abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217870840
Maar kan toch wel zorgen dat je minder pijn ervaart in moeilijke situaties? Mijn ex-vriendin is vertrokken met mijn kinderen, ik drink daardoor extra maar dat is puur om maar het verlies wat draaglijk te maken. Op de lange termijn helpt het niet maar voor de korte termijn is het een coping mechanisme en ik denk normaal om te doen. Niemand wil zulk intens verdriet echt nuchter ervaren is mijn idee

quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2025 11:34 schreef Armani XL het volgende:
[modbreak]
We gaan het even wat anders doen!
[/modbreak]

@:Masberum, laten we afspreken dat we dit topic open laten zodat je advies kan krijgen van de andere users (al is het misschien handig/verstandig om er ook naar te luisteren en kritisch naar jezelf te kijken). Je topics gaan in principe toch allemaal over hetzelfde en deze topictitel die toch getuigd van een beetje (zelf)inzicht zou misschien mooi zijn voor een nieuw begin voor jou.

Nieuwe topics die je gaat openen over hetzelfde onderwerp of in het verlengde daarvan liggen zullen we sluiten en je naar dit topic verwijzen.

Ik wil verder iedereen vragen om het normaal en beschaafd te houden. Reageren is prima en het mag best confronterend zijn, daar is het tenslotte een forum voor, maar dat kan ook op een normale (volwassen) manier.

Als extra service voor nieuwe mensen is er genoeg leesvoer om eerst te lezen voordat je gaat reageren:
- R&P / Niet meer eten maar wel alcohol
- R&P / Kinderen terug willen winnen
- R&P / Hoe een vrouw terug te winnen?

Game on
pi_217870846
@Duveldrinker, ja ik kan je DM zien maar er niet op reageren
pi_217870861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:57 schreef Masberum het volgende:
@:Duveldrinker, ja ik kan je DM zien maar er niet op reageren
Oke duidelijk, dankje voor je reactie.
pi_217870869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ja. Het ligt aan de ander. Aan degene die in het verkeerde pad bier heeft laten staan. Kun jij niks aan doen dat je het meegenomen hebt. En op gaat drinken. :')
Ik had het over de posts die zeggen 'proost', 'zuipse' etc. Jij draait het hier dat het altijd aan een ander ligt vanwege een ander voorbeeld. Is het zo moeilijk om toe te geven dat ik gewoon soms ook gelijk heb? Dat bepaald gedrag hier gewoon slecht is? Of ga je bij elke slechte reactie waarvan ik aangeef dat het slecht gedrag is iets aanhalen wat helemaal niet relevant is voor die specifieke reactie?
pi_217870879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:59 schreef r_one het volgende:
@:Duveldrinker, ik kan je DM niet zien
Ik wil wel even reageren hoor, jij vind het leuk om een topic "lekker luchtig" te houden waarin iemand een serieus probleem bespreekt. Dan zit je denk ik een beetje in het verkeerde subforum.
pi_217870899
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:01 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ik wil wel even reageren hoor, jij vind het leuk om een topic "lekker luchtig" te houden waarin iemand een serieus probleem bespreekt. Dan zit je denk ik een beetje in het verkeerde subforum.
Nou nee. Zoek jij maar eerst een post van mij terug waarin ik TS veroordeel en afkraak op zijn verslaving. Daarna praten wij verder, oke?
pi_217870910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou nee. Zoek jij maar eerst een post van mij terug waarin ik TS veroordeel en afkraak op zijn verslaving. Daarna praten wij verder, oke?
Nee reageer gewoon is op mijn vraag waarom je dit topic zo graag "luchtig" wil houden over de rug van een ander? Want je staat duidelijk aan die kant?
pi_217870913
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:03 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee reageer gewoon is op mijn vraag waarom je dit topic zo graag "luchtig" wil houden over de rug van een ander? Want je staat duidelijk aan die kant?
NEE!
pi_217870920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:04 schreef r_one het volgende:

[..]
NEE!
Ok geen reactie dus...
pi_217870932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat.

Als TS niet eens meer tegen een hylarisch YT filmpje over een "bierpad" kan, dan ben je (beschonken of nuchter) wel heel erg verzuurd.

(maar daar gaat het hem niet eens om; ik denk dat het meer de persoon is die hier - buiten hem - post ... zoekend met een lampje om zich dan op te kunnen werpen als 'slachtoffer' :') )
Wat heb jij het de hele tijd over de youtube video? Ik heb het over het proosten hier en 'zuipse'. Jij maakt ervan alsof ik niet tegen die youtube clip kan.. Hoe kom je daar uberhaupt bij weer?
pi_217870933
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:04 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ok geen reactie dus...
Mijn reactie was duidelijk genoeg. En anders doe effe een duidelijk quote van wat jij nu veronderstelt.
pi_217870948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:05 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wat heb jij het de hele tijd over de youtube video? Ik heb het over het proosten hier en 'zuipse'. Jij maakt ervan alsof ik niet tegen die youtube clip kan.. Hoe kom je daar uberhaupt bij weer?
Hier nam jij aanstoot aan:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee hoor, kijk maar:
[youtube]https://youtu.be/sOSrn0wCFRE[/youtube]

"Nou jongens, proost B:)B "
@:masberum
@:kree

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217870950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Mijn reactie was duidelijk genoeg. En anders doe effe een duidelijk quote van wat jij nu veronderstelt.
Tot enige luchtigheid in een zwaar overtrokken (door sommigen krampachtig in stand gehouden status) topic.

pi_217870981
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:07 schreef r_one het volgende:
"Nou jongens, proost "
@:masberum
@:kree
Ja aan dit ja.

En die spoiler erbij voor de lol..

Ik begrijp echt niet waarom jullie elke keer alles maar verdraaien. Ik reageerde expliciet op het geproost zelfs. Ik begin te geloven dat het je het gewoon leuk vindt om te trollen om eerlijk te zijn.. want als je normaal nadenkt en leest dan kan je gewoon precies teruglezen waar ik over viel
pi_217870982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Tot enige luchtigheid in een zwaar overtrokken (door sommigen krampachtig in stand gehouden status) topic.

Ja en? Als je mijn YT post koppelt aan afkraken van TS, is dat zwaar overtrokken ja. dat vind ik, mag het?

Nu nog een post waarin ik TS persoonlijk direct aanval op zijn verslaving
pi_217870992
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja en? Als je mijn YT post koppelt aan afkraken van TS, is dat zwaar overtrokken ja. dat vind ik, mag het?

Nu nog een post waarin ik TS persoonlijk direct aanval op zijn verslaving
Dat is je goed recht, het is een vrij land. Maar kom op zeg...het is voor iedereen duidelijk wat jij wil bereiken.
pi_217871002
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:11 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Dat is je goed recht, het is een vrij land. Maar kom op zeg...het is voor iedereen duidelijk wat jij wil bereiken.
Nou inderdaad, ik ga hem of haar negeren voortaan. Dit is niet volwassen gedrag
pi_217871027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja aan dit ja.

En die spoiler erbij voor de lol..

Ik begrijp echt niet waarom jullie elke keer alles maar verdraaien. Ik reageerde expliciet op het geproost zelfs. Ik begin te geloven dat het je het gewoon leuk vindt om te trollen om eerlijk te zijn.. want als je normaal nadenkt en leest dan kan je gewoon precies teruglezen waar ik over viel
Kijk (en luister!) even vanaf 0:22 (misschien dat je nu dan wel de aanhalingstekens snapt).

En ja, ik vind het filmpje hilarisch, mag het?
Maar dat zegt niks over hoe ik over jouw drankprobleem denk.
pi_217871046
@kree ben je vanavond aanwezig?
pi_217871055
quote:

[..]
Oh? Dan kon je je wel eens heel erg vergissen vriend!

(dan hadden mijn posts echt een heel andere toon gehad hoor; een toon die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat)
pi_217871068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:11 schreef Masberum het volgende:
Dit is niet volwassen gedrag
Staat dit onder je Ctrl-V ofzo?

Afgezaagde dooddoener
pi_217871079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:14 schreef Masberum het volgende:
@:kree ben je vanavond aanwezig?
Laat hem alleen aub niet reageren wanneer hij compleet bezopen is, want ik vind dat echt treurig om te lezen, die jongen heb ik prima zien reageren in nuchtere toestand, dat kun je hem niet aandoen.
pi_217871080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef r_one het volgende:

[..]

(dan hadden mijn posts echt een heel andere toon gehad hoor; een toon die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat)
Laat Duveldrinker met rust. Het maakt mij niet uit welke toon jij aanslaat. Ik stam af van mijnwerkers, daar werd altijd flink gedronken. Een lolbroek die een beetje melig wil doen, heeft niks te zoeken in dit topic.
pi_217871087
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Laat hem alleen aub niet reageren wanneer hij compleet bezopen is, want ik vind dat echt treurig om te lezen, die jongen heb ik prima zien reageren in nuchtere toestand, dat kun je hem niet aandoen.
Kree heeft helaas nog steeds een alcohol probleem en is ver van geholpen.
pi_217871097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Als ik mij vergis in je dan zou ik graag je echte verhaal willen lezen, bijvoorbeeld in het algemene stoppen met alc. topic.
pi_217871103
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:16 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Laat Duveldrinker met rust. Het maakt mij niet uit welke toon jij aanslaat. Ik stam af van mijnwerkers, daar werd altijd flink gedronken. Een lolbroek die een beetje melig wil doen, heeft niks te zoeken in dit topic.
Gast :') _O-

Ga naar Viva joh
pi_217871125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:16 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Hij haalt dan zinstructuren door elkaar maar in het algemeen begrijp ik wel wat hij bedoelt.

Een beetje, praten, als Yoda, hij dan doet. Dat heeft zijn charme ook vind ik
pi_217871128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:17 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Als ik mij vergis in je dan zou ik graag je echte verhaal willen lezen, bijvoorbeeld in het algemene stoppen met alc. topic.
Moet je even een week of 2 3 terugzoeken, toen heb ik TS een avond lang van oprecht advies gediend.

(en was er wat hem betreft ook geen vuiltje aan de lucht, integendeel)
pi_217871129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Gast :') _O-

Ga naar Viva joh
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, we hebben geluld tot we een ons wegen en de rust is inmiddels weergekeerd in WGR-FB. Daarmee niet het fijne gevoel waar de strip van Jogy/Danny mee afsluit. De trolls worden meer en meer obvious, thuis dénken aan je werk (en daar voor betaald krijgen) is voor de crew kennelijk nog steeds geloofwaardig maar ik heb er schoon genoeg van.

Voor mij reden om vooralsnog niet meer bij te dragen aan WGR. Of zoals Krea terecht opmerkt:

"Het enige wat je kunt doen als je het er niet mee eens bent hoe in dit subforum wordt omgegaan met topics, trolls en users is er niet meer posten."

Nou, dat dus.

Ik kijk het wel een maand of 3 aan, hoop dat men tot inkeer komt en WGR weer het kwaliteitsforum wordt wat het altijd was (maar momenteel verre van).

Helaas, pindakaas.

Groet, R1 :W
:') hypocrisie ten top
pi_217871133
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:20 schreef Masberum het volgende:

[..]
Hij haalt dan zinstructuren door elkaar maar in het algemeen begrijp ik wel wat hij bedoelt.

Een beetje, praten, als Yoda, hij dan doet. Dat heeft zijn charme ook vind ik
Ja ik heb vroeger jaren naar geluisterd, maar nee ik kan er niet meer tegen om hem zo te zien.
pi_217871136
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:20 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
[..]
:') hypocrisie ten top
Dit is wel heel erg sneu :') :') :') _O-
pi_217871140
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Moet je even een week of 2 3 terugzoeken, toen heb ik TS een avond lang van oprecht advies gediend.

(en was er wat hem betreft ook geen vuiltje aan de lucht, integendeel)
Nee maar meer over jouw ervaringen met alcohol, in het algemene topic, die heb ik net gebumpt ipv hier.
pi_217871151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja ik heb vroeger jaren naar geluisterd, maar nee ik kan er niet meer tegen om hem zo te zien.
Er gaat niks boven proffesionele hulp, maar je moet wel een klik hebben met iemand. Ik zie het daar vaak misgaan. Cliënten krijgen een hulpverlener aangewezen hebben geen klik ermee en stoppen met het hele traject. Nee... Je moet zorgen voor een hulpverlener waar je een klik mee hebt en het is je recht om om iemand anders te vragen. ik heb dat ook moeten doen omtrent mijn psychische kwetsbaarheid.
pi_217871173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:21 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee maar meer over jouw ervaringen met alcohol, in het algemene topic, die heb ik net gebumpt ipv hier.
Ik heb persoonlijk geen alcoholprobleem. Ik zal ook niet pretenderen dat ik TS wel of niet goed aanvoel of wel of niet kan begrijpen.

Maar maakt mij dat dan meteen de facto ongeschikt om mee te kunnen praten over dit onderwerp? Of over de gevolgen van een alcoholverslaving?
pi_217871175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:23 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Er gaat niks boven proffesionele hulp, maar je moet wel een klik hebben met iemand. Ik zie het daar vaak misgaan. Cliënten krijgen een hulpverlener aangewezen hebben geen klik ermee en stoppen met het hele traject. Nee... Je moet zorgen voor een hulpverlener waar je een klik mee hebt en het is je recht om om iemand anders te vragen. ik heb dat ook moeten doen omtrent mijn psychische kwetsbaarheid.
Wat bedoel je? Kree heb ik leren kennen in de tijd dat hij zijn busje dronken parkeerde en alles kwijtraakte en daar zaten nog meer jongens bij die nu helaas hier verdwenen zijn. Kree is een best wel intelligente gozer waar je prima mee kan praten, maar niet wanneer hij onder invloed is, dan is het echt wartaal.
pi_217871178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik heb persoonlijk geen alcoholprobleem. Ik zal ook niet pretenderen dat ik TS wel of niet goed aanvoel of wel of niet kan begrijpen.

Maar maakt mij dat dan meteen de facto ongeschikt om mee te kunnen praten over dit onderwerp? Of over de gevolgen van een alcoholverslaving?
Nee hoor zeker niet.
pi_217871190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Nee hoor zeker niet.
Nou, wat is dan het probleem?

Wat is er dan zo gigantisch mis gegaan sinds een week of 3 geleden, dat ik automatisch in het "anti kamp" wordt geplaatst?

quote:
het is voor iedereen duidelijk wat jij wil bereiken.
Ja, ik ben geen zachte heelmeester (en hou ook van humor op z'n tijd) maar da's heel wat anders dan TS totaal de grond inboren.
pi_217871195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:25 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Kree heb ik leren kennen in de tijd dat hij zijn busje dronken parkeerde en alles kwijtraakte en daar zaten nog meer jongens bij die nu helaas hier verdwenen zijn. Kree is een best wel intelligente gozer waar je prima mee kan praten, maar niet wanneer hij onder invloed is, dan is het echt wartaal.
Oh meer dat Kree vaak niet wil antwoorden wanneer @Masberum aan hem vraagt of hij naar een proffesional moet. Kree praat dan altijd vaag met dat een goeie vinden moeilijk is, terwijl het gewoon kwestie is van om andere vragen. Kree heeft denk ik nog een gigantisch alcohol probleem, alleen heeft hij zichzelf er van overtuigd dat dat niet zo is. Ik denk dat Kree de laatste is, waar masberum naar moet luisteren. Maar dat is wat mijn verstand mij zegt. Dat Kree goeie intenties heeft en het goed bedoelt, zal ik niet ontkennen. Alleen de beste man heeft zelf hulp nodig, en is niet in staat andere te helpen.
pi_217871203
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, wat is dan het probleem?

Wat is er dan zo gigantisch mis gegaan sinds een week of 3 geleden, dat ik automatisch in het "anti kamp" wordt geplaatst?
Omdat je liever de draak steelt ipv oprecht te helpen en misschien heb ik het mis, maar volgens mij is dit een hulpgericht topic ipv een onzin topic. En door blijven gaan ja maar ts die wuift alles maar in de wind en neemt geen adviezen aan. Ik ken nog zo'n persoon, the Bradge, hoe is het daar mee afgelopen, die is door een kartel helemaal kapot gemaakt.
pi_217871219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:28 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Oh meer dat Kree vaak niet wil antwoorden wanneer @:masberum aan hem vraagt of hij naar een proffesional moet. Kree praat dan altijd vaag met dat een goeie vinden moeilijk is, terwijl het gewoon kwestie is van om andere vragen. Kree heeft denk ik nog een gigantisch alcohol probleem, alleen heeft hij zichzelf er van overtuigd dat dat niet zo is. Ik denk dat Kree de laatste is, waar masberum naar moet luisteren. Maar dat is wat mijn verstand mij zegt. Dat Kree goeie intenties heeft en het goed bedoelt, zal ik niet ontkennen. Alleen de beste man heeft zelf hulp nodig, en is niet in staat andere te helpen.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht dat je bedoelde dat hulpverleners Kree niet zouden begrijpen.
pi_217871225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Omdat je liever de draak steelt ipv oprecht te helpen en misschien heb ik het mis,
Ja dat heb je dus mis. Gigantisch mis.
quote:
maar volgens mij is dit een hulpgericht topic ipv een onzin topic. En door blijven gaan ja maar ts die wuift alles maar in de wind en neemt geen adviezen aan. Ik ken nog zo'n persoon, the Bradge, hoe is het daar mee afgelopen, die is door een kartel helemaal kapot gemaakt.
Dit had ik nog toegevoegd aan mijn vorige post:

quote:
Ja, ik ben geen zachte heelmeester (en hou ook van humor op z'n tijd) maar da's heel wat anders dan TS totaal de grond inboren.
En geen flauw idee over wie je het hebt ... the Bradge? :?
pi_217871244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Dit had ik nog toegevoegd aan mijn vorige post:
[..]
En geen flauw idee over wie je het hebt ... the Bradge?
Ken je the Bradge niet? Dat was een fenomeen op Fok, met name in 2017-18
pi_217871250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:31 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht dat je bedoelde dat hulpverleners Kree niet zouden begrijpen.
Ik denk dat Kree gewoon beter wat gas terugneemt van dit topic en Masberum de ruimte geeft om te stoppen en hulp te zoeken.
pi_217871251
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ken je the Bradge niet? Dat was een fenomeen op Fok, met name in 2017-18
Is dat die Braddie?
pi_217871260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Is dat die Braddie?
Ja.
pi_217871272
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:35 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Ja.
Wel in de AT zien staan, nooit in MyAT gekomen, nooit mee bemoeid, nooit in verdiept.

Dus mij niet bellen.
pi_217871293
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Is dat die Braddie?
Ja maar laten we daar niet verder op ingaan anders dan gaan we off-topic. Soms reageren mensen niet heel er goed op oprechte adviezen en dan heeft niet zoveel zin om diegene daarop te beoordelen dan is een andere aanpak wat beter voor diegene. En zeker in dit subforum zou dat wel de richtlijn moeten zijn.
pi_217871305
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:34 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Ik denk dat Kree gewoon beter wat gas terugneemt van dit topic en Masberum de ruimte geeft om te stoppen en hulp te zoeken.
Dat doet hij ook wel toch?
pi_217871314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 23:38 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ja maar laten we daar niet verder op ingaan anders dan gaan we off-topic. Soms reageren mensen niet heel er goed op oprechte adviezen en dan heeft niet zoveel zin om diegene daarop te beoordelen dan is een andere aanpak wat beter voor diegene. En zeker in dit subforum zou dat wel de richtlijn moeten zijn.
Ik oordeel wel, ik veroordeel niet!

En als je mij kende uit WGR, dan wist je dat :{w

Zullen we het hierbij laten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')