Waarom zou hij het over dat soort issues hebben, dat is helemaal niet relevant voor hem. Culture wars is het enige wat hem persoonlijk een beetje raakt en de enige reden dat hij nog het kleinste beetje relevantie heeft. Hij vindt het vooral geweldig om zijn eigen ongeinformeerde scheten op te snuiven.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder om te zien dat continue de culture war wordt aangewakkerd. Bill zegt dat democraten alleen bezig zijn met hun kinderen en de juiste voornaamwoorden? Ik hoor niets over free school lunches, goede zorg in de toekomst, maatregelen tegen klimaatopwarming, investeren in infrastructuur en educatie. Terwijl dat ook allemaal zaken zijn die democraten aan het hart gaan en in het belang van de kids. Terwijl republikeinen juist anti-toekomst-voor-de-kids zijn. Tegen educatie, tegen klimaatmaatregelen, tegen sociale vangnetten. Tegen alles wat het leven voor de nog bestaande middenklasse en de toekomst van de kinderen in de VS aantrekkelijker maakt.
Letterlijk alles wordt weer teruggebracht tot transgender en pronouns bullshit. Terwijl daar maar een klein activistisch deel van de linkerflank mee bezig is.
Gelukkig hebben we hier ook een blater die een moordenaar een held blijft noemt en het geen moordenaar vind.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Nu zeggen dat soort lui nog progressief te zijn maar het enige waar ze over blaten is die culture wars.
Maar wacht even dit lijkt erg veel op corruptie.quote:
Het zijn maar suggesties van officials hoe ze Trump gelukkig kunnen maken he! Trump weet daar uiteraard niets van!quote:Op maandag 2 juni 2025 15:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wacht even dit lijkt erg veel op corruptie.
Dat zou hij toch juist tegengaan.
Ik snap er niets meer van![]()
![]()
.
Godverdomme zeg, eindelijk. We kunnen uiteraard eindeloos praten over Republikeinse staten die het niet zo nauw nemen met wetenschap maar dit soort onzin doet zo veel meer schade omdat niemand in de media zich hier aan wil branden tot het te laat is.quote:These phonics-based lessons are on the fast track to become law in California under a sweeping bill moving through the Legislature that will mandate how schools teach reading, a rare action in a state that generally emphasizes local school district control over dictating instruction.
The bill is the capstone to decades of debate and controversy in California on how best to teach reading amid stubbornly low test scores. Gov. Gavin Newsom has pledged his support, setting aside $200 million to fund teacher training on the new approach in the May revise of his 2025-26 budget proposal.
“It’s a big deal for kids, and it’s a big step forward — a very big one,” said Marshall Tuck, chief executive of EdVoice, an education advocacy nonprofit that has championed the change.
California has long struggled with reading scores below the national average. In 2024, only 29% of California’s fourth-graders scored “proficient” or better in reading on the National Assessment of Educational Progress, or NAEP.
The proposed law, which would take effect in phases beginning in 2026, would require districts to adopt instructional materials based on the “science of reading,” a systemic approach to literacy instruction supported by decades of research about the way young children learn to read, from about transitional kindergarten through third grade.
The science of reading consists of five pillars: phonemic awareness (the sounds that letters make), phonics, reading fluency, vocabulary and comprehension.
“It’s finite. There’s only 26 letters and 44 sounds,” said Leslie Zoroya, who leads an initiative at the Los Angeles County Office of Education that helps districts transition to a science-of-reading approach. “Phonics isn’t forever.”
After a failed effort last year, the bill gained the support this year of the influential California teachers unions and at least one advocacy group for English-language learners. In a compromise, school districts would have more flexibility to select which instructional materials are best for their students and the option to decline teacher training paid for by the state.
For decades, most school districts in California have been devoted to a different approach called “whole language” or “balanced literacy,” built on the belief that children naturally learn to read without being taught how to sound out words. Teachers focus on surrounding children with books intended to foster a love of reading and encourage them to look for clues that help them guess unknown words — such as predicting the next word based on the context of the story, or looking at the pictures — rather than sounding them out.
“The majority of students require a more intentional, explicit and systematic approach,” Zoroya said. “Thousands of kids across California in 10th grade are struggling in content-area classes because they missed phonics.”
A 2022 study of 300 school districts in California found that less than 2% of districts were using curricula viewed as following the science of reading.
Het is om van te kotsenquote:A bill introduced by Assemblymember Blanca E. Rubio (D-Baldwin Park) last year requiring a science-of-reading approach in California public schools did not even get a first hearing. This year, Rubio introduced another version — Assembly Bill 1121 — that would have required teachers to be trained in a science-of-reading approach.
Opponents included the California Teachers Assn. and English-language learner advocates, who said in a joint letter that the bill would put a “disproportionate emphasis on phonics,” and would not focus on the skills needed by students learning English as a second language.
The groups also voiced concern that the bill would cut teachers out of the curriculum-selection process and that mandated training “undermines educators’ professional expertise and autonomy to respond to the specific learning needs of their students.”
Martha Hernandez, executive director of Californians Together, said the group opposed both bills because they were too narrow in their focus on skills such as phonics. “They’re essential. But English learners need more, right?” she said. “They don’t understand the language that they’re learning to read.”
Rubio said she was shocked by the pushback. “I was thinking it was a no-brainer. It’s about kids. This is evidence-based.” Rubio, a longtime teacher, was born in Mexico, and was herself an English-language learner in California public schools.
In 2024, just 19% of Latino students and 7% of Black students scored at or above “proficient” on the fourth-grade NAEP reading test.
Ik noem geen moordenaar een held. Maar blijf vooral boos worden op symptomen van een moordzuchtig systeem zou ik zeggen. Uiteindelijk is het systeem een radicaliseringsmachine. Daarbij doe je zelf mee aan de radicalisering, door mij in die hoek te drukken. Voor iedereen is de spiegel een belangrijk instrument om je denken tegen het licht te houden.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier ook een blater die een moordenaar een held blijft noemt en het geen moordenaar vind.
Kijk eerst eens in je eigen geradicaliseerde spiegel.
Hey @Chivaz kijk, een whataboutismquote:Op maandag 2 juni 2025 16:34 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.latimes.com/c(...)phonics-reading-wars
[..]
Godverdomme zeg, eindelijk. We kunnen uiteraard eindeloos praten over Republikeinse staten die het niet zo nauw nemen met wetenschap maar dit soort onzin doet zo veel meer schade omdat niemand in de media zich hier aan wil branden tot het te laat is.
Dit vind ik nog wel het ergste:
[..]
Het is om van te kotsenDe zoveelste keer dat activisten die claimen op te komen voor minderheden juist schade doen, en het kost decennie voordat het een keer opgemerkt wordt omdat kritiek hebben op zulke organisaties volledig taboe is in de Democratische monocultuur.
Scholen in California kunnen veel beter, en de problemen zijn aangericht door de Democratische Partij daar.quote:
Scholen in heel de VS kunnen en moeten veel beter. Daarom is het sluiten van DOE en meer geld/focus naar private scholen ipv publieke zo’n slecht ideequote:Op maandag 2 juni 2025 18:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Scholen in California kunnen veel beter, en de problemen zijn aangericht door de Democratische Partij daar.
Heb je nog iets inhoudelijks te melden wellicht?
Ondanks dat private scholen beter presteren, geweldige logica weer.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Scholen in heel de VS kunnen en moeten veel beter. Daarom is het sluiten van DOE en meer geld/focus naar private scholen ipv publieke zo’n slecht idee
En dat gaat nu verbeteren?quote:Op maandag 2 juni 2025 19:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ondanks dat private scholen beter presteren, geweldige logica weer.
Private scholen presteren beter, dus is meer geld naar publieke om het niveau dichter richting privaat brengen logisch, lijkt me geen raar idee toch?quote:Op maandag 2 juni 2025 19:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ondanks dat private scholen beter presteren, geweldige logica weer.
Ik denk dat hij bedoelt dat publiek onderwijs beter gaat presteren als hun geld naar privaat onderwijs gaat.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Private scholen presteren beter, dus is meer geld naar publieke om het niveau dichter richting privaat brengen logisch, lijkt me geen raar idee toch?
De republikeinen hadden een voucher programma bedacht waardoor meer kinderen naar private scholen kunnen gaan. Het is al jaren geleden en het was een van de zuidelijke staten als ik mij niet vergis. Er was destijds onterecht veel tegenstand tegen dat plan.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Private scholen presteren beter, dus is meer geld naar publieke om het niveau dichter richting privaat brengen logisch, lijkt me geen raar idee toch?
En de rest van de kinderen?quote:Op maandag 2 juni 2025 19:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De republikeinen hadden een voucher programma bedacht waardoor meer kinderen naar private scholen kunnen gaan. Het is al jaren geleden en het was een van de zuidelijke staten als ik mij niet vergis. Er was destijds onterecht veel tegenstand tegen dat plan.
Een leuk idee voor Kamala Harris om campagne te voeren als ze gouverneur van Californië wil worden.quote:
Niet als die scholen kinderen wel gewoon leren lezen.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Scholen in heel de VS kunnen en moeten veel beter. Daarom is het sluiten van DOE en meer geld/focus naar private scholen ipv publieke zo’n slecht idee
Die kunnen dan naar zo’n openbare school als de ouders daar voor kiezen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |