De lokale afdeling van de CU hier heeft ongewild een proef gedaan hoe groot het effect van social media op verkiezingen is. Ze hebben vorige keer niks aan borden e.d. uitgegeven, maar 5000 euro aan een echt behoorlijk grote social media campagne, op aanraden en met medewerking van mensen die in de reclamebusiness zitten. De bestuursleden en fractieleden kregen tot een week voor de verkiezingen continue de vraag of de CU dit jaar wel mee deed (of zelfs de opmerking dat het jammer was dat ze dit jaar niet mee deden).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, ja. Gelukkig zijn er inmiddels wel een hoop Nederlanders niet meer aanwezig op X, maar toch.
Nee. Zo denken de ' boze burgers' niet. Die laten zich gewoon weer aanpraten dat de linkse partijen (waaronder de VVD) weer niks gaan doen aan die vreselijke immigratie tsunami met alle gevolgen voor hun arme kindjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste fanatiekelingen zullen inderdaad niet uit het veld geslagen zijn, maar er zijn denk ik ook een hoop casual PVV-stemmers die het verder allemaal niet zo volgen en nu denken "laat ook maar, het wordt toch niks" en lekker thuis blijven.
Ik hoop vurig met je mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat er een heleboel gaan thuisblijven. Die stemmen niet op iets anders, die stemmen gewoon niet. En minder stemmen voor niet-constructieve partijen lijkt me sowieso een goed idee, ongeacht de richting.
Onmogelijk. Die partij gaat eindigen met 0 zetels bij de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie de boel bij NSC moet redden
Ja, we moeten nu niet gaan doen alsof 37 zetels plots de standaard is voor de PVV en alsof de PVV een enorm trouwe achterban heeft. In de Eerste Kamer hebben ze niet voor niets maar 4 zetels, in 2019 haalden ze in de EU zelfs 0 zetels. Tweede Kamer schommelen ze tussen 15 en 20 en daar zullen ze nu ook wel weer op uit komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste fanatiekelingen zullen inderdaad niet uit het veld geslagen zijn, maar er zijn denk ik ook een hoop casual PVV-stemmers die het verder allemaal niet zo volgen en nu denken "laat ook maar, het wordt toch niks" en lekker thuis blijven.
We kunnen de posts in het NWS draadje van eenzelfde strekking waarschijnlijk niet meer op twee handen tellen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.
Als Veldkamp het doet halen ze wel 5 tot 7 zetels, met ieder ander worden het er hooguit 2. En ik denk niet dat Veldkamp het gaat doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie de boel bij NSC moet redden...
Yeşilgöz kan er niets aan doen, maar ze heeft een hele meisjesachtige stem en het is heel stom, maar ik vrees voor haar dat sommige potentiële VVD-kiezers daardoor afhaken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat we nu nodig hebben is een premier die ook Europees gezien een aanzien kan verwerven. Schoof had de verkeerde uitstraling, Yesilgöz acht ik daarvoor ongeschikt en van de huidige generatie politica acht ik alleen Timmermans en Bontenbal geschikt voor die functie. Deze hele shitshow met ongekozen premiers zonder mandaat en incapabele ministers moeten we niet nog een keer willen.
Nou ja, die laatste partijen hebben er wel voor gezorgd dat ik in elk geval pas bij de volgende verkiezingen. Wel knap in een korte tijd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat wordt weer genieten.De partijen die de afgelopen periode hebben zitten prutsen en niks voor elkaar hebben gekregen gaan ons vertellen hoe erg het wel niet zou zijn als de PvdA en d66 de grootsten zouden zijn.
Dit klinkt niet eens onrealistisch, een verademing om iets dergelijks door jou gepost te zien.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.
Wat te denken van Lidewij de Vos of Pepijn van Houwelingen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat we nu nodig hebben is een premier die ook Europees gezien een aanzien kan verwerven. Schoof had de verkeerde uitstraling, Yesilgöz acht ik daarvoor ongeschikt en van de huidige generatie politica acht ik alleen Timmermans en Bontenbal geschikt voor die functie. Deze hele shitshow met ongekozen premiers zonder mandaat en incapabele ministers moeten we niet nog een keer willen.
Misschien moet je eens Googlen op de term ' ironie'.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit klinkt niet eens onrealistisch, een verademing om iets dergelijks door jou gepost te zien.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat veruit de meeste linkse wensdromen hier geuit bedrog zijn gebleken, dus waarschijnlijk zit je er ook met je pvv analyse weer naast.
Ik kan mij nog wel zijn maidenspeech herinneren, dus misschien dat hij ons verrast.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Veldkamp het doet halen ze wel 5 tot 7 zetels, met ieder ander worden het er hooguit 2. En ik denk niet dat Veldkamp het gaat doen.
In april wilde hij nog niet: https://www.trouw.nl/poli(...)jsttrekker~b14f8da7/quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik kan mij nog wel zijn maidenspeech herinneren, dus misschien dat hij ons verrast.
Als reactie op de opmerking dat we een premier nodig hebben, die aanzien in Europa kan verwerven kom jij met Pepijn van Houwelingen. Juist. Misschien minder drinken voordat je post.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat te denken van Lidewij de Vos of Pepijn van Houwelingen?
Zwakjes, al te vaak gezien.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je eens Googlen op de term ' ironie'.
Pjotr Omtzigt heeft zichzelf opgeblazen door eerst PVV uit te sluiten maar na verkiezingsuitslag opeens deur wagenwijd open te slaan. Hij had een uitstekende positie om met VVD een centrumkabinet te verkrijgen. Echt geen idee wat hij dacht te bereiken door met PVV in zee te gaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:19 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Omtzigt was gedoemd te falen, die heeft een meetlat geschapen waar geen enkele politicus aan kon voldoen.
Premiers zijn altijd ongekozen en hebben het altijd te doen met het mandaat van de coalitie die ze daar heeft neergezet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Deze hele shitshow met ongekozen premiers zonder mandaat en incapabele ministers moeten we niet nog een keer willen.
Dat hangt er vanaf hoeverre de VVD-strategen denken dat het populistisch-rechts landschap klappen gaat vangen voor deze kabinetsperiode. Anders voorzie ik dat Yesilgöz hard in gaat zetten op behoorlijk bestuur, bestuurlijke ervaring, de burger laten weten waar hij in toe is ipv. de ene na de andere crisis/noodwet en gewoon glashard liegt over de eigen bijdrage aan het amateurisme van het afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren. Smeed er dan na afloop nog maar eens een coalitie van. Dat gif in de campagne is zo dodelijk voor een fatsoenlijke samenwerking - en voor het vertrouwen.
Dat zal wel meevallen toch. Als dat echt zo is is het ook tijd dat alle partijen VVD uitsluiten zodat die ook flink krimpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de andere partijen duidelijk zijn dat ze met hem geen coalitie aangaan, zullen er ook veel niet op hem stemmen, want kansloos.
Nederland is gewoon vrij rechts geworden en voor de VVD is er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief. Voor een deel van de kiezers kan het CDA dat misschien nog wel zijn, maar als je echt rechts wil stemmen kom je anders op alleen maar rare partijen uit: PVV, FvD, JA21 (die hebben wel potentie, maar Eerdmans is het niet), SGP. Stuk voor stuk partijen waar de meeste weldenkende mensen nooit op zouden stemmen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of veel mensen op VVD stemmen ik vind die Yesilgöz echt zo weinig leiderschap en rust uitstralen. Misschien omdat ze een vrouw is of omdat Rutte zo goed was maar zij kost echt stemmen voor die partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |