Wat heb ik nou boven de poll in de OP gezet?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:50 schreef Mikeytt het volgende:
Ik vind dit soort vragen wat onzinnig eerlijk gezegd. (Kreeg dezelfde vraag van 1Vandaag bij een recente enquete)
Er wordt een soort onafhankelijkheid tussen deze thema's gesuggereerd, terwijl ze allemaal met mekaar verbonden zijn.
Ja, ik vind het klimaat een belangrijk thema, maar dat betekent ook dat ik de woningmarkt belangrijk moet vinden, en dus ook migratie, en dus ook onderwijs, en dus ook de economie, en dus ook veiligheid.
Dat is het punt. Er is geen belangrijkst thema.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat heb ik nou boven de poll in de OP gezet?
Is het voortbestaan van het bijzonder onderwijs dan in gevaar ?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:59 schreef Hanca het volgende:
Maar mijn allerbelangrijkste onderwerpen hebben niet veel met huidige zaken te maken: bescherming van bijzonder onderwijs staat altijd op 1.
Het moet inderdaad minimaal een partij zijn die Hamas als terroristische organisatie betitelt en het recht van Israël om te bestaan erkent.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Bij de vorige verkiezingen heb ik mijn keuze mede bepaald door de standpunten van de partijen aangaande het conflict in de Gazastrook. Ik denk dat ik dat deze keer ook weer bij mijn keuze mee zal laten spelen.
Hoe zit het met de inwoners van de Gazastrook? Behoren die niet ook tot de kwetsbaren en mensen die hulp nodig hebben? Of houdt de christelijke naastenliefde daar ineens op? De partij waar jij lid van bent en waar je waarschijnlijk ook op gaat stemmen heeft zich op dat punt tot nu toe van een niet al te beste kant laten zien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:59 schreef Hanca het volgende:
Verder moet de politiek vanuit barmhartigheid en naastenliefde redeneren: dus aandacht voor kwetsbaren en mensen die hulp nodig hebben, inclusief armoedebestrijding.
Ik dacht eerder aan een partij die de IDF als terroristische organisatie betitelt. Inmiddels is daar alle reden toe.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
Het moet inderdaad minimaal een partij zijn die Hamas als terroristische organisatie betitelt en het recht van Israël om te bestaan erkent.
Uiteraard mag je buitenlandse politiek het belangrijkste vinden. Wel erg ironisch, maar in Amerika hadden ze er geen problemen mee (en uiteindelijk geen schuld, want zo werkt het niet).quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hoe zit het met de inwoners van de Gazastrook? Behoren die niet ook tot de kwetsbaren en mensen die hulp nodig hebben? Of houdt de christelijke naastenliefde daar ineens op? De partij waar jij lid van bent en waar je waarschijnlijk ook op gaat stemmen heeft zich op dat punt tot nu toe van een niet al te beste kant laten zien.
Als HAMAS de gijzelaars vrijlaat en oprot terug naar Iran, dan is de oorlog overquote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hoe zit het met de inwoners van de Gazastrook? Behoren die niet ook tot de kwetsbaren en mensen die hulp nodig hebben? Of houdt de christelijke naastenliefde daar ineens op? De partij waar jij lid van bent en waar je waarschijnlijk ook op gaat stemmen heeft zich op dat punt tot nu toe van een niet al te beste kant laten zien.
Waarom maak jij je zo druk om dat ene conflict dat het je stemgedrag in Nederland beïnvloedt?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan een partij die de IDF als terroristische organisatie betitelt. Inmiddels is daar alle reden toe.
Daarnaast ook dit natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als HAMAS de gijzelaars vrijlaat en oprot terug naar Iran, dan is de oorlog over
ouderen zorg herstructureren , Thuisplusflats gaan bouwen net als in Rotterdam , laat ouderen voor elkaar zorgen ,quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:46 schreef MissButterflyy het volgende:
De zorg. Dat is een onhoudbare situatie. Het wordt te duur en niet meer zomaar toegankelijk voor iedereen.
En wat voor oplossingen zou je voor de kosten en de toegankelijkheid willen zien?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:46 schreef MissButterflyy het volgende:
De zorg. Dat is een onhoudbare situatie. Het wordt te duur en niet meer zomaar toegankelijk voor iedereen.
De ouderen van nu willen niet een verzorgingshuis wonen. En ook niet voor elkaar zorgen. Deze generatie is veel individualistischer.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen zorg herstructureren , Thuishulpflats gaan bouwen net als in Rotterdam , laat ouderen voor elkaar zorgen ,
Geen idee. In ieder geval investeren in technologie en AI in de zorg.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat voor oplossingen zou je voor de kosten en de toegankelijkheid willen zien?
Segers zei dat het bij Rutte III wel ter tafel is gekomen of het niet sterk moest worden beperkt of afgeschaft.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Is het voortbestaan van het bijzonder onderwijs dan in gevaar ?
Ja, die eerste lijkt me het meest belangrijk. Ik zie ook wel wat in een inkomens / vermogensafhankelijke bijdrage voor 70+'ers, hoewel dat een zeer impopulaire maatregel zal zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee. In ieder geval investeren in technologie en AI in de zorg.
En de opleidingen voor verpleegkundigen.
Ook die mensen hebben onmiddelijk hulp nodig en daarop draait de partij gelukkig de laatste maanden al behoorlijk. CU diende de motie in waardoor Veldkamp om onderzoek ging vragen bij de EU, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
thuisplusflats bouwen voor ouderen en de ouderen voor elkaar laten zorgenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, die eerste lijkt me het meest belangrijk. Ik zie ook wel wat in een inkomens / vermogensafhankelijke bijdrage voor 70+'ers, hoewel dat een zeer impopulaire maatregel zal zijn.
Dat de thuiszorg door Agema fors uitgekleed ging worden, dat was haar door de ambtenaren van het ministerie ingefluisterd , dat komt niet uit haar eigen doosquote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:45 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb voor zorg gekozen, vindt het best lastig want ik vind wonen en milieu ook belangrijk, migratie wat waarschijnlijk weer een hot item zal worden staat bij mij onderaan
Men moet de ouderenzorg herstructureren want deze situatie met privé thuiszorg voor iedere oudere is financieel niet houdbaar , tenzij men alle ouderen laat sterven achter de voordeur, met een halfuurtje aandacht / zorg per maandquote:'Verzilveren' is een aanklacht tegen het kabinet dat doet alsof de ouderenzorg er beter op wordt, terwijl deze door het huidige regeringsbeleid juist in rap tempo verloedert.
Opa wil zelf zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Zeker. Ook als hij crepeert?
Natuurlijk niet. In dit boek ontkracht Fleur Agema de drogredeneringen waarmee de staatssecretaris zijn beleid motiveert.
Ook geeft ze vele voorbeelden van hoe het beter én goedkoper kan.
Fleur Agema (1976) groeide op in het café van haar ouders.
Ze studeerde aan de kunstacademie in Enschede, de Academie van Bouwkunst in Amsterdam en de MaHKU/Open University te Utrecht. In haar masterthesis 'Gesloten Architectuur' analyseerde Agema de wijze waa
Ja mijn idee. Eerst was defensie er ook een voor mij maar bijna alle fatsoenlijke partijen willen daar meer geld aan uitgeven dan zinnig te besteden is dus dat maakt niet uit.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alles behalve migratie, want dat is een dood paard en dan krijg je dat naïeve gedoe weer dat asielkraan dicht alles oplost, wat natuurlijk totaal niet zo is.
De zorg is niet te temmen. Onze stichting maakt enorme winsten momenteel omdat we het niet uit kunnen geven aan personeel. Dat probleem wordt steeds erger en ik zie ook niet hoe we dat op kunnen lossen. De tarieven zullen wel naar beneden bijgesteld worden maar je blijft met een capaciteitsprobleem van enorme omvang zitten. Ik kan momenteel, ondanks de enorme vraag, geen verpleeghuizen bij bouwen omdat er geen personeel te vinden is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 23:45 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb voor zorg gekozen, vindt het best lastig want ik vind wonen en milieu ook belangrijk, migratie wat waarschijnlijk weer een hot item zal worden staat bij mij onderaan
Waarom zou dat laatste een goed idee zijn?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, die eerste lijkt me het meest belangrijk. Ik zie ook wel wat in een inkomens / vermogensafhankelijke bijdrage voor 70+'ers, hoewel dat een zeer impopulaire maatregel zal zijn.
De rekening meer neerleggen bij de afnemers en niet verschuiven naar de werkende generatie, die al met minder is en voor steeds hogere kosten komt te staan.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou dat laatste een goed idee zijn?
Dan heb je altijd netjes betaald en als je 70 wordt, moet je opeens veel meer gaan betalen (als je vermogen hebt). En ondertussen is de zorg alles behalve efficiënt en effectief geregeld. En dan heb je ook nog de enorm dure geneesmiddelen...quote:Op zondag 8 juni 2025 10:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rekening meer neerleggen bij de afnemers en niet verschuiven naar de werkende generatie, die al met minder is en voor steeds hogere kosten komt te staan.
Het is beter om de eerste 30.000 euro inkomen belastingvrij te maken en toeslagen af te schaffen incl HRA en HWFquote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen van 70 wel, mensen van 80+ juist niet. Hebben buitenproportioneel veel kunnen profiteren van maatregelen als de VUT zonder hun hele leven premie te hebben afgedragen. Dat een deel van dat vermogen dan voor hun zorg wordt ingezet vind ik niet oneerlijk ofzo.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heb je altijd netjes betaald en als je 70 wordt, moet je opeens veel meer gaan betalen (als je vermogen hebt). En ondertussen is de zorg alles behalve efficiënt en effectief geregeld. En dan heb je ook nog de enorm dure geneesmiddelen...
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:16 schreef Halcon het volgende:
Belangrijkste thema vind ik een rem op nivelleren en in z'n algemeenheid die hele (ingewikkelde en kosten verslindende) geld rondpomp machine.
Wel eens dat die generatie veel geld heeft verbrast. Ook dat premie A wonen toen. En zo zijn er wel meer dingen. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die ooit 70 gaat worden.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen van 70 wel, mensen van 80+ juist niet. Hebben buitenproportioneel veel kunnen profiteren van maatregelen als de VUT zonder hun hele leven premie te hebben afgedragen. Dat een deel van dat vermogen dan voor hun zorg wordt ingezet vind ik niet oneerlijk ofzo.
Verder is het linksom of rechtsom: of de generatie onder hen nou meer bijdraagt aan de zorg of minder erfenis krijgt omdat er een deel aan zorgkosten opgaat.
premie A was niet duurquote:Op zondag 8 juni 2025 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel eens dat die generatie veel geld heeft verbrast. Ook dat premie A wonen toen. En zo zijn er wel meer dingen. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die ooit 70 gaat worden.
Welke partij geeft daar de meeste kans op?quote:Op zondag 8 juni 2025 10:44 schreef tizitl2 het volgende:
Anders namelijk goed bestuur, en dan niet in de regeltjes/vormen die Omtzigt voorstaat.
Gewoon een normale scheiding van taken tussen regering en kamer, normale onderlinge omgangsvormen en een premier die wel voor iets durft te staan.
Als er iets is gebleken de afgelopen periode is het dat grote problemen alleen opgelost kunnen worden als men ook enigszins normaal met elkaar omgaat en men een vorm van zelfbeheersing in acht neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |