quote:As a German, I just want to get this straight.
The entire Western world wants us to build up a huge army, march through Poland and fight the Russians.
Just writing it down so that there are no misunderstandings in the future"
Wat vind je precies zo grappig aan deze leugen?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
Nog 'n grappige post die ik gisteren ergens tegen kwam :
[..]
Het klopt alleen niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
Nog 'n grappige post die ik gisteren ergens tegen kwam :
[..]
Wat vind je hilarisch ?quote:
De duitsers krijgen signalenquote:Op vrijdag 13 juni 2025 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het klopt alleen niet.
Al maandenlang krijgt Duitsland allerlei signalen dat de Russen niet zullen stoppen bij Oekraïne.
De verwachting is dat ze eerst een Baltisch land aan zullen vallen. Dat geven de Russen ook openlijk aan.
Dat is tevens de reden dat Duitsland zijn conventionele leger zoveel wil uitbreiden. De beste manier om zo'n nieuwe aanval te voorkomen is om massaal grondtroepen naar de Balkan te verplaatsen. Mocht Poetin iets in zijn hoofd halen, dan kan Duitsland en de NAVO direct ingrijpen.
Claims dat het Westen hun legers zoveel groter maken om zelf naar Rusland te gaan en hun aan te vallen slaan nergens op. De EU en de NAVO wil met een groot leger voorbereid zijn om leden te beschermen tegen de Russen.
Die ontzettend grappige post van jou!quote:
Het was een humortje denk ik.quote:Weet je wel waarover het gaat ?
Zoals gezegd was het hilarisch.quote:Heb je er een mening over ?
Ik zal ook op zoek gaan naar hilarische grapjes van anderen op de internets. Sorry!quote:Probeer es volzinnen te produceren ipv domme oneliners te droppen
Met jou als ervaren KGB'er maak ik geen schijn van kans in die strijdquote:Hopelijk komt er snel een EA Battlefield Ukraine zodat JIJ als lone wolf het ganse russische leger kan verslaan
Top manquote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Die ontzettend grappige post van jou!
[..]
Het was een humortje denk ik.
[..]
Zoals gezegd was het hilarisch.
[..]
Ik zal ook op zoek gaan naar hilarische grapjes van anderen op de internets. Sorry!
[..]
Met jou als ervaren KGB'er maak ik geen schijn van kans in die strijd
Iddquote:Op vrijdag 13 juni 2025 11:46 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat die conflict gaat stoppen bij Oekraïne.
Het had gekund 3 jaar geleden maar ondertussen zijn er zo veel dingen gebeurd dat ik voorlopig geen vrede mee zie in oost Europa.
En je kan wel een miljoen soldaten naar de Baltische staten sturen maar dat heeft geen zin.
Baltische staten zijn niet te verdedigen tegen Rusland.
Nu de PVV niet meer mee regeert is het ze gelukt om ons defensiebudget omhoog te gooien.quote:Het demissionaire kabinet is van plan het voorstel te omarmen van NAVO-baas Mark Rutte om de defensieuitgaven komende jaren fors te verhogen. Als het aan Rutte ligt, stijgen die uitgaven van 2 procent van het bruto binnenlands product nu tot 3,5 procent in 2032. Daarnaast zouden NAVO-landen ten minste 1,5 procent moeten uitgeven aan defensiegerelateerde uitgaven, zoals infrastructuur en cyberveiligheid.
Over de noodzaak van hogere defensieuitgaven is afgelopen maanden veel discussie geweest. De Russische oorlogsindustrie draait op volle toeren. De vrees bestaat dat Rusland de NAVO in een paar jaar tijd in militaire slagkracht voorbijstreeft als NAVO-landen hun investeringen in defensie niet fors verhogen.
Nu de PVV niet meer in het kabinet zit, wordt het een stuk makkelijker voor de regering om een standpunt te bepalen. VVD en NSC hebben zich al uitgesproken voor de 3,5 procent harde defensieuitgaven.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ensieuitgaven-omhoog
quote:Op donderdag 12 juni 2025 18:56 schreef theguyver het volgende:
Ik mis nogal wat slachtoffers bij deze slag.
Rusland geeft 1212 lichamenquote:Kiev krijgt lichamen van 1.200 overleden Oekraïners terug: "Het gaat vooral om militairen"
Rusland heeft de lichamen van 1.200 Oekraïners teruggegeven aan Kiev. De twee strijdende partijen kwamen de ruil begin deze maand overeen na een tweede onderhandelingsronde in het Turkse Istanboel.
De Oekraïense lichamen in kwestie zijn vooral van militairen, meldt het Oekraïense centrum voor de coördinatie van krijgsgevangenen op basis van de Russische verklaringen. Oekraïne plant zijn eigen "nodige expertises" uit te voeren om deze mensen te identificeren. Rusland heeft nog niet gecommuniceerd over een eventuele repatriëring van hun militairen.
Eerder deze week bezorgden de Russen ook al de lichamen van 1.212 Oekraïeners terug aan Kiev. In ruil ontving Rusland toen 27 lichamen, aldus de Russische hoofdonderhandelaar Vladimir Medinsky.
https://www.hln.be/buiten(...)militairen~aa0adcee/
Mooi verhaal dit.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 07:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Rusland geeft 1212 lichamen
oekraine geeft er 27
Hoe leg je dat uit?
Als je de slachtofferaantallen hoort die oekraine uitkraamt, zouden zij minstens 3 tot 5x zoveel lijken moeten kunnen terug geven?
Ze geven er 27...
En ze krijgen nog es 1200 lichamen...
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 07:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Rusland geeft 1212 lichamen
oekraine geeft er 27
Hoe leg je dat uit?
Als je de slachtofferaantallen hoort die oekraine uitkraamt, zouden zij minstens 3 tot 5x zoveel lijken moeten kunnen terug geven?
Ze geven er 27...
En ze krijgen nog es 1200 lichamen...
Het is algemeen bekend dat Oekraïne, wanneer ze daar de toegang tot hebben, standaard aan Rusland aanbied om de lichamen van gesneuvelde Russen te overhandigen of op te laten halen. En tevens is het algemeen bekend dat Rusland dat meestal weigert omdat soldaten die 'vermist' zijn geen geld kost terwijl officieel gedocumenteerde gesneuvelde Russische soldaten het land veel geld kost aan genoegdoening voor de nabestaande.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mooi verhaal dit.
Waar zijn al die Russische doden dan?
Heeft Oekraïne ze laten liggen of zijn ze er niet?
Wat vreemd dat Oekraïne dan alsnog die afspraak heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Het is algemeen bekend dat Oekraïne, wanneer ze daar de toegang tot hebben, standaard aan Rusland aanbied om de lichamen van gesneuvelde Russen te overhandigen of op te laten halen. En tevens is het algemeen bekend dat Rusland dat meestal weigert omdat soldaten die 'vermist' zijn geen geld kost terwijl officieel gedocumenteerde gesneuvelde Russische soldaten het land veel geld kost aan genoegdoening voor de nabestaande.
Rusland kan dus zonder ruilafspraak al hun lichamen opeisen.
Het antwoord daarop heb ik niet, maar dit is wel een betere vraag.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat vreemd dat Oekraïne dan alsnog die afspraak heeft gemaakt.
Hoe kunnen ze een ruilafspraak maken als er niks te ruilen is.
Het antwoord is al gegeven maar het staat je niet aan dus ga je op zoek naar een andere verklaring.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het antwoord daarop heb ik niet, maar dit is wel een betere vraag.
Jouw logica dat er daarom dus honderd keer zoveel dode Oekrainers zijn dan dode Russische slachtoffers is volkomen logisch natuurlijkquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het antwoord is al gegeven maar het staat je niet aan dus ga je op zoek naar een andere verklaring.
Laat maar weten als je iets met logica hebt gevonden.
Nee hoor, ik heb ook nog een andere optie gegevenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jouw logica dat er daarom dus honderd keer zoveel dode Oekrainers zijn dan dode Russische slachtoffers is volkomen logisch natuurlijk
Algemeen bekendquote:Op zaterdag 14 juni 2025 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is algemeen bekend dat Oekraïne, wanneer ze daar de toegang tot hebben, standaard aan Rusland aanbied om de lichamen van gesneuvelde Russen te overhandigen of op te laten halen. En tevens is het algemeen bekend dat Rusland dat meestal weigert omdat soldaten die 'vermist' zijn geen geld kost terwijl officieel gedocumenteerde gesneuvelde Russische soldaten het land veel geld kost aan genoegdoening voor de nabestaande.
Rusland kan dus zonder ruilafspraak al hun lichamen opeisen.
Een andere optie is ook dat de russen steeds oprukken en de oekrs terug trekken, en dode en wsl ook gewonde soldaten achterlaten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:22 schreef Candymannetje het volgende:
Nee hoor, ik heb ook nog een andere optie gegeven
Lijkt mij geen rare gedachte.quote:Op zondag 15 juni 2025 03:39 schreef sp3c het volgende:
Rusland gaat vooruit, oekraine achteruit
Dan is het toch logisch dat de russen meer lijken tegen komen of zeg ik nu iets heel raars?
De NAVO-norm van 10 tot 20 gedode Russen voor elke gesneuvelde NAVO soldaat lijkt me acceptabel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |