Als je dan bedenkt hoeveel hij van zijn tijd besteedt aan zulke onnodig uitgebreide postsquote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom nou dat wij/zij gedoe altijd.
Door dat polariseren mis je juist de kans op een normale discussie.
Je hebt gelijk. Het is een domme vergelijking.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:26 schreef RM-rf het volgende:
dat is nogal een domme vergelijking om aan te halen met dat steigan.no artikel....
En zo'n gek idee is het niet want in het verleden zijn er ook Engelse mariniers opgepakt in Iran.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is een domme vergelijking.
In die zin dat het hier gaat om een paar BNW meelezers (zijn het er 5 ?) die een (wsl) "onjuist" artikel lezen.
In het geval van onze westerse media dat ik aanhaal, gaat het om duizenden - honderduizenden- goedgelovige lezers die vertrouwen hebben in hun krant (artikels moeten toch kunnen dienen als bronverwijzing op bepaalde forums?), die dan gewoon "geruchten" voorgeschoteld krijgen bij gebrek aan echte feiten.
Zoals ik zei, mensen lezen dat, het gaat overal over de tongen, wordt nooit weerlegd en wordt zo "een feit".
Dat er onderaan het artikel een kort zinnetje staat ivm de oncontroleerbaarheid van de inhoud doet er dan niet meer toe. Mensen zien dat niet meer.
De krantekop staat groot en vetgedrukt, en dat onthouden mensen. Velen lezen amper artikels volledig maar de krantekop wordt overal door verteld.
Sorry maar als "gerenomeerde" kranten zomaar geruchten publiceren![]()
En ja dit artikel stond op een dubieuze site en de afbeelding was AI
Daarom zet ik het dan ook in BNW en niet in NWS
Volgens Iran waren ze in Iran en volgens het VK niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:20 schreef sp3c het volgende:
die Engelse Mariniers waren niet in Iran
ah doelpalenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:25 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt, de Engelsen waren niet verdwaald, dat waren de Amerikaanse "toeristen"
Volgens jou klopt het niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:33 schreef sp3c het volgende:
er zijn geen Engelse mariniers opgepakt in Iran en die gasten die zijn opgepakt waren niet zogenaamd verdwaald, klopt simpelweg niet
Oei, wat een geloofwaardig filmpje. Ben meteen overtuigd!quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:38 schreef UncleScorp het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Oei hebben die hier ook meegelezen ?
![]()
Maar ja, geruchten verspreiden is toch geen probleem![]()
Ze vermelden het :
raising new diplomatic tensions as rumors swirl that high-ranking British officers were captured in the covert raid.
Dus binnenkort ook in onze kranten mag ik veronderstellen ?
Nee volgens de feiten klopt het niet,gaf je zelf net toequote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens jou klopt het niet.
Verder niet boeiend.
De raakvlakken zijn duidelijk aanwezig met andere oorlogen en ook deze.
De streken zijn hetzelfde.
Zucht.... Die Engelse militairen waren opgepakt in 2004 en 2007 toen ze volgens Iran in Iraanse territoriale wateren aan het dobberen waren.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee volgens de feiten klopt het niet,gaf je zelf net toe
Als je meer voorbeelden hebt wil ik best uitpluizen waar je fout zit maar zolang je antwoord iedere keer 'nee die andere keer dan' heb ik er niet zoveel zin in
Er zijn geen zogenaamd verdwaalde Britse mariniers opgepakt in Iran, punt, klaar, klopt niet, volgens mik niet, volgens groot brittannie niet en volgens Iran ook niet, wat je zegt is niet waar
Tja ...quote:In 2018, there were no instances of U.S. Marines being captured by Iran. However, there were instances of the U.S. Navy encountering issues with Iran. In January 2016, 10 U.S. Navy sailors were briefly detained by Iran after their two patrol boats entered Iranian territorial waters. They were released the following day. Additionally, in 1979, during the Iran hostage crisis, U.S. Embassy personnel, including some Marines, were taken hostage.
Het lijkt blijkbaar een politiek spelletje gindsquote:A claim that two British Army colonels were captured by Russian special forces in Ukraine has circulated online this week, drawing attention on social media and fringe platforms.
https://ukdefencejournal.(...)-in-ukraine-spreads/
Maar al bij al dus een veelgebruikte tactiek.quote:On 4 August, George Galloway — former MP and now leader of the Workers Party of Britain — posted on X (formerly Twitter):
“Russia nets two British colonels and MI6 spy in Ukraine. They were just battlefield trainspotters says UK. No Vienna!”
Die kon ik weer niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:17 schreef sp3c het volgende:
Die 3 (4) in 2009 waren volgens Iran geen verdwaalde mariniers en google zegt
[..]
Tja ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |