Er zijn aardig wat mensen die echt slecht zijn in taal, of die het gewoon weinig kan schelen. Maar het is ook weleens een ongelukkige tikfout op die piepkleine toetsjes op de smartphone. Of slechte autocorrectie.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:02 schreef Hiddendoe het volgende:
De schaamteloosheid van 'ongeletterde' Nederlanders. Nederlanders dus die hier geboren en getogen zijn en ook Nederlands onderwijs hebben genoten.
De meest debiele schrijf-, stijl-, taal- en grammaticafouten.
En als je hun dan daar op wijst, halen ze hun schouders op en beweren dat er spijkers op laag water worden gezocht.
"Want je ziet toch goed wat ik schrijf en wat ik bedoel."
Ik werdt.
Sgool.
Antwoort.
Nou ja, dit soort 'pareltjes' dus.
Ik vind het echt om te janken.
Dat kan. En ik wil dan ook wel zo eerlijk zijn dat ik ook niet alles weet over het perfecte Nederlands.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zijn aardig wat mensen die echt slecht zijn in taal, of die het gewoon weinig kan schelen. Maar het is ook weleens een ongelukkige tikfout op die piepkleine toetsjes op de smartphone. Of slechte autocorrectie.
Ik ben wel benieuwd waar je werkt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Collega's die verlanglijstjes moesten invullen voor hun kinderen voor een Sinterklaasviering op de zaak.
Ik zie je net fok posten i.p.v. FOK!.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:02 schreef Hiddendoe het volgende:
De schaamteloosheid van 'ongeletterde' Nederlanders. Nederlanders dus die hier geboren en getogen zijn en ook Nederlands onderwijs hebben genoten.
De meest debiele schrijf-, stijl-, taal- en grammaticafouten.
En als je hun dan daar op wijst, halen ze hun schouders op en beweren dat er spijkers op laag water worden gezocht.
"Want je ziet toch goed wat ik schrijf en wat ik bedoel."
Ik werdt.
Sgool.
Antwoort.
Nou ja, dit soort 'pareltjes' dus.
Ik vind het echt om te janken.
Ik werk al jaren niet meer. Maar dit was een metaaldraaierij. Hele vakkundige mannen, maar taalkundig was het echt huilen met de pet.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waar je werkt.
“Ik werdt” en “sgool” is wel uitzonderlijk.
Ga jij lekker op het dak zitten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie je net fok posten i.p.v. FOK!.
Ik ook hoor. Weet nog steeds niet echt het verschil tussen kunnen en kennen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Doordat ik geen boeken meer lees heb ik moeite met hoe schrijf ik dat ook alweer? Laatst had ik het woord ‘gekund’, wist ik werkelijk niet meer wat de laatste letter moest zijn. Vroeger ging dat automatisch. Ik begin opvallende fouten te maken.
Waarom lees je geen boeken meer? Veel lezen is de meest passieve en tevens actieve manier om je taalgevoel op peil te houden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Doordat ik geen boeken meer lees heb ik moeite met hoe schrijf ik dat ook alweer? Laatst had ik het woord ‘gekund’, wist ik werkelijk niet meer wat de laatste letter moest zijn. Vroeger ging dat automatisch. Ik begin opvallende fouten te maken.
Ik heb een smartfoon. Daar gaat alles zo veel sneller als in een boek, dat ik niet meer lees. En inderdaad zonde…quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom lees je geen boeken meer? Veel lezen is de meest passieve en tevens actieve manier om je taalgevoel op peil te houden.
Plus het plezier van het lezen, dat jij woorden omzet in je eigen beelden.
Dat is behoorlijk bijdehand maar het verschil wist ze toen nog steeds niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Dame antwoordt: 'Ik KAN niet alleen rekenen, ik KEN ook nog Nederlands.'
Ik lees nog steeds veel professioneel geschreven stukken (vaak krantensites, ook weleens boeken) en spellen gaat meestal redelijk, maar ik zit weleens met de uitgang in de onvoltooid verleden tijd te stoeien. Of er nou twee d's in moeten, of toch maar eentje.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Doordat ik geen boeken meer lees heb ik moeite met hoe schrijf ik dat ook alweer? Laatst had ik het woord 'gekund', wist ik werkelijk niet meer wat de laatste letter moest zijn. Vroeger ging dat automatisch. Ik begin opvallende fouten te maken.
Bij twijfel altijd 2.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:45 schreef Eightyone het volgende:
Of er nou twee d's in moeten, of toch maar eentje.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ga jij lekker op het dak zitten.
Zo ken ik je weer. Het is trouwens 'u' voor jou.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ga jij lekker op het dak zitten.
Inderdaad. Ik kan me niks mooiers voorstellen dan lekker achteroverleunen op de bank of in bed met een goed boek.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb een smartfoon. Daar gaat alles zo veel sneller als in een boek, dat ik niet meer lees. En inderdaad zonde…
Een smartfoon kan zo’n beetje alles: FOK!ken, Scrabbelen, krant lezen, films kijken, vertalen, opzoeken, bellen, en nog 500 dingen. Dus voor elk humeur wat wils. En superhandig.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik kan me niks mooiers voorstellen dan lekker achteroverleunen op de bank of in bed met een goed boek.
En dat boek kan een detective zijn, een avonturenroman, een science fiction verhaal of een sprookje.
Ook lees ik veel gedichten en toneelstukken.
Ik heb geen mobiel of smartfoon. Wat is er trouwens zo 'smart' aan een smartfoon?
Sinds de dominantie van algoritmes en zeker sinds de opkomst van AI worden ze me wat té 'smart'.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:49 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik heb geen mobiel of smartfoon. Wat is er trouwens zo 'smart' aan een smartfoon?
Mensen die bij het lopen in de openbare ruimte echt 0 rekening houden met anderen.quote:
Dank je wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:37 schreef Bargehassus het volgende:
@:Hiddendoe @:tong80
Julie zijn allebei bijzondere persoonlijkheden.
That's what I like about you FOK!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop