Zeker duidelijk. Kan ook gewoon allemaal he? Niet iedereen gaat op 10/10 kwijl angry mode als het topic de Islam betreft.quote:
Waarom zijn ze niet opgepakt door de Duitse politie?quote:Op zondag 8 juni 2025 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toen de groep een auto uit Duitsland wilde aanhouden, bleek het een busje van de Duitse politie te zijn. De Duitse agenten waren niet gediend van de burgercontrole en sommeerden de actievoerders onmiddellijk het Duitse grondgebied te verlaten.
Nee. Want waarom zouden ze daartoe verplicht zijn?quote:Op zondag 8 juni 2025 22:41 schreef TLC het volgende:
Dus die automobilisten zijn dan niet eens verplicht om te stoppen
Een heleboel mensen zijn niet meteen overal bang voor.quote:Op zondag 8 juni 2025 22:30 schreef SpaceOddity het volgende:
En jij ziet de islamitische cultuur/ideologie als geen probleem, ik wel.
De bruinhemden begonnen ook met patrouilles ‘voor de orde'.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook, het zijn een stel beroepsidioten maar het zijn geen bruinhemden.
Wel met als significant verschil dat ze al toegewezen waren door Adolf himselfquote:Op zondag 8 juni 2025 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De bruinhemden begonnen ook met patrouilles ‘voor de orde'.
Deze vibes:quote:Op zondag 8 juni 2025 21:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Vraag aan het de heer Wilders
[ x ]
Wilders is woest dat hij hier zelf niet op gekomen isquote:Op zondag 8 juni 2025 23:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel met als significant verschil dat ze al toegewezen waren door Adolf himself
Politie is er nu ook:quote:Op zondag 8 juni 2025 23:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ook vandaag controles. Hart van Nederland goden zijn erbij.
quote:Flinke politiemacht op de been op Nederlands-Duitse grens bij Ter Apel
Aan de grens bij Ter Apel is zondagavond aan beide kanten veel politie aanwezig. Dit omdat er ongeveer 25 Nederlanders bij de grensovergang protesteerden tegen onder meer het Nederlands asielbeleid.
Rond kwart voor elf ‘s avonds stak een een vijftal Nederlandse politieauto’s de grens over om zich bij hun Duitse collega’s te voegen. Kort daarop keerden die weer terug aan de Nederlandse kant en vroegen zij alle protesterende aanwezigen zich te identificeren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)j-ter-apel~ae1150e4/
Los daarvan, hoe denk je een "illegaal" te herkennen als burger?quote:Op zondag 8 juni 2025 14:15 schreef Hathor het volgende:
Dan kan je wel een geel hesje aantrekken en stoer met een zaklamp gaan lopen zwaaien, maar wat ga je dan doen als je daadwerkelijk een illegaal aantreft?
Sta je al bij de grens? Of zit je nog veilig stukjes proza te typen op je zolderkamer?quote:Op zondag 8 juni 2025 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is dus exact het grote probleem waarom een partij als de PVV zo groot geworden is. Het ongelooflijke dedain vanuit met name linkse mensen die roepen vanuit safe-spaces en die mensen met terechte zorgen over demografische ontwikkelingen en de toenemende invloed van de islam ridiculiseren.
Geert wil graag "meedoen". Omgeven met 20 bodyguards met een lampje zwaaien met zo'n vestje aan?quote:Op zondag 8 juni 2025 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het land van Geert Wilders:
[ x ]
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 22:41 schreef TLC het volgende:
Dus die automobilisten zijn dan niet eens verplicht om te stoppen
Ah ja, Hart van NL, Sbs6. John de Mol met z'n 1,4 miljard die graag wil doen geloven dat de asielzoekers het geld wegtrekken.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ook vandaag controles. Hart van Nederland goden zijn erbij.
Met alle respect, maar zo'n figuur komt dan echt op mijn motorkap terecht. Het is gewoon strafbaar om op de snelweg rond te wandelen. Met of zonder hestje. Niet voor niets dat de politie hen heeft gesommeerd om niet meer de weg op te lopen.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat op tegen dat dit gebeurd. Die lui houden al perongeluk de Duitse politie staande. De volgende keer is het een gekleurde inwoner en dan sta je daar met een verdachtmakend emotieclubje.
Iedereen die niet blank is is een potentiële illegaal. Zo denk ik niet, maar die mongolen in hun hesjes die voor politieagentje spelen wel. Totdat het mis gaat, kunnen we weer de popcorn erbij pakken.quote:Op maandag 9 juni 2025 00:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Los daarvan, hoe denk je een "illegaal" te herkennen als burger?
Ik geloof niet dat ze bordjes dragen.
ORDNUNG MUSS SEINquote:Op maandag 9 juni 2025 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
https://www.nu.nl/317413/(...)litie-aan-grens.html
Een staredown met de Duitse politie...
Pikachu facequote:Op maandag 9 juni 2025 08:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar zo'n figuur komt dan echt op mijn motorkap terecht.
Af en toe zie in dat filmpje het gezicht van zo’n ‘demonstrant’. Laten we wel wezen. Het zijn niet de meest heldere lichten héquote:Op maandag 9 juni 2025 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
https://www.nu.nl/317413/(...)litie-aan-grens.html
Een staredown met de Duitse politie...
Wel slim. Dit kost allemaal extra capaciteit van zowel de Duitse als de Nederlandse politie.. wat een kneusjes.
De reden dater een leger moet zijn voor extreem rechts is dus niet om vrijheid te beschermen maar om de bevolking in bedwang te houden (zie ook het LA/ ICE topic).quote:Op zondag 8 juni 2025 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het land van Geert Wilders:
[ x ]
Als dat gebeurd hebben ze SBS en WNL erbij met de camera's en Wilders die zelf op locatie komt om het een mooie draai te geven.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar zo'n figuur komt dan echt op mijn motorkap terecht. Het is gewoon strafbaar om op de snelweg rond te wandelen. Met of zonder hestje. Niet voor niets dat de politie hen heeft gesommeerd om niet meer de weg op te lopen.
Dit is ook letterlijk hoe de intellectuele denkers van de nazi's de maatschappij verklaarde en hoe volgens hun een functionerende maatschappij bestaat. Dit is toch precies ook wat FvD voorstelt?quote:Op zondag 8 juni 2025 18:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die bestaansonzekerzekerheid wordt veroorzaakt juist vanwege de ontstane sociale ontwrichting.
Collapse of Coherence, Prof. Gert Ganteför
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Oh, als iemand bedenkingen heeft over multikul is het een naziquote:Op maandag 9 juni 2025 08:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is ook letterlijk hoe de intellectuele denkers van de nazi's de maatschappij verklaarde en hoe volgens hun een functionerende maatschappij bestaat. Dit is toch precies ook wat FvD voorstelt?
Nee, ik heb het niet over multikul, maar over jou stukje eronder:quote:Op maandag 9 juni 2025 09:10 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Oh, als iemand bedenkingen heeft over multikul is het een nazi
Het wordt niet opgelegd, sociale cohesie ontstaat als een bevolking kernwaarden en normen deelt en komt onder druk te staan als steeds groter delen van de bevolking die niet langer delen. Het opleggen van cohesie zoals de nazi's wilden is iets anders dan oog hebben voor de gevolgen van sociale ontwrichting.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over multikul, maar over jou stukje eronder:
social cohesion is lost, the state threatens to fail. It becomes a "failed state." The population divides into hostile groups. This process begins with the deterioration of community facilities such as schools and infrastructure. In the next step, parts of the population are marginalized. In the final stage, public safety can no longer be guaranteed, the crime rate explodes, and the power supply also collapses.
dus de tegen maatregel is duidelijke cohesie die wordt opgelegd (of beschermd als je extreem rechtse denkt) de overheid, met een zuiver volk (anti multiculti)..... dat is toch precies wat de nazie voorstaan?
ik dus. Hoiquote:Op zondag 8 juni 2025 15:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De mensen die dit soort dingen zeggen?
Maar wat doe je als mensen die normen niet meer delen?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het wordt niet opgelegd, sociale cohesie ontstaat als een bevolking kernwaarden en normen deelt en komt onder druk te staan als steeds groter delen van de bevolking die niet langer deelt. Het opleggen van cohesie zoals de nazi's wilden is iets anders dan oog hebben voor de gevolgen van sociale ontwrichting.
Als je de verdraagzame en de onverdraagzame mensen tegenover elkaar zet, begint die eerste groep met te zeggen dat we het allemaal samen moeten doen, terwijl die tweede groep na wat geschreeuw begint te schieten.quote:
Stoer van je.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar zo'n figuur komt dan echt op mijn motorkap terecht. Het is gewoon strafbaar om op de snelweg rond te wandelen. Met of zonder hestje. Niet voor niets dat de politie hen heeft gesommeerd om niet meer de weg op te lopen.
Sociale cohesie is geen suggestie, in hoeverre mensen begrip voor elkaar kernwaarden en normen hebben kan je onderzoeken. Denk alleen al aan zaken zoals doodstraf en lijfstraffen.quote:Op maandag 9 juni 2025 09:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar wat doe je als mensen die normen niet meer delen?
Er is nooit sprake van sociale cohesie in een land, en wanneer je er naar zoekt is er altijd sprake ervan en sprake van verlies (alleen al door de generationele verschuiving.)
Er is forse ontwrichting altijd tussen dorp a en dorp b, maar cohesie onder thema a of b. deze ontwrichting is altijd aanwezig zelfs binnen families.
Het schijn idee van sociale cohesie over thema's zoals klimaat, ontwikkelingswerk, en alle linkse thema's zijn de cohesie van onze maatschappij toch?Of zijn dat juist de problemen?
Door jou term multicul wordt suggestie gewekt dat verlies van sociale cohesie een zeer subjectief begrip is. want de cohesie is er nooit geweest iN Nederland, of wat denk je dat een fries en limburger met elkaar hadden 150 jaar geleden? Voelde die een sociale cohesie?
Vergeet ook niet om even naar Den Haag te rijden als XR óp de A12 weer bezig is. Groetjes, een bezorgde omwonende.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat doe je als dat veranderd dan?Wat is volgens jou de oplossing?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Sociale cohesie is geen suggestie, in hoeverre mensen begrip voor elkaar kernwaarden en normen hebben kan je onderzoeken. Denk alleen al aan zaken zoals doodstraf en lijfstraffen.
Ja, die mensen lezen en zien dagelijks in de media hoe slecht het wel niet met ze gaat. In het begin denken ze: "Slecht? Hoezo? Ik heb nergens last van!"quote:Op maandag 9 juni 2025 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet het ook kunnen omdraaien.
Als Ter Apel niet het walhalla was van assielopvang, het gebied was helemaal met rustbgelaten, zouden al die mensen dan rare dingen doen als grenscontroles.
Het gaat helemaal niet goed daar in die omgeving, buslijnen worden geschrapt of er wordt beveiliging op gezet. De omzet aan diefstal is bijna groter dan normale verkoop in winkels.
Met name jonge vrouwen voelen zich er niet veilig op straat.
En dan voelen mensen zich niet gehoord, en willen de botte messen uit de la “zelf wat doen”
Dat gebeurt als je faalt als overheid om je bevolking de rust en veiligheid te bieden.
Wat een ontzettend lulverhaal.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, die mensen lezen en zien dagelijks in de media hoe slecht het wel niet met ze gaat. In het begin denken ze: "Slecht? Hoezo? Ik heb nergens last van!"
Maar ja, ze lezen en horen dan dat die asielzoekers echte klootzakken zijn, die voor veel overlast zorgen. "Onze asielzoekers? Welnee! Leuke mensen, nog nooit last van gehad!"
Maar, als iedereen dat zegt, dan zal het wel zo zijn, toch? Zijn zij nu allemaal gek, of ben ik het? Dus ze gaan die asielzoekers steeds meer wantrouwen en worden onvriendelijker. Totdat 1 van die asielzoekers uit hun slof schiet en wat onvriendelijks terug zegt. "Ah, Zie je wel! Al die mensen hadden toch gelijk!"
En dan wordt het wij tegen zij en gaan ze zelf ook zeggen dat het maar niks is. En daar komt Wilders dan flink op klaar, natuurlijk. "SCORE!"
Ja, jij laat je liever opjutten door Wilders. Lekker rellen!quote:Op maandag 9 juni 2025 10:15 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat een ontzettend lulverhaal.
Maar fijn dat je het zelf geloofd.
Het verandert altijd, de snelheid van verandering en mate van verschil in opvattingen van kernwaarden en normen is volgens mij de crux.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat doe je als dat veranderd dan?Wat is volgens jou de oplossing?
Nee hoor, maar ik loop niet zo'n lulverhalen te verkondigen.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, jij laat je liever opjutten door Wilders. Lekker rellen!
Maar de snelheid, wanneer is het te snel wat bepaalt dat en de uitkomst die er nu is, mag er wel zijn over 50 jaar of nooit? En asl het te snel gaat, wie moet het afremmen of stoppen?quote:Op maandag 9 juni 2025 10:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het verandert altijd, de snelheid van verandering en mate van verschil in opvattingen van kernwaarden en normen is volgens mij de crux.
Ja, jou houden ze niet voor de gek! Als jij denkt dat het zo is, dan is het ook zo! Daar gaat een rando op Fok niets aan veranderen.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik loop niet zo'n lulverhalen te verkondigen.
Echt wat een fantasie
Terugdraaien lijkt me lastig, afremmen kan wel en er zijn ook landen die dat doen. Verdraagzaamheid t.o.v. wat, het invoeren van lijfstaffen bijvoorbeeld, is dat verdraagzaamheid?quote:Op maandag 9 juni 2025 10:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar de snelheid, wanneer is het te snel wat bepaalt dat en de uitkomst die er nu is, mag er wel zijn over 50 jaar of nooit? En asl het te snel gaat, wie moet het afremmen of stoppen?
Dus stel als de overheid die verandering stopt en terug draait, waarom is dat geen opgelegde cohesie? plus zijn er ook mensen die de verandering zien als een toerijking van een land (symboliseert verdraagzaamheid en juist cohesie).
quote:
Onze buurlanden hebben op sommige plekken net zo veel last of nog meer soms.quote:Op maandag 9 juni 2025 10:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, die mensen lezen en zien dagelijks in de media hoe slecht het wel niet met ze gaat. In het begin denken ze: "Slecht? Hoezo? Ik heb nergens last van!"
Maar ja, ze lezen en horen dan dat die asielzoekers echte klootzakken zijn, die voor veel overlast zorgen. "Onze asielzoekers? Welnee! Leuke mensen, nog nooit last van gehad!"
Maar, als iedereen dat zegt, dan zal het wel zo zijn, toch? Zijn zij nu allemaal gek, of ben ik het? Dus ze gaan die asielzoekers steeds meer wantrouwen en worden onvriendelijker. Totdat 1 van die asielzoekers uit hun slof schiet en wat onvriendelijks terug zegt. "Ah, Zie je wel! Al die mensen hadden toch gelijk!"
En dan wordt het wij tegen zij en gaan ze zelf ook zeggen dat het maar niks is. En daar komt Wilders dan flink op klaar, natuurlijk. "SCORE!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |