Hij wil graag laten zien dat hij de sterke man is, net zoals zijn vriendjes in Rusland en Noord Korea. Hij is de baas en duld geen tegenspraak. En met harde hand optreden betekent dan al gauw een SWAT team of het leger inzetten. En de politie geld geven om ook oorlogstuig te kopen, natuurlijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat Newsom in 2027/2028 serieus gaat proberen mee te dingen in de primaries, wat dat betreft is er dus voor hem persoonlijk niet zozeer een stimulans tot matiging.
Trump is een totaaldebiel die werkelijk alles nodeloos escaleert en die wordt ook door genoeg kiezers serieus genomen dus ik neem aan dat dat an sich weinig problemen oplevert.
Bij nader inzien op een bericht van 2 jaar oud bedoel je?quote:Op zondag 8 juni 2025 21:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Bij nader inzien zijn er wel wat “second thoughts” nu de oogst ligt te rotten op de velden https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
"There's a reason you separate military and the police. One fights the enemy of the state, the other serves and protects the people. When the military becomes both, then the enemies of the state tend to become the people."quote:Op zondag 8 juni 2025 16:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
NEWSOM: The Secretary of Defense is now threatening to deploy active-duty Marines on American soil against its own citizens.
This is deranged behavior.
https://bsky.app/profile/themedici.bsky.social/post/3lr444mhpcs2o
“For the federal government to take over the California National Guard, without the request of the governor, to put down protests is truly chilling,” said Erwin Chemerinsky, the dean of the law school at the University of California, Berkeley. “It is using the military domestically to stop dissent.”
"Dat de federale overheid de Nationale Garde van Californië overneemt, zonder verzoek van de gouverneur, om protesten neer te slaan, is ronduit huiveringwekkend", aldus Erwin Chemerinsky, decaan van de rechtenfaculteit van de Universiteit van Californië in Berkeley. "Ze gebruiken het leger in eigen land om dissidentie de kop in te drukken."
Alsof zodra Trump out of the picture is er geen gigantische machtsstrijd plaats zou vinden. Ik denk niet dat Vance de neuzen zo dezelfde kant op kan houden als Trump nu doet. Misschien ook wel hij is wat sluwer lijkt het.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, stick to the devil you know.
Ooit van JD Vance gehoord? Maar ik neem dan aan van niet met zulke ideeën.
Peter Thiel heeft een hele kliek miljardairsvrienden die graag aan de touwtjes trekken en Project 2025 uitgevoerd willen zien. Vance is hun pion.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof zodra Trump out of the picture is er geen gigantische machtsstrijd plaats zou vinden. Ik denk niet dat Vance de neuzen zo dezelfde kant op kan houden als Trump nu doet. Misschien ook wel hij is wat sluwer lijkt het.
Ik ben niet op de hoogte betreft hun vice-president maar Vance wordt dan tot einde termijn president. Of hij de persoon is die de kijkers in de kruiwagen kan huiden weet ik ook niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof zodra Trump out of the picture is er geen gigantische machtsstrijd plaats zou vinden. Ik denk niet dat Vance de neuzen zo dezelfde kant op kan houden als Trump nu doet. Misschien ook wel hij is wat sluwer lijkt het.
Dat klopt maar ik bedoel kijk hoe het met zo'n Musk gaat die veranderde ook heel snel van topper tot waardeloos. Ik denk dat Vance misschien niet zó snel een crashout zou hebben maar je kunt er denk ik wel vrij zeker van zijn dat er een hoop opportunisten in de cult zitten die hun kans dan schoon zien. Denk aan een LPF zonder Fortuyn.quote:Op maandag 9 juni 2025 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte betreft hun vice-president maar Vance wordt dan tot einde termijn president. Of hij de persoon is die de kijkers in de kruiwagen kan huiden weet ik ook niet.
Ik vind het wel grappig en ernstig tegelijk dat de aanwezigheid van een asielzoeker alle alarmbellen af laat gaan, terwijl mensen in andere landen dan weer 'moeten verhuizen naar de woestijn'. Of als mensen in een bepaald land je huis komen afpakken, dan mag je niets terugdoen. En nu dus is het ook prima om kinderen te traumatiseren tijdens een feestelijke aangelegenheid.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien wilden die mensen niet met zijn allen in dezelfde cel in El Salvador, op water en brood? En met weinig uitzicht op vrijlating?
Hebben ze een hele tijd hard gewerkt, is dat hun dank? Je zou voor minder in opstand komen!
Blijft bizar dat iemand met het gedrag van een hysterisch internetgekkie nog zoveel macht bij elkaar kan schreeuwen.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Godskolere, dat is toch ook weer niet te volgen? Geen hele volzinnen met totaal andere onderwerpen tussen haakjes zetten, geen idee wat hij nou wil schreeuwen
Daarnaast was het ook nog eens gedaan door Antifa én de FBI.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
J6 was gewoon een vreedzaam toeristisch uitstapje door bezorgde burgers
Kun je nagaan dat veel mensen dan zeggen 'hij zegt wat ik denk'.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sowieso is het meer dan absurd wat voor bewoordingen Trump in het algemeen gebruikt.
Ik snap niet dat er mensen zijn die hem een goed president vinden.
De VS staat volledig voor schut bij de rest van de wereld.
Is dat ook niet precies de dag van het protest?quote:Op zondag 8 juni 2025 21:10 schreef Jojoke het volgende:
Er hangt hier wel iets in de lucht. De inzet van de Nationale Garde is opzettelijk, want zo bijzonder waren die protesten niet. Dus het is een doelbewuste escalatie van de regering. Ze hebben Los Angeles als locatie gekozen. Op 14 juni heb je natuurlijk die militaire parade in Washington. Eens kijken wat er volgende week gebeurt.
Niemand is tegen deportaties, de manier waarop het gebeurt wel.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:11 schreef Chivaz het volgende:
Je bent er toch wel van op de hoogte dat de meerderheid van de Amerikanen voor de deportaties is.
En het erge is, dat dit niet eens hogere wiskunde is, maar iets wat je eigenlijk al op de basisschool leert. Het is allemaal van het niveau 'die ene oom op een verjaardag' die een ervaren politieagent uit de familie gaat vertellen dat je bij protesten 'gewoon beide benen moet breken' en een kwartier later doorzeurt over een bon die hij kreeg voor fout parkeren.quote:Op zondag 8 juni 2025 23:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
"There's a reason you separate military and the police. One fights the enemy of the state, the other serves and protects the people. When the military becomes both, then the enemies of the state tend to become the people."
Nee joh, alleen als de foto uit UKR kwam, dan waren het wel ineens nazi'squote:Op maandag 9 juni 2025 01:57 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Een bericht verwijderen is je reinste censuur, maar vanuit de overheid met straffen dreigen vanwege een mening op X, ja dat is heel normaal.
Van de week vast een mandaat om een mening tegen Trump als treason te behandelen.
[ afbeelding ]
he wacht, zijn dat niet bekende tattoos?
Terry Moran is de journalist die Trump erop wees dat de MS13-foto van de hand van Abrego Garcia fake was:quote:Op maandag 9 juni 2025 01:57 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Een bericht verwijderen is je reinste censuur, maar vanuit de overheid met straffen dreigen vanwege een mening op X, ja dat is heel normaal.
Van de week vast een mandaat om een mening tegen Trump als treason te behandelen.
Maarja, dat is een een speknek die uit de Russische fuif eet.quote:Op maandag 9 juni 2025 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
En zo brengt Infowars de protesten:
[ afbeelding ]
'Migrants Riots' gesteund door de 'Radical Leftists'.
Klopt en Trump gebruikt dezelfde taal.quote:Op maandag 9 juni 2025 02:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maarja, dat is een een speknek die uit de Russische fuif eet.
quote:The TL;DR here is that Trump has not (yet) invoked the Insurrection Act, which means that the 2000 additional troops that will soon be brought to bear will not be allowed to engage in ordinary law enforcement activities without violating a different law--the Posse Comitatus Act. All that these troops will be able to do is provide a form of force protection and other logistical support for ICE personnel. Whether that, in turn, leads to further escalation is the bigger issue (and, indeed, may be the very purpose of their deployment). But at least as I'm writing this, we're not there yet.
Hoe lang zal het nog duren voordat de scheuren komen en Californië zelfstandig wordt?quote:Op maandag 9 juni 2025 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar heeft Trump weer eens een wetsartikel op geheel eigen wijze geinterpreteerd met het inzetten van de National Guard.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lr3sr5yq2c2n
[ afbeelding ]
142. Five Questions About Domestic Use of the Military
The federal government's authorities to use the military for domestic law enforcement are old, broad, and vague. They may soon become far more relevant than they've been for quite a long time.
[ afbeelding ]
Dat gaat niet gebeuren. Dat zou Trump ook alleen maar toejuichen vermoed ikquote:Op maandag 9 juni 2025 02:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe lang zal het nog duren voordat de scheuren komen en Californië zelfstandig wordt?
Ik dacht eerst dat de gouverneurs misschien iets kunnen doen tegen Trump. Maar blijkbaar kan Trump staatslegers inlijven. Dus die kunnen dan eigenlijk ook niets doen.quote:Op maandag 9 juni 2025 02:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe lang zal het nog duren voordat de scheuren komen en Californië zelfstandig wordt?
Maar daar kan hij dus weinig mee zonder beroep te doen op de 'Insurrection Act'. Zie #249.quote:Op maandag 9 juni 2025 04:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat de gouverneurs misschien iets kunnen doen tegen Trump. Maar blijkbaar kan Trump staatslegers inlijven. Dus die kunnen dan eigenlijk ook niets doen.
quote:The TL;DR here is that Trump has not (yet) invoked the Insurrection Act, which means that the 2000 additional troops that will soon be brought to bear will not be allowed to engage in ordinary law enforcement activities without violating a different law—the Posse Comitatus Act. All that these troops will be able to do is provide a form of force protection and other logistical support for ICE personnel. Whether that, in turn, leads to further escalation is the bigger issue (and, indeed, may be the very purpose of their deployment). But at least as I’m writing this, we’re not there yet.
Die kon men van mijlenver al wel aan zien komen.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Florida farmers now plowing over perfectly good tomatoes as Trump’s tariff policies cause prices to plummet
Christy Bieber
Sun, June 8, 2025 at 3:00 PM
DiMare told WSVN 7 Miami that President Donald Trump’s tariff and immigration policies are driving farmers to abandon their crops.
In January, he warned that Trump’s crackdown on migrants would squeeze farmers, who rely on migrants to pick produce.
“We have to secure our borders south and north, but you have to have a workforce in this country,” he told the Financial Post.
Deportations devastate farm workforce
About 50% of farm workers in the U.S. are undocumented migrants — including skilled supervisors and machine operators — according to Farmonaut, a farm technology company.
As the Trump administration proceeds with mass deportations of undocumented migrants, there are far fewer pickers in the fields, and crops are left to go bad.
https://www.yahoo.com/new(...)-over-130000347.html
Zwart wit semi fascist mode aan.quote:Op maandag 9 juni 2025 08:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die kon men van mijlenver al wel aan zien komen.
1-meer in eigen land produceren
2-(illegale) migranten uitzetten
Q: wie gaat al dat werk dan doen?
Maar het waren toch allemaal criminelen?quote:Op maandag 9 juni 2025 08:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die kon men van mijlenver al wel aan zien komen.
1-meer in eigen land produceren
2-(illegale) migranten uitzetten
Q: wie gaat al dat werk dan doen?
Wat zijn dat dan voor tattoos?quote:Op maandag 9 juni 2025 01:57 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
he wacht, zijn dat niet bekende tattoos?
Snap je nu waarom ik twijfelde aan je video’s Chivaz?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:46 schreef V. het volgende:
V.'s Eerste Wet op het Discours: als je moet liegen om je punt te maken, heb je geen punt.
[ afbeelding ]
Kortom je hebt geen idee?quote:Op maandag 9 juni 2025 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zie jij niet ms13 erin of moeten we wat fotoshoppen zodat jij en Trump meteen overtuigd zijn.
Maga die zwarte humor niet snappen.quote:
Waarom verander je van onderwerp? Wat betekenen die tattoos?quote:Op maandag 9 juni 2025 10:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maga die zwarte humor niet snappen.![]()
Hoeveel idee had jij met xjes posten over rellen van gisteren met video's van jaren terug. Bewust leugens verspreiden dat heet propagnda maken. Ben je er trots op?
Doodskop op de elleboog was volgens ICE één van de MS13 kenmerkenquote:Op maandag 9 juni 2025 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom verander je van onderwerp? Wat betekenen die tattoos?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |