abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217876803
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima om lijsttrekker te zijn van Volt of ergens voor de raad, maar je gaat een 27-jarige natuurlijk niet premier laten zijn, come on. Daar heb je gewoon draaiuren voor nodig.
Trump werd al genoemd. Die had zeker in zijn eerste termijn nog veel minder draaiuren in de politiek. Yesilgoz is ook volledig ongeschikt een pathologische leugenaar. Zolang Wilders op 30 zetels peilt is geschikt zijn voor de functie vrij onbelangrijk blijkbaar. Verder is het denk ik geen probleem als Bontebal eerst de leiding neemt. Lijkt me voor zowel PvdA en CDA geen slecht idee om te voorsorteren op die combinatie in de regering.
pi_217876818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Trump werd al genoemd. Die had zeker in zijn eerste termijn nog veel minder draaiuren in de politiek. Yesilgoz is ook volledig ongeschikt een pathologische leugenaar. Zolang Wilders op 30 zetels peilt is geschikt zijn voor de functie vrij onbelangrijk blijkbaar. Verder is het denk ik geen probleem als Bontebal eerst de leiding neemt.
Trump zou, als hij 27 zou zijn, ook geen president kunnen worden. Die ondergrens staat niet voor nietw in de grondwet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217876857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als PvdA-GL een twintiger naar voren schuift, geven ze het premierschap op.
Gewoon gaan voor de TikTok stemmers *O*
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217876887
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Trump zou, als hij 27 zou zijn, ook geen president kunnen worden. Die ondergrens staat niet voor nietw in de grondwet.
In Amerika moet je 40 zijn, ik neem aan dat wij niet de Amerikaanse grondwet hebben.
pi_217876899
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In Amerika moet je 40 zijn, ik neem aan dat wij niet de Amerikaanse grondwet hebben.
Dat eerste klopt, met Trump kom je zelf aan als voorbeeld.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_217876907
Denk dat er een paar mensen nog even die minimale leeftijd moeten googlen (voor Amerika) :P
pi_217876948
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat eerste klopt, met Trump kom je zelf aan als voorbeeld.
Hanca noemde Trump als voorbeeld van iemand met ervaring. En Merz. Merz heeft weinig meer ervaring. Sowieso zien we in onze politiek vaak dat ervaring nogal overgewaardeerd wordt. Wilders heeft de meeste ervaring van lui in onze kamer maar dat is toch niet zaligmakend zou ik zeggen. Goed idee om deze leeftijdsdiscriminatie te doorbreken als je het mij vraagt.

Mocht het slecht uitpakken geef ik mijn fout graag toe, niet dat ik verwacht dat het gaat gebeuren verder. Juist door zo vast te houden aan dit type oude wijsheid wat voor zover ik kan nagaan weinig basis heeft blijft het moeilijk om door te pakken. Ik denk eerder dat die ervaring ervoor zorgt dat men slechte keuzes maakt, soms kan een frisse blik juist een oplossing bieden.
pi_217876954
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Trump werd al genoemd. Die had zeker in zijn eerste termijn nog veel minder draaiuren in de politiek. Yesilgoz is ook volledig ongeschikt een pathologische leugenaar. Zolang Wilders op 30 zetels peilt is geschikt zijn voor de functie vrij onbelangrijk blijkbaar. Verder is het denk ik geen probleem als Bontebal eerst de leiding neemt. Lijkt me voor zowel PvdA en CDA geen slecht idee om te voorsorteren op die combinatie in de regering.
Levenservaring is wat anders dan draaiuren in de politiek.

En PvdA-GL gaat de verkiezingen niet in met de hoop dat Bontenbal premier wordt. Die moeten zelf een premierwaardige lijsttrekker hebben. Ik hoop op Moorman, die echt geen ruchtbaarheid heeft gegeven aan het feit dat ze stopt met de lokale politiek.

Deze Moorman:
https://www.marjoleinmoor(...)t-rood-vooruit-myaee

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hanca op 07-06-2025 15:45:14 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:45:34 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217876993
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

En PvdA-GL gaat de verkiezingen niet in met de hoop dat Bontenbal premier wordt. Die moeten zelf een premierwaardige lijsttrekker hebben. Ik hoop op Moorman, die echt geen ruchtbaarheid heeft gegeven aan het feit dat ze stopt met de lokale politiek.

Deze Moorman:
[..]

Volgens mij was het wat betreft Moorman wel bekend dat ze de volgende verkiezingen landelijk mee zou doen, en zo is ze de afgelopen tijd ook langzaam gebracht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:47:08 #235
64488 Bluesdude
pi_217877002
30 dec 2021 , tweet over Yesilgoz
quote:
"Een VVD-er van Turkse afkomst op Justitie. En nu maar hopen dat ze mijn beveiliging niet opheft want het liefste zien ze me natuurlijk onder het gras verdwijnen", schreef Wilders op Twitter.
https://www.nd.nl/varia/v(...)uwe-justitieminister

Yesilgoz zal niet vergeten zijn hoe die buitenlanderhater haar beschuldigt van een moord op hem te faciliteren.
Hij discrimineert haar op haar etnische afkomst.
Toch zegt ze deze week herhaaldelijk niet met Frans Timmermans te willen samenwerken en een nieuwe coalitie met Wilders niet uit te sluiten.
Zoals velen denken, dat ze dit zo doet om wilderskiezers te paaien, de eigen VVD-kiezers/leden voor te houden hoe zeer zij terecht Frans Timmermans haten..... maar ze weet ook wel dat er geen stabiel kabinet te maken valt met met Wilders. Ook geen minderheidskabinet. Althans zoals de peilingen nu zijn.
Zo dom is zij en de VVD-top niet, opnieuw door de partijdictator verneukt te worden

Ook dit op 30 december 2021:

zaterdag 7 juni 2025 @ 15:50:59 #236
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_217877032
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

Yesilgoz zal niet vergeten zijn hoe die buitenlanderhater haar beschuldigt van een moord op hem te faciliteren.
Toch zegt ze deze week herhaaldelijk niet met Frans Timmermans te willen samenwerken en een nieuwe coalitie met Wilders niet uit te sluiten.
Zoals velen denken, dat ze dit zo doet om wilderskiezers te paaien, de eigen VVD-kiezers/leden voor te houden hoe zeer zij terecht Frans Timmermans haten..... maar ze weet ook wel dat er geen stabiel kabinet te maken valt met met Wilders. Ook geen minderheidskabinet. Althans zoals de peilingen nu zijn.
Zo dom is zij en de VVD-top niet, opnieuw door de partijdictator verneukt te worden

Ook dit op 30 december 2021:

[ afbeelding ]
Die Geert met zijn grote mond. Een paar jaar later en hij had haar gewoon vrijblijvend een heks kunnen noemen.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 15:51:39 #237
99238 Tomatenboer
pi_217877037
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

30 december 2021
[ afbeelding ]
Ja ja, dit zeiden we in 2023 ook.

Ik schat Yesilgoz niet bijster intelligent in, dus ik sluit serieus niet uit dat als de verkiezingsuitslag daarvoor uitnodigt opnieuw met Wilders om de tafel te gaan.

Terwijl inzetten op een breed middenkabinet veruit het verstandigste is momenteel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:02:50 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217877130
quote:

[..]

Deze Moorman:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn optiek heeft zij hetzelfde manco als Timmermans: Moorman straalt in alles uit een carrièrepoliticus te zijn. En waar ligt dan je primaire belang, bij het land of bij jezelf?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 16:03:38 #239
5428 crew  miss_sly
pi_217877138
-bij mij is de layout van dit topic niet in orde. Meer mensen last van?-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:17:41 #240
483621 Hanca
pi_217877265
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In mijn optiek heeft zij hetzelfde manco als Timmermans: Moorman straalt in alles uit een carrièrepoliticus te zijn. En waar ligt dan je primaire belang, bij het land of bij jezelf?
Dat gevoel heb ik totaal niet. Ze heeft ook tot 2018 gewoon gewerkt buiten de politiek, vanaf 1997 bij de UvA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 16:28:13 #241
375570 crew  Cyan9
pi_217877342
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:03 schreef miss_sly het volgende:
Ja hier ook. Is wel interessant. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:29:35 #242
483621 Hanca
pi_217877354
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit altijd op een tablet, nergens last van.
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 16:31:43 #243
5428 crew  miss_sly
pi_217877370
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja hier ook. Is wel interessant. :D
Interessant en lastig leesbaar. En reageren :D
En ook alleen dit topic, deze pagina.

En zowel op mobiel als op laptop.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:34:13 #244
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_217877382
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik totaal niet. Ze heeft ook tot 2018 gewoon gewerkt buiten de politiek, vanaf 1997 bij de UvA.
In dat geval is er niks aan de hand.
  Moderator zaterdag 7 juni 2025 @ 16:37:10 #245
375570 crew  Cyan9
pi_217877405
quote:

[..]

Deze Moorman:

SPOILER
Ik zou Moorman wel een prima keuze vinden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:48:06 #246
438579 klaasweetalles
pi_217877494
quote:
Ruzie om vervanging PVV'ers in kabinet: VVD wil niet meer verder praten met NSC en BBB

De VVD wil niet verder praten met NSC en BBB over de vervanging van de vertrokken PVV-kabinetsleden. Als het aan de liberalen ligt, zullen drie van hun bewindspersonen voorlopig de baas blijven op niet één maar twee ministeries. ,,Twee ministerschappen tegelijk? Dat is niet te doen."

Hanneke Keultjes 07-06-25, 15:04 Laatste update: 16:21
65 reacties
De discussie over de braakliggende PVV-minstersposten loopt hoog op. Drie keer kwamen de partijleiders en vicepremiers van VVD, NSC en BBB plus premier Dick Schoof samen, drie keer leverden die gesprekken niets op.
Schoof concludeerde vrijdagavond dat zolang de drie partijleiders blijven doorruziën over wie welk ministerschap krijgt, de huidige vervangingsregeling voorlopig blijft gelden. Die afspraken werden gemaakt toen zijn kabinet afgelopen zomer aantrad en regelen welke minister het werk van een ander waarneemt bij afwezigheid.

Dankzij die (oude) afspraken is de VVD nu spekkoper. De partij heeft daardoor de leiding over het zeer gewilde ministerie van Asiel en Migratie in de schoot geworpen gekregen. Dat is zeer tegen de zin van NSC en vooral BBB. Al in juli 2024 werd namelijk afgesproken dat VVD-justitieminister David van Weel de vaste invaller is als minister van Asiel.

KNETTERGEK DEZE GASTEN

geilen natuurlijk alleen maar op die baantjes om posities zeker te stellen

en dat voor die paar maanden die nog resten
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:20 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217877581
Bekijk deze YouTube-video

Zou de gemiddelde VVD'er echt zo dom zijn om in dit soort kleuterpraatjes te trappen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 17:00:07 #248
231213 Halcon
pi_217877588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 16:48 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

KNETTERGEK DEZE GASTEN

geilen natuurlijk alleen maar op die baantjes om posities zeker te stellen

en dat voor die paar maanden die nog resten
Ze willen natuurlijk even doorpakken met de asielwetten die er nu doorheen kunnen. Wie weet hoe de verhoudingen na de verkiezingen liggen. En voor NSC en BBB is dit de allerlaatste kans om nog wat te laten zien, want die gaan allebei weggevaagd worden.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 17:12:23 #249
480553 Kickinalfa
pi_217877665
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima om lijsttrekker te zijn van Volt of ergens voor de raad, maar je gaat een 27-jarige natuurlijk niet premier laten zijn, come on. Daar heb je gewoon draaiuren voor nodig.
Wel grappig een 27 jarige premier, met de huidige woningnood woont hij/zij nog gewoon thuis bij de ouders.

S avonds diner met macron en merz om daarna te ruziën over de wat er op tv mag met je vader/zusje.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 17:16:54 #250
492539 MoreDakka
pi_217877695
Het wordt tijd voor een verbod op Koningsdag. Medisch personeel kan het niet langer aan en naar hen moet je altijd luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')