217923047
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:36 schreef Vis1980 het volgende:
De hardwerkende Nederlander is alleen bedacht om een valse stelling te maken, alsof die automatisch meer telt dan 'andere Nederlanders'. Die laatste groep heeft gewoon minder te zeggen.
Mensen die alleen hun geld laten werken, werken iig niet. Pleiten voor meer geld voor de werkende Nederlander, is pleiten voor een hogere vermogensbelasting.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:27:02 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217923104
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mensen die alleen hun geld laten werken, werken iig niet. Pleiten voor meer geld voor de werkende Nederlander, is pleiten voor een hogere vermogensbelasting.
En pleiten voor een hogere erfbelasting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:40:32 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217924805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En pleiten voor een hogere erfbelasting.
erfbelasting is de enige belasting waar ik het mee eens ben

belasting op arbeid moet omlaag voor de eerste 25.000 euro op nul gesteld worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217924849
https://www.ad.nl/politiek/nieuwe-namen-voor-oude-pvv-posten-bbb-kandideert-pouw-verweij-en-tieman~ae75b012/

Ter herinnering .. dit over Pouw-Verweij: , november 2021 het mislukte groepsbinding etentje .
quote:
Nicki Pouw-Verweij zegt haar lidmaatschap van Forum voor Democratie op. Het Utrechtse Provinciale Staten- en Eerste Kamerlid uit Maarssen vindt dat er "een morele ondergrens is bereikt". Ze stelt dat ze haar lidmaatschap niet langer kan verdedigen.
pi_217925066
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze werken misschien niet (al komt er altijd wel wat bij kijken), maar bieden wel werkgelegenheid via hun investeringen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:12:27 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217925096
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 21:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
erfbelasting is de enige belasting waar ik het mee eens ben

belasting op arbeid moet omlaag voor de eerste 25.000 euro op nul gesteld worden
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Straks nóg minder geld naar zorg, educatie en sociale middelen. En veiligheid.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 22:12:33 #208
236264 crew  capricia
pi_217925098
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze werken misschien niet (al komt er altijd wel wat bij kijken), maar bieden wel werkgelegenheid via hun investeringen.
Het is een van de drie productiemiddelen. Land (of natuurlijke hulpbronnen), arbeid en kapitaal.
Die laatste, is mijn droom. Maar ik ben zo ver nog niet. :D

Het is wel mooi om de gewenste belastingdruk op ieder van deze drie middelen ook per partij te zien varieren.
Het lijkt me duidelijk dat de VVD anders wil belasten dan de PvdA.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 22:21:55 #209
375570 crew  Cyan9
pi_217925203
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 12 juni 2025 @ 22:24:47 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217925234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Straks nóg minder geld naar zorg, educatie en sociale middelen. En veiligheid.
Dat is iets anders, je moet niet alles door elkaar halen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217925296
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een van de drie productiemiddelen. Land (of natuurlijke hulpbronnen), arbeid en kapitaal.
Die laatste, is mijn droom. Maar ik ben zo ver nog niet. :D

Het is wel mooi om de gewenste belastingdruk op ieder van deze drie middelen ook per partij te zien varieren.
Het lijkt me duidelijk dat de VVD anders wil belasten dan de PvdA.
Bij mij wel, maar het is niet zo dat je dan maar de hele dag in je hangmat ligt. Het is ook voortdurend wat natuurlijk. Dalende aandelenkoersen, zeurende huurders, VVE-gezeik, accountants en weet ik wat.

Als je niet de juiste beslissingen neemt, is het feestje zo weer over. Niet om op te scheppen, maar denk dat bij de meeste mensen als je ze 'n miljoen geeft, ze na een jaar slechter af zijn dan er voor.

De werkmens begint om 9 uur, trekt de deur om 5 uur achter z'n reet dicht en het geld staat eind van de maand op de rekening. :P

Ja. Wat de PvdAGL en D66 van plan zijn belooft weinig goeds. En voor het CDA steek ik ook mijn hand niet in het vuur.
pi_217925313
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Behalve als ze het in bitcoin stoppen. Maar daat gaat het niet om, iemand die zijn inkomen uit vermogen haalt is per definitie op dat moment geen "hardwerkende Nederlander". Zeg als VVD dan gewoon eerlijk "Rijke Nederlander", want de hardwerkende zorgmedewerkers die ruim onder modaal zitten hoeven ook niet op hen te rekenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217925367
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve als ze het in bitcoin stoppen. Maar daat gaat het niet om, iemand die zijn inkomen uit vermogen haalt is per definitie op dat moment geen "hardwerkende Nederlander". Zeg als VVD dan gewoon eerlijk "Rijke Nederlander", want de hardwerkende zorgmedewerkers die ruim onder modaal zitten hoeven ook niet op hen te rekenen.
Ja, die cryptozwendel. M.i. gaat dat nog een keer heel hard klappen. Men maakt zich druk over mensen die meer dan ¤ 3.000 cash ergens op de toonbank leggen, maar ondertussen gaat er een veelvoud daarvan om in crypto transacties.

Zo doet elke partij dat. Linkse partijen doen ook alsof ze alleen hele rijke mensen aan gaan pakken. Maar iemand met 'n vermogen van 1 of 2 miljoen euro is natuurlijk niet stinkend rijk en zwemmend in het geld. En toch azen ze ook op zijn centen.

Een partij hoeft ook niet in gelijke mate op te komen voor iedereen. Je hebt partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen en zo heb je ook partijen die opkomen voor mensen met een wat hoger inkomen of vermogen.
pi_217925419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, die cryptozwendel. M.i. gaat dat nog een keer heel hard klappen. Men maakt zich druk over mensen die meer dan ¤ 3.000 cash ergens op de toonbank leggen, maar ondertussen gaat er een veelvoud daarvan om in crypto transacties.

Zo doet elke partij dat. Linkse partijen doen ook alsof ze alleen hele rijke mensen aan gaan pakken. Maar iemand met 'n vermogen van 1 of 2 miljoen euro is natuurlijk niet stinkend rijk en zwemmend in het geld. En toch azen ze ook op zijn centen.

Een partij hoeft ook niet in gelijke mate op te komen voor iedereen. Je hebt partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen en zo heb je ook partijen die opkomen voor mensen met een wat hoger inkomen of vermogen.
Eens, maar de PvdA is wel eerlijk over het feit dat ze iemand met een miljoen rijk vinden en handelen daarnaar. De VVD doet alsof ze hard werken belangrijk vinden, maar handelen daar niet naar.
pi_217925439
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het probleem in het huidige politieke klimaat is dat de partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen, die mensen niet kunnen bereiken omdat die mensen het idee hebben dat ze slechter af zijn door op die partijen te stemmen. Of dat nu terecht is of niet.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217925485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, maar de PvdA is wel eerlijk over het feit dat ze iemand met een miljoen rijk vinden en handelen daarnaar. De VVD doet alsof ze hard werken belangrijk vinden, maar handelen daar niet naar.
De PvdA doet altijd wel een beetje alsof het gaat over hele rijke mensen, miljardairs zelfs. En mensen die slapend rijk worden.

quote:
Je ziet het om je heen. Pandjesbazen die slapend rijk worden, terwijl huurders door een steeds hogere huur amper rond kunnen komen. Miljardairs die elk jaar nog rijker worden, waardoor de vermogensongelijkheid toeneemt. Deze coalitie doet niets aan deze groeiende onbalans. Integendeel. En onlangs oordeelde de Hoge Raad dat de huidige wijze waarop belasting op vermogens wordt geheven niet is toegestaan. Daarom kom ik samen met GroenLinks en SP met een initiatiefwetsvoorstel voor een progressieve vermogensbelasting.
Maar het gaat in werkelijkheid al over mensen met een vermogen van 'n ton.
pi_217925509
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:51 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het probleem in het huidige politieke klimaat is dat de partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen, die mensen niet kunnen bereiken omdat die mensen het idee hebben dat ze slechter af zijn door op die partijen te stemmen. Of dat nu terecht is of niet.
Als dat zo zou zijn, gelukkig maar. Anders is het toch een beetje een verhaal van 2 armoedzaaiers die eerlijk gaan stemmen hoe ze het geld van de derde gaan verbrassen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:02:49 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217925563
Maar zijn de lonen dan niet hoger vanwege de belasting, dus als je minder loonbelasting betaald, gaat dan echt dat geld, wat anders belasting zou zijn, rechtstreeks naar de arbeider, of krijgt ie nog steeds exact hetzelfde netto?
pi_217925687
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:21 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het schreeuwt kwaliteit.

|:)
Pouw-Verweij heeft toch ook al bij JA21 gezeten :? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217925754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 22:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
De PvdA doet altijd wel een beetje alsof het gaat over hele rijke mensen, miljardairs zelfs. En mensen die slapend rijk worden.
[..]
Maar het gaat in werkelijkheid al over mensen met een vermogen van 'n ton.
En terecht dat het bij een ton begint. En dan progressief, precies zoals ze zeggen.
pi_217925767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
Maar zijn de lonen dan niet hoger vanwege de belasting, dus als je minder loonbelasting betaald, gaat dan echt dat geld, wat anders belasting zou zijn, rechtstreeks naar de arbeider, of krijgt ie nog steeds exact hetzelfde netto?
Ik ken geen werkgever die bij een verlaging van de belastingtarieven de lonen verlaagd. Ook wordt het minimumloon nooit verlaagd. Het zou kunnen dat de loonstijgingen in de toekomst iets minder zullen zijn, maar die zitten vaak in de buurt van de inflatie, iets er boven. Daar zijn belastingen natuurlijk wel een deel van.

Het belangrijkste bij het verlagen van inkomstenbelasting: een paar uur per week meer gaan werken, loont ook meer dan bij een hoger belastingtarief. En dat is wel wat we heel hard nodig hebben.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 00:12:00 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217925868
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken geen werkgever die bij een verlaging van de belastingtarieven de lonen verlaagd. Ook wordt het minimumloon nooit verlaagd. Het zou kunnen dat de loonstijgingen in de toekomst iets minder zullen zijn, maar die zitten vaak in de buurt van de inflatie, iets er boven. Daar zijn belastingen natuurlijk wel een deel van.

Het belangrijkste bij het verlagen van inkomstenbelasting: een paar uur per week meer gaan werken, loont ook meer dan bij een hoger belastingtarief. En dat is wel wat we heel hard nodig hebben.
Dank je wel, ik ben niet zo thuis in belastingen, dat blijkt maar weer. Laat mij graag bijscholen.
pi_217925879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
En terecht dat het bij een ton begint. En dan progressief, precies zoals ze zeggen.
Voor zo’n vermogen van een ton is vaak hard gewerkt en lang gespaard.
We leven in een participatiemaatschappij; de overheid verwacht van ons dat we zelf dingen regelen en minder een beroep doen op de overheid. Prima, maar geef mensen dan wel de kans om iets op te bouwen voor later.

Timmermans moet inderdaad eens stoppen met iedereen met bescheiden kapitaaltjes ‘rijk’ te noemen, want dát zijn de enigen die zullen lijden onder zijn plannen. Multimiljonairs en daarboven hebben allerlei manieren om onder dit soort belasting uit te komen.
pi_217926154
quote:

[..]
Dit klinkt bijna communistisch. Je betaalt momenteel al idioot veel als spaarzame burger. Het is echt idioot dat je als je zuinig leeft je in Nederland aan alle kanten keihard genaaid wordt. Je ontvangt veel voordelen niet meer die anderen wel krijgen die hun geld over de balk gesmeten hebben, je betaalt veel meer voor een verpleeghuis/begeleidend wonen. Je betaalt belasting over een potentieel bedrag aan winst dat je zou halen over dat vermogen (bizar). Misschien wilde je je hele leven sparen voor wat voor reden dan ook: betalen zul je ondanks dat je het geld misschien niet eens belegd. Bovendien heb je ook al last van inflatie, terwijl de schulden makende buren met hun gefinancierde spullen allerlei baten kunnen hebben. Het klopt gewoon niet. Het is onrechtvaardig ook.
Pas vanaf 1 miljoen + zou ik de belastingen die nu al gelden voor veeeeel lagere bedragen, steunen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eagles89 op 13-06-2025 06:16:31 ]
pi_217926190
quote:

[..]
Beetje onzinnig om een ton al zwaar te belasten als het op een rekening staat met oog op toekomstige aankopen. Het is nu niet dat dat heel hoog rendeert. 1200-1500 euro. Poeh poeh. Ik betaal komende maand al 16k aan loonbelasting.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 13-06-2025 06:19:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')