abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217874896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 09:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]
We mogen straks weer stemmen. Hopelijk profileren er een paar partijen met het idee om de steun te intensiveren.
Wat is het probleem? Er is deze week weer 400 miljoen tegenaan geslingerd. Jullie denken dat wij de hele wereld kunnen redden/voeden jullie zullen wel op Timmerfrans gaan stemmen niet?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:34:47 #103
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217874900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 01:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Russen hebben ze sinds kort geupgrade, meer bepantsering en hogere kwaliteit, hogere payload en ze hebben veel harder opgeschaald.

Nieuwe tactiek die ik nu zie is dat ze van 3km hoogte ineens naar beneden duiken in groepen van 2/3 achter elkaar.

Heel lastig iets tegen te doen. Pavlograd belangrijkste hub voor transport voor het Donbas front.
Ze worden niet meer remote aangestuurd en als dat wel is dan via het wifi / telefoonnetwerk van UA zelf. Dat maakt ze lastiger te storen met elektronische tegenmaatregelen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217874925
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:34 schreef halfway het volgende:

[..]
Wat is het probleem? Er is deze week weer 400 miljoen tegenaan geslingerd. Jullie denken dat wij de hele wereld kunnen redden/voeden jullie zullen wel op Timmerfrans gaan stemmen niet?
De hoeveelheid geld is weinig relevant. Het gaat erom dat er bruikbaar spul heen wordt gestuurd.

Het bedrag wat nu is uitgegeven aan steun is nog steeds een schijntje als je het uitsmeert over 18 miljoen inwoners.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:45:42 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217875029
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De hoeveelheid geld is weinig relevant. Het gaat erom dat er bruikbaar spul heen wordt gestuurd.

Het bedrag wat nu is uitgegeven aan steun is nog steeds een schijntje als je het uitsmeert over 18 miljoen inwoners.
Nou, alles opgeteld inclusief via de EU en de opvang hier is het meer dan 10 miljard. (via Chatgpt)
quote:
hoeveel steun heeft nederland aan oekraine gegeven inclusief opvang in nederland

ChatGPT zei:
Nederland heeft Oekraïne sinds het begin van de oorlog in februari 2022 aanzienlijke steun geboden, zowel financieel als op het gebied van opvang. Hieronder volgt een overzicht van de belangrijkste bijdragen tot begin 2025:

🇳🇱 Nederlandse steun aan Oekraïne
1. Militaire steun
Nederland heeft Oekraïne tot begin 2025 bijna ¤5,88 miljard aan militaire steun geleverd. Deze steun omvat onder andere:

F-16-gevechtsvliegtuigen

Gevechtsvoertuigen

Luchtverdedigingssystemen

Drones en radars

Munitie voor tanks en artillerie

Individuele wapens zoals mitrailleurs

Medische voorraden en logistiek materieel

Training van Oekraïense militairen in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk
rijksfinancien.nl
+3
defensie.nl
+3
defensie.nl
+3
defensie.nl

2. Humanitaire en financiële steun
In 2023 heeft Nederland onder andere bijgedragen:

¤20 miljoen via het Ukraine Humanitarian Fund van de Verenigde Naties

¤14 miljoen voor ontmijning

¤25 miljoen voor gezondheidszorg

¤10 miljoen voor mentale gezondheidszorg

¤60 miljoen via de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD)

¤60 miljoen via het Ukraine Relief Trust Fund van de Wereldbank

¤52 miljoen voor herstel van infrastructuur via het 'EU4U'-initiatief van de Europese Investeringsbank (EIB)

¤22 miljoen voor de Ontwikkelingsbank van de Raad van Europa

¤7 miljoen technische assistentie via het Internationaal Monetair Fonds
rijksoverheid.nl
+1
rijksfinancien.nl
+1

3. Steun via de Europese Unie
Nederland heeft ongeveer ¤1,062 miljard gegarandeerd aan de EU-begroting voor macro-financiële bijstand aan Oekraïne, plus ¤165 miljoen voor rentekosten over de periode 2024–2027 .
rijksoverheid.nl

🏠 Opvang van Oekraïense vluchtelingen in Nederland
1. Kosten in 2023
In 2023 heeft Nederland ongeveer ¤3,35 miljard uitgegeven aan de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Dit bedrag is onder andere besteed aan:

Gemeentelijke en particuliere opvanglocaties

Onderwijsvoorzieningen

Medische zorg

Leefgeld en andere uitkeringen
binnenlandsbestuur.nl
+5
rijksfinancien.nl
+5
nos.nl
+5
binnenlandsbestuur.nl
+1
rijksfinancien.nl
+1

2. Normbedrag per opvangplek
Gemeenten ontvangen een vergoeding van het Rijk voor de opvang van vluchtelingen. In 2023 was dit normbedrag ¤83 per dag per opvangplek. In 2024 werd dit bedrag verlaagd naar ¤61 per dag, exclusief leefgeld .
consultancy.nl
+3
nos.nl
+3
nrc.nl
+3
consultancy.nl
+1
nrc.nl
+1
nrc.nl

3. Aantal opgevangen vluchtelingen
In 2023 werden ruim 105.000 Oekraïense vluchtelingen opgevangen in Nederland, waarvan circa 87.000 in gemeentelijke opvanglocaties .
nrc.nl
+2
rijksfinancien.nl
+2
nos.nl
+2

💰 Totaal overzicht
Categorie Bedrag (in miljarden euro)
Militaire steun 5,88
Humanitaire steun 0,20
EU-garanties 1,23
Opvangkosten 2023 3,35
Totaal 10,66

Nederland heeft dus in totaal ongeveer ¤10,66 miljard bijgedragen aan de steun voor Oekraïne, inclusief militaire hulp, humanitaire steun, EU-garanties en opvangkosten.

Als je meer wilt weten over specifieke aspecten van deze steun, zoals de verdeling over verschillende ministeries of de impact op de Nederlandse samenleving, laat het me gerust weten!
Als je dan kijkt hoeveel mensen er daadwerkelijk belasting betalen in Nederland (dus kinderen met vakantiebaantjes, bejaarden etc niet meegerekend), denk ik dat je als volwassene met een baan al snel 2500 euro betaalt. Toch geen schijntje vind ik.
The End Times are wild
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:08:47 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875256
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 01:15 schreef skysherrif het volgende:
Waar ze specifiek wel en niet tegen bestand zijn of hoeveel ze kunnen hebben durf ik ook niet te zeggen.
Ze kunnen iig niet tegen 35mm's.

quote:
Maar vergeet niet dat ze gisteren en misschien vandaag ook wel 400 shaheds lanceerden! En oekraine is uiteindelijk ook enorm, er is gewoon niet genoeg AD overal om alle drones neer te halen.
Dit dus, er zijn gewoon niet genoeg van.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:12:36 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 00:30 schreef bleiblei het volgende:

Wat weer een vrij standaard antwoord is voor mensen die zich aangesproken voelen. Beetje makkelijk argument waarmee jezelf je in de hoek zet ipv. Kritisch te denken "wat bedoelt ie nu".
We doen hier net alsof iedereen die ook maar een millimeter afwijkt van het gewenste narratief dit soort zaken in de tuin heeft staan...

pi_217875327
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, alles opgeteld inclusief via de EU en de opvang hier is het meer dan 10 miljard. (via Chatgpt)
[..]
Als je dan kijkt hoeveel mensen er daadwerkelijk belasting betalen in Nederland (dus kinderen met vakantiebaantjes, bejaarden etc niet meegerekend), denk ik dat je als volwassene met een baan al snel 2500 euro betaalt. Toch geen schijntje vind ik.
Dat heb ik er wel voor over.
pi_217875383
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als die er toch niet zijn kun je dus ook niks over effectiviteit zeggen. Maar toch moet het wel heul effectief zijn...
"Heul effectief" is al relatief.

Maar over alle assen wordt er genoeg geld ingedouwd. Denk niet dat de resp partijen dat zouden doen als het geen effect sorteerde.

Daarbij is het punt juist dat het niet te meten is.

Dan ben je gewoon vervelend, als je blijft drammen voor 'bewijs'.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 12:58:31 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875615
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:28 schreef ExTec het volgende:

"Heul effectief" is al relatief.

Maar over alle assen wordt er genoeg geld ingedouwd. Denk niet dat de resp partijen dat zouden doen als het geen effect sorteerde.

Daarbij is het punt juist dat het niet te meten is.
Accepteer gewoon eens een keer dat er mensen met een andere mening bestaan net zoals dat er tot eind jaren '80 mensen op de CPN stemden en dat dat niet per definitie komt door eoa beinvloedingscampagne.

quote:
Dan ben je gewoon vervelend, als je blijft drammen voor 'bewijs'.
Net zo vervelend als hier aan de lopende band de Russische beinvloedingskaart te trekken als iemand er een afwijkende mening op nahoudt.
pi_217875675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Accepteer gewoon eens een keer dat er mensen met een andere mening bestaan net zoals dat er tot eind jaren '80 mensen op de CPN stemden en dat dat niet per definitie komt door eoa beinvloedingscampagne.
Kan ik antwoorden met: accepteer dat er beinvloedingscampagnes bestaan en dat die wel degelijk effect sorteren?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:11:56 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875723
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:06 schreef ExTec het volgende:
Kan ik antwoorden met: accepteer dat er beinvloedingscampagnes bestaan
Ja, dat weet ik.

quote:
en dat die wel degelijk effect sorteren?
En dat is dus een aanname.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:12:26 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217875730
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kan ik antwoorden met: accepteer dat er beinvloedingscampagnes bestaan en dat die wel degelijk effect sorteren?
In heel de maatschappij zijn er voortdurend personen en groepen die proberen andere personen en groepen te beinvloeden. Dat is toch niks nieuws? Ook jouw mening (net zoals die van ieder ander) is grotendeels gevormd door beinvloeding van anderen, of dat nu je ouders, je school, je vrienden, je kerk of de media zijn.
Er zijn ook online wel grappige filmpjes te vinden hoe extreem beinvloedbaar mensen zijn, veel meer dan ze zelf denken, en hoe praktisch iedereen op de eerste plaats een kuddedier is.

Vooral mensen met heel weinig kennis of inzicht over een bepaald onderwerp, zoals je hier heel veel aantreft, zijn vatbaar voor beinvloeding, omdat ze het niet kunnen weerleggen.
The End Times are wild
pi_217875746
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:34 schreef halfway het volgende:

[..]
Best offtopic, maar denken in "wij" tegen "zij" zorgt niet voor fijne discussies en/of een goed functionerende coalitie. ;)
Raar om politieke partijen uit te dagen met "wat is het probleem!?"
Alsof de partij voor de dieren iets moet geven om de mening van een dierenhater. Die vertegenwoordigen ze niet, dus die krijgen een dikke vinger.
pi_217875751
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:11 schreef AchJa het volgende:

En dat is dus een aanname.
Hoe groot acht jij de kans dat het letterlijk 0 effect sorteert?
pi_217875774
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:12 schreef LXIV het volgende:
In heel de maatschappij zijn er voortdurend personen en groepen die proberen andere personen en groepen te beinvloeden. Dat is toch niks nieuws? Ook jouw mening (net zoals die van ieder ander) is grotendeels gevormd door beinvloeding van anderen, of dat nu je ouders, je school, je vrienden, je kerk of de media zijn.
Er zijn ook online wel grappige filmpjes te vinden hoe extreem beinvloedbaar mensen zijn, veel meer dan ze zelf denken, en hoe praktisch iedereen op de eerste plaats een kuddedier is.
Helemaal correct natuurlijk.

Desalniettemin zitten hier mensen die blijkbaar denken dat bepaalde geengineerde beinvloeding geen invloed geeft, want dat wel denken is een "aanname".
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:18:57 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875781
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:14 schreef ExTec het volgende:
Ik kan niet voor anderen spreken maar in mijn omgeving (zowel professioneel als prive) is dat simpelweg nul idd. Ik ken werkelijkwaar niemand die zich de kop laat gekmaken door eoa Twitter bot of wat dan ook.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:20:19 #118
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217875794
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit een standpunt is waarmee veel stemmen te winnen zijn.
Juist andersom.
Als je toe wil groeien naar 5% dan zul je gedwongen worden om aan te geven waar je dat wegsnijdt en wie of wat je gaat saneren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217875802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik kan niet voor anderen spreken maar in mijn omgeving (zowel professioneel als prive) is dat simpelweg nul idd. Ik ken werkelijkwaar niemand die zich de kop laat gekmaken door eoa Twitter bot of wat dan ook.
Als je in BNW gaat vragen of ze beinvloed zijn, antwoorden ze ook allemaal in koor dat ze echt "op eigen kracht tot hun conclusies gekomen zijn".
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:21:35 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875803
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:17 schreef ExTec het volgende:

Desalniettemin zitten hier mensen die blijkbaar denken dat bepaalde geengineerde beinvloeding geen invloed geeft, want dat wel denken is een "aanname".
En dat is het ook.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:22:01 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217875806
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:21 schreef ExTec het volgende:
Als je in BNW gaat vragen of ze beinvloed zijn, antwoorden ze ook allemaal in koor dat ze echt "op eigen kracht tot hun conclusies gekomen zijn".
Daar kom ik niet.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:23:38 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217875819
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft het effect. Maar je moet het wel in het geheel van beinvloeding bekijken.
Als je bijvoorbeeld de Amerikaanse presidentsverkiezingen als voorbeeld pakt, daar zijn echt tienduizenden partijen en personen bezig met het beinvloeden van de opinie en met een duidelijk doel, de burger op Trump danwel op Harris te laten stemmen.
Voor een groot deel van de mensen geldt dat zij, aan de hand van hun karakter en alles wat ze tot nu toe in hun leven gehoord hebben, al vaststaat of ze op de een of de ander gaan stemmen. Dan blijft er een klein deel, zeg 15% over, die nog effectief beinvloedbaar is. Dan tellen ook eigenlijk alleen nog die 20% mee die in een swingstate woonden, om effect te sorteren. Laten we zeggen dat dat dan 1% van de kiezers is.
Op die 1% gaat dan de gehele Amerikaanse media, allerlei celebrities, maar ook de directe sociale omgeving van buren, vrienden los. Evenals alle politieke kopstukken uit de VS. Influencers. Gewone mensen met een twitter-account, sporthelden, belangengroepen, kerken, vakbonden, activisten, cabaretiers etc etc. En misschien ook wel wat bots uit Sint Petersburg. In al dat geweld is de mate waarin er effect gesorteerd wordt echter echt enorm beperkt. Zeker als ze ook nog 'onder de radar' moeten blijven. Een 'endorsement' van iemand als Taylor Swift is immens meer invloedrijker dan een Russische trollenfabriek die ook nog onder de radar moet blijven.
The End Times are wild
pi_217875820
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar kom ik niet.
Vraag is of de invloed er is, niet of jij persoonlijk daarin een lijdend onderwerp bent.
pi_217875822
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zet er op zijn minst even bij dat de bron fantast Igor Sushko is. Dat scheelt een hoop.
Hoeveel vliegtuigen stegen er dan wel op?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 13:24:46 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217875825
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je kunt het nauwelijks meten. Maar in mijn post hierboven geef ik al aan waarom ik denk dat de netto invloed heel beperkt is.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')