Dit.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:35 schreef Haags het volgende:
Big brother
En die 1 miljoen miljard talentenjachten.
Dit klinkt echt ultiem boomerquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef GGMM het volgende:
Debiteuren crediteuren en jiskefet en al die crap oh wat was dat kut zeg
Oh wow, zonder Bottom, Young Ones, Jiskefet, Koot & Bie, Spitting Image, etc etc opgegroeid? Of ben je na 2000 geboren?quote:
Ja, wat een zelfingenomen en hautaine bal gehakt is dat.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Big Brother en Klonen, Studio Sport, alles met Mart Smeets
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:12 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ja, wat een zelfingenomen en hautaine bal gehakt tofu is dat.
Ik ben van ‘65 dus veel daarvan meegekregen. Maar ik vind de VPRO absurd en daar hou ik niet van. Van Koot en Bie was ik bang. Spitting Image was dan nog knap gemaakt maar ik vond het chaotisch evenals The Young Ones.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh wow, zonder Bottom, Young Ones, Jiskefet, Koot & Bie, Spitting Image, etc etc opgegroeid? Of ben je na 2000 geboren?
Wtfquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef GGMM het volgende:
Godslastering dit. Had banwaardig moeten zijnquote:
Lul niet de beste cartoon ever ooit aller tijden is hentaiquote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Godslastering dit. Had banwaardig moeten zijn
De beste cartoon aller tijden.
Haten op Jiskefet, gooi jezelf maar wegquote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef GGMM het volgende:
Smaken verschillen. Ik vond Jiskefet ook niks.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Haten op Jiskefet, gooi jezelf maar weg
81 was alleen in de VS hoor europa volgde pas in 87quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:48 schreef marretak het volgende:
Mtv kwam sinds 81 maar pas toen ik in grote stad kwam wonen in 89 had ik het op de buis? Onzeker waarom precies?
akkoordquote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Godslastering dit. Had banwaardig moeten zijn
De beste cartoon aller tijden.
Ik vond het middelbare school-humor.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Iedereen was gek van Friends, ik vond er geen ruk aan. Een aantal jaren geleden nog een poging gedaan, maar nee. Vooral Ross is een irritante lul.
Op wikipedia stond geloof ik 81 , maar ok ws in grote steden en niet in de dorpen?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
81 was alleen in de VS hoor europa volgde pas in 87
Ik woonde in mega criminele stad dus dan was een beavis op zijn tijdje wel lache! Soort van uitlaat klep voor frustraties?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:18 schreef FlippingCoin het volgende:
ren en stimpy vond ik fucking kut
beavis and butthead ook vreselijk
Mja, daar hoorde ik iedereen over.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef GGMM het volgende:
mja jouw overtredingen zijn ergerquote:
Op Pokemon en Shin Chan na waren dat kleine kindershows die uitkwamen toen je al 13, 14 was ... als die 94 je geboortejaar is.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:34 schreef roos94 het volgende:
TS begint.
Huis anubis. Hele klas gek ervan. Ik voelde het niet.
Spangas zelfde verhaal. Mega popular. Ik kon er niks mee.
Zac& cody, Hannah Montana.
Qua cartoons: Pokemon , shin chan, avatar, phineas and ferb.
Je hebt 200+IQ nodig om Rocko's modenr life te snappenquote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
Alles van Nickelodeon buiten Spongebob.
Dus Rocko's modern life, Catdog, Doug, Wild Thornberries.
Van 2004 tot 2010 of zo was dat programma echt goud.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:23 schreef Remco het volgende:
Dit was het nieuws, nu nog steeds op tv maar naar mijn idee 10 jaar geleden veel populairder. Wat vond en vind ik dat vervelend om naar te kijken, al die gescript grappen die dan alsnog niet grappig zijn.
Wat zeg jij allemaal?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Op Pokemon en Shin Chan na waren dat kleine kindershows die uitkwamen toen je al 13, 14 was ... als die 94 je geboortejaar is.
Huis Anubus toen je 17 was.bruh
OK bij Anubis keek ik op de verkeerde wiki.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat zeg jij allemaal?
Toen huis anubis uitkwam was ik 12, iedereen in mijn klas had agenda's etc van die serie. Het was heel groots.
Toen zac en cody & hannamontana begon was ik rond de 13 a 14 en dat was letterlijk jonge teenagers als doelgroep.
Spangas 2007 toen was ik 13 dat was letterlijk een highschool serie.
Dus wat lul je nou.
In rotterdam zuid keken ze gewoon hanna montanaquote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
OK bij Anubis keek ik op de verkeerde wiki.
Maar nee ik heb dezelfde leeftijd en al die shows keek mijn jongere zusje en haar klasgenoten (+- 8 jaar). Ze waren ook niet voor niks nagesynchroniseerd. Op de middelbare school keken we gewoon Friends en andere Engels gesproken jongvolwassenen shows.
In 1987 dus pas MTV Europe , de VS versie is hier nooit te zien geweest, behalve dan de programma's die ze overnamen (Yo! MTV Raps, US Top 20 etc.) dus daarvoor ook nooit hier te ontvangen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:57 schreef marretak het volgende:
[..]
Op wikipedia stond geloof ik 81 , maar ok ws in grote steden en niet in de dorpen?
Oh vreselijk, vreselijk inderdaad. Zo platvloers en goor.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Barend Servet show en ook Sjef van Oekel
Afzichtelijke kerels met afzichtelijke humor.
Je kunt heel goed satire bedrijven zonder te kotsen of andere ranzige dingen te doen of te zeggen.
Net ff te jong voor, ken Herman Kortekaas alleen als Jopiequote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vergeet Peppi en Kokki niet. Twee ouwe lullen die zich voordoen als 12-jarige belhamels.
als je het niet zou zien op tv?quote:
Een stroperige episode opeens dus op de tijd lijn van Westerse Beschaving? Een delay van bijna 7 jaar?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 21:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In 1987 dus pas MTV Europe , de VS versie is hier nooit te zien geweest, behalve dan de programma's die ze overnamen (Yo! MTV Raps, US Top 20 etc.) dus daarvoor ook nooit hier te ontvangen.
Jaaa angela anaconda was zo nutteloosquote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:44 schreef Evangelion het volgende:
Maar goed de kutste cartoons waren What's with Andy en Angela Anaconda. Maar ik ken ook niemand die dat leuk vond. Het werd wel enorm vaak uitgezonden.
Chandler is hilarisch in de eerste paar seizoenen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Iedereen was gek van Friends, ik vond er geen ruk aan. Een aantal jaren geleden nog een poging gedaan, maar nee. Vooral Ross is een irritante lul.
Ik heb er niks mee, het pakt me gewoon niet. Net als een boek, bij de eerste pagina's weet je het al.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Chandler is hilarisch in de eerste paar seizoenen.
Ja snap ik.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik heb er niks mee, het pakt me gewoon niet. Net als een boek, bij de eerste pagina's weet je het al.
Boh wat ben ik het met jou eens. Echt nooit begrepen wat mensen daar leuk aan vonden. Heb het wel eens geprobeerd om te kijken. Tenenkrommend! Had ook altijd het idee dat het leuk was omdat iedereen het leuk vond ofzo.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef GGMM het volgende:
Hier kan ik me grotendeels bij aansluiten.quote:
Bijzonder was dat die serie ook vooral in Nederland heel populair was. In de VS was het maar een matig bekende serie tussen de zovele soaps die je daar hebt.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:07 schreef Eightyone het volgende:
The Bold & The Beautiful, daar kon ik ook niet naar kijken. Die stroperige verhalen met op het moment van uitzenden al zeer gedateerd ogende softfocus-beelden, met al die typisch Amerikaans gestylede vrouwen die wazig in de verte staarden - nee.
B&B taat al 26 jaar op de ratings plaats 2 van de Daytime soapsquote:Op zondag 13 juli 2025 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bijzonder was dat die serie ook vooral in Nederland heel populair was. In de VS was het maar een matig bekende serie tussen de zovele soaps die je daar hebt.
Toen die acteurs naar Nederland kwamen voor allerlei mediaoptredens sloegen ze stijl achterover dat ze hier als grote sterren onthaald werden, terwijl ze in de VS volstrekte nobody's zijn.
Ah, dan heb ik dat inderdaad ooit verkeerd in mijn hoofd opgeslagen.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
B&B taat al 26 jaar op de ratings plaats 2 van de Daytime soaps
https://en.wikipedia.org/(...)e_soap_opera_ratings
Na ja, Het publiek in NL was wellicht een heel andere demografie dan wie er in de VS daytime soap kijkt.quote:Op zondag 13 juli 2025 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik dat inderdaad ooit verkeerd in mijn hoofd opgeslagen.
Het was vooral lachen om Amerikaanse tokkies. Maar de lol was er voor mij na een paar shows meer van hetzelfde snel af.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom de Jerry Springer Show indertijd zo populair was.
Het werkt nogal makkelijk op de onderbuik.quote:Op zondag 13 juli 2025 23:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom de Jerry Springer Show indertijd zo populair was.
Ik ben indertijd een keer op straat aangesproken door zo'n programma. Ze kwamen met een grote camera op me af en ze vroegen of ik mijn broek uit wilde doen en dan zou een jongedame met haar hand in mijn onderbroek gaan en mijn jongeheer een paar keer heen en weer bewegen. Nu lijkt het me op zich nog best leuk als een jongedame dat bij me wil doen, maar ik ga dat natuurlijk niet op televisie doen. Ik heb mijn medewerking daaraan dus geweigerd. Even later zag ik dat een jongen er wel aan meedeed.quote:Op maandag 14 juli 2025 21:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Over de Roooie, Een rug te ver, en soortgelijke programma's waarin passanten werden gemanipuleerd om zich met rare opdrachten voor lul te zetten.
Ena Sharples... oh dear... vond het altijd vermakelijk Coronation Street - zap er op YouTube nog wel eens heenquote:Op vrijdag 6 juni 2025 19:09 schreef Hiddendoe het volgende:
In mijn tijd vond ik dat van 'Cornation Street'. Volgens mij de langstlopende tv-serie allertijden.
Wat ik me nog herinner is dat alle acteurs ongelooflijk lelijk waren en dan vooral een vrouw met een vreselijk chagrijnig gezicht en die had altijd een haarnetje op.
Is wel erg lang geleden dat Coronation Street in Nederland liep, toch? 50 jaar?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:11 schreef Giggio het volgende:
[..]
Ena Sharples... oh dear... vond het altijd vermakelijk Coronation Street - zap er op YouTube nog wel eens heen
gewone heerlijke guilty pleasure
quote:
klopt - tot in 1975 was het bij de VARA te zienquote:Op dinsdag 15 juli 2025 13:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is wel erg lang geleden dat Coronation Street in Nederland liep, toch? 50 jaar?
Bekijk deze YouTube-video
Ah, duidelijkquote:Op dinsdag 15 juli 2025 13:45 schreef Giggio het volgende:
[..]
klopt - tot in 1975 was het bij de VARA te zien
en later v.a. 2010 tot ?? op SBS6 (maar die Memo had ik gemist)
Ik ben van '76 en vond alles van de VPR0 ook niks, op Spitting Image na.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 18:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben van ‘65 dus veel daarvan meegekregen. Maar ik vind de VPRO absurd en daar hou ik niet van. Van Koot en Bie was ik bang. Spitting Image was dan nog knap gemaakt maar ik vond het chaotisch evenals The Young Ones.
Hersenverweking.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 13:35 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de "lol ik trap je in je ballen" het was de hele subcultuur die daartoe leidde. Met skaters en zo, camcorders, tijdschriften.
In de jaren 80 was het ook nog bij de VARA te zienquote:Op dinsdag 15 juli 2025 13:45 schreef Giggio het volgende:
[..]
klopt - tot in 1975 was het bij de VARA te zien
en later v.a. 2010 tot ?? op SBS6 (maar die Memo had ik gemist)
was dat niet Eastenders ?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 14:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In de jaren 80 was het ook nog bij de VARA te zien
Dat staat me niet bij, volgens mij niet. Vara jaren 80 denk ik aan Zeg eens Aaa, Flying Doctors, Sonja Barendquote:Op dinsdag 15 juli 2025 14:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In de jaren 80 was het ook nog bij de VARA te zien
Wikipediaquote:
Jaren 90 kwam dan Neighboursquote:In 1986 zond de VARA Eastenders uit op de Nederlandse TV. Het werd geen succes. In 1993 probeerde de VARA het opnieuw, ditmaal met een Nederlandse bewerking genaamd Het Oude Noorden. Ook deze serie verdween weer snel van de buis.
Young Ones? Jonge Helden?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 13:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben van '76 en vond alles van de VPR0 ook niks, op Spitting Image na.
oooh Jason en Kyliequote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wikipedia
[..]
Jaren 90 kwam dan Neighbours
Wij verzonnen parodieën op Soaps, zongen dan dingen als: Nachbarn, Jeder braucht Gute Nachbarn.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:42 schreef Giggio het volgende:
[..]
oooh Jason en Kylie![]()
(ja ik ben een soppende soapfan m.u.v. GTST en B&B)
In 1985 iig nog welquote:Op dinsdag 15 juli 2025 15:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat staat me niet bij, volgens mij niet. Vara jaren 80 denk ik aan Zeg eens Aaa, Flying Doctors, Sonja Barend
Aha! Top, dank je wel,quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In 1985 iig nog wel
https://leiden.courant.nu/issue/LD/1985-05-25/edition/0/page/33
weer een memo gemist in die tijdquote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In 1985 iig nog wel
https://leiden.courant.nu/issue/LD/1985-05-25/edition/0/page/33
Op een of andere manier kan ik me er weinig bij voorstellen dat mensen dat niets aan vonden, al werd het op een gegeven moment wel steeds meer van hetzelfde. Ik vond The Dukes of Hazzard (met 2 z) juist geweldig.quote:
Heb je wel eens Medisch Centrum Centrum gekeken?quote:Op maandag 21 juli 2025 12:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Medisch centrum west, spijkerhoek, gtst van eigen bodem en alle import soaps ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Jij mag dat zeggenquote:Op maandag 21 juli 2025 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mart Smeets.
Willen we dat nog een keer lezen?
Ja, dat willen we nog een keer lezen
Mart Smeets
Vond de Regenjas wel leuk om naar te kijken.quote:
Af en toe wel idd. Het was niet allemaal beroerd. Maar vaak was het popie-Jopie (ha ha ha) geschreeuw. Tegenwoordig is ie helemaal van God los.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vond de Regenjas wel leuk om naar te kijken.
Valt mij tegen dat hij niet aanschuift bij VI.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Af en toe wel idd. Het was niet allemaal beroerd. Maar vaak was het popie-Jopie (ha ha ha) geschreeuw. Tegenwoordig is ie helemaal van God los.![]()
Hij woont op een eiland ergens ver weg. Hij zou er wel tussen passen idd.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:53 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Valt mij tegen dat hij niet aanschuift bij VI.
Jammer.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij woont op een eiland ergens ver weg.
Op de Radio bij Tussen Start en Finish in de jaren 70/80 vond ik Spaan en Vermeegen geweldig. Daar komt ook de spreuk vandaan. Bij de VARA maar stiekem commercieel. De vader van een vriend werkte in de reclame. Hadden ze een item waar zgn een enorme supporter van basketbalclub Nashua werd gevolgd. Was gewoon paar minuten hard NASHUA roepen. Zo werkte en werkt dat.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Henk Spaan, Harry Vermegen, Mart Smeets,
Vuilnisman, kunnen deze zakken ook mee?
Ik keek en dacht: is dit nou groots? En het antwoord kwam vanzelf: ja, Mart. Dit ís groots.quote:Op maandag 21 juli 2025 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mart Smeets.
Willen we dat nog een keer lezen?
Ja, dat willen we nog een keer lezen
Mart Smeets
Wel één van de mooiste herkenningssongs van Sammy Davis Junior.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
The A-Team. Echt een serie voor kleine jongetjes. Met vier (of vijf) enorme karikaturen. Een hoop technische bullshit - hoe maak je van een afgebroken tak, een lekke band en wat oorsmeer een kalasnikov.
En dan Baretta. Een ontzettend griezelige kerel, die kop alleen al maakte de hele serie ongeloofwaardig.
Later bleek hij dus toch op een of andere vage manier betrokken te zijn bij de moord op zijn vrouw.
Een oudje van me....................quote:Op maandag 21 juli 2025 15:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik keek en dacht: is dit nou groots? En het antwoord kwam vanzelf: ja, Mart. Dit ís groots.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 21 juli 2025 15:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wel één van de mooiste herkenningssongs van Sammy Davis Junior.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 juli 2025 15:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
The A-Team was een comedyserie, toch? Ik vond dat altijd best lachen. Ontploffende auto's en schieten met raketten zonder dat er iemand dood ging.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
The A-Team. Echt een serie voor kleine jongetjes. Met vier (of vijf) enorme karikaturen. Een hoop technische bullshit - hoe maak je van een afgebroken tak, een lekke band en wat oorsmeer een kalasnikov.
En dan Baretta. Een ontzettend griezelige kerel, die kop alleen al maakte de hele serie ongeloofwaardig.
Later bleek hij dus toch op een of andere vage manier betrokken te zijn bij de moord op zijn vrouw.
En tienduizend mensen/jeugd op de been toen ze Nederland bezochten. Ongekend populair destijds. "Face" was laatst bij Lubach. De eenzame nostalgie droop er van af.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
The A-Team was een comedyserie, toch? Ik vond dat altijd best lachen. Ontploffende auto's en schieten met raketten zonder dat er iemand dood ging.
Klopt. Een actiecomedy. Ik vond die gek altijd het leukst. Die BA en die vrouwenversierder vond ik zo nep. En die vent met zijn sigaar heb ik nooit goed kunnen hebben. Die vond ik al onuitstaanbaar in een film met Audrey Hepburn.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
The A-Team was een comedyserie, toch? Ik vond dat altijd best lachen. Ontploffende auto's en schieten met raketten zonder dat er iemand dood ging.
Nope.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik keek en dacht: is dit nou groots? En het antwoord kwam vanzelf: ja, Mart. Dit ís groots.
Geen idee. Het enige wat ik me nog herinner is een aflevering met Boy George. Op dat moment de meest verwijfde superstar. En deze Boy deed even voor hoe je een deur intrapt.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het eerste seizoen van het a-team is legendarisch goed. Daarna is het ramsch
Jouw geest combineert MacGyver met the a-team.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:12 schreef Hiddendoe het volgende:
Ja, dat commentaar was wel grappig.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:52 schreef Makamba_ het volgende:
Al is die kale wel goed, Takeshi's Castle genot.
Team edwardquote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:06 schreef NailQueen het volgende:
Oh, en nog een filmreeks die heel populair was maar nooit begrepen heb: Twilight. Vooral de hitkrant van toen stond er vol mee
Joh schei nou toch effe uit man!quote:Op woensdag 18 juni 2025 10:53 schreef Vincent_student het volgende:
Floris (in die tijd was er ook nog geen kleurentelevisie). Ik vond dat veel te gewelddadig en ik zat daar ook echt mee. Ik herinner me nog een fragment in de serie dat iemand in drijfzand helemaal wegzakte en daarin verdween en nooit meer boven kwam. Dat heeft zo'n diepe indruk op me gemaakt als kind dat ik er nog steeds een trauma van heb overgehouden.
Bij een andere serie werden er bedden in brand gestoken met slapende mensen erin. Ook dat fragment keert nog steeds regelmatig terug in nachtmerries.
Als volwassene lach je nu om zulke fragmenten, omdat je weet dat het geacteerd is. Je denkt, het is maar een film. Maar in een kinderhoofdje werkt dat niet zo en pas nu besef je wat voor vernielende impact geweld in films op een onvolwassen kind heeft. Dat laatste nog over een ander onderwerp: seks. Toen ik nog niet de pubertijd had bereikt, werd er op school uitgelegd hoe een baby werd gemaakt (was in de eerste jaren van de middelbare school). Ik was geschokt. Ik kon het me gewoon niet voorstellen, om een baby te maken moest je je piemel in een vrouw steken. Mijn eerste reactie was: wat een smerig verhaal! Tja, nu denk ik daar natuurlijk heel anders over, maar als kind komen geweld en seks heel raar aan in een kinderhoofd.
Zal best. Het lijkt allemaal zo op elkaar.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:53 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Jouw geest combineert MacGyver met the a-team.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 23 juli 2025 12:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Jiskefet. Man oh man, wat een VPRO-lol. Nooit wat van begrepen.
Terwijl dat één van de betere dingen is die de Nederlandsche tv ooit heeft voortgebracht.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Jiskefet. Man oh man, wat een VPRO-lol. Nooit wat van begrepen.
Met als hoogtepunt natuurlijk Sinterklaas.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Terwijl dat één van de betere dingen is die de Nederlandsche tv ooit heeft voortgebracht.
Niet met je eensquote:Op woensdag 23 juli 2025 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Terwijl dat één van de betere dingen is die de Nederlandsche tv ooit heeft voortgebracht.
En je hoort het nog steeds: ‘Goeiesmogges juffrouw Jannie!’quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt natuurlijk Sinterklaas.
Formeel natuurlijk geen Jiskefet, maar Debiteuren Crediteuren.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Zeker, al blijft deze ook leuk:quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Formeel natuurlijk geen Jiskefet, maar Debiteuren Crediteuren.
Basil Fawlty was gebaseerd op Donald Sinclair, de eigenaar van Glen Eagles Hotel waar de cast van Monty Python een tijdje verbleef. John Cleese heeft in interviews er over herhaald verteld, en dat die meneer Sinclair in werkelijkheid nog erger was dan Basilquote:Op woensdag 23 juli 2025 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Falty Towers was en is ook echt goede humor.
Koot en Bie als Tedje van Es. Shoop shoop. Paul van Vliet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat zijn de beste dingen die de NL tv voorbracht op gebied van humor?
Nee hoor, allesbehalve. Op zijn best een mwah. Meer niet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Jiskefet is en was geniaal.
Tot de dag van vandaag.
Chic Chicquote:Op woensdag 23 juli 2025 15:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh ja nee, dat geluid hoorde je als ze op pad gingen, weet je nog?
Oh oké. Een tuin winterklaar maken hahaha. Neutronenkorrels.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Chic Chic
Bekijk deze YouTube-video
Nee, jij vind het een Mwahquote:Op woensdag 23 juli 2025 15:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, allesbehalve. Op zijn best een mwah. Meer niet.
Dat is heel de insteek van dit topic. Hij vindt het mwah terwijl het populair was.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, jij vind het een Mwah
Klein maar belangrijk verschil
Wij begrijpen elkaar.quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:37 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dat is heel de insteek van dit topic. Hij vindt het mwah terwijl het populair was.
Dickie Curtis...............................quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Koot en Bie, Wim t. Schippers, André van Duin, Harry Mens, Kopspijkers, Arjan Ederveen (30 minuten, creatief met kurk) de luizenmoeder, Promenade, Herenleed, Ongehoord Nieuws, Harmen Siezen, in voor en tegenspoed, Hadimassa, Jiskefet..........................quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat zijn de beste dingen die de NL tv voorbracht op gebied van humor?
Fawlty Towers is het beste en leukste ooit op tv.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Basil Fawlty was gebaseerd op Donald Sinclair, de eigenaar van Glen Eagles Hotel waar de cast van Monty Python een tijdje verbleef. John Cleese heeft in interviews er over herhaald verteld, en dat die meneer Sinclair in werkelijkheid nog erger was dan Basil
quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat doet? Wat Doet? Achter de zwarte gordijnen!
Vergeet de Mart niet..stond niet voor niets in de dagbladen voor humor met de jaarwisseling 1989..quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Koot en Bie, Wim t. Schippers, André van Duin, Harry Mens, Kopspijkers, Arjan Ederveen (30 minuten, creatief met kurk) de luizenmoeder, Promenade, Herenleed, Ongehoord Nieuws, Harmen Siezen, in voor en tegenspoed, Hadimassa, Jiskefet..........................
Gisteren een nieuw dieptepunt in de Nederlandse televisiegeschiedenis. De ex-topzwemster, programmamaakster en producente Hansje Bunschoten is 58 jaar en terminaal kankerpatiente.quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vergeet de Mart niet..stond niet voor niets in de dagbladen voor humor met de jaarwisseling 1989..
[ afbeelding ]
Dat mag jij zeggenquote:Op woensdag 23 juli 2025 19:17 schreef Bargehassus het volgende:
Mart Smeets was goed als sportverslaggever, daarbuiten was het een lompe lul, excusez le mot.
Maar dat is mijn mening.
Zaten echt heel veel subtiele stille hints in.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:07 schreef Eightyone het volgende:
Pittige Tijden, dat debiele schuifdeurentoneel dat circa 1997 in Telekids zat.
Niet dat mijn tv-smaak zo hoogstaand was. Maar het leek gemaakt voor eencelligen.
The Bold & The Beautiful, daar kon ik ook niet naar kijken. Die stroperige verhalen met op het moment van uitzenden al zeer gedateerd ogende softfocus-beelden, met al die typisch Amerikaans gestylede vrouwen die wazig in de verte staarden - nee.
Wat maakt?....... Een Wesp van hout.quote:Op woensdag 23 juli 2025 18:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat doet? Wat Doet? Achter de zwarte gordijnen!
Nu je het zegt. Het lijkt erop dat het weinig moest kosten, en dat gaat het beste in studio's zonder daglicht.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zapte wel eens langs B&B, keek het niet echt, maar had het het idee dat die mensen alleen maar in vertrekken zonder ramen rondhingen, alles was zo deprimerend donker om ze heen, nooit eens daglicht te bekennen.
Pittige Tijden bedoel je? Ik zie het alleen maar als plat en dom.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zaten echt heel veel subtiele stille hints in.
Deze heb ik ook ooit geschreven...............Iets positiever..............quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:17 schreef Bargehassus het volgende:
Mart Smeets was goed als sportverslaggever, daarbuiten was het een lompe lul, excusez le mot.
Maar dat is mijn mening.
quote:Op maandag 21 juli 2025 15:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Scheurgras!quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh oké. Een tuin winterklaar maken hahaha. Neutronenkorrels.
quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Scheurgras!
U lijk sprekend op me moeder, die heb ook zo'n stoel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |