Hij/zij/het moet nog een hoop leren maar eens gaat kwartje vallenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nounou het heeft er toch toe geleid om toch es een serieuze post van jou hier te verkrijgen.
Dus op zich al mission accomplished.
![]()
Note to myself : meer prentjes en plaatjes gebruiken in posts
![]()
PS dat die illustratie maar ter illustratie was leek me evident. Zo goed is AI nog niet
quote:Staat Poetin op het punt zijn eigen schepen te laten zinken? Moskou en Londen beschuldigen elkaar ervan aanvallen voor te bereiden op schaduwvloot
Het Kremlin beschuldigt volgens Britse media Londen ervan “massale aanvallen” voor te bereiden om schepen van de Russische schaduwvloot tot zinken te brengen. De aanvallen zouden zo ontworpen zijn dat ze op ongelukken moeten lijken. In het Verenigd Koninkrijk schrijven kranten dat Rusland eventueel zelf zijn eigen schepen zal doen zinken, om vervolgens het Westen te beschuldigen.
https://www.hln.be/buiten(...)haduwvloot~a1d922e0/
Ah dus Rusland wil een false flag opzetten om zo de oorlog te kunnen escaleren naar NAVO landenquote:Daar kunnen volgens experts in Britse media verschillende mogelijke redenen voor zijn. Rusland zou het Westen willen afschrikken verdere sancties te ondernemen tegen hun schaduwvloot, of het zou zelfs een escalatie kunnen zijn om de oorlog in Oekraïne uit te breiden naar NAVO-landen.
de veelal gecopy-paste artikelen beweren ook dat het britse ministerie van Defensie een officieel statement over deze personen gedaan heeft ...quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat plaatje komt niet van de bronvermelding hè.
Dat nieuwssites suggestieve foto's maken en plaatsen is niks nieuws.
Als je daar conclusies uit gaat trekken ben je wel erg kortzichtig bezig, zeker in deze tijd.
Tenzij ze natuurlijk beweren dat de mensen op de foto's daadwerkelijk de Engelse kolonels zijn maar dat doen ze niet.
En geen fatsoenlijke bron waarschijnlijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:10 schreef UncleScorp het volgende:
Goh ik wou nog een post plaatsen over de meer dan 400.000 deserteurs in oekraine
Of de VS uitspraken over de Rusland / oekraine verliezen sinds dit jaar
maar ik vind geen passend prentje/plaatje
Jij verwacht een statement van het Britse ministerie van defensie dat ze met een geheime operatie bezig waren in Oekraïne?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de veelal gecopy-paste artikelen beweren ook dat het britse ministerie van Defensie een officieel statement over deze personen gedaan heeft ...
Dat is dan makkelijk iets dat je bewijzen kan: Geef maar de link naar die officiele statement van het britse ministerie van Defensie... dat zou dan bewijzen dat die personen echt bestaan, en er een goede basis voor die artikelen is...
Als je echter nergens zulke statements kunt vinden, behalve dan buiten die copy-paste-artikelen van twijfelachtige herkomst, ontstaat toch wel een beetje het vermoeden dat misschien dat copy-paste artikel gewoon een grote propganda leugen is...
Hier klopt natuurlijk geen kut vanquote:Op maandag 4 augustus 2025 14:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Since the UK claims that it is not at war with Russia, these two officers should be considered "illegal combatants" and they do not fall under any of the international conventions on war.
Als niet onder een vlag vechten dan zijn het toch huurlingen die niet onder het oorlogsrecht vallen?quote:
En ik zag nog een nieuwsbericht in de financial times dat maar 10% van de Oekraïners zich vrijwillig aanmeld voor de strijd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:10 schreef UncleScorp het volgende:
Goh ik wou nog een post plaatsen over de meer dan 400.000 deserteurs in oekraine
Of de VS uitspraken over de Rusland / oekraine verliezen sinds dit jaar
maar ik vind geen passend prentje/plaatje
Als dat zo is dan bestaat het halve leger van de Russen dat in Oekraïne vecht uit huurlingen. Van huurlingen uit Zuid-Amerika tot Afrika en Azië. Om nog maar te zwijgen over huurlingen van Wagner die in Afrika vechten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als niet onder een vlag vechten dan zijn het toch huurlingen die niet onder het oorlogsrecht vallen?
Ze vechten onder de Oekrainse vlagquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als niet onder een vlag vechten dan zijn het toch huurlingen die niet onder het oorlogsrecht vallen?
Vecht het vreemdelingenlegioen onder de Oekraïense vlag?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze vechten onder de Oekrainse vlag
Shit wordt pas anders als je over ongeuniformeerd personeel praat of personeel in uniformen van de tegenstander en zelfs dan gelden er natuurlijk nog steeds regels voor je eigen mensen want het is geen jij doet dus ik mag ook verhaal
Dus er klopt geen kut van
Volgens mij zijn alle troepen in Oekraïne officieel huurlingen omdat het een speciale operatie is en geen oorlog vanuit Russisch oogpunt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als dat zo is dan bestaat het halve leger van de Russen dat in Oekraïne vecht uit huurlingen. Van huurlingen uit Zuid-Amerika tot Afrika en Azië. Om nog maar te zwijgen over huurlingen van Wagner die in Afrika vechten.
Natuurlijk vallen die wel onder het oorlogsrechtquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vecht het vreemdelingenlegioen onder de Oekraïense vlag?
Ik dacht namelijk dat de Wagner groep niet onder het oorlogsrecht viel.
En dat is toch ook een vreemdelingenlegioen?
Ja maar jij hebt er blijkbaar ook geen verstand vanquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle troepen in Oekraïne officieel huurlingen omdat het een speciale operatie is en geen oorlog vanuit Russisch oogpunt.
Dat is uiteraard niet hoe het internationale oorlogsrecht werkt. Je kan simpelweg niet als land een ander naampje plakken op een oorlog om onder het internationale oorlogsrecht uit te komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle troepen in Oekraïne officieel huurlingen omdat het een speciale operatie is en geen oorlog vanuit Russisch oogpunt.
Meer dan je denkt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt er blijkbaar ook geen verstand van
Nee dat niet maar mensen die als huurling vechten zouden dan onder het nationaal strafrecht vallen en niet onder het oorlogsrecht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is uiteraard niet hoe het internationale oorlogsrecht werkt. Je kan simpelweg niet als land een ander naampje plakken op een oorlog om onder het internationale oorlogsrecht uit te komen.
Maar goed, dan zou volgens deze Russische logica iedere soldaat die voor Oekraïne vecht kunnen doen wat hij/zij wil want het zijn allemaal huurlingen die niet in een oorlog vechten. En aan alle Russische communicatie te horen van vermeende misstanden van Oekraïense soldaten is dat niet zoals de Russen het zien. Dan houden de Russen er dus feitelijk een dubbele standaard aan wat betreft Oekraïne en Rusland.
Goh, verrassend.
Pmc en huurlingen zijn twee hele verschillende dingenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Meer dan je denkt.
Maar dan meer met mensen uit de praktijk.
Er zijn behoorlijk wat PMC in Nederland en de verhalen die ik van hun hoor uit de praktijk komen niet echt overeen met jou verhalen over regelgeving.
Daarom vind ik het wel leuk om beide kanten aan te horen zonder 1 van beide kanten te bekritiseren.
Kan je dat ook toelichten want ik weet het verschil niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Pmc en huurlingen zijn twee hele verschillende dingen
Pmc is een gewapende beveiliger, die moeten zich aan een heleboel regels houden (bv niet offensief inzetbaar) huurling is illegaal tegenwoordig ... guns for hirequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je dat ook toelichten want ik weet het verschil niet.
Godzijdank dan dat PMC als Wagner en Blackwater geen offensieve acties uitvoeren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Pmc is een gewapende beveiliger, die moeten zich aan een heleboel regels houden (bv niet offensief inzetbaar) huurling is illegaal tegenwoordig ... guns for hire
Ik geloof niet dat je behoorlijk wat pmc's hebt gesproken want ze worden allemaal heel boos als je ze huurling noemt en er zijn er niet behoorlijk wat van in Nederland want het is pas heel recent wettelijk toegestaan om er een te starten en volgens mij mogen ze nog geen wapens dragen
Je kan als freelancer zo aan de gang.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 22:25 schreef sp3c het volgende:
Blackwater voerde absoluut geen offensieve operaties uit en die zaten al dik op de rand
Wagner is wat schimmiger maar in het grote plaatje van Rusland in Oekraine is dat small fries natuurlijk
En als Nederlander bij een buitenlandse PMC terechtkomen is nagenoeg onmogelijk, heb er ook wrl eens naar gekeken maar het is zoveel gedoe dat ik er geen zin meer in had, zullen er best een paar zijn maar het zal echt niet veel zijn
De rest zit bij een Nederlands bedrijf en 90% daarvan bewaakt schepen die richting suez varen tegen piraten en shit
En geen daarvan waardeert het als je hem (of haar) voor huurling uitmaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |