Laat ze eerst maar eens een cursus leestekens volgen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:32 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
"De woke agenda van BBB/NSC/VVD...."
We zijn alle satire voorbij.
Allicht. Juist nu is er best kans voor allerlei (semi)protestpartijen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Ben wel benieuwd of BIJ1 en 50Plus nog een poging doen om opnieuw in de kamer te komen.
Nee, dat was 1 voorbeeld.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dus er is schade bij 1 demonstratie. Tijd om het recht voor iedereen af te zwakken. Dat mensen in dat soort simpele onzin blijven trappen zeg. Het zijn fascistische maatregelen om het demonstratierecht naar de knoppen te helpen.
Ook zo'n onzin natuurlijk om sit-ins op de snelweg levensgevaarlijk te noemen. Hoeveel hebben ze er ondertussen gedaan. Hoeveel doden zijn erbij gevallen, nou wat gevaarlijk.
Dat is nou net belangrijkste reden voor het gebruik van van asbest.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:10 schreef Timwonnacott het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-niet-gebrand.html
Beetje asbest dumpen bij het vuur, mazzel dat het niet in de fik is gegaan. Moet wel professioneel opgeruimd en afgevoerd worden en dan komen daar nog de kosten voor de reparatie aan het wegdek bij.
Ja, het asbest zelf brand niet maar het materiaal waar het in zit meestal wel, daarom komen er bij een brand wel asbest delen vrij via de rook wat het zo gevaarlijk maakt. In dit geval was de mazzel dat de asbestplaten niet op de brandstapel hebben gegooid en dat de brand ze ook niet heeft bereikt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is nou net belangrijkste reden voor het gebruik van van asbest.
En dat clubje van Van Haga.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Ben wel benieuwd of BIJ1 en 50Plus nog een poging doen om opnieuw in de kamer te komen.
Met een totaal onuitvoerbaar en onbetaalbaar plan om Nederland de afgrond in te storten zo te zien.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die doen weer mee in ieder geval
https://bvnl.nl/bvnl/nieu(...)-de-tweede-kamer-in/
Een snelle google leert mij dat er 2200 demonstraties waren in Amsterdam in 2024. Misschien is bij een paar % daarvan enige schade. Het overgrote meerendeel verloopt zonder problemen Het gooien van asbest op de weg is al strafbaar, het slopen van privé eigendom ook wat dat betreft is er geen enkele noodzaak om het demonstratierecht in te perken. Ik zeg ook niet dat elke demonstratie het goed doet, dat kansloze gedoe dat men universiteiten sloopt vind ik niks met demonstreren te maken hebben maar ik geloof er ook werkelijk niets van dat een wet die het demonstratierecht inperkt daar iets aan zal doen. Ja het criminaliseert demonstranten, maar dat levert ook maatschappelijke schade op als begane mensen de bak indraaien voor hun overtuigingen. Neem dat gedoe met lui die in een museum een beetje ophef veroorzaken maar verder geen schade dan is het veel kostbaarder om die mensen vast te zetten en ze een strafblad te geven dan ze laten gaan met een tik op de pols.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee, dat was 1 voorbeeld.
https://www.uva.nl/conten(...)miljoen-euro.html?cb
4,1 miljoen euro aan schade
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
Bezetting maagdenhuis in 2015: 668000 euro
maagdenhuis april 2025: 150000 euro schade
https://www.parool.nl/ned(...)-oversloeg~b283989a/
https://www.noordhollands(...)terdam/18531603.html
Puur aan toeristenbelasting al 58000 euro schade omdat 1 cruiseschip door het blokkeren van de sluizen de haven overslaat. Met de misgelopen inkomsten voor de havenbedrijven zelf gaat dat om tonnen aan immateriële schade.
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-niet-gebrand.html
Beetje asbest dumpen bij het vuur, mazzel dat het niet in de fik is gegaan. Moet wel professioneel opgeruimd en afgevoerd worden en dan komen daar nog de kosten voor de reparatie aan het wegdek bij.
En dat was nog een zeer korte zoektocht naar voorbeelden.
Demonstreren is een groot recht, maar er zit wel degelijk een lijn waar demonstreren overgaat naar vandalisme of zelfs terroriseren. Waar die lijn precies zit geen idee, is ook niet aan mij omdat te bepalen. Maar ik ben er een groot voorstander van dat men die lijn gaat aanwijzen.
Er is absoluut geen enkele redenen om bij een demonstratie op eigen houtje sluizen te gaan blokkeren, straten open te trekken, de inboedel kort en klein te slaan of met asbest rond te gooien.
En ze zijn voor goede zorg en goed onderwijs. Met die standpunten onderscheiden ze zich wel van andere partijen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:55 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Met een totaal onuitvoerbaar en onbetaalbaar plan om Nederland de afgrond in te storten zo te zien.
Ach op het malieveld staan is dan weer amper protesteren te noemen. Dat schuurt niet. Dat type demonstratie bereikt denk ik eigenlijk nooit iets. Wat dat betreft kunnen mensen beter staken. Zonder ontregeling zet je geen druk als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Destijds stonden PVV, BBB en VVD te juichen om de eerste boerenprotesten. Je had toen al de grens moeten trekken. We gaan geen afval op snelwegen gooien en uberhaupt gaan we geen snelwegen blokkeren. De politie zei toen niet "opgewassen te zijn tegen deze machines".
Dat was beetje de vrijbrief voor ER om A12 te blokkeren want de boeren mochten het en zij dus ook. Toen waren PVV, BBB en VVD wel boos. Je had het veel eerder de kiem in moeten smoren. Protesteren prima maar kom dan gewoon maar met trein naar Malieveld....
Dat scheelt toch weer 10k stemmen voor PVV/BBB/JA21.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben het wel deels met je eens dat een schurende demonstratie kan helpen. Maar dan vind ik wel dat we eraan voorbij gaan dat er vaak voordat het 'misgaat' er al talloze protesten zijn geweest. Maar omdat de overheid of de instanties geen oog hebben voor wat er speelt in de samenleving wordt er niet adequaat op gereageerd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach op het malieveld staan is dan weer amper protesteren te noemen. Dat schuurt niet. Dat type demonstratie bereikt denk ik eigenlijk nooit iets. Wat dat betreft kunnen mensen beter staken. Zonder ontregeling zet je geen druk als je het mij vraagt.
Omdat de meerderheid van de gekozen politieke partijen daar schijnbaar voorstander van zijn. Wil je dat beleid veranderen, stem je anders of probeer de mening van die partijen te veranderen maar je gaat niet je wil doordrammen door verandering te forceren. De laatste jaren, beginnende met de boerenprotesten, komt dat laatste steeds helaas steeds vaker voor, hoogtijd dat daar een einde aan komt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een snelle google leert mij dat er 2200 demonstraties waren in Nederland in 2024. Misschien is bij een paar % daarvan enige schade. Het overgrote meerendeel verloopt zonder problemen Het gooien van asbest op de weg is al strafbaar, het slopen van privé eigendom ook wat dat betreft is er geen enkele noodzaak om het demonstratierecht in te perken. Ik zeg ook niet dat elke demonstratie het goed doet, dat kansloze gedoe dat men universiteiten sloopt vind ik niks met demonstreren te maken hebben maar ik geloof er ook werkelijk niets van dat een wet die het demonstratierecht inperkt daar iets aan zal doen. Ja het criminaliseert demonstranten, maar dat levert ook maatschappelijke schade op als begane mensen de bak indraaien voor hun overtuigingen. Neem dat gedoe met lui die in een museum een beetje ophef veroorzaken maar verder geen schade dan is het veel kostbaarder om die mensen vast te zetten en ze een strafblad te geven dan ze laten gaan met een tik op de pols.
Daarbij werkt het denk ik ook willekeur in de hand, dus XR en pro-Palestina worden dan hard aangepakt, de boeren kunnen blijven begaan.
Wat denk ik veel beter zou werken is als de politiek eens wat werk gaat verzetten om de problemen die demonstranten terecht proberen te agenderen aan te pakken. De vraag is wat mij betreft niet hoeveel toeristenbelasting Amsterdam misloopt door het weigeren van een cruiseschip maar waarom we in Amsterdam nog cruiseschepen toestaan. De vraag is voor mij minder waarom lopen er een paar pro-Palestina demonstraties uit de hand maar meer waarom blijven we genocide steunen. Ik denk dat je eerder meewerkt aan polarisatie en verharding van het maatschappelijke debat door het demonstratierecht in te perken omdat er af en toe excessen zijn.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wou huidige demissionaire kabinet ook. Resultaat: Talloze slecht doorrekende plannen waardoor ambtelijk apparaat alleen maar is gegroeid.quote:Een drastische verkleining van de overheid voor een miljardenbesparing en een efficiëntieslag: minstens 30 procent van de ambtenaren gaat eruit.
Toeslagenstelsel versimpelen (gaat gebeuren?) is goed idee, afschaffen ja niet. Waar moet men van rondkomen dan?quote:Een volledige herziening van ons belastingsysteem: invoer van een vlaktaks van 20 procent, afschaffen van alle andere belastingen en het toeslagenstelsel.
Komt uit PVV-boekje dit? Resultaat: nulquote:Immigratie stoppen met verschillende maatregelen, waaronder het naleven van de Dublin-akkoorden, het opzeggen van het VN-Vluchtelingenverdrag, het uitzetten van criminele en overlastgevende asielzoekers, beperking van gezinshereniging, geen gratis woning, zorg en uitkeringen, geen verblijfsvergunningen en paspoorten en het intrekken van de Spreidingswet
Goedkope kerncentrales ja prima leuk.quote:Inzetten op echt duurzame, schone, goedkope en toekomstbestendige energie door kerncentrales te bouwen en weer veilig en verantwoord gas te winnen uit eigen bodem, geen vervuilende en schadelijke wind-, en zonneparken meer. BVNL wil goed zorgen voor het milieu, maar geen klimaathysterie die veel kost en weinig oplevert;
Hoe?quote:Nederland gaat van het stikstofslot. We gaan weer woningen bouwen, wegen aanleggen en onze infrastructuur op orde brengen. Nederland gaat weer (door)stromen. Boeren worden niet uitgekocht, maar gekoesterd, onze voedselzekerheid gewaarborgd;
Kom maar ermee door....quote:Goede, toegankelijke, efficiënte zorg voor iedereen. Zorgmedewerkers worden beter betaald, administratielast wordt drastisch verlaagd, overbodige en zinloze zorg en bureaucratie wordt geschrapt, zorgfraude hard aangepakt en echte marktwerking en vrije zorg-, en artsenkeuze gestimuleerd
Loopt achter op de feiten maar prima.quote:Nederland weer veilig: investeren in de krijgsmacht, 2 procent van het BBP naar Defensie, investeren in en betere beloning van het politieapparaat, invoer van minimumstraffen voor ernstige vergrijpen, uitzetten van criminele vreemdelingen
Ben ik het echt totaal niet mee eens. Wat heeft XR bereikt met het bekladden van kunst en het blokkeren van de snelweg? Niet dat we ook maar 0,0000001 graad minder opwarming hebben, wel dat een steeds groter deel van de mensen een hekel krijgt aan iedereen die wat goeds wil doen voor het klimaat. XR en daarbij dus ook het woord klimaatactivisten staat nu voor irritante wetsschenders, terwijl ze een paar jaar geleden nog vooral support hadden.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach op het malieveld staan is dan weer amper protesteren te noemen. Dat schuurt niet. Dat type demonstratie bereikt denk ik eigenlijk nooit iets. Wat dat betreft kunnen mensen beter staken. Zonder ontregeling zet je geen druk als je het mij vraagt.
Toeslagen afschaffen willen alle huidige partijen in de Kamer. En diverse partijen hebben ook al laten zien hoe. Op een doordachte manier afschaffen is wel een goed idee.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Toeslagenstelsel versimpelen (gaat gebeuren?) is goed idee, afschaffen ja niet. Waar moet men van rondkomen dan?
Wat ze, samen met hun vrienden van de Palestinademonstraties en de agroterroristen van FDF, vooral bereikt hebben is dat het demonstratierecht onder druk staat omdat deze clubs hun 'demonstraties' standaard laten uitlopen op rellen en vernielingen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ben ik het echt totaal niet mee eens. Wat heeft XR bereikt met het bekladden van kunst en het blokkeren van de snelweg? Niet dat we ook maar 0,0000001 graad minder opwarming hebben, wel dat een steeds groter deel van de mensen een hekel krijgt aan iedereen die wat goeds wil doen voor het klimaat. XR en daarbij dus ook het woord klimaatactivisten staat nu voor irritante wetsschenders, terwijl ze een paar jaar geleden nog vooral support hadden.
Wil je echt wat goeds doen voor je zaak, moet je niet je onderwerp vastknopen aan illegale zaken, aan irritant gedrag dat door niemand begrepen wordt.
Als XR nou dagelijks, het liefst 24u per dag met een soort marathon, met borden en spandoeken bij het ministerie van Klimaat waren gaan staan, hadden ze misschien wel wat bereikt. Dan hadden ze toewijding laten zien. Nu hebben ze alleen laten zien dat ze blijkbaar een hekel hebben aan kunst en geen interesse hebben in het volgen van de wet.
Dan ga je richting een basisinkomen lijkt me. Dat zie ik niet terug in stukje van BVNL. Of je gaat richting een semantische discussie of een uitkering een toeslag is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toeslagen afschaffen willen alle huidige partijen in de Kamer. En diverse partijen hebben ook al laten zien hoe. Op een doordachte manier afschaffen is wel een goed idee.
Boosheid in de posse van de partijdictator.quote:Emoties lopen hoog op in de PVV-wandelgangen: ‘Een schánde!’
PVV’ers praten niet graag met de pers. Wie dat wél doet, wacht een schrobbering van Geert Wilders. Maar na de geforceerde kabinetsval van deze week, breekt er toch ineens woede en teleurstelling door de kieren van het normaal zo gesloten bolwerk. Een verslag vanuit de wandelgangen. „We gaan met 10-0 achterstand de campagne in.”
Een groot deel van de toeslagen zijn in feite subsidies (of betalingen, zo u wil) aan woningverhuurders, zorgverzekeraars en kinderopvangers, waarbij je vooral niet moet uitsluiten dat de tarievenstijging evenredig is aan de stijging van de toeslagen. Er is dus een heleboel te winnen als je de belastingbetaler cq. toeslagontvanger tussen die geldschuiverij uithaalt. Daarnaast is het aantal toeslagontvangers veel te hoog: we zijn de groep 'die het hard nodig heeft' heel ver voorbij geschoten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan ga je richting een basisinkomen lijkt me. Dat zie ik niet terug in stukje van BVNL. Of je gaat richting een semantische discussie of een uitkering een toeslag is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |