Ik ben daar niet zo zeker van.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 02:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah dat zou hij wel willen maar gaat niet gebeuren. Is een stuk lastiger dan gewone burgers. Het feit dat hij de verantwoording daarvan nu al afschuift op Homan geeft wel aan dat hij dat zelf ook wel weet.
quote:Antivaxer Kennedy ontslaat alle leden van commissie die VS adviseert over vaccins
De Amerikaanse minister van Volksgezondheid Robert F. Kennedy Junior heeft maandag alle leden van een cruciale wetenschappelijke commissie ontslagen die adviseert over het gebruik van vaccins.
De minister zegt dat hij de 17 leden van de commissie gaat vervangen door zijn eigen kandidaten. "Er is een schone lei nodig om het publieke vertrouwen in de vaccinwetenschap te herstellen", zei Kennedy maandag in een opiniestuk in The Wall Street Journal.
Kennedy was een van de bekendste antivaccinatieactivisten van het land voordat hij door Donald Trump tot minister Kennedy werd benoemd. Eind vorige maand besloot Kennedy om niet langer corona-vaccins voor kinderen en zwangere vrouwen aan te bevelen. Dit leidde tot een golf van verontwaardiging in de wetenschappelijke en medische wereld.
Hij beweert in het opiniestuk dat de commissie "geplaagd wordt door aanhoudende belangenconflicten en dat het weinig meer is dan een stempelmachine voor welk vaccin dan ook." Over welke belangenconflicten Kennedy het heeft is niet duidelijk. Alle leden van federale vaccinatieadviescommissies hanteren een streng beleid ten aanzien van belangenconflicten. Er geldt daarvoor een meldplicht.
Golf van verontwaardiging
De commissie, genaamd Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP), beoordeelt vaccinatiegegevens en doet onder meer aanbevelingen om te bepalen wie in aanmerking komt voor vaccinaties. Die adviezen gaan naar het CDC, de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM.
ACIP-leden zijn onafhankelijke experts die aanbevelingen doen op basis van grondig wetenschappelijk bewijs. De directeur van het CDC moet deze aanbevelingen goedkeuren voordat ze officieel beleid worden.
Vragen over onpartijdigheid
Persbureau AP sprak met Georges Benjamin, directeur van de American Public Health Association, een belangenorganisatie voor mensen werkzaam in de volksgezondheid. Hij noemt het ontslag van de ACIP-leden een 'staatsgreep'. "Zo werken democratieën niet. Het is niet goed voor de gezondheid van het land", zegt hij.
Volgens Benjamin roept het besluit van Kennedy reële zorgen op over de onpartijdigheid van toekomstige ACIP-commissieleden. Het is nog niet bekend wie Kennedy gaat benoemen als nieuw ACIP-lid.
De puinhopen die hij (en zijn crew) nu al hebben veroorzaakt, zowel binnenlands als geopolitiek, maak je niet meer ongedaan, al komt AOC er over 3,5 jaar te zitten. Laat staan wat er nog komen gaat.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:15 schreef beefkeek het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor al deze idioterie weer ongedaan gemaakt is onder de volgende president.
Daar ben ik ook bang voor ja. Dit gaat jaren en jaren duren. De relatie van de VS met andere landen zal op sommige vlakken ook blijvend veranderd zijnquote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:17 schreef nostra het volgende:
[..]
De puinhopen die hij (en zijn crew) nu al hebben veroorzaakt, zowel binnenlands als geopolitiek, maak je niet meer ongedaan, al komt AOC er over 3,5 jaar te zitten. Laat staan wat er nog komen gaat.
Dat is wel weer een called shot, toen Kennedy aankondigde dat hij binnen een paar maanden ging aantonen dat vaccinaties autisme veroorzaken kon je al weten dat dat niet zou lukken met mensen die kennis van zaken hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 06:43 schreef -XOR- het volgende:
Heel hard op weg een derde wereldland te worden.
[..]
Eerst nog even de mazelen uitzingen. Zwemmen in poeprivieren lijkt te helpen daartegenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Het sneeuwt een beetje onder in alle commotie, maar RFK heeft gisteren het voltallige CDC panel dat adviseert over vaccinaties ontslagen. Ontslagen overigens gedaan onder het mom to re-establish public confidence in vaccine science, waar hij zelf debet aan is geweest. Humor heeft hij dus wel. Op naar een tuberculosis epidemie.
Edit: spuit 11.
De VS is al decennia een derdewereldland met een hele grote bek dat stoelt op een vuilnisbelt aan schulden, het enige verschil is dat je onder deze bladgoudproleet het laagje bladgoud openlijk ziet afbladderenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 06:43 schreef -XOR- het volgende:
Heel hard op weg een derde wereldland te worden.
[..]
Aparte tweet van een overheid orgaanquote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
zoals ik al zei :burgeroorlog
Ik dacht dat je pas crimineel was na een veroordeling, of geldt dat alleen voor MAGA?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
U vraagt, wij draaien (wat een heerlijke film ook!)quote:Op dinsdag 10 juni 2025 07:07 schreef nostra het volgende:
De "boy that escalated quickly" meme kan weer uit de archieven gehaald worden.
Ook onschuldige mensen criminelen blijven noemen, met hulp van de droeftoeterclub met gasten zoals Chivaz.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:35 schreef Monolith het volgende:
Zo'n Bukele is een lichtend voorbeeld voor Trump natuurlijk. Die wil al heel lang niets liever dan unilateraal kunnen besluiten wie er als crimineel bestempeld wordt om ze vervolgens zonder proces voor onbepaalde tijd vast te zetten.
Kun je het eventueel een burgeroorlog noemen als het gaat om Mexicanen?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]
Dat jij jezelf nog in de spiegel kan aankijken.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kun je het eventueel een burgeroorlog noemen als het gaat om Mexicanen?
Het is immers wel duidelijk dat al die relschoppers waar hoogst waarschijnlijk voor een groot deel illegalen tussen zitten niets op hebben met de VS en geen respect hebben voor de wet.
Rellend tuig waar de tweet naar refereert zijn bij definitie criminelen……quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook onschuldige mensen criminelen blijven noemen, met hulp van de droeftoeterclub met gasten zoals Chivaz.
[..]
[ [url=https://mlpnk72yciwc.i.optimole.com/cqhiHLc.IIZS~2ef73/w:auto/h:auto/q:75/https://bleedingcool.com/(...)one-1.jpg]afbeelding[/url] ]
Het doet mij allemaal denken aan het verval van 'Trias Politica.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |