Een samenleving waar FDF op de trekker van deur tot deur rijdt om te kijken of de Donald Duck versie van de Koran in de boekenkast staat, en of er nergens NRC of Volkskrant pamfletten op de keukentafel liggen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Autocrarische? Is dat een dictatuur van de agrariërs?
Het klinkt vast heel redelijk in je hoofd. Echter welke genocide heb je het over?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het zou Nederland goed doen als links tot rechts beseft dat Nederland nog altijd een polderland is en we met elkaar samen door een deur moeten. Half VVD sluit PVV uit en andere helft sluit GL en daarmee PvdA uit. Als dat is wat je wil tsja.
Uiteindelijk willen we allemaal zelfde. Een beter land en een beter leven. Met minimale morele grens dat je niet werkt met mensen die genocide toejuichen, of racisten, of mensen die rechtsstaat willen slopen.
Althans me dunkt dan...
Je weet dondersgoed over welke genocide ik het heb. We hoeven er niet omheen te draaien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het klinkt vast heel redelijk in je hoofd. Echter welke genocide heb je het over?
Als je het over racisme hebt, bedoel je dan ook het antiblanke racisme wat hoogtij viert binnen bepaalde progressieve kringen?
Nee ik heb echt geen idee over welke genocide je het hebt. Ik denk wel te weten dat jij voorbarig meent te moeten bestempelen dat er ergens een genocide plaatsvindt en dat maakt je hele oproep ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed over welke genocide ik het heb. We hoeven er niet omheen te draaien.
Als het racisme is dan is het racisme, dan hoef ik daar niets mee te maken hebben.
Tsja, of het wel of niet vastgesteld is. Het komt in elk geval zeer dichtbij in buurt, en dan sta ik liever aan de goede kant dan aan de foute kant. Liever nu te veel doen om te voorkomen dan dat we over 5 jaar vastgesteld krijgen dat het inderdaad genocide was. Tijd kun je niet meer terugdraaien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee ik heb echt geen idee over welke genocide je het hebt. Ik denk wel te weten dat jij voorbarig meent te moeten bestempelen dat er ergens een genocide plaatsvindt en dat maakt je hele oproep ongeloofwaardig.
Het komt er ook niet zeer dichtbij in de buurt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, of het wel of niet vastgesteld is. Het komt in elk geval zeer dichtbij in buurt, en dan sta ik liever aan de goede kant dan aan de foute kant. Liever nu te veel doen om te voorkomen dan dat we over 5 jaar vastgesteld krijgen dat het inderdaad genocide was. Tijd kun je niet meer terugdraaien.
Daarom vond ik ook steeds dat er een soort schaduwcoalitie moest komen met bijvoorbeeld 20 plannen over hoe Nederland verder komt. Dan mag je best bij elk punt aangeven in een soort infographic dat de ene partij strenger is op dit punt dan de andere partij. Dit oplossende lijkt mij nog steeds meer opleveren dan elke keer je verontwaardiging over Wilders ventileren.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het zou Nederland goed doen als links tot rechts beseft dat Nederland nog altijd een polderland is en we met elkaar samen door een deur moeten. Half VVD sluit PVV uit en andere helft sluit GL en daarmee PvdA uit. Als dat is wat je wil tsja.
Uiteindelijk willen we allemaal zelfde. Een beter land en een beter leven. Met minimale morele grens dat je niet werkt met mensen die genocide toejuichen, of racisten, of mensen die rechtsstaat willen slopen.
Althans me dunkt dan...
Dat lijkt me een goede.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Daarom vond ik ook steeds dat er een soort schaduwcoalitie moest komen met bijvoorbeeld 20 plannen over hoe Nederland verder komt. Dan mag je best bij elk punt aangeven in een soort infographic dat de ene partij strenger is op dit punt dan de andere partij. Dit oplossende lijkt mij nog steeds meer opleveren dan elke keer je verontwaardiging over Wilders ventileren.
Het is juni en het regent, dan worden mensen blijkbaar wat gedeprimeerd.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:01 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet niet wat er in de lucht zit vandaag, maar zo kan 'ie wel weer.
Gestemd op Q2, maar ik hoop dat ik eens een keer positief verrast word.quote:
Moest zelf ook even controleren in welk draadje ik zat.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:01 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet niet wat er in de lucht zit vandaag, maar zo kan 'ie wel weer.
Dit is een stuk realistischer verhaal waar ik voor zou tekenen zeg ik als een linksequote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:58 schreef nostra het volgende:
De JOVD heeft, zoals wel vaker, nog commom sense.
https://www.linkedin.com/(...)LzOhsQyag2HnS8Br-RGo
Als 27 jarige, met zeer weinig levenservaring, het land leiden. En dan aankomen bij Merz, Macron of Trump. Nee, ik zie dat gewoon echt niet voor me. En dan op je 27e een crisis het hoofd kunnen bieden en het land er door heen leiden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De jongerenpartijen hebben bijna altijd de betere ideeen. Wat dat betreft zou ik zeggen dat De Hoop zeker een goed idee is voor lijsttrekker van PvdA, wat een nonsense om hem te diskwalificeren op zijn leeftijd.
Alsof Merz ervaring heeft. Ja hij is oud dat klopt maar hij heeft ook geen enkele belangrijke post gehad. Trump is ook oud maar ik durf wel mijn hand in het vuur te steken dat vrijwel elke 27 jarige het beter doet dan Trump. Wat een raar idee dat oude mensen beter zijn in crises. Macron ja dat is een ander verhaal dan kom je weer bij Timmermans maar die vinden mensen niks om voor mij onduidelijke redenen, ja hij is te elitair ofzo alsof die andere partijleiders dat niet vrijwel allemaal zijn. Schoof met zijn 68 liet toch vooral zien hoe het niet moet. Daarbij al de Hoop het goed doet en ala Rutte een tijdje kan leiden is hij toch op een gegeven moment dan de perfecte leeftijd mét veel ervaring. Er is veel vraag naar verandering, dat kan je beter laten leiden door een frisse 27iger dan weer een of andere 60iger waar niemand echt warm voor loopt maar hij heeft ervaring. Met zeg een Aboutaleb gaat het heel moeilijk worden om te doen alsof je flink gaat veranderen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als 27 jarige, met zeer weinig levenservaring, het land leiden. En dan aankomen bij Merz, Macron of Trump. Nee, ik zie dat gewoon echt niet voor me. En dan op je 27e een crisis het hoofd kunnen bieden en het land er door heen leiden.
Ik noemde Moorman dan ook.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof Merz ervaring heeft. Ja hij is oud dat klopt maar hij heeft ook geen enkele belangrijke post gehad. Trump is ook oud maar ik durf wel mijn hand in het vuur te steken dat vrijwel elke 27 jarige het beter doet dan Trump. Wat een raar idee dat oude mensen beter zijn in crises. Macron ja dat is een ander verhaal dan kom je weer bij Timmermans maar die vinden mensen niks om voor mij onduidelijke redenen, ja hij is te elitair ofzo alsof die andere partijleiders dat niet vrijwel allemaal zijn. Schoof met zijn 68 liet toch vooral zien hoe het niet moet. Daarbij al de Hoop het goed doet en ala Rutte een tijdje kan leiden is hij toch op een gegeven moment dan de perfecte leeftijd mét veel ervaring. Er is veel vraag naar verandering, dat kan je beter laten leiden door een frisse 27iger dan weer een of andere 60iger waar niemand echt warm voor loopt maar hij heeft ervaring. Met zeg een Aboutaleb gaat het heel moeilijk worden om te doen alsof je flink gaat veranderen.
Prima om lijsttrekker te zijn van Volt of ergens voor de raad, maar je gaat een 27-jarige natuurlijk niet premier laten zijn, come on. Daar heb je gewoon draaiuren voor nodig.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De jongerenpartijen hebben bijna altijd de betere ideeen. Wat dat betreft zou ik zeggen dat De Hoop zeker een goed idee is voor lijsttrekker van PvdA wat een nonsense om hem te diskwalificeren op zijn leeftijd.
PvdA zal er in ieder geval goed aan doen om geen halfbakken standpunt over Israel in te nemen, Israel is genocidaal en dat moet benoemd worden dan hoeft er verder weinig discussie daarover te zijn. Als ze gaan schipperen kost ze dat veel stemmen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |