Daar ga ik niet overquote:Op maandag 2 juni 2025 00:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zullen de Russen dan wel hebben verdiend.
Totaal niet vergelijkbaar. De VS kan zover in de schulden zitten omdat landen vertrouwen in de VS hebben en dat geld aan hun lenen in de vorm van staatsobligaties.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ik denk dat het nog ongeveer 5 miljard jaar duurt voordat Rusland dezelfde staatschuld heeft als Amerika nu heeft.
Dus ik snap niet waarom mensen doen alsof Rusland er zo slecht voor staat.
Ach, het heeft niet zoveel zin om een welles nietes spelletje te spelen om een soort van geen issue opinie te winnen. Het boeit me eigenlijk geen ene tyfuszooiquote:Op maandag 2 juni 2025 00:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar. De VS kan zover in de schulden zitten omdat landen vertrouwen in de VS hebben en dat geld aan hun lenen in de vorm van staatsobligaties.
Rusland geniet dat vertrouwen niet en leent momenteel geld van Russische banken. De Russische banken lenen massaal geld aan defensiebedrijven omdat ze daar door de staat toe opgedragen zijn, dat kunnen ze ook niet volhouden omdat er eigenlijk nergens onderpand voor is.
Jaweeeeeel het boeit je echt wel. Geef maar toe.quote:Op maandag 2 juni 2025 00:59 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ach, het heeft niet zoveel zin om een welles nietes spelletje te spelen om een soort van geen issue opinie te winnen. Het boeit me eigenlijk geen ene tyfuszooi
quote:
Ze hakken er wel lekker op los vandaag.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lqldklto5c2o
? Russia: Ukrainian drone strikes reported in Kursk, Rostov, Voronezh, and Lipetsk regions.
ja die drones techno daar is Ukraine een baasje in, kan me niet aan de indruk onttrekken dat er Palantir satelliet technologie bij zitquote:Op maandag 2 juni 2025 01:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Ze hakken er wel lekker op los vandaag.
edit: De hele Russische luchtmacht krijgt klappen.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lqlaukiw4s2l
✈️🦅 Lipetsk, locals report an attack on the airfield.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lqlarnhbx22l
In Lipetsk, explosions are reported near the airfield. Also in Borisoglebsk and Ryazan, attacks on air bases are reported.
Ruzzia heeft nauwelijks een economie ,quote:Op zondag 1 juni 2025 23:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ik denk dat het nog ongeveer 5 miljard jaar duurt voordat Rusland dezelfde staatschuld heeft als Amerika nu heeft.
Dus ik snap niet waarom mensen doen alsof Rusland er zo slecht voor staat.
quote:Economie. Voor het uiteenvallen had de USSR de op een na grootste economie van de wereld na de Verenigde Staten.
1990: Gorbatsjov wordt president van de Sovjet-Unie.
1991: In de zomer plegen enkele Sovjetpolitici, generaals en KGB'ers een coup.
Voor drie dagen is Gorbatsjov geen president, maar door o.a. Boris Jeltsin (president RSFSR) en het volk wordt Gorbatsjov in zijn ambt hersteld.
Zijn macht is echter gekrompen, terwijl die van Jeltsin groeit.
Een nieuw Unie-verdrag, met meer autonomie voor de republieken, waar Gorbatsjov zo hard aan had gewerkt, komt er niet. Jeltsin, de Russische leider, en de Wit-Russische en Oekraïense leiders tekenen een verdrag en richten het GOS (Gemenebest van Onafhankelijke Staten) op.
Gorbatsjov weet niets van dit alles.
Op 25 december 1991 wordt de rode vlag van de Sovjet-Unie voor het laatst gestreken. De Sovjet-Unie houdt op te bestaan. Gorbatsjov treedt af als president.
.
Ondertussen bezet rusland nog steeds een derde van oekrainequote:Op maandag 2 juni 2025 00:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
Oekraïne heeft vandaag maar weer eens aangetoond dat Rusland qua leger echt kansloos is en ze het dus puur van hun (mogelijk nog werkende?) nukes moeten hebben voor dreiging.
Wat een mega blunder
NOSquote:RBC-Ukraine schrijft verder dat op de Olenja-luchtmachtbasis in de regio Moermansk volgens onbevestigde berichten honderd militaire vliegtuigen zijn vernietigd, waaronder vier Tu-95's. De gouverneur van de regio bevestigt dat er een droneaanval is geweest en roept op om foto's en video's daarvan niet online te zetten.
Styropyro maakt dat gewoon thuis.. Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 1 juni 2025 19:52 schreef Jippie het volgende:
Ik lees net dit
Volgens een rapport gebruiken de Russische strijdkrachten een Chinees laserluchtafweersysteem genaamd Silent Hunter om Oekraïense drones te vernietigen. Dat meldt het Oekraïense portaal Militarnyi, dat citeert uit een video van de Russische blog Military Informant. Volgens deze informatie wordt het wapensysteem dat in de clip wordt getoond, bediend door een mobiele luchtverdedigingseenheid van de Russische speciale eenheid Kochevnik (Duits: Nomad). De beelden tonen zowel testpogingen als het neerhalen van Oekraïense drones.
https://www.n-tv.de/polit(...)article25805707.html
Bekijk deze YouTube-video
Vind het filmpje ongeloofwaardig, weet iemand of dit een serieus filmpje is?
Ik denk eerder dat er een enorme tegenaanval gaat plaatsvinden door de Russen.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie het eerlijk gezegd wel klappen na vandaag...
Denk ik ook, gisteren zijn er al tientallen bommenwerpers de lucht in gegaan. Nou ja, deels dan.quote:Op maandag 2 juni 2025 06:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er een enorme tegenaanval gaat plaatsvinden door de Russen.
Lieve viesdik. Alleen mensen die geld vanuit Rusland krijgen maken zich zorgen om de stand van de economie daar. De rest van de wereld kan het weinig boeien of hoopt actief op een crash.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
je hoeft je om Rusland geen zorgen te maken, maak je maar zorgen om de NL economie
Omdat Duitsland geen kernwapens heeft waardoor nucleaire vergelding geen zekerheidje is. Maar denken dat het met de grond gelijk maken van Berlijn zonder passende tegenreactie zou blijven, lijkt me kinderlijk naïef.quote:Op maandag 2 juni 2025 06:20 schreef xpompompomx het volgende:
Ik lees hier de afgelopen dagen nou al een paar keer van de 'contrarians' hier dat Duitsland raketten zou kunnen verwachten.
Zal vast toeval zijn en dat idee zal vast niet gepusht worden door bepaalde entiteiten elders op het internet..
~18%quote:Op maandag 2 juni 2025 03:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ondertussen bezet rusland nog steeds een derde van oekraine
Maershmeijer roept al jaren dat Rusland onschuldig is, dit zijn oude wijnen in nog veel oudere zakken.quote:Op maandag 2 juni 2025 07:55 schreef QAnonn het volgende:
Ander geluid over Oekraïne: het Westen is een actieve deelnemer aan de oorlog
Twee Amerikaanse professoren, John Mearsheimer en Jeffrey Sachs, zeggen wat je in talkshows niet hoort en kranten zelden leest: Poetins oorlog in Oekraïne kwam niet uit de lucht vallen.
https://revu.nl/artikel/6(...)lnemer-aan-de-oorlog
Ze worden ook wakker.
quote:Op maandag 2 juni 2025 07:55 schreef QAnonn het volgende:
Ander geluid over Oekraïne: het Westen is een actieve deelnemer aan de oorlog
Twee Amerikaanse professoren, John Mearsheimer en Jeffrey Sachs, zeggen wat je in talkshows niet hoort en kranten zelden leest: Poetins oorlog in Oekraïne kwam niet uit de lucht vallen.
https://revu.nl/artikel/6(...)lnemer-aan-de-oorlog
Ze worden ook wakker.
Dit ging over het stationeren van troepen op het grondgebied van de voormalige DDR.quote:Volgens Mearsheimer en Sachs begint dit verhaal niet in 2022, en zelfs niet in 2014, maar op 7 februari 1990. De Koude Oorlog loopt op zijn laatste benen. James Baker, Amerikaans minister van Buitenlandse Zaken, spreekt met Sovjetleider Michail Gorbatsjov. De muur is net gevallen en Duitsland wil weer één worden. Gorbatsjov stemt in, nadat Baker hem heeft verzekerd dat de NAVO daarna ‘not one inch’ oostwaarts meer zal opschuiven. Ook de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Hans-Dietrich Genscher doet die belofte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |