Kan wel en als je meer info wilt stuur je maar een DM, ga ik hier niet vertellen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:40 schreef sp3c het volgende:
Nee kan niet zomaar
En nisour square was geen offensief, dat was vip's begeleiden van A naar B waarbij ze zonder reden blind om zich heen zijn gaan schieten en daar zijn er ook een aantal van veroordeeld want er gelden gewoon regels voor die vogels
(Trump heeft de vonnissen overigens weer ongedaan gemaakt meen ik)
En jou verhaaltjes kloppen in theorie maar komen niet overeen met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 23:01 schreef sp3c het volgende:
Wat je vind mag je houden maar de regels zijn gewoon heel duidelijk hier en als je vol blijft houden dat het huurlingen zijn geloof ik niet dat je ze hebt gesproken en ik gok zomaar dat ik meer dan genoeg info heb over dit onderwerp
Iemand heeft je stoere verhaaltjes op de mouw gespeld waar niks van klopt
Nee iddquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:19 schreef Questular het volgende:
[..]
En geen fatsoenlijke bron waarschijnlijk
die bestaat nietquote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:10 schreef Candymannetje het volgende:
Ik bedoelde de PMC opleiding......
Die bestaat wel, zeker als je als freelancer aan de gang wilt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
die bestaat niet
zijn gewoon voormalig militairen die na hun leven in het leger nog wat met schietgeweren willen spelen voor een aardig zakcentje en bij de grote bedrijven hoef je zonder relevante gevechtservaring uberhaupt niet aan te kloppen
link maarquote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die bestaat wel, zeker als je als freelancer aan de gang wilt.
Vinden ze het wel fijn dat je iets van mensenrechten weet enzo.
Dus misschien dat jij die opleiding niet kent maar hij bestaat zeker wel.
Neuh, ga ik niet openbaar maken.quote:
Het staat letterlijk in dat artikel dat volgens jou geen fake propaganda is…quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij verwacht een statement van het Britse ministerie van defensie dat ze met een geheime operatie bezig waren in Oekraïne?
nee, ga ergens anders vervelend doen aubquote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
Wauw, hebben we hier echt een user die in dat AI-plaatje is getrapt?![]()
![]()
In de bronvermelding staat dit:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het staat letterlijk in dat artikel dat volgens jou geen fake propaganda is…
Of lezen jullie die artikelen die je beast copy-pasted van de Mediabron van je vertrouwen zelf niet eens goed door?
Is dat dan niet een beetje “schaap”-gedrag?
Dat je zonder zelf kritis h an te denken over brightening gewoon alles gelooft wat je media-bubble je via algorithmes verteld?
Of doe jij niet aan bron onderzoeken en kijk je niet verder dan je neus lang is?quote:Representatives of the British Ministry of Foreign Affairs asked the Russian Ministry of Defense to return the British officers 'lost' in Ukraine. The official London version is: the arrested officers traveled to Ukraine as tourists and "accidentally" ended up in Ochakiv.
En geef dan eens die officiele statement van de Engelse zijde?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In de bronvermelding staat dit:
[..]
Of doe jij niet aan bron onderzoeken en kijk je niet verder dan je neus lang is?
Ik heb niet gezegd dat het klopt of niet klopt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En geef dan eens die officiele statement van de Engelse zijde?
Volgens het overal ge-copy-paste artikel (dat lijkt af te stammen van een noorse website Steigan.no die al bekend staat als (heel erg extreem politiek-ideologische) maker van veel 'verzonnen' verhalen) zouden er zelfs tweemaal een ‘officiële’ verklaring gemaakt zijn door de Engelsen….
Wat raar dat niemand die kan aanhalen, enkel wat vage copy-paste artikelen met meestal dezelfde AI beelden.
Snap jij echt niet dat dit soort “artikelen” doodleuk verzonnen worden als propaganda?
Zeker ook omdat de ‘claim’ is dat Spetnaz-commando’s met bootjes diep achter de frontlines een “geheime bunker” aangevallen zouden hebben en daar alle Oekraïense beveiligers gedood zouden hebben, en daar vervolgens de drie Britten gevangen genomen (een zou een geheime naam hebben, omdat het volgens het artikel een MI6 agent zou zijn)…en deze teruggebracht hebben naar Rusland.
Tevens zouden ze ‘grote aantallen geheime NATO-plannen hebben buitgemaakt’….
En dat alles met als enige ‘bewijs’ een AI gegenereerde foto… geloof je het zelf nog?
Het neergooien van een nieuwsbericht zonder überhaupt te controleren of het enigszins valide is lijkt me het lachwekkende gedeelte van dit verhaal.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het klopt of niet klopt.
En ik ga het niet uit zoeken ook, heb wel wat beters te doen momenteel.
Leuk om met jullie een discussie te voeren af en toe maar het is geen obsessie ofzo.
Alleen jullie simpele gedachtegang over een AI foto vind ik lachwekkend.
Tuurlijk niet. Kan niemand.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef Candymannetje het volgende:
En die AI foto was gewoon een illustratiequote:Alleen jullie simpele gedachtegang over een AI foto vind ik lachwekkend.
jepquote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Het neergooien van een nieuwsbericht zonder überhaupt te controleren of het enigszins valide is lijkt me het lachwekkende gedeelte van dit verhaal.
quote:Idem met de meeste (positieve) berichtgeving over oekraine. Kranten vermelden tegenwoordig dikwijls dat "deze informatie niet onafhankelijk kon gecontroleerd worden". Maar ze publiceren het wel en beïnvloeden zo de publieke opinie. Het wordt nooit tegen gesproken en gaat zo rond als "feit".
*proest*quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:23 schreef Candymannetje het volgende:
En ik ga het niet uit zoeken ook, heb wel wat beters te doen momenteel.
Leuk om met jullie een discussie te voeren af en toe maar het is geen obsessie ofzo.
Alleen jullie simpele gedachtegang over een AI foto vind ik lachwekkend.
dat is nogal een domme vergelijking om aan te halen met dat steigan.no artikel....quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:00 schreef UncleScorp het volgende:
Idem met de meeste (positieve) berichtgeving over oekraine. Kranten vermelden tegenwoordig dikwijls dat "deze informatie niet onafhankelijk kon gecontroleerd worden". Maar ze publiceren het wel en beïnvloeden zo de publieke opinie. Het wordt nooit tegen gesproken en gaat zo rond als "feit".
Zodra je me betrapt dat ik dit doe mag je me er op wijzen. Anders voel ik me niet aangesproken.quote:
Waarom nou dat wij/zij gedoe altijd.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
*proest*
jaja de 'BNW Warriors' die de hele tijd een grote mond ophebben over 'schapen' die dom MSM nalopen ...
En volop tijd hebben hier allemaal pro-russische artikelen en narratieven te spammen, wat dan geclaimed wordt als "eigen onderzoek doen" en "zelf nadenken".
Maar als ze dan een keertje moeten onderbouwen, _niet_ snel en hersenloos propaganda-narratieven en opzichtige onwaarheden te copy-pasten en na te praten, hebben ze plots "geen tijd" om zelf na te denken, of om onderzoek te doen.
En nee, die AI-gegenereerde foto is helemaal niet het enige argument tégen dat artikel... dat maak jij ervan omdat het het enige is waarop je wil ingaan.
De post waarop jij reageerde noemde een hele rij aan tekenen dat dat artikel weinig betrouwbaar was, jij ging enkel in op het laatstze zinnetje: dat noemt men "cherry-picking".
De argumenten tegen dat artikel is gewoon dat het volstaat met opzichtige twijfelachtige claims en onjuistheden, die iedereen die ook maar een basale 'kritische' blik heeft jegens Media in het algemeen er toch juist een controle moet willen doen op de bronnen en onderbouwing van dat snelle copy-paste stuk.
Iemand die enkel kritisch is op Media die _niet_ in zijn straatje pas, maar die politiek-ideologische narratieven die in bij zijn eigen sociale-media/twitter-bubbel goed past gelijk hersenlos gar herhalen en doorplaatsen, ook al zijn het opzichtige propaganda-leugens, is juist snel een type media-user die graag betiteld wordt als 'schaap' of 'NPC'
[..]
dat is nogal een domme vergelijking om aan te halen met dat steigan.no artikel....
dat steigan.no artikel staat vol met heel suggectieve beweringen die beschreven worden alsof het bewezen waar is...
de vermeende spetnaz commando-aanval diep achter oekrainse frontlines, waarbj dan de vermeende drie britse geheim agenten én een hoop vermeende "geheime NATO aanvalsplannen" buitgemaakt zouden zijn..
en daarna nog allemaal claims over 'officiele' britse en russische verklaingen daarover, die echter helemaal niemand terug kan vinden, wat nogal vreemd is als wel geclaimed wordt dat dat officiele verklaringen zijn van zowel russische als britse zijde zijn, en verder helemaal niks daarover te vinden is... overigens evenmin van russische officiele zijde..
Dan gaat de vergelijking met bv veel mainstream media, die bv soms ok bewust geruchten meldden, en an bewust en overduidelijk erbij melden dat het bv verklaringen zijn van één zijde en er geen onafhankelijke bevestiging of een reactie van de tegenstander is...
Dan wordt zoiets heel duidelijk vermeld als een gerucht en ook in dat geval is er bv al een bron te vinden van de nitiele claim van de ene zijde...
in het Steigan.no is er zelfs geen enkele bron van de vermeende commando aanval of het gevangennemen van briten dor de russische zijde te vermelden
Het is natuurlijk heel populair om een "zij doen het ook"- goedkeurende argumentatie te verzinnen om je eigen fouten goed te praten...
maar het dom geloven en herplaatsen van dat steigan.no artikel heeft helemaal aan 'overeenkomst' ermee als bv objectieve media ook welbewust 'geruchtn' vermelden en dan heel duidelijk maken in hun eigen berichten dat het hooguit om een onbevestigd gerucht gaat va enkel één zijde beweerd
stop hiermeequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |