Succes. Laat je vooral niet gek maken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:55 schreef ludovico het volgende:
11 augustus worden de foto's gemaakt van mijn appartement.
Het appartement mag wmb snel verkocht worden alleen wel met uitgestelde levering tot +- maart.
Ben benieuwd. Het gebeurt nogal eens dat dat soort ommekeren, de oceaan overkomen naar ons continent. Bankencrises, beurzencrisesquote:Op donderdag 31 juli 2025 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het lijkt er trouwens op dat de huizenmarktbel in de VS langzaam aan het leeglopen is. Met name de zuidelijke staten melden enorme dalingen.
Onverhuurde staat *0,7.quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:37 schreef Halcon het volgende:
Een makelaar vinden die appartementen in verhuurde staat taxeert valt ook nog niet zo mee.
Heb een taxatierapport nodig voor de fiscus, of in elk geval, ik wil dat hebben als onderbouwing. Aantal makelaarskantoren gebeld, maar niemand die verhuurde panden taxeert.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Onverhuurde staat *0,7.
Overigens zou een taxateur dat juist moeten kunnen doen. Zakelijk is het vaak jaarhuur maal 22-25.
Factor kun je opzoeken maar is afhankelijk van de rente etc.
Je moet ook een taxateur hebben.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb een taxatierapport nodig voor de fiscus, of in elk geval, ik wil dat hebben als onderbouwing. Aantal makelaarskantoren gebeld, maar niemand die verhuurde panden taxeert.
Ja, makelaars die taxeren. Zelfs via de lokale taxatieboeren niks voor elkaar gekregen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je moet ook een taxateur hebben.
Zakelijk doen wij zaken met Fakton, vander Meyde, Troostwijk, etc.
Overigens hanteert de Fiscus WOZ *0,7.
Als in, niet opgehaast voelen?quote:
Ik zie hier al vrijwel niets meer onder de 5 ton aan nieuwbouw, en dan heb je het sowieso over een tussenwoning, een hoekwoning zit altijd boven de 5 ton, een tweekapper begint bij 650K maar meestal is het meer.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:25 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder hoe mensen aan de ene kant klagen over de huizenprijzen en dat ze onbetaalbaar zijn etc. Aan de andere kant zie ik dat huizen in de bouw al snel 5,6 en 7 ton kosten maar wel als warme broodjes verkocht worden.
Met twee keer modaal kom je ongeveer net aan een hypotheek van 450k. Dan moet je ook nog overbieden en alle andere bijkomende kosten dragen. Blijkbaar zijn er nog meer dan genoeg mensen met veel geld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie hier al vrijwel niets meer onder de 5 ton aan nieuwbouw, en dan heb je het sowieso over een tussenwoning, een hoekwoning zit altijd boven de 5 ton, een tweekapper begint bij 650K maar meestal is het meer.
Ja want niemand heeft spaargeld of overwaarde.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met twee keer modaal kom je ongeveer net aan een hypotheek van 450k. Dan moet je ook nog overbieden en alle andere bijkomende kosten dragen. Blijkbaar zijn er nog meer dan genoeg mensen met veel geld.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want niemand heeft spaargeld of overwaarde.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met twee keer modaal kom je ongeveer net aan een hypotheek van 450k. Dan moet je ook nog overbieden en alle andere bijkomende kosten dragen. Blijkbaar zijn er nog meer dan genoeg mensen met veel geld.
Bouwtechnische door VEH keuring meegemaakt; dijenkletser van de bovenste plank.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
Sowieso een (jaren 30) huis kopen zonder bouwtechnische keuring, koekoek
Met veel overwaarde, met een aflossingsvrije hypotheek met HRA en lage rente (die ze mee kunnen nemen) en daardoor veel geld&kapitaal uit beleggingen kunnen sparen c.q. opbouwenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vergeet erfenisjes niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Met veel overwaarde, met een aflossingsvrije hypotheek met HRA en lage rente (die ze mee kunnen nemen) en daardoor veel geld&kapitaal uit beleggingen kunnen sparen c.q. opbouwen
Ook dat. En doorgeschoven kapitaal, onder de tafel door.quote:
Zit vast een ouderdomsclausule opquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
Schoonzus heeft met haar vriend een jaren 30 huis gekocht zonder bouwtechnische keuring. Uiteraard lopen ze nu tegen allerlei rotzooi aan en proberen ze dit te verhalen op de verkoper. Lijkt me toch volkomen kansloos als je je onderzoeksplicht hebt verzaakt?
Sowieso een (jaren 30) huis kopen zonder bouwtechnische keuring, koekoek
Nee, ik begreep dat ze dat bewust hebben gedaan, omdat dat je kansen vergroot. Ik begrijp de adoratie voor een jaren 30 woning sowieso niet zo, maar dat terzijde.quote:
Of het direct iets toevoegt weet ik niet, maar je hebt in ieder geval iets van onderzoek gedaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Bouwtechnische door VEH keuring meegemaakt; dijenkletser van de bovenste plank.
Ongetwijfeld, maar ik ga er ook van uit dat de vorige eigenaar in het koopcontract een ouderdomsclausule heeft opgenomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:18 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nee, ik begreep dat ze dat bewust hebben gedaan, omdat dat je kansen vergroot. Ik begrijp de adoratie voor een jaren 30 woning sowieso niet zo, maar dat terzijde.
Bij zo’n huis zou ik het eerder als een meevaller zien als er geen tegenvaller blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik ga er ook van uit dat de vorige eigenaar in het koopcontract een ouderdomsclausule heeft opgenomen.
Dat maakt verhalen nu wellicht kansloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |