Ergens denk ik dat het niet veel uit gaat maken.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:01 schreef vosss het volgende:
Benieuwd naar (de uitwerking van) TD, wat is het, 0018?
Mercedes is al even het spoor bijster. Best jammer.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:11 schreef Starflyer het volgende:
Mercedes leek er in ieder geval wel last van te hebben in Imola en Monaco (waar ze op zaterdag terug wisselden naar de oude spec).
Neh, die mogen de prijs voor het zijn van een kutteam nog wel wat langer betalen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mercedes is al even het spoor bijster. Best jammer.
quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neh, die mogen de prijs voor het zijn van een kutteam nog wel wat langer betalen.
Ja, TD18, dat is de technical directive voor het flexen van de voorvleugel. De FIA gaat met belasting en HD-camera de voorvleugens testen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:01 schreef vosss het volgende:
Benieuwd naar (de uitwerking van) TD, wat is het, 0018?
Niet eens 4Kquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, TD18, dat is de technical directive voor het flexen van de voorvleugel. De FIA gaat met belasting en HD-camera de voorvleugens testen.
Red Bull ontneemt je flexibele vleugens!quote:
Max wint tenzij hij niet wintquote:Op donderdag 29 mei 2025 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren rijdt dit weekend gewoon weer vooraan, tenzij Max en RBR nog iets weten te vinden
Boven tenzij onder.quote:
Eigenlijk is het dus: ofwel Max ofwel iemand van McLaren.quote:
Yukiquote:Op donderdag 29 mei 2025 21:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus: ofwel Max ofwel iemand van McLaren.
Het weekend wordt pas interessant als dat niet gaat uit blijken te komen
En dan zetten ze Hadjar in de RBR en word het plaatje omgedraaid. De RBR is gewoon een moeilijke auto waar schijnbaar tot nu toe alleen Max iets mee kan. Maar laten we wel wezen Max is op dit moment ook gewoon niveautje Senna/Schumacher, dat is gewoon een treetje hoger dan de rest. Max maakt bijna geen fouten en ook bij Piastri zie je nu toch scheurtjes ontstaan onder druk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder Hadjar op het podium verschijnen dan Yuki.
Piastri had de pace niet in Monaco, dat hoeft niet alles te zeggen over de rest van het seizoen. En natuurlijk een fout van jewelste in Imola, maar of dat nou de druk was betwijfel ik ook.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Max maakt bijna geen fouten en ook bij Piastri zie je nu toch scheurtjes ontstaan onder druk.
Norris heeft er in FP1 in Imola mee gereden. Verder nog niet, voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:55 schreef greysbones het volgende:
er gaan geruchten dat McLaren de vleugel al heeft aangepast
en het is niet alleen McLaren natuurlijk die mini drs-en creëerden
Het lijkt mij juist dat hoe meer vleugel je zet, hoe meer baat je bij doorbuigen hebt op hoge(re) snelheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:52 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat die vleugel niet zoveel uitmaakt, je ziet ook in de topsnelheden dat Mclaren echt niet zo heel hard rijdt, ze maken het verschil in het koelen van de banden.
Zelfs Newey ziet het niet, hij kan er wel een betere voorstelling van maken, het is en blijft altijd altijd een combinatie van, maar een voorvleugel die minder doorbuigt heeft echt wel invloed op de luchtstroom, dan is het afhankelijk van de configuratie erachter hoeveel invloed.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is niet alleen de vleugels en het remsysteem bij McLaren. De sidepods, de vloer en de ophanging zorgen voor ietsje meer mechanische grip. Met het blote oog is het niet zichtbaar. Alleen Adrian Newey ziet dat.
Het zal gerust invloed hebben, maar ik denk niet zoveel dat hun banden veel langer goed blijven.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zelfs Newey ziet het niet, hij kan er wel een betere voorstelling van maken, het is en blijft altijd altijd een combinatie van, maar een voorvleugel die minder doorbuigt heeft echt wel invloed op de luchtstroom, dan is het afhankelijk van de configuratie erachter hoeveel invloed.
De topautos zijn zelfs trager de laatste keer dat ik keek.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
De topsnelheid van de autos van de topteams op de rechte stukken verschilt maar een paar kilometer per uur.
Als je naar rondetijden kijkt kan het zo zijn dat door de stijvere vleugels je topsnelheid in moet leveren, de tijd die je daarmee verliest moet je misschien compenseren door wat minder vleugel te zetten en dat heeft dan weer invloed op je banden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal gerust invloed hebben, maar ik denk niet zoveel dat hun banden veel langer goed blijven.
Klopt. Is waarschijnlijk zelfs technisch onmogelijk om het helemaal te bannen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:04 schreef Tijn het volgende:
Maar voor de duidelijkheid: het is niet zo dat vleugels helemaal niet meer flexen, toch? Ik las ergens dat de grens wordt verlegd van 15 naar 10 mm tijdens de test. Maar hoeveel dat op de baan uit zal maken moeten we nog gaan zien. Sowieso gaat er nog steeds sprake zijn van bewegende vleugels.
Het komt op mij over alsof Piastri meer snelheid verliest in vuile lucht dan, met name, z'n teammaat. Eigenlijk nog steeds het probleem dat hij voorheen had, alleen dit seizoen rijdt hij natuurlijk vaak op kop en dan heeft hij er geen last van.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Piastri had de pace niet in Monaco, dat hoeft niet alles te zeggen over de rest van het seizoen. En natuurlijk een fout van jewelste in Imola, maar of dat nou de druk was betwijfel ik ook.
Denk niet dat die ineens al z’n scherpte kwijt is
Skattiequote:
het bijzondere isquote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:
Mijn hot take is dat de F1 intro eigenlijk best wel cool is. Je vergeet bijna dat ze dit een paar jaar geleden nog niet hadden.
Van mij hoeft het niet, die GTST stijl. Maar goed, als mensen hem mooi vinden, ook prima.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:26 schreef Tijn het volgende:
Mijn hot take is dat de F1 intro eigenlijk best wel cool is. Je vergeet bijna dat ze dit een paar jaar geleden nog niet hadden.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:29 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zo kun je er eindeloos van genieten, kan ook in de OP.
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt mijn garage wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
De auto van Sainz is nog niet klaar. Als het nog lang duurt, dan wacht Carlos nog wel even.
Het is maar een uurtje..quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:40 schreef Jane het volgende:
Lijkt me irritant om als engineer de hele tijd te moeten blijven staan (Laura Mueller net). Maar misschien ben ik gewoon lui. En oud. Mijn rug protesteert al bij het idee.
Ja. Kijken of zijn haren niet te veel flexen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:43 schreef greysbones het volgende:
was dat nu een camera aan de zijkant bij Sainz?
Nog niet op vol vermogen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
McLaren doet duidelijk een stap terug.
wie welquote:
Vrije Test 1.quote:
Of ze zitten met die TD te malenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
wie wel
lijkt of ze allemaal wat afwachtend zijn
Dit kan ook prima in het Viaplay topic.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:57 schreef Eagles89 het volgende:
Heb even naar het Nederlands commentaar van ViaPlay geluisterd maar Olav Mol is ondanks dat die vaak fouten maakt toch wel echt zoveel fijner om te luisteren…en dat terwijl ik Kalff best kundig vind en die twee van ViaPlay die het op zaterdag en zondag doen, al helemáál niet trek. Maar de stem van Mol vind ik zoveel fijner qua toon en ritme van praten dan al die anderen. Jammer dat ze zijn commentaar niet standaard als optie bij F1 TV hebben.
Mooi, daar gaan we helemaal niks mee doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:57 schreef Eagles89 het volgende:
Heb even naar het Nederlands commentaar van ViaPlay geluisterd maar Olav Mol is ondanks dat die vaak fouten maakt toch wel echt zoveel fijner om te luisteren…en dat terwijl ik Kalff best kundig vind en die twee van ViaPlay die het op zaterdag en zondag doen, al helemáál niet trek. Maar de stem van Mol vind ik zoveel fijner qua toon en ritme van praten dan al die anderen. Jammer dat ze zijn commentaar niet standaard als optie bij F1 TV hebben.
Max is ronde rijdenquote:
VT1 is daar ideaal voor.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Max is ronde rijden
binnen
ronde rijden
binnen
die is vast van alles aan het uitproberen
Heeft die een kussentje gekocht?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zit Leclerc hoog in die auto
Laat een scheet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zit Leclerc hoog in die auto
Met alle zooi tegenwoordig op de kalender ga je deze baan waarderen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Blijft wel echt een clean circuit Barcelona.
Om een Formule 1 wagen rond te gooien is het een prima circuit.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met alle zooi tegenwoordig op de kalender ga je deze baan waarderen.
Gewoon weer een natte reet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zit Leclerc hoog in die auto
Ook wel fijn weer even wat ademruimte op de baan na het smalle Monaco.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met alle zooi tegenwoordig op de kalender ga je deze baan waarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |