abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217869598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:19 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wow over victim blaming gesproken, goedpraterij en geen fatsoen hebben :X
Hoe ben je precies slachtoffer?
Twiddel
pi_217869609
Victim blaming, welja _O-

(voor een 'beledigende' "proost" :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217869612
Ik probeer me een beetje uit de discussie te houden en feitelijk advies te geven maar kan het niet meer laten. Reageer dan gewoon niet als je niets steunend te zeggen hebt.

Ja het is misschien je type niet, nee, hij is zelf ook niet altijd even aardig en ja, het is frustrerend vanuit de zijlijn, helemaal na al die topic. Maar moet zeggen dat ik alle 'haha sukkel, doe je zelf' reacties ook frustrerend vind. Ik zie zelf dat er wel degelijk een verandering is in de manier van reageren en zelfs als je dat niet vindt.. Ook onaardige/beschadigde/het-is-je-typ niet mensen hebben recht op hulp of van zich af schrijven. En als je dat niet wil/kan/zin hebt ook vette prima maar om iemand nog verder in de grond te trappen heb je het ook niet helemaal begrepen.

Oke, Koettie out.
pi_217869618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:20 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Er zei iemand "proost" op YouTube :{w
The horror :(
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:35:07 #255
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217869740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:19 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wow over victim blaming gesproken, goedpraterij en geen fatsoen hebben :X
Als jij iets niet bent dan is het een slachtoffer, hou op hoor :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:50:36 #256
13309 nostra
ask why
pi_217869872
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik denk een slechte 1-aprilgrap
Je had vroeger wel de beertender.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  vrijdag 6 juni 2025 @ 20:51:01 #257
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217869880
quote:

[..]
Nou, het is natuurlijk de schuld van die vermaledijde persoon die dat bier ergens had verstopt, dat hij dat wel moest kopen. Dat doe je iemand toch niet aan? :X
pi_217869913
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:49 schreef r_one het volgende:

"Nou jongens, proost B:)B "
@:masberum
@:kree

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 19:58 schreef R_Nest het volgende:

Zuipse vanavond kerel! ^O^
Zo als hen doen ga je toch niet reageren in een topic over alcohol. Maar ze praten het alleen maar goed dat ze zo reageren, bagatelliseren het. Maar als je zegt dat ze zich als kleuters gedragen dan vinden ze het vreselijk. Maar dit kan elke keer wel en zien ze niks mis mee :')

quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:02 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dan zou ik als ik jou was eerst eens gaan nadenken voordat je wat zegt wat nergens op slaat.
Al die slechte reacties en gedrag praten ze voor zichzelf goed met bijvoorbeeld dit soort posts. Het ligt aan de ander dat ze ongepast reageren..
pi_217869951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:54 schreef Masberum het volgende:

[..]
[..]
[..]
Zo als hen doen ga je toch niet reageren in een topic over alcohol. Maar ze praten het alleen maar goed dat ze zo reageren, bagatelliseren het. Maar als je zegt dat ze zich als kleuters gedragen dan vinden ze het vreselijk. Maar dit kan elke keer wel en zien ze niks mis mee :')
[..]
Al die slechte reacties en gedrag praten ze voor zichzelf goed met bijvoorbeeld dit soort posts. Het ligt aan de ander dat ze ongepast reageren..

Net zo dat het aan een ander ligt dat je extra bier hebt ingeslagen. Ja ja…
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  Spellchecker vrijdag 6 juni 2025 @ 21:02:14 #260
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217869980
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:54 schreef Masberum het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Ja. Het ligt aan de ander. Aan degene die in het verkeerde pad bier heeft laten staan. Kun jij niks aan doen dat je het meegenomen hebt. En op gaat drinken. :')
pi_217870040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:02 schreef maily het volgende:

[..]
Ja. Het ligt aan de ander. Aan degene die in het verkeerde pad bier heeft laten staan. Kun jij niks aan doen dat je het meegenomen hebt. En op gaat drinken. :')
Zulke reacties dus. Je hebt gewoon gelijk, in essentie. Maar het ligt wat genuanceerder dan dat want er is een groot verschil tussen een verslavingsbrein en een gezond brein. Dus ja, het is' flauw'dat hij dit als excuus gebruikt en dat is precies waar hele behandelingen voor ontwikkeld zijn. Want zo simpel als 'pff ik zou het gewoon laten staan' is het niet.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:11:05 #262
13309 nostra
ask why
pi_217870048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:09 schreef Koettie het volgende:

[..]
Zulke reacties dus. Je hebt gewoon gelijk, in essentie. Maar het ligt wat genuanceerder dan dat want er is een groot verschil tussen een verslavingsbrein en een gezond brein. Dus ja, het is' flauw'dat hij dit als excuus gebruikt en dat is precies waar hele behandelingen voor ontwikkeld zijn. Want zo simpel als 'pff ik zou het gewoon laten staan' is het niet.
Als het verhaal klopt. De toonzetting wordt wel erg clickbaiterig. Te erg wat mij betreft.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  Spellchecker vrijdag 6 juni 2025 @ 21:12:00 #263
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217870054
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:09 schreef Koettie het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Als het verhaal klopt. De toonzetting wordt wel erg clickbaiterig. Te erg wat mij betreft.
pi_217870126
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:11 schreef nostra het volgende:

[..]
True, dat weet niemand. Maar stel je worstelt met hetzelfde en ziet dit. Lekker motiverend. Affijn, ik heb er een mening over.
pi_217870147
Alle gekheid op een stokje, ik kan me best voorstellen dat er triggers zijn. Zeker als je nog diep in je verslaving zit.

Verder vind ik ook niet dat we hier grapjes zouden moeten maken om verslavingen. Ik zie dagelijks genoeg patiënten met Korsakov die met begin zestig al op een dementie afdeling vertoeven.

Om maar even een makkelijkere vergelijking te maken. We hebben allemaal wel eens geprobeerd een paar kilo kwijt te raken en als je dan toch even iets lekkers ziet in de winkel of op de tv, of iemand zet het op tafel bij een feestje. Dan wordt die verleiding toch wel groot.

Ik kan het begrijpen, daarmee wil ik het niet goedpraten. Masberum had de drank het best kunnen laten staan en bij zijn voornemen kunnen blijven. Maar het is voor mij toch wel invoelbaar dat het mis kan gaan en misschien legt hij de verantwoordelijkheid buiten zichzelf op deze manier, maar ik denk wel dat het hem ietsjes moeilijker is gemaakt door random bier in het gangpad.
pi_217870184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:22 schreef Roesjesjager het volgende:
Alle gekheid op een stokje, ik kan me best voorstellen dat er triggers zijn. Zeker als je nog diep in je verslaving zit.

Verder vind ik ook niet dat we hier grapjes zouden moeten maken om verslavingen. Ik zie dagelijks genoeg patiënten met Korsakov die met begin zestig al op een dementie afdeling vertoeven.

Om maar even een makkelijkere vergelijking te maken. We hebben allemaal wel eens geprobeerd een paar kilo kwijt te raken en als je dan toch even iets lekkers ziet in de winkel of op de tv, of iemand zet het op tafel bij een feestje. Dan wordt die verleiding toch wel groot.

Ik vind het gewoon veel te hard voor een topic zoals deze, ik vind dat gewoon niet netjes. Je hoeft niet altijd te reageren wanneer je hem niet geloofd. Laat het dan gewoon gaan.

Ik kan het begrijpen, daarmee wil ik het niet goedpraten. Masberum had de drank het best kunnen laten staan en bij zijn voornemen kunnen blijven. Maar het is voor mij toch wel invoelbaar dat het mis kan gaan en misschien legt hij de verantwoordelijkheid buiten zichzelf op deze manier, maar ik denk wel dat het hem ietsjes moeilijker is gemaakt door random bier in het gangpad.
pi_217870226
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:27 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ging wat mis in je quote maar ik denk dat dit van jou is?

quote:
Ik vind het gewoon veel te hard voor een topic zoals deze, ik vind dat gewoon niet netjes. Je hoeft niet altijd te reageren wanneer je hem niet geloofd. Laat het dan gewoon gaan.
En ik ben het 100% met je eens. Ik maakte laatst ook een topic waarin iemand mij niet geloofde en denkt dat ik troll. Dan denk ik, blijf alsjeblieft weg als je dat denkt.

Het is ook gewoon kleutergedrag om hier reacties als: 'proost' te roepen.

Zou niet nodig moeten zijn. Ik vind het sowieso wel verwonderlijk dat mensen hier denken dat van een verslaving loskomen heel erg makkelijk is en zonder terugval gaat.
pi_217870256
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:31 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Ging wat mis in je quote maar ik denk dat dit van jou is?
[..]
En ik ben het 100% met je eens. Ik maakte laatst ook een topic waarin iemand mij niet geloofde en denkt dat ik troll. Dan denk ik, blijf alsjeblieft weg als je dat denkt.

Het is ook gewoon kleutergedrag om hier reacties als: 'proost' te roepen.

Zou niet nodig moeten zijn. Ik vind het sowieso wel verwonderlijk dat mensen hier denken dat van een verslaving loskomen heel erg makkelijk is en zonder terugval gaat.
Ja er ging iets mis in de quote inderdaad, geen idee wat overigens. En zonder terugvallen kom je niet van je verslaving af, het is trial and error.
pi_217870333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:59 schreef notturna het volgende:

[..]
Net zo dat het aan een ander ligt dat je extra bier hebt ingeslagen. Ja ja…
Hij is in iedergeval eerlijk, laat hem gewoon reageren, dit kan een proces zijn dat uiteindelijk een paar procent scheelt om van een verslaving af te komen. Het is lekker makkelijk om vanaf de zijlijn te oordelen.
pi_217870348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Hij is in iedergeval eerlijk, laat hem gewoon reageren, dit kan een proces zijn dat uiteindelijk een paar procent scheelt om van een verslaving af te komen. Het is lekker makkelijk om vanaf de zijlijn te oordelen.
Lekker makkelijk om te oordelen dat ik hier geen ervaring mee zou hebben.
pi_217870360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:51 schreef notturna het volgende:

[..]
Lekker makkelijk om te oordelen dat ik hier geen ervaring mee zou hebben.
Ben je psycholoog? Heeft zijn gedrag invloed op jou? Of ga je lekker elke reactie van hem neersabelen om jezelf beter te voelen?
pi_217870372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Ben je psycholoog? Heeft zijn gedrag invloed op jou? Of ga je lekker elke reactie van hem neersabelen om jezelf beter te voelen?
Nee jij wel? Zoek het maar uit joh
Wat mij betreft gaat hij lekker zo door. ^O^
  vrijdag 6 juni 2025 @ 22:00:31 #273
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_217870425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:49 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]
Hij is niet eerlijk, hij legt de schuld bij een ander dat hij dat bier gekocht heeft. Terwijl niemand dat bier daar neergelegd zal hebben om hem een loer te draaien, of zal iemand wél zo gemeen geweest zijn?
Dat stoppen met alcohol met vallen en opstaan gaat, weet ik uit ervaring. Geef ik maar vast even aan, voordat je mij ook gaat vertellen dat ik zo’n zijlijnschreeuwer ben.
pi_217870434
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:22 schreef Roesjesjager het volgende:
Alle gekheid
Dat.

Als TS niet eens meer tegen een hylarisch YT filmpje over een "bierpad" kan, dan ben je (beschonken of nuchter) wel heel erg verzuurd.

(maar daar gaat het hem niet eens om; ik denk dat het meer de persoon is die hier - buiten hem - post ... zoekend met een lampje om zich dan op te kunnen werpen als 'slachtoffer' :') )
.
pi_217870438
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:00 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Hij is niet eerlijk, hij legt de schuld bij een ander dat hij dat bier gekocht heeft. Terwijl niemand dat bier daar neergelegd zal hebben om hem een loer te draaien, of zal iemand wél zo gemeen geweest zijn?
Dat stoppen met alcohol met vallen en opstaan gaat, weet ik uit ervaring. Geef ik maar vast even aan, voordat je mij ook gaat vertellen dat ik zo’n zijlijnschreeuwer ben.
Dan weet jij ook dat dit gedrag bij verslaving en afkicken hoort. Hij zit in een andere fase waarin jij of ik zit. Je mag ook best kritiek uiten, maar het moralistische gezwam van sommige users hier komt mij mijn strot uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')