abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 21:22:34 #1
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217861291
VAN BOUWVAL NAAR WINST

Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Extra budget en voordelen liggen in het verschiet voor de koppels die uitblinken. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt af en toe (als hij zin heeft :P ) gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.

De Spelregels
* Bij een oplevering gaat het puur om de inrichting en om de styling. De afwerking en of alles werkt komt pas aan de orde bij de verkoop en dat wordt op dat moment in de verkoopprijs verrekend. Zijn er bij de oplevering van het hele appartement nog zaken die niet werken, dat worden deze herstelkosten afgetrokken van de verkoopwaarden van het
appartement.

* Op rustdagen mag men niet in het gebouw zijn, en mag er dus niet meer gewerkt worden
(Alle deelnemers zijn van te voren over deze spelregels geïnformeerd.)

De Plattegrond

Het Bouwbudget

De Koppels!

Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 21:22:55 #2
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217861297
Was Wilfred nou opportunistisch ipv vegetarisch _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:46 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217861324
Ik vind het toch wel zielig voor Victor :@
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 21:26:38 #4
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217861346
Ook wel duidelijk dat niemand W&E als bedreiging ziet dus :D
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:30:57 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217861401
Het zou wat zijn als Victor niet meer terugkomt.
pi_217861408
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:26 schreef Meke het volgende:
Ook wel duidelijk dat niemand W&E als bedreiging ziet dus :D
Ik zag toch even die kop van Anoek vertrekken.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:32:12 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217861420
Gelukkig even geen Naomi met haar ordinaire geneuzel.
pi_217861421
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Het zou wat zijn als Victor niet meer terugkomt.
De wc is af dus hij kan wel even rust pakken.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:32:57 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217861426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:32 schreef Soury het volgende:

[..]
De wc is af dus hij kan wel even rust pakken.
Moet hij niet revalideren?
pi_217861443
Wat was trouwens een raar moment toen Anoek haar man een zoen gaf en Naomi ook met haar lipjes naar hem toe ging. Maurits deed snel maar op haar wang. Dat doe je toch niet :')
pi_217861452
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Moet hij niet revalideren?
Ik weet niet hoe ernstig het is.
pi_217861457
Die zijn de vorige aflevering compleet door de mand gevallen, hoe blij ze wel niet waren dat ze nu gewoon de opdrachtjes van Victor konden uitvoeren, ipv zelf na te denken. (knabbel en babbel)

En Ray & Rey lopen er ook bij als een karikatuur van de gemiddelde klusser, alsof ze een AI hebben gevraagd hoe een klusser eruit ziet. Met die pakjes van ze, compleet ingericht met allerlei klusmateriaal de ze daar nooit gaan gebruiken, ik zag alleen al 3 gele stiften bij Ray _O-
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:39:20 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217861482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:36 schreef __Fokker__ het volgende:
Die zijn de vorige aflevering compleet door de mand gevallen, hoe blij ze wel niet waren dat ze nu gewoon de opdrachtjes van Victor konden uitvoeren, ipv zelf na te denken. (knabbel en babbel)

En Ray & Rey lopen er ook bij als een karikatuur van de gemiddelde klusser, alsof ze een AI hebben gevraagd hoe een klusser eruit ziet. Met die pakjes van ze, compleet ingericht met allerlei klusmateriaal de ze daar nooit gaan gebruiken, ik zag alleen al 3 gele stiften bij Ray _O-
Heb je hun formaat schoenen gezien? Zeker 48.
pi_217861528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:36 schreef __Fokker__ het volgende:

Ik denk dat ze wel degelijk dingen doen daar, alleen niet voor de camera. Ik heb iig Ray een keer zien ingrijpen met zijn gereedschap. Plus het straalt wat uit voor het programma natuurlijk.
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:43:37 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217861540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:42 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik denk dat ze wel degelijk dingen doen daar, alleen niet voor de camera. Ik heb iig Ray een keer zien ingrijpen met zijn gereedschap. Plus het straalt wat uit voor het programma natuurlijk.
Hij moet voorkomen dat er fouten worden gemaakt.
pi_217861557
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij moet voorkomen dat er fouten worden gemaakt.
Dan is het handig dat je je spullen bij je hebt, als je bij Faisel iets moet hebben ben je een uur verder met zoeken.
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:50:03 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217861603
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:45 schreef Soury het volgende:

[..]
Dan is het handig dat je je spullen bij je hebt, als je bij Faisel iets moet hebben ben je een uur verder met zoeken.
Klopt. Maar ik vind het ook wat weg hebben van een duikerspak. :o
pi_217861709
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Klopt. Maar ik vind het ook wat weg hebben van een duikerspak. :o
Ik vind het meer iets militairs hebben of politie, maar dat is expres omdat ze wel autoriteit moeten uitstralen.
pi_217862024
Nou zeg, dit was wel een grote 'ik erger mij rot aan Maurits' show. Wat kan die onsympathiek uit de hoek komen met zijn gegniffel. Wie bedacht dat vals spelen nou met dat hamertje tik onzingedoe? Was dat Anouk? Dat iedereen daarin meeging, tjongejonge. Gun die Faisel zijn hamertalent toch, manoman, stelletje meelopers.

Sneu voor Victor, zeg, leek wel een soort spit, daar ben je niet eentweedrie vanaf.

En begreep ik nou dat Naomi geen rijbewijs heeft?
pi_217862152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Nou zeg, dit was wel een grote 'ik erger mij rot aan Maurits' show. Wat kan die onsympathiek uit de hoek komen met zijn gegniffel. Wie bedacht dat vals spelen nou met dat hamertje tik onzingedoe? Was dat Anouk? Dat iedereen daarin meeging, tjongejonge. Gun die Faisel zijn hamertalent toch, manoman, stelletje meelopers.

Sneu voor Victor, zeg, leek wel een soort spit, daar ben je niet eentweedrie vanaf.

En begreep ik nou dat Naomi geen rijbewijs heeft?
Naomi heeft in één van de eerste afleveringen wel eens verteld dat ze te klein is voor een auto, wat bs is natuurlijk. Ik weet dat mensen zonder benen zelfs auto rijden.
En ja Maurits gelijk: "Nou nu moet ik 3 appartementen onderhouden" Nee sukkel je bent de schaduw van Victor
pi_217862313
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:43 schreef Soury het volgende:

[..]
Naomi heeft in één van de eerste afleveringen wel eens verteld dat ze te klein is voor een auto, wat bs is natuurlijk. Ik weet dat mensen zonder benen zelfs auto rijden.
En ja Maurits gelijk: "Nou nu moet ik 3 appartementen onderhouden" Nee sukkel je bent de schaduw van Victor
Ah, dan heb ik het toch goed gehoord. Maurits zei zoiets van: "Maar Naomi kan niet rijden." Maakt haar wel extra afhankelijk van Victor, ze hangt ook bijna letterlijk aan hem. Belachelijke scene dat ze van Maurits ook een afscheidskus wilde hebben voor haar boodschappenritje met Anoek, zag er niet uit, ze leek wel een kleuter.
pi_217862396
Spit krijg je ook mede door stress, nou zat Victor in het begin van de aflevering flink te beuken in die wc en stond Naomi weer naast hem te blaten als een dom schaap, je merkte zijn ergernis. De grens is letterlijk door zijn lijf stop gezet.
  donderdag 5 juni 2025 @ 23:14:26 #23
136 V.
pi_217862502
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:33 schreef Firuze60 het volgende:
Het zou hetzelfde zijn dat Victor, die zwaar OP is, in zijn eentje (!) een ruimte moet opleveren, maar dat alle andere teams die week samen aan een ruimte mogen werken en vervolgens de 5000 euro mogen verdelen.

Vond het ook zoooo flauw.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217862505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:03 schreef Firuze60 het volgende:
Spit krijg je ook mede door stress, nou zat Victor in het begin van de aflevering flink te beuken in die wc en stond Naomi weer naast hem te blaten als een dom schaap, je merkte zijn ergernis. De grens is letterlijk door zijn lijf stop gezet.
Klopt ik heb ook een keer spit gehad, erg pijnlijk maar met medicijnen goed te doen. Het was wel zo dat het nogal sterke zooi was. Ik ging gewoon naar mijn werk maar mijn collega's dachten dat ik stoned was _O- Diazepam ofzo, plus ik kreeg wel de tip om vooral te bewegen (niet overdreven, maar niet op bed blijven)
Als het spit is bij Victor btw.
pi_217862569
Ik zag trouwens dat de wc van Mark en Heidi van die witte metro tegeltjes had, dat zag er wel mooi uit. Maar wat een verschil met die badkamer met saaie witte tegels? En ik snap dan niet dat er geen eenheid is tussen die twee.

Faisel nam zijn corvee wel serieus, geen dozen pizza of balen patat. Je kon zijn wokpan bijna door het scherm ruiken, haha en Chris die geen courgette lust. De man kan iig wel goed koken naast zijn talent voor hameren. :D
  donderdag 5 juni 2025 @ 23:21:17 #26
136 V.
pi_217862581
Hij zei dat hij iets voelde scheuren. Hopelijk een spier. Heb ruim tien jaar geleden een hernia gehad, die voelde ik erook in schieten... dat hoop ik niet voor hem. Ben ik een half jaar zoet mee geweest.
En toevallig heb ik deze week weer zware rugpijn op dezelfde lokatie ( en niet, zoals wel vaker, in mijn onderrug). Even voorzichtig doen -O-
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217862620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:21 schreef V. het volgende:
Hij zei dat hij iets voelde scheuren. Hopelijk een spier. Heb ruim tien jaar geleden een hernia gehad, die voelde ik erook in schieten... dat hoop ik niet voor hem. Ben ik een half jaar zoet mee geweest.
En toevallig heb ik deze week weer zware rugpijn op dezelfde lokatie ( en niet, zoals wel vaker, in mijn onderrug). Even voorzichtig doen -O-
Oppassen dan! Bij spit heb je ook het gevoel van erin schieten of scheuren, hopelijk geen hernia voor hem.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 juni 2025 @ 23:27:50 #28
862 Arcee
Look closer
pi_217862654
Anouk en Maurits zijn nergens meer zonder de rugdekking van Victor en Naomi.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217862673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:27 schreef Arcee het volgende:
Anouk en Maurits zijn nergens meer zonder de rugdekking van Victor en Naomi.
Terecht een zwaan en kleefaan, als die winnen vreet ik mijn hoed op.
pi_217862857
En heb nog een ergernis! Chris als elektricien had de leidingen door het plafond getrokken in dat gezamenlijke appartement, waarom mocht dat niet? Omdat een of andere sufkees van een architect ze door de muren wilden en Ray precies volgens tekening moet werken. Had dan dat van te voren duidelijker aangegeven, nondedju! Zo werd het hele vakmanschap van Chris onderuit geschoffeld. Misschien was zijn plan helemaal niet zo gek.
pi_217862997
Toch even een spoilertje tussendoor, sorry spoilerhaters :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217863004
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:16 schreef Firuze60 het volgende:
Toch even een spoilertje tussendoor, sorry spoilerhaters :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar gaat het over voordat ik het aanklik?
pi_217863010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:17 schreef Soury het volgende:

[..]
Waar gaat het over voordat ik het aanklik?
Honderd ergernissen _O-
pi_217863015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
En heb nog een ergernis! Chris als elektricien had de leidingen door het plafond getrokken in dat gezamenlijke appartement, waarom mocht dat niet? Omdat een of andere sufkees van een architect ze door de muren wilden en Ray precies volgens tekening moet werken. Had dan dat van te voren duidelijker aangegeven, nondedju! Zo werd het hele vakmanschap van Chris onderuit geschoffeld. Misschien was zijn plan helemaal niet zo gek.
Er zal een reden voor zijn dat het via de muren moest (ik ben geen architect) en dat was wel degelijk aan Cris doorgegeven. Die had het niet gehoord ofzo
pi_217863019
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Honderd ergernissen _O-
Ja dan weet ik nog niks, ik klik maar niks dan.
pi_217863028
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:19 schreef Soury het volgende:

[..]
Er zal een reden voor zijn dat het via de muren moest (ik ben geen architect) en dat was wel degelijk aan Cris doorgegeven. Die had het niet gehoord ofzo
Naja, is ie dus op eigen houtje bezig geweest ipv even na te vragen.
pi_217863033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Naja, is ie dus op eigen houtje bezig geweest ipv even na te vragen.
Chris zei duidelijk dat het juist via het plafond moest, wat nou net niet de bedoeling was. Er zal wel courgette in zijn oor hebben gezeten.
pi_217863034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:19 schreef Soury het volgende:

[..]
Ja dan weet ik nog niks, ik klik maar niks dan.
Huh, als ik meer zou zeggen dan is dat sowieso al een spoiler, ga jij maar weer op je handen zitten. :6 :D
pi_217863050
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh, als ik meer zou zeggen dan is dat sowieso al een spoiler, ga jij maar weer op je handen zitten. :6 :D
Heb heel wat door te spitten als dit afgelopen is :')
pi_217863086
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 00:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Heb heel wat door te spitten als dit afgelopen is :')
Welnee, haha, dan wordt alles wel weer herhaald.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 01:24:12 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217863181
Ik zie Victor niet meer terugkeren. Want ook al zit je onder de pijnstillers, dan nog mag je geen machines bedienen. En het werkt niet, als je pijn hebt of je ziek voelt. Ze zijn niet voor niets na het ziekenhuis gelijk naar huis gegaan.
pi_217863189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 01:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zie Victor niet meer terugkeren. Want ook al zit je onder de pijnstillers, dan nog mag je geen machines bedienen. En het werkt niet, als je pijn hebt of je ziek voelt. Ze zijn niet voor niets na het ziekenhuis gelijk naar huis gegaan.
Huisartsenpost in het ziekenhuis, dat is wat anders. Maar terecht dat ze beter even naar huis gaan.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 03:16:03 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217863289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 01:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huisartsenpost in het ziekenhuis, dat is wat anders. Maar terecht dat ze beter even naar huis gaan.
Hij zei dat hij iets voelde scheuren onder in zijn rug.
pi_217863574
Ik was helemaal niet naar huis gegaan. Anderhalf uur rijden met een pijnlijke rug is de hel. Je zag aan heel zijn reactie ook dat dit niet de eerste keer was. Toen ie ging liggen, ging ie ook meteen oefeningen doen. Mijn fysio zou zeggen oefenen, medicijnen erin en blijven bewegen. Paar behandelingen en in een dag of 3 ben je er weer voorzichtig. Nu gaat daar altijd weer die autoreis aan vooraf...
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_217864370
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 07:11 schreef d.k. het volgende:
Ik was helemaal niet naar huis gegaan. Anderhalf uur rijden met een pijnlijke rug is de hel. Je zag aan heel zijn reactie ook dat dit niet de eerste keer was. Toen ie ging liggen, ging ie ook meteen oefeningen doen. Mijn fysio zou zeggen oefenen, medicijnen erin en blijven bewegen. Paar behandelingen en in een dag of 3 ben je er weer voorzichtig. Nu gaat daar altijd weer die autoreis aan vooraf...
Daar vinden ze wel wat op..

Waar ze hopelijk niet wat op zullen vinden is dat "mau" in zak en as zal vallen. Zelfingenomen slijmbal. Hij kan het stokje echt niet van Chris overnemen, en Naomi zullen we hopelijk weer aan de slag zien gaan.

Zou mooi zijn als de fab4 met hangende pootjes ineens weer hulp gaan roepen bij de andere klussers en dat zij dan uren gaan incalculeren.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:02:23 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217867441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 09:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Daar vinden ze wel wat op..

Waar ze hopelijk niet wat op zullen vinden is dat "mau" in zak en as zal vallen. Zelfingenomen slijmbal. Hij kan het stokje echt niet van Chris overnemen, en Naomi zullen we hopelijk weer aan de slag zien gaan.

Zou mooi zijn als de fab4 met hangende pootjes ineens weer hulp gaan roepen bij de andere klussers en dat zij dan uren gaan incalculeren.
‘Naomi aan de slag’… 😆
pi_217867567
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
‘Naomi aan de slag’… 😆
Van de week de eerste 8 afleveringen herkeken. Maar ik verbaasde mij, ze zat behoorlijk te sleuren met al die bakstenen.

Maarja, meer dan puinruimen zal er bij haar vast niet in zitten.
pi_217867601
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Van de week de eerste 8 afleveringen herkeken. Maar ik verbaasde mij, ze zat behoorlijk te sleuren met al die bakstenen.

Maarja, meer dan puinruimen zal er bij haar vast niet in zitten.
Klopt. Toen waren ze bij vele nog een van de favorieten. Leuke mensen, tikkie ordi maar deden leuk, aardig werkte hard. Later werden het de mensen waarvan je bij voorstelrondje dacht dat ze zouden zijn.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:34:27 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217867713
Nou, Maurits is nu (tijdelijk?) der Kaiser. Wat zal hij er van maken?
pi_217869641
Begrijp ik nu goed uit de voorstukjes dat de jury er ook al geen zin meer in heeft om op te dagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')