Mensen hebben een kort geheugen, misschien dat er iemand gaat splitsen van een bestaande partij en weer voor een hype gaat zorgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk niet dat het een periode is van hoppen naar de volgende populistische messias, ik denk dat mensen nu even veilig willen stemmen
Nou ja, het is een spectrum. Christenen stemmen ook CU en het CDA heeft een linkervleugel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom blijven christenen op zo'n harteloze partij stemmen?
Ik zie niet wie dat nu zou moeten zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen hebben een kort geheugen, misschien dat er iemand gaat splitsen van een bestaande partij en weer voor een hype gaat zorgen.
Moeten. JA21 en FvD zijn twee partijen, dus meervoud.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan moet ja21 en FvD genoeg zetels halen.
Het is één pot nat, dus enkelvoud.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Moeten. JA21 en FvD zijn twee partijen, dus meervoud.
Voor VVD zijn er geen partijen op rechts waar ze niet mee kunnen regeren. Vorige verkiezingen was alleen PvdA ze een brug te ver en die zou ik toch niet rechts noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat een deel van die rechtse meerderheid stemt op partijen waar je niet mee kan regeren.
‘Het engnekken blok’quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is ook wie er nu überhaupt nog met de VVD wil samenwerken. Ze sluiten nu de PvdA/GL al weer uit.
Het is dan ook een radicaal-rechtse partij. Duurt nogal lang tot mensen zich dat eindelijk realiseren blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
De vraag is ook wie er nu überhaupt nog met de VVD wil samenwerken. Ze sluiten nu de PvdA/GL al weer uit.
Die stappen zo weer in een kabinet met PVV als het kan hoor. Want samenwerken met een een partij die echt niks kan is kennelijk beter dan de PvdA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor VVD zijn er geen partijen op rechts waar ze niet mee kunnen regeren. Vorige verkiezingen was alleen PvdA ze een brug te ver en die zou ik toch niet rechts noemen.
Politiek gezien hebben we de afgelopen tijden kunnen zien dat lastige formaties in alle vormen doorgang vinden. Met dit gevallen monster van Frankenstein als laatste creatie. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:30 schreef TAmaru het volgende:
Politiek gezien is vorming van een volgend kabinet nu wel heel lastig geworden.
Als de uitslag er is en de stoelendans is begonnen, rolt er vanzelf wel wat uit.quote:Wie wil nog met Wilders samenwerken nu hij opnieuw vroegtijdig de stekker uit een kabinet heeft getrokken? En welke kabinetten zijn er verder nog te vormen? Vorming van een rechts kabinet zal heel erg lastig worden. Misschien als FvD op de een of andere manier veel zetels weet te halen, maar volgens mij wil ook niemand daarmee samenwerken. Misschien als PVV en VVD samen 76 zetels halen, maar die kans lijkt nihil.
En linksom of door het midden kan ook bijna niet meer, omdat je bij Timmermans tegenwoordig ook GL erbij krijgt. De VVD wil natuurlijk niet met GL samenwerken. Links zal ook wel geen meerderheid krijgen op zich, zonder de VVD.
De enige uitweg uit de impasse is misschien een heel erg groot CDA. Dan gaan we weer terug naar de tijd dat VVD en CDA samen regeerden. Dan moet CDA wel 25 zetels halen en VVD 40 denk ik, en dan hopen dat D66 er 11 haalt. Kans lijkt me ook klein.
PvdA is een middenpartij inderdaad. VVD totaal niet. Daarom sluiten ze PvdA uit en kijken ze lief naar Wilders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Waarom dan he, zijn allebei inmiddels allebei middenpartijen waarbij de ene wat meer rechts en de andere wat meer links georiënteerd is.
Ik verlang terug naar de tijd van Wiegel en Den Uyl en Van Agt. Toen was politiek nog leuk en serieus te nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Waarom dan he, zijn allebei inmiddels allebei middenpartijen waarbij de ene wat meer rechts en de andere wat meer links georiënteerd is.
Vind ik wel.Echt rechts is de VVD allang niet meer hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA is een middenpartij inderdaad. VVD totaal niet. Daarom sluiten ze PvdA uit en kijken ze lief naar Wilders.
Het hoeft er nu nog niet te zijn maar pas over 3 maanden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zie niet wie dat nu zou moeten zijn
Hmm, dat misschien ook weer niet. Maar autoritairisme (is dat een woord?) is erg populair onder rechts tegenwoordig en dan heb je meer aan de PVV dan aan de PvdA natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is dan ook een radicaal-rechtse partij. Duurt nogal lang tot mensen zich dat eindelijk realiseren blijkbaar.
Nu PvdA samen is met GL is elke vorm van hoop dat het naar het midden schuift wel vervlogen hoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA is een middenpartij inderdaad. VVD totaal niet. Daarom sluiten ze PvdA uit en kijken ze lief naar Wilders.
Als er straks geen NSC bijzit hopen ze te kunnen slopen wat ze willen. Heerlijk toch je idealen mogen waarmaken zonder dat wetten je in de weg zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die stappen zo weer in een kabinet met PVV als het kan hoor. Want samenwerken met een een partij die echt niks kan is kennelijk beter dan de PvdA.
Met Pim was het ook wel lachen al was dat het begin van het einde. Daarna een hele reeks aan clows gehad zoals bijvoorbeeld Rita Verdonkquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik verlang terug naar de tijd van Wiegel en Den Uyl en Van Agt. Toen was politiek nog leuk en serieus te nemen.
Wie is die verwarde mevrouw?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Opdat we nooit vergeten
42 grenswachten in vijf-ploegendienst voor 400+ grensovergangen
Niet te hopen voor vriend Etto. Die is ervan overtuigd dat D66 de werknemersrechten sloopt en die zal dan moeten ontdekken, dat hij er een klein beetje naast zat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er straks geen NSC bijzit hopen ze te kunnen slopen wat ze willen. Heerlijk toch je idealen mogen waarmaken zonder dat wetten je in de weg zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |