Voor kennismigranten zullen ze wel de fiscale voordelen terug willen dringen. Dan zal de kennismigratie zo afnemen. Verder zullen die bedrijven veel meer belasting moeten gaan betalen, waardoor een deel daarvan zal vertrekken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Concreet over hoe ze dat willen doen zijn ze dan weer niet.
Ach, we roepen in ieder geval niet op tot het opknopen van politici in tegenstelling tot een linksmans hier op FOK!quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die fascinatie met GL en hoe 'slecht' ze wel niet zijn, begint echt belachelijke vormen aan te nemen op dit forum. Ze worden onderdehand bij elk onderwerp als whataboutism erbij gesleept.
Ja, daar ben ik het mee eens. De SP wil minder migratie, maar denkt vooral kennismigranten, arbeidsmigranten en studiemigranten buiten de deur te houden, zodat ze meer asielzoekers naar binnen kunnen halen en toch op een (veel) lager migratiesaldo uitkomen dan ij bijvoorbeeld 2023 en 2024.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, helemaal mee eens. Kaart ik vaak genoeg aan ook. Precies deze punten.
[..]
Ja, het is een waterbed en het kutste plekje verliest.
[..]
En daar sla ik dus niet echt op aan. Ik ben voor gecontroleerde en gerichte kennismigratie. Als je migranten écht alleen maar uit asiel bestaan gaat Nederland i.c.m. het emigratiecijfer hard naar de tering.
Wat voor last heb je dan van die C uit het CDA? Erg christelijk is die partij niet meer. Waren ze dat wel, dan zou ik er misschien nog wel op stemmen ook.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Bij gebrek aan alternatieven. CDA zou nog kunnen, alleen moeten ze eerst de C uit hun naam halen.
Je kunt eigenlijk alleen draaien aan de arbeidsmigratie van buiten Europa. En dat gaat om 26.000 mensen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor kennismigranten zullen ze wel de fiscale voordelen terug willen dringen. Dan zal de kennismigratie zo afnemen. Verder zullen die bedrijven veel meer belasting moeten gaan betalen, waardoor een deel daarvan zal vertrekken.
Ze willen ook werkvergunningen invoeren, maar dat zal wel in strijd zijn met Europese verdragen.
Maar denk dat je een heel eind komt als je bedrijven zwaarder gaat belasten en fiscale voordelen voor kennismigranten afpakt. Dan gaat bijvoorbeeld een ASML niet meer zoveel kennismigranten vinden. Misschien vertrekt ASML dan wel helemaal uit Nederland. En dat geldt dan vast voor meer bedrijven. Dan dring je het al flink terug natuurlijk.
En het simpele werk zal onder de SP wel een stuk duurder gaan worden, dus hetzelfde effect dan.
Je hebt gelijk dat CDA by far de minst Christelijke partij is van de Christelijke partijen, maar het hele concept religie hoort wat mij betreft niet thuis in het parlement.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor last heb je dan van die C uit het CDA? Erg christelijk is die partij niet meer. Waren ze dat wel, dan zou ik er misschien nog wel op stemmen ook.
Je kunt ook wel aan de arbeidsmigratie van binnen Europa draaien, alleen niet met werkvergunningen, want dat mag niet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt eigenlijk alleen draaien aan de arbeidsmigratie van buiten Europa. En dat gaat om 26.000.
Dus, de SP moet dan een weg bewandelen, met het afschaffen van internationale verdragen, die het kabinet Schoof ook niet kon bewandelen.
Overigens wel opvallend, dat de SP wél arbeidsmigratie wil beperken, maar de asielmigratie dan weer ontziet.
En toch kom je meestal niet ver in die partij als je niet kerkelijk bent.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor last heb je dan van die C uit het CDA? Erg christelijk is die partij niet meer. Waren ze dat wel, dan zou ik er misschien nog wel op stemmen ook.
Een dogmatische insteek wel dan? Dat komt een beetje op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat CDA by far de minst Christelijke partij is van de Christelijke partijen, maar het hele concept religie hoort wat mij betreft niet thuis in het parlement.
Dat klopt inderdaad wel. Vooraanstaande CDA-leden zijn vaak mensen die nog wel naar de kerk gaan inderdaad.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En toch kom je meestal niet ver in die partij als je niet kerkelijk bent.
Oef.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:00 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ach, we roepen in ieder geval niet op tot het opknopen van politici in tegenstelling tot een linksmans hier op FOK!
Mij gechoogel met cijfers verwijten om vervolgens zelf wil hem bijzonder met cijfers te gaan goochelen, bijzonder..quote:Op woensdag 11 juni 2025 10:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, veel dommer kan het niet worden.
Wat ongefundeerd gechoogel met cijfers en daar dan conclusies uit trekken.
Vervolgens schermen met niet bestaande onderzoeken.
En dat alles presenteren als "feitjes".
Over populisme gesproken......
Volgens CBS cijfers is de woningvoorraad vanaf 2000 toegenomen met 1,6 miljoen.
Het aantal inwoners steeg in diezelfde periode met 2,1 miljoen.
Het verschil is 500.000 en dat getal zit aardig in de buurt van het woningtekort cijfer.
Hoe stom moet je zijn om te proberen vol te houden dat tienduizenden asielzoekers per jaar geen enkele of een verwaarloosbare invloed heeft gehad op het woningtekort
Bron: https://www.vluchtelingen(...)zijn-niet-de-oorzaakquote:Asielmigratie draagt bij aan de vraag naar meer woningen, maar dan heb je het over gemiddeld zes procent van de sociale huurwoningen.
Donder ajb op met deze onzin, je probeert me dingen aan te wrijven die ik niet gezegd heb.quote:Op woensdag 11 juni 2025 23:26 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Mij gechoogel met cijfers verwijten om vervolgens zelf wil hem bijzonder met cijfers te gaan goochelen, bijzonder..
Kan je een bron geven met een goede onderbouwing waarom asielzoekers wel de oorzaak zijn van de woningcrisis?
Kan je onderbouwen waarom de feiten die ik heb hebben onjuist zijn.
Hahahaquote:
Ik ben niet onder de indruk van de bron van jouw 6% die vervolgens dient om het probleem te downplayen.quote:Dus we hebben het nu al jaren over asielzoekers alsof dit het grootste probleem is, terwijl het over zo'n 6% gaat..
En dan heeft die partij die hier al jaren het hardst om roept eindelijk de macht, om vervolgens letterlijk niks te doen om de asielinstroom te beperken en de regering compleet onnodig te laten vallen waardoor het alleen maar nog langer gaat duren.
Zouden we ons niet beter kunnen focussen op de echte oorzaken/oplossingen?
Het afgelopen jaar heeft toch wel bewezen dat alleen maar simpel roepen dat het allemaal de schuld is van de asielzoekers (om daar vervolgens niks aan te doen), niks gaat helpen.
Zo waar ook nog iets zinnigs, met name het gedeelte voor de komma.quote:Ik denk niet dat het goed is voor het land als er een linkse regering komt met bijvoorbeeld PvdA/GroenLinks en D66, maar ik denk dat die alsnog meer voor elkaar gaan krijgen daneen regering waar de pvv deel van uit maakt.
Dan flikkert de hele werkgelegenheid in mijn regio in elkaar en daar is niemand bij gebaat. Zelfs een partij als de BBB ziet het nut van ASML in deze regio in.quote:Op woensdag 11 juni 2025 22:57 schreef Halcon het volgende:
Maar denk dat je een heel eind komt als je bedrijven zwaarder gaat belasten en fiscale voordelen voor kennismigranten afpakt. Dan gaat bijvoorbeeld een ASML niet meer zoveel kennismigranten vinden. Misschien vertrekt ASML dan wel helemaal uit Nederland. En dat geldt dan vast voor meer bedrijven. Dan dring je het al flink terug natuurlijk.
Het is een zegen voor een land als daar geen maakindustrie is, burgers zouden dan nuttige werkzaamheden gaan doen, er zou dan geen werkdruk zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan flikkert de hele werkgelegenheid in mijn regio in elkaar en daar is niemand bij gebaat. Zelfs een partij als de BBB ziet het nut van ASML in deze regio in.
Nee, mensen gaan weer massaal gebruik maken van de WW.quote:Op donderdag 12 juni 2025 09:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is een zegen voor een land als daar geen maakindustrie is, burgers zouden dan nuttige werkzaamheden gaan doen, er zou dan geen werkdruk zijn.
Dat is toch niet slecht? De burgers zouden dan geen werkdruk meer hebben, waardoor hun humeur ook goed zou zijn en met veel blije burgers in een land zou de leefbaarheid ook gebaat zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, mensen gaan weer massaal gebruik maken van de WW.
Je leeft echt in een soort sprookjeswereld he?quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is toch niet slecht? De burgers zouden dan geen werkdruk meer hebben, waardoor hun humeur ook goed zou zijn en met veel blije burgers in een land zou de leefbaarheid ook gebaat zijn.
Ik zie veel mensen die ongelukkig zijn doordat hun werkgevers hun werkdruk geeft, een sprookjeswereld is het hier dus niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je leeft echt in een soort sprookjeswereld he?
Nounou, wat een agressieve reactie.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Donder ajb op met deze onzin, je probeert me dingen aan te wrijven die ik niet gezegd heb.
Ik zeg namelijk nergens dat vluchtelingen de oorzaak zijn.
En als je niet overweg kunt met een paar simpele getallen uit CBS cijfermateriaal kun je je beter afzijdig houden in dit soort discussies.
[..]
Hahaha
Vluchtelingenwerk als bron, ben je wel goed bij je hoofd.
Een vollledig gekleurde en partijdige organisatie die belanghebbende is in de asielindustrie.
[..]
Ik ben niet onder de indruk van de bron van jouw 6% die vervolgens dient om het probleem te downplayen.
[..]
Zo waar ook nog iets zinnigs, met name het gedeelte voor de komma.
Een humaan asielbeleid is niet iedereen van harte welkom heten. Zie hier hun standpunten:quote:Op woensdag 11 juni 2025 19:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is redelijk conservatief? Ik meen me te herinneren dat zij alles en iedereen ook van harte welkom heten in ons land.
Het is ook gekleurd. vluchtelingenwerk beweert dat er maar één oorzaak is van het woningtekort, het falende woonbeleid. Dat is natuurlijk kolder, het woningtekort is niet toe te schrijven aan één oorzaak. Stagnerende bouwproductie, vergrijzing en doorstroming (ouderen blijven langer zelfstandig wonen), beleidskeuzes en immigratie, het speelt allemaal mee. Immigratie is niet de hoofdoorzaak maar immigratie speelt wel degelijk een rol in de oorzaak van het woningtekort.quote:Op donderdag 12 juni 2025 14:31 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Nounou, wat een agressieve reactie.
Je gelooft de bron van Vluchtelingenwerk niet omdat die gekleurd zou zijn. Er zijn nog zat met bronnen die dit bevestigen maar als er een bron is die iets zegt wat niet zo goed in je wereldbeeld past, zal je die ook wel als "gekleurd" zien en dus niet geloven (zonder het verder feitelijk te weerleggen)?
Echt, ik weet niet wat jij slikt/spuit/snuift/drinkt, maar I got to get me some of it.quote:Op donderdag 12 juni 2025 13:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is toch niet slecht? De burgers zouden dan geen werkdruk meer hebben, waardoor hun humeur ook goed zou zijn en met veel blije burgers in een land zou de leefbaarheid ook gebaat zijn.
Ja goh, dat had nou echt nog niemand bedacht. De vraag is waar er dan gebouwd moet gaan worden. Er zijn nu al voor 400.000 nieuwe woningen locaties aangewezen maar zelfs dat is nog lang niet genoeg. Ga je dan de randstad nog voller bouwen of komen die huizen in Groningen of Drenthe. Willen mensen wel zo ver van hun werk wonen?quote:
De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan flikkert de hele werkgelegenheid in mijn regio in elkaar en daar is niemand bij gebaat. Zelfs een partij als de BBB ziet het nut van ASML in deze regio in.
Je moet niet kijken naar een saldo personen maar naar het saldo wat er bijgedragen wordt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.
Elk jaar 200k weg, vergrijzing en dan per jaar 200k+ asielzoekers erbij. Maar dan mag je zeker geen omvolken noemen?
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar een saldo personen maar naar het saldo wat er bijgedragen wordt.
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.
Zoals de PVV heeft gedaan afgelopen periode?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..
Ja, daar komt het op neer. Nu mag van mij arbeidsmigratie ook wel wat minder. Zeker als die mensen gaan werken bij bedrijven die weinig tot niks toevoegen en ook best in een ander land kunnen staan. Maar om dan maar al die ruimte in te vullen met asielzoekers...quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..
Dijkhof?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:06 schreef kurk_droog het volgende:
Als de vvd die gast van financiën neerzet dan winnen ze makkelijk.
Nee die zijn nu de zondebok omdat er ontzettend veel in korte tijd gebouwd moet worden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:22 schreef Shotty het volgende:
Woningstekort in Nederland is toch echt hoofdzakelijk doordat we boeren zo de hand boven het hoofd houden.
@probeer jij bent toch een verstokte SP'er? Wat heb jij hierop te zeggen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee die zijn nu de zondebok omdat er ontzettend veel in korte tijd gebouwd moet worden.
Los van het feit dat we te veel intensieve veehouderij in Nederland hebben overigens. Het is gewoon een goedkope manier om de aandacht af te leiden van decennia klote en of ontbrekend beleid waardoor iets geslachtofferd moet worden.
En wat mij betreft rotten de piekbelaster zo snel mogelijk op, maar dan wel op een normale manier in plaats van morele chantage dat ''we nu niet kunnen bouwen omdat jij zo veel uitstoot'' want dat is echt de halve waarheid.
"Tientallen miljarden" voor verkapte onteigening inderdaad. Na deze snode plannen stemde men massaal BBB.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Tientallen miljarden" voor verkapte onteigening inderdaad. Na deze snode plannen stemde men massaal BBB.
Leuk geprobeerd verder.
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…quote:Bovendien is/was dat dus de peperdure oplossing omdat we geen tijd meer hebben.
Dan moet je wel meenemen dat veel van diezelfde boeren (gesubsidideerd) van alles is beloofd zoals aan schaalvergroting doen ''omdat dat efficienter'' zou zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
[..]
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
[..]
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…
Feitelijk onjuist. Er was amper interesse in de "regelingen" omdat je een matig lucratieve deal voorgeschoteld kreeg waarbij het kiezen of delen was geblazen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
[..]
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
[..]
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Er was amper interesse in de "regelingen" omdat je een matig lucratieve deal voorgeschoteld kreeg waarbij het kiezen of delen was geblazen.
Als je echt wat wilt help je zo'n bedrijf (financieel) gedurende het hele proces met verplaatsen bijvoorbeeld.
Alleen malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Even voor het complete plaatje;wat is dan een bonafide GL-er?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
......malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Als het allemaal echt zo'n heet hangijzer is kom dan ook met een zak geld en een oplossing.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.
Je zult er altijd een paar houden die niet willen. Daar wringt het dus wel, want ik ben het met je eens dat het dwingen van die mensen om te stoppen op de premise die ze voorgeschoteld word niet fraai is.
Eentje die de eigen woning tot de nok vol toe asielzoekers heeft gepakt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even voor het complete plaatje;wat is dan een bonafide GL-er?
Ik denk gewoon out off the box, zouden meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, ik weet niet wat jij slikt/spuit/snuift/drinkt, maar I got to get me some of it.
En PvdA 2.0? Of, wacht, wanneer is de laatste keer dat je op de PvdA hebt gestemd?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |