De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.quote:Op donderdag 12 juni 2025 08:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan flikkert de hele werkgelegenheid in mijn regio in elkaar en daar is niemand bij gebaat. Zelfs een partij als de BBB ziet het nut van ASML in deze regio in.
Je moet niet kijken naar een saldo personen maar naar het saldo wat er bijgedragen wordt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
De SP is dan wel af van die vervelende kennismigranten. En met een migratiesaldo van maximaal 40k is er dan gezien het grote aantal vertrekkers heel wat ruimte voor asielzoekers.
Elk jaar 200k weg, vergrijzing en dan per jaar 200k+ asielzoekers erbij. Maar dan mag je zeker geen omvolken noemen?
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar een saldo personen maar naar het saldo wat er bijgedragen wordt.
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.
Zoals de PVV heeft gedaan afgelopen periode?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..
Ja, daar komt het op neer. Nu mag van mij arbeidsmigratie ook wel wat minder. Zeker als die mensen gaan werken bij bedrijven die weinig tot niks toevoegen en ook best in een ander land kunnen staan. Maar om dan maar al die ruimte in te vullen met asielzoekers...quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Stoere taal over migranten die hun eiegn broek ophouden en belasting betalen maar de sluizen voor onrendabelen gewoon wagenwijd open laten..
Dijkhof?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:06 schreef kurk_droog het volgende:
Als de vvd die gast van financiën neerzet dan winnen ze makkelijk.
Nee die zijn nu de zondebok omdat er ontzettend veel in korte tijd gebouwd moet worden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:22 schreef Shotty het volgende:
Woningstekort in Nederland is toch echt hoofdzakelijk doordat we boeren zo de hand boven het hoofd houden.
@probeer jij bent toch een verstokte SP'er? Wat heb jij hierop te zeggen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. De SP lijkt heel pittig op migratie, maar als je de plannen een beetje gaat ontleden, dan is het ellende.
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee die zijn nu de zondebok omdat er ontzettend veel in korte tijd gebouwd moet worden.
Los van het feit dat we te veel intensieve veehouderij in Nederland hebben overigens. Het is gewoon een goedkope manier om de aandacht af te leiden van decennia klote en of ontbrekend beleid waardoor iets geslachtofferd moet worden.
En wat mij betreft rotten de piekbelaster zo snel mogelijk op, maar dan wel op een normale manier in plaats van morele chantage dat ''we nu niet kunnen bouwen omdat jij zo veel uitstoot'' want dat is echt de halve waarheid.
"Tientallen miljarden" voor verkapte onteigening inderdaad. Na deze snode plannen stemde men massaal BBB.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tot voor kort waren daar dan ook tientallen miljarden voor beschikbaar…
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Tientallen miljarden" voor verkapte onteigening inderdaad. Na deze snode plannen stemde men massaal BBB.
Leuk geprobeerd verder.
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet ik, maar daar kunnen de boeren die het hadden kunnen krijgen vrij weinig aan doen.
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…quote:Bovendien is/was dat dus de peperdure oplossing omdat we geen tijd meer hebben.
Dan moet je wel meenemen dat veel van diezelfde boeren (gesubsidideerd) van alles is beloofd zoals aan schaalvergroting doen ''omdat dat efficienter'' zou zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
[..]
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
[..]
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…
Feitelijk onjuist. Er was amper interesse in de "regelingen" omdat je een matig lucratieve deal voorgeschoteld kreeg waarbij het kiezen of delen was geblazen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, voor allerlei regelingen waarvan de meeste vrijwillig.
En dat een deel van de piekbelasters gedwongen moet stoppen staat buiten kijf. Dat besef is gewoon breed aanwezig.
[..]
Deels, die hebben wel bijgedragen aan het sentiment dat veranderen niet nodig was. En daarop heeft de BBB alles weggegeven…
[..]
Dat klopt, dit hadden we bijna vijftig jaar terug moeten opstarten…
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Er was amper interesse in de "regelingen" omdat je een matig lucratieve deal voorgeschoteld kreeg waarbij het kiezen of delen was geblazen.
Als je echt wat wilt help je zo'n bedrijf (financieel) gedurende het hele proces met verplaatsen bijvoorbeeld.
Alleen malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Even voor het complete plaatje;wat is dan een bonafide GL-er?quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
......malafide GL'ers zien overigens heil in "gedwongen stoppen". Van hetzelfde hout gesneden als die hansworst die in Brussel bij het kruisje heeft getekend.
Als het allemaal echt zo'n heet hangijzer is kom dan ook met een zak geld en een oplossing.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee niet helemaal waar, alleen al hier in de omgeving waren er een aantal piekbelasters die vrijwillig wilden stoppen icm die regeling.
Je zult er altijd een paar houden die niet willen. Daar wringt het dus wel, want ik ben het met je eens dat het dwingen van die mensen om te stoppen op de premise die ze voorgeschoteld word niet fraai is.
Eentje die de eigen woning tot de nok vol toe asielzoekers heeft gepakt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even voor het complete plaatje;wat is dan een bonafide GL-er?
Ik denk gewoon out off the box, zouden meer mensen moeten doen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, ik weet niet wat jij slikt/spuit/snuift/drinkt, maar I got to get me some of it.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |