Tevens de enorme tsunami aan AI-troep die je aanbevolen filmpjes op Youtube komen overspoelen als je al dan niet per ongeluk een keer zo'n filmpje aanklikt. Dramatische AI gegenereerde thumbnails om naar clicks te hengelen, AI-muziek waarvan het niet van tevoren duidelijk is dat het AI is, low effort filmpjes met gejatte beelden ingesproken door AI, tot kanalen die eigenlijk draaien op een enorme berg van A tot Z gegenereerde, naar nepnieuws neigende "info".quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
YT heeft sowieso een hoop ergerlijke 'functies'. Die aanbevelingen wegklikken met die 'fuck off met die rommel'-knop werkt vaak maar tijdelijk. Binnen no time verschijnt diezelfde zooi weer in je feed. Net als al bekeken filmpjes.
Taal veranderen ze ook random, dan vertalen ze titels van Engelstalige filmpjes gewoon naar NL. Dacht dat het aan cookies lag, maar nee hoor, als ik na het verwijderen van die dingen juist die ergernis wil voorkomen, staat ie natuurlijk wel nog gewoon op Engels. Nog net niet met een middelvinger-smile ernaast
Exact!quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tevens de enorme tsunami aan AI-troep die je aanbevolen filmpjes op Youtube komen overspoelen als je al dan niet per ongeluk een keer zo'n filmpje aanklikt. Dramatische AI gegenereerde thumbnails om naar clicks te hengelen, AI-muziek waarvan het niet van tevoren duidelijk is dat het AI is, low effort filmpjes met gejatte beelden ingesproken door AI, tot kanalen die eigenlijk draaien op een enorme berg van A tot Z gegenereerde, naar nepnieuws neigende "info".
Ik wil het niet. Ik wil echte beelden, gemaakt door echte mensen. Ik wil AI kunnen wegfilteren, of geef die AI rommel op z'n minst een tag ofzo. Maar nee, dat gebeurt niet. Dus het aanbod op YT wordt kwalitatief verder ondermijnd met een immer groeiende hoeveelheid, niet op de werkelijkheid gestoelde, troep, waardoor het ook lastiger wordt gemaakt om werkelijk interessante kanalen waarin wel moeite en passie wordt gestopt te ontdekken.
Eens. En vergeet de 'shorts' in z'n algemeenheid niet. Ze willen bij YouTube niet dat je dat uitschakelt, want mensen met de concentratiespanne van een vlo brengen goud geld op.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tevens de enorme tsunami aan AI-troep die je aanbevolen filmpjes op Youtube komen overspoelen als je al dan niet per ongeluk een keer zo'n filmpje aanklikt. Dramatische AI gegenereerde thumbnails om naar clicks te hengelen, AI-muziek waarvan het niet van tevoren duidelijk is dat het AI is, low effort filmpjes met gejatte beelden ingesproken door AI, tot kanalen die eigenlijk draaien op een enorme berg van A tot Z gegenereerde, naar nepnieuws neigende "info".
Ik wil het niet. Ik wil echte beelden, gemaakt door echte mensen. Ik wil AI kunnen wegfilteren, of geef die AI rommel op z'n minst een tag ofzo. Maar nee, dat gebeurt niet. Dus het aanbod op YT wordt kwalitatief verder ondermijnd met een immer groeiende hoeveelheid, niet op de werkelijkheid gestoelde, troep, waardoor het ook lastiger wordt gemaakt om werkelijk interessante kanalen waarin wel moeite en passie wordt gestopt te ontdekken.
De kassamedewerker wel. Of degene die je controleert bij de zelfscan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:06 schreef vipergts het volgende:
Stickertjes op met name fruit. Zo zinloos. Ik hoef niet te weten welk soort appel het is.
Dat verschil lijkt me in nagenoeg alle gevallen ook zonder sticker wel te zien, zeker voor een professionele supermarktmedewerker, die geacht mag worden zijn of haar verkoopwaar te kennen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De kassamedewerker wel. Of degene die je controleert bij de zelfscan.
Dat zie ik de laatste tijd idd ook steeds vaker, willekeurige titels op youtube, IMDb, etc. die ineens naar het Nederlands vertaald zijn, echt, TIEF OP.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 12:58 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
YT heeft sowieso een hoop ergerlijke 'functies'. Die aanbevelingen wegklikken met die 'fuck off met die rommel'-knop werkt vaak maar tijdelijk. Binnen no time verschijnt diezelfde zooi weer in je feed. Net als al bekeken filmpjes.
Taal veranderen ze ook random, dan vertalen ze titels van Engelstalige filmpjes gewoon naar NL. Dacht dat het aan cookies lag, maar nee hoor, als ik na het verwijderen van die dingen juist die ergernis wil voorkomen, staat ie natuurlijk wel nog gewoon op Engels. Nog net niet met een middelvinger-smile ernaast
Die addon werkt perfectquote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Eens. En vergeet de 'shorts' in z'n algemeenheid niet. Ze willen bij YouTube niet dat je dat uitschakelt, want mensen met de concentratiespanne van een vlo brengen goud geld op.
Firefox heeft (op de desktop) btw een add-on genaamd 'YouTube Anti translate'.
-----------
Over AI gesproken: de komst van Veo3 voelt opnieuw niet als een vooruitgang. --> https://www.volkskrant.nl(...)-ai-videos~v1450887/
Dat lijkt me onzin, zeker gezien de ‘professionele’ supermarktmedewerker die ook maar gewoon dom personeel is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat verschil lijkt me in nagenoeg alle gevallen ook zonder sticker wel te zien, zeker voor een professionele supermarktmedewerker, die geacht mag worden zijn of haar verkoopwaar te kennen.
Nou dom, het zijn meestal pubers die het werk doen. Ik zou ook niet weten hoe verschillende appels heten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin, zeker gezien de ‘professionele’ supermarktmedewerker die ook maar gewoon dom personeel is.
Veel studenten ook. Alleen de tante-truus-achtige types die er rondlopen zie ik niet zo snel een lineaire differentiaalvergelijking oplossen. Voor de rest valt het denk ik wel mee met de vermeende domheid van supermarktpersoneel.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou dom, het zijn meestal pubers die het werk doen. Ik zou ook niet weten hoe verschillende appels heten.
Ha, dit herken ik van zo’n 30 jaar geleden. Elke dag 8x Tears in heaven van Eric Clapton. Wel een prima nummer maar als ik het hoor denk ik aan het bijvullen van de frisdrank bij de Edah. Dacht dat ik de enige was met die associatiequote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik kreeg flashbacks naar de Edah, waar een half jaar lang de A-kant van een cassettebandje afgedraaid werd, en vervolgens een half jaar de B-kant, we werden er allemaal gek van, maar de chef kon er volgens eigen zeggen niks aan doenIk waan me elke keer weer vakkenvullend danwel spiegelend in de ontbijtgang van de Edah wanneer ik Steely Dan - Ricky Don't Lose That Number hoor
En zowat heel Reddit, titels + teksten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zie ik de laatste tijd idd ook steeds vaker, willekeurige titels op youtube, IMDb, etc. die ineens naar het Nederlands vertaald zijn, echt, TIEF OP.
China Post?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:00 schreef Pisces29 het volgende:
Aan dood ergeren is overdreven, maar onbekende pakketbezorgers die alleen vermelden dat de 'bezorger onderweg is' vind ik wel wat onhandig.Geen tijdsblok, niks.
Cirro parcel.quote:
Wat gruwelijk slecht geschreven.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Ergernisje van een columniste over de nieuwe reclame van Sire:
[..]
Vind het zelf ook wel een vreemd onderwerp van SIRE, er zijn zoveel andere zaken.
Ja pssssssst je mag het AD niet quotenquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:41 schreef Eightyone het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
...jammer dat de Loden Leeuw niet meer bestaat.
Dat stuk hierboven is btw de nieuwste column van Angela de Jong: https://www.ad.nl/show/mn(...)amespotje~a689736a8/
Het is niet omdat de moderatie het niet wil dat het niet mag he...quote:Op woensdag 2 juli 2025 14:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja pssssssst je mag het AD niet quoten
Ja daarom zei ik ook: pssssstquote:Op woensdag 2 juli 2025 14:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het is niet omdat de moderatie het niet wil dat het niet mag he...
Er kunnen kosten voor rekening van FOK! komen door zaken die achter een betaalmuur staan hier neer te zetten.
Gewoon niet meer doen.quote:
Over aso's gesproken...quote:Op maandag 30 juni 2025 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
Aso's die hun auto op invalideparkeerplaatsen zetten, omdat die lekker dichtbij zijn.
Vrijwel altijd jonge mannen en vrouwen in dikke BMW's, Mercedessen en Audi's.
Die allemaal als een kievit lopen als ze uitstappen.
Conclusie: ben je invalide, koop een dikke auto en je kunt op wonderbaarlijke wijze opeens weer lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |