abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:50:05 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217876096
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niet tot de uitzondering dat ik niet beinvloedbaar zou zijn. Wel dat ik formele scholing heb op het gebied van krijgskunst, internationale betrekkingen, beinvloeding zelf etc. Op academisch niveau. Dus ik kan zo'n tiktok-filmpje wel beter in perspectief plaatsen en dat maakt mij weerbaarder. Ja dus.

En bijvoorbeeld van luchtafweer, drones, raketten etc weet ik weinig af. Daar zul je mij dus ook niet over horen, hooguit om een vraag te stellen. Maar niet met stelligheid dingen beweren omdat ik het op tiktok gezien heb.
Deze hele conflict zien we Rusland met haar drones en artillerie woonwijken e.d. bestoken en daar kun je heel prima een mening over vormen. En als je een beetje met moderne westerse normen en waarden opgevoed bent dan is daar geen enkel excuus voor te bedenken en ja, dat maakt Rusland per definitie enorm fout en beetje cliché maar ook iets wat lijkt op een terreurstaat.

Dus in dat kader is het logisch dat het westen gewoon zou moeten doen wat nodig is om de oorlog tot een halt te roepen. Daar hoef je verder niet academisch geschoold enof een defensie expert voor te zijn, om dat te snappen. Misschien moeten de mensen die wat meer “kritisch” zijn daar rekening mee houden, het is immers ook maar een publieke en volgens mij mainstream forum hier.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:51:51 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217876114
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Deze hele conflict zien we Rusland met haar drones en artillerie woonwijken e.d. bestoken en daar kun je heel prima een mening over vormen. En als je een beetje met moderne westerse normen en waarden opgevoed bent dan is daar geen enkel excuus voor te bedenken en ja, dat maakt Rusland per definitie enorm fout en beetje cliché maar ook iets wat lijkt op een terreurstaat.

Dus in dat kader is het logisch dat het westen gewoon zou moeten doen wat nodig is om de oorlog tot een halt te roepen. Daar hoef je verder niet academisch geschoold enof een defensie expert voor te zijn, om dat te snappen. Misschien moeten de mensen die wat meer “kritisch” zijn daar rekening mee houden, het is immers ook maar een publieke en volgens mij mainstream forum hier.
Maar dat heeft verder helemaal niks te maken met eoa beinvloedingscampagne.
pi_217876138
[q
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
De relevantie ontgaat me even.
NAVO is toch een enorme bedreiging volgens de Russen? In combinatie met het vernielen van de bommenwerpers op de grond is het dus niet slim om die toestellen dichter bij NAVO gebied te plaatsen. Tenminste, dat zou je dan toch denken.

Tenzij dat NAVO-is-een-bedreiging argument gewoon lulkoek is van de Russen.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:54:30 #155
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217876142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Accepteer gewoon eens een keer dat er mensen met een andere mening bestaan net zoals dat er tot eind jaren '80 mensen op de CPN stemden en dat dat niet per definitie komt door eoa beinvloedingscampagne.
[..]
Net zo vervelend als hier aan de lopende band de Russische beinvloedingskaart te trekken als iemand er een afwijkende mening op nahoudt.
Dit dus. De bewering was dat veel mensen Russische talking points napapegaaien. De doodsimpele vraag was wat dan "veel mensen" zijn en welk concreet effect dat dan heeft. Dus: wat is er in de maatschappij hier overduidelijk van te merken dat er zoveel Russische invloed is? Welk groot effect zie je hierdoor, dat er zonder die grootschalige invloed niet was geweest?

Maar in plaats van een antwoord, krijg je weer een of andere tirade.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:54:55 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217876146
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:45 schreef ExTec het volgende:
Hoezo, je hebt toch kleur bekent?

Prima wmb. Jij mag van mij denken wat je wil.
Maar maak jij nu eens concreet waarom jij van mening bent dat het wel invloed heeft en dat er mensen door specifiek de Russische beinvloeding anders zijn gaan denken over Rusland.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:55:31 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217876150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet over wat de meningen zijn? Een mening is altijd subjectief. Het gaat om het presenteren van misinformatie, die opgedaan is door beinvloeding. Ik doe niks met meningen. Die kun je een keer geven en dat wordt dan ter kennisgeving aangenomen.
The End Times are wild
pi_217876159
quote:
⚡️Ukrainian Defenders shot down a Russian Su-35 in the Kursk direction!

Glory!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqyz32bihk2f
scratch another.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:57:40 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217876163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar maak jij nu eens concreet waarom jij van mening bent dat het wel invloed heeft en dat er mensen door specifiek de Russische beinvloeding anders zijn gaan denken over Rusland.
En anders gaan denken is nog niet direct een effect.
The End Times are wild
pi_217876173
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat ik van mening ben dat die invloed er wel degelijk is.

En de vraag in welke mate die invloed er is, is een andere dan de binaire vraag: is die invloed er, 0/1.

En bv voor de zoveelste keer het kremlin na-papagaaien dat zelensky weer eens ergens duur onroerend goed heeft gekocht, zag er vandaag nog 1 langskomen, is natuurlijk niet gericht op mensen anders laten denken over rus. Dat is gericht op de steun voor oekraine uithollen.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 14:02:19 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217876198
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:53 schreef Ulx het volgende:

NAVO is toch een enorme bedreiging volgens de Russen? In combinatie met het vernielen van de bommenwerpers op de grond is het dus niet slim om die toestellen dichter bij NAVO gebied te plaatsen. Tenminste, dat zou je dan toch denken.

Tenzij dat NAVO-is-een-bedreiging argument gewoon lulkoek is van de Russen.
Ik vind dat een beetje vergezocht, ook in Alaska zijn er een aantal militaire vliegvelden en daar kunnen ook B-52's etc. landen.

quote:
All three Air Force bomber types—the B-1 Lancer, the B-2 Spirit, and the B-52 Stratofortress—gathered in Alaska from July 18-19 to practice operating from an unfamiliar airfield, a rare assembly of the trio of different aircraft and a demonstration of flexible deployment for America’s heavy-hitters.
pi_217876212
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik vind dat een beetje vergezocht, ook in Alaska zijn er een aantal militaire vliegvelden en daar kunnen ook B-52's etc. landen.
[..]

Dus het NAVO-is-een-gevaar verhaaltje van de Russen klopt niet.
pi_217876245
Serieus nu gaan we doen dat Russische desinfromatie bots geen effect hebben.... + Miljoenen worden er aan einfluencers betaalt om onzin te verkondigen.

betaalde sticker campgnes etc... maar nee hoor bestaat niet effect is echt minimaal.

FvD ontkent dat rusland achter de MH17 zit, over effect gesproken

Brexit beste voorbeeld hoe publiek is beinvloed. Trump wint (mensen zijn massaal niet gaan stemmen)

30% van social media is naar schatiing bots op dit moment.....
  zaterdag 7 juni 2025 @ 14:10:41 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217876266
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:08 schreef Korenfok het volgende:
Serieus nu gaan we doen dat Russische desinfromatie bots geen effect hebben.... + Miljoenen worden er aan einfluencers betaalt om onzin te verkondigen.

betaalde sticker campgnes etc... maar nee hoor bestaat niet effect is echt minimaal.

FvD ontkent dat rusland achter de MH17 zit, over effect gesproken

Brexit beste voorbeeld hoe publiek is beinvloed. Trump wint (mensen zijn massaal niet gaan stemmen)

30% van social media is naar schatiing bots op dit moment.....
Maar denk jij dan dat de overwinning van Trump komt door Russische beinvloeding? Dus als Rusland helemaal niks gedaan had, Harris gewonnen had? Want dat is per definitie effectief.
The End Times are wild
pi_217876304
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:08 schreef Korenfok het volgende:
+ Miljoenen worden er aan einfluencers betaalt om onzin te verkondigen.
Ja, die tim pool is een beetje de posterchild daarvan.

https://www.cbsnews.com/n(...)-justice-department/

Maar goed, het is een leuke bezigheid om te doen alsof dat gewoon 0 invloed heeft/heeft gehad.

Al dan niet aardend in onszelf zo 'slim' vinden, dat 'ik daar nooit in zou trappen'?
pi_217876324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar denk jij dan dat de overwinning van Trump komt door Russische beinvloeding? Dus als Rusland helemaal niks gedaan had, Harris gewonnen had? Want dat is per definitie effectief.
ik heb het over hillary en trump. Brexit weet ik zeker dat die campagne heeft bijgedragen.... Hoe weet ik dat omdat dit meerdere malen is aangetoond.

Maar goed jij ontkent dus dat het bestaat en geen invloed heeft?

Invloed is subtiel als in; ja maar navo... rusland heeft misschien wel een punt etc. Waarheid en feiten worden betwist en elk iemand die je in reallife spreekt over de russische stokpaardjes zij met 5 minuten uitleggen overeens dat russische praatjes foutje informatie en conclusies bevatten (neem de illegale coup in 2014 als beste voorbeeld, mh17 desinformatie etc).
pi_217876344
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ex medewerker van X heeft toegegeven dat, iig, die pogingen tot beinvloeding vanuit het kremlin er waren, maar musk er niks aan deed, want het paste gewoon te goed in zijn straatje.

Maar goed, niks aan de hand natuurlijk, als je denkt dat het 0 invloed heeft/had.
pi_217876361
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, die tim pool is een beetje de posterchild daarvan.

https://www.cbsnews.com/n(...)-justice-department/

Maar goed, het is een leuke bezigheid om te doen alsof dat gewoon 0 invloed heeft/heeft gehad.

Al dan niet aardend in onszelf zo 'slim' vinden, dat 'ik daar nooit in zou trappen'?
Het mooitste vond ik nog dat FsB een plugin voor websites had gemaakt om russische bots te kunnen filteren... maar het bestond niet en had geen toch geen effect....

Defensie en de EU ziet het als puur cyber oorlogvoering, maar he onze soldaat roept nu dat het geen effect heeft, en daarom ziet onze eigen defensies (navo verband) het als een groot gevaar.

Oh ja maar pOetin slaaje trump, installeert ff een echtgenoot van iemand met directe banden met het kremlin op deze devisie van de VS....
pi_217876373
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:24 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
[ x ]

twitter

Zag de beelden vgm nog niet gepost dus bij deze, schijnt door een F16 te zijn gebeurd maar geen bevestiging.

Piloot heeft het wel overleefd.
pi_217876395
twitter

Ik weet wel wat je met die protestanten mag doen, er is nog ruimte in pokrovsk :@ ;(
  zaterdag 7 juni 2025 @ 14:22:44 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217876417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ik heb het over hillary en trump. Brexit weet ik zeker dat die campagne heeft bijgedragen.... Hoe weet ik dat omdat dit meerdere malen is aangetoond.

Maar goed jij ontkent dus dat het bestaat en geen invloed heeft?

Invloed is subtiel als in; ja maar navo... rusland heeft misschien wel een punt etc. Waarheid en feiten worden betwist en elk iemand die je in reallife spreekt over de russische stokpaardjes zij met 5 minuten uitleggen overeens dat russische praatjes foutje informatie en conclusies bevatten (neem de illegale coup in 2014 als beste voorbeeld, mh17 desinformatie etc).
Ik ontken helemaal niet dat het bestaat of geen invloed heeft. Zoals ik hierboven uitleg is het effect beperkt omdat er tienduizenden partijen zijn in dat veld die allemaal aan het beinvloeden zijn en de invloed van Taylor Swift groter is dan die van alle botfarms opgeteld.

Wat mijn bezwaar voornamelijk is, is dat gedaan wordt alsof Rusland de enige partij is die probeert te beinvloedden, terwijl beinvloeding letterlijk 24/7 all around door iedereen gedaan wordt. Al zijn het maar je kinderen om een hond te kopen of Unilever die je een ijsje wil verkopen. En dat meningen niet valide worden verklaard 'omdat ze wel door een Russische bot gevormd zijn'. Daarmee maak je iedere discussie op voorhand onmogelijk. Dat is gewoon communisme. Er is een partij-narratief en iedereen die het hier niet mee eens is is door buitenlandse machten beinvloed. Kom gewoon met argumenten.
The End Times are wild
  zaterdag 7 juni 2025 @ 14:23:26 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217876424
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ex medewerker van X heeft toegegeven dat, iig, die pogingen tot beinvloeding vanuit het kremlin er waren, maar musk er niks aan deed, want het paste gewoon te goed in zijn straatje.

Maar goed, niks aan de hand natuurlijk, als je denkt dat het 0 invloed heeft/had.
Lees jij wel?
The End Times are wild
pi_217876434
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Lees jij wel?
Ik zie jou ook niet zeggen dat het 0 invloed heeft. Jij lijkt er wat realistischer in te zitten.
pi_217876470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ontken helemaal niet dat het bestaat of geen invloed heeft. Zoals ik hierboven uitleg is het effect beperkt omdat er tienduizenden partijen zijn in dat veld die allemaal aan het beinvloeden zijn en de invloed van Taylor Swift groter is dan die van alle botfarms opgeteld.

Wat mijn bezwaar voornamelijk is, is dat gedaan wordt alsof Rusland de enige partij is die probeert te beinvloedden, terwijl beinvloeding letterlijk 24/7 all around door iedereen gedaan wordt. Al zijn het maar je kinderen om een hond te kopen of Unilever die je een ijsje wil verkopen. En dat meningen niet valide worden verklaard 'omdat ze wel door een Russische bot gevormd zijn'. Daarmee maak je iedere discussie op voorhand onmogelijk. Dat is gewoon communisme. Er is een partij-narratief en iedereen die het hier niet mee eens is is door buitenlandse machten beinvloed. Kom gewoon met argumenten.
ja rusland en china zijn de partijen die ons kapot willen maken. veel extreem rechtse partijen en extreem linkse partijen bestaan omdat rusland hun geld geeft, helpt opstarten, bots in zet om zaken te normaliseren. al is het stemmen weg te slopen bij niet russische volgzame partijen. Beste voorbeeld Greenpartij in de VS.

Valt je wel eens op dat alle islam terroristen uit gebieden komen waaroorspronkelijk sovjet georienteerde dictators zaten (syrie, irak, Afghanistan, Tsjetsjenië).
  zaterdag 7 juni 2025 @ 14:29:20 #175
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217876488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit dus. Alsof Rusland hier wel even de publieke opinie aan het sturen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')