Dan moet hij er echt maanden in stoppen, kan niet als je in de klassiekers en Tour goed wil zijn en in de winter wil blubberen met Wout.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:35 schreef Hamlapjes het volgende:
Die gaan we niet meer terugzien op de MTB
Als nu (eindelijk) duidelijk is dat je het serieus aan moet pakken, hoeft dat helemaal niet. Op deze manier kan hij het beter laten.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:35 schreef Hamlapjes het volgende:
Dat kan prima, zie Pidcock.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan moet hij er echt maanden in stoppen, kan niet als je in de klassiekers en Tour goed wil zijn en in de winter wil blubberen met Wout.
Klassiekers kan prima, daarna MTB seizoen draaien om goed te zijn bij het WK. Maar geen tourquote:Op zondag 25 mei 2025 12:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan moet hij er echt maanden in stoppen, kan niet als je in de klassiekers en Tour goed wil zijn en in de winter wil blubberen met Wout.
Pidders reed de Tour.quote:
Hij deed maar een halve Tour, die paste er eigenlijk niet in.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Pidders reed de Tour.
Sterker nog, hij deed mee in CX tot Benidorm, stond er op de weg alweer in Algave en won Strade Bianche en reed podium in Luik, deed gewoon weer mee in Nove Mesto, ging via Zwitserland naar de Tour en werd drie weken later wereldkampioen XCO. In oktober kwam hij ook nog even meedoen in Snowshoe en Sainte-Anne, om in Herentals gewoon weer op de crossfiets te zitten.
Niet, Pidders haalde Parijs. 2023: https://firstcycling.com/rider.php?r=65025#racedata.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij deed maar een halve Tour, die paste er eigenlijk niet in.
Beetje een verneukte sport wel, waarin de startpositie alles bepalend is.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Charlie Aldridge zit ver in de achtergrond de snelste rondetijden te rijden, erg jammer.
Aldridge start juist helemaal vooraan. Het was zijn ketting die hem naar de laatste plaats dwong.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Beetje een verneukte sport wel, waarin de startpositie alles bepalend is.
Oh heb ik niet meegekregen, in kan het namelijk nergens zien op tv.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Aldridge start juist helemaal vooraan. Het was zijn ketting die hem naar de laatste plaats dwong.
Oh jawel hoor.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:35 schreef Hamlapjes het volgende:
Zijn waarschijnlijk verplicht om Giro van start tot finish uit te zenden.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh heb ik niet meegekregen, in kan het namelijk nergens zien op tv.
Want blijkbaar is de vrouwenwedstrijd belangrijker bij Eurosport.
Hij moet en zal ook excelleren in het MTB.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Klassiekers kan prima, daarna MTB seizoen draaien om goed te zijn bij het WK. Maar geen tour
Dat zou de ploeg nooit hebben geaccepteerd. Daarvoor is de Tour publicitair te belangrijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij had gewoon na het voorjaar op de weg de rest van het seizoen moeten gaan mountainbiken, ook gezien het WK parcours in Rwanda.
Dit halfslachtige heeft ook geen zin.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zou de ploeg nooit hebben geaccepteerd. Daarvoor is de Tour publicitair te belangrijk.
Yep, daarom moet hij accepteren dat dat mountainbiken niks voor hem is. Hij heeft nog 3 of 4 jaar om zoveel mogelijk Monumenten te pakken; daarmee bereikt hij uiteindelijk meer dan met een eventuele wereldtitel op de mountainbike (waarvoor hij denk ik ook een paar kilo te zwaar is).quote:Op zondag 25 mei 2025 14:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit halfslachtige heeft ook geen zin.
Lastige is natuurlijk dat de ploeg ook op zoek is naar een tweede naamsponsor.
Totale onzin.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, daarom moet hij accepteren dat dat mountainbiken niks voor hem is. Hij heeft nog 3 of 4 jaar om zoveel mogelijk Monumenten te pakken; daarmee bereikt hij uiteindelijk meer dan met een eventuele wereldtitel op de mountainbike (waarvoor hij denk ik ook een paar kilo te zwaar is).
Het is inmiddels al heel wat jaren geleden, maar de laatste keer dat hij serieus werk maakte van het mountainbiken won hij zowat iedere race.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, daarom moet hij accepteren dat dat mountainbiken niks voor hem is. Hij heeft nog 3 of 4 jaar om zoveel mogelijk Monumenten te pakken; daarmee bereikt hij uiteindelijk meer dan met een eventuele wereldtitel op de mountainbike (waarvoor hij denk ik ook een paar kilo te zwaar is).
Nu is hij fulltime wielrenner geworden en zonder specifieke mountainbike voorbereiding en training gaat het hem niet worden. Het is wat het is.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is inmiddels al heel wat jaren geleden, maar de laatste keer dat hij serieus werk maakte van het mountainbiken won hij zowat iedere race.
Op deze manier werkt het niet, maar dat het niks voor hem is vind ik een bijzondere stelling.
Passie is ook belangrijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Echt wat presteren gaat op deze manier niet lukken. Lastig voor te stellen wat er dan nog zo geweldig aan is, maar ieder z'n ding.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Passie is ook belangrijk.
Hij wil liever winnen in het MTB dan meer klassiekers of zelfs grote rondes winnen.
Hij heeft dat zo in de kop, dat die zijn ploeg er zo voor opgeeft.
Nou ja, MvdP heeft zeker wel wat laten zien dit jaar en wil graag ook in het MTBen winnen. Dat gaat idd niet lukken met de tour ertussen in. Maar laat hem maar, kan zo zijn dat die volgend jaar de tour weglaat en volledig gaat voor MTB na het voorjaar en dan zegt iedereen weer: zo wat is die goed hè, wat kan die veel hè?quote:Op zondag 25 mei 2025 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Echt wat presteren gaat op deze manier niet lukken. Lastig voor te stellen wat er dan nog zo geweldig aan is, maar ieder z'n ding.
Grote rondes gaat 'ie nooit winnen. Ook niet als 'ie niet zou MTB-en.
Dat boeit hemzelf geen zak heb ik het idee.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het zou wel typisch zijn dat hij de Tour niet kan rijden in het enige jaar dat er een goed parcours voor hem is uitgetekend.
Ik neem aan dat Han Cock voor het ziekenhuis staat in Herentals en Joris van den Berg langs mevrouw Van der Poel gaat.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:52 schreef Jason22 het volgende:
Dat is zuur![]()
Hopelijk komt het nog goed voor de Tour en geeft de NOS ons elke dag een update.
Ja, als hij echt wat wil met MTB-en, dan zou je niet de Dauphine en de Tour moeten rijden, maar wereldbekers mountainbike.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja, MvdP heeft zeker wel wat laten zien dit jaar en wil graag ook in het MTBen winnen. Dat gaat idd niet lukken met de tour ertussen in. Maar laat hem maar, kan zo zijn dat die volgend jaar de tour weglaat en volledig gaat voor MTB na het voorjaar en dan zegt iedereen weer: zo wat is die goed hè, wat kan die veel hè?
De tour zit m duidelijk in de weg.
Als het maar niet af loopt zoals Wout met zijn knie...quote:
Laten we het hopen, anders wint Pogacar volgend jaar alle monumenten vanuit het zadel. Weg spanning.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als het maar niet af loopt zoals Wout met zijn knie...
Die haalt zijn oude niveau niet meer...
Weer zat verdiend dan met dat MTB-en.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:52 schreef Marcoss het volgende:
ES meldt dat gevreesd wordt voor een breuk(je) in de hand
Dat lijkt mij beter nieuws dan iets met de knie?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:52 schreef Marcoss het volgende:
ES meldt dat gevreesd wordt voor een breuk(je) in de hand
Naast dagelijkse updates m.b.t. WOUT nu ook over Mathieu. Gouden tijden voor WF.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er zijn nieuwe beelden opgedoken van de fatale valpartij van Mathieu van der Poel bij de wereldbeker mountainbike in Nove Mesto.
Volgens Wielerflits is de schade wel héél erg.
quote:Spaanse mountainbiker die viel na botsing met Mathieu van der Poel haalt uit naar Nederlander: “Sommige renners respecteren hun collega’s niet”
De mountainbiker die zondag ten val kwam in Nove Mesteo na een botsing met Mathieu van der Poel, David Valero, heeft op sociale media van zich laten horen. De Spanjaard verwijt MVDP een gebrek aan respect.
Het was van 2023 geleden dat Van der Poel nog koerste op de MTB en al vier jaar geleden dat hij een wereldbekermanche reed. Van der Poel ging in Nove Mesto van start vanaf de vijfde startrij, maar in het gedrum om snel plaatsen goed te maken ging het in de startlus meteen mis. Bij een inhaalmanoeuvre botste hij op een concurrent, waardoor ze alle twee vielen.
Die concurrent is David Valero. De Spaanse mountainbiker kwam op zijn Instagram-account nog even terug op de val en sneert richting Van der Poel - weliswaar zonder de Nederlander bij naam te noemen.
“Ik ben teleurgesteld met mijn wedstrijd, vooral omdat sommige renners hun collega’s niet respecteren om wie ze zijn”, laat Valero – meervoudig Spaans kampioen – optekenen. “Ik waardeer het dat ze komen meedoen om zichtbaarheid te geven aan de wereldbeker mountainbike, dat is heel belangrijk. Maar respect is dat ook!”
Bron?quote:Op maandag 26 mei 2025 16:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Het betreft een complexe breuk die ook nog eens operatief niet te verbeteren is. Daardoor is er op dit moment geen zicht op de duur van het herstel. De orthopedische afdeling van het ziekenhuis in Herentals schrijft dat een onverplaatste breuk – ook wel een ‘mooie’ breuk genoemd – minimaal zes, maar mogelijk acht tot twaalf weken in het gips moet.
Daar vermeldt het ziekenhuis ook dat het helingsproces lang kan duren. Nu is er bij Van der Poel dus geen sprake van een onverplaatste breuk, maar van een verplaatste – of complexe – breuk. Daarvoor schrijft het ziekenhuis een kijkoperatie voor om de delen op die manier terug aan elkaar te plaatsen. Als dat niet lukt, volgt een grotere operatie waarbij de artsen het botje doormiddel van een schroef fixeren. Omdat een operatie geen mogelijkheid is vanwege de complexiteit van de breuk, zal het herstel langer duren.
Zo ver is het toch nog niet? Het klinkt zeker niet goed maar om nu al te zeggen dat het einde seizoen is?quote:Op maandag 26 mei 2025 17:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nou, die zien we in het veld pas weer terug dus.
Ontzettend zuur.
"Het hangt af van welk ligament geraakt is, maar daar heb ik geen zicht op."quote:Op maandag 26 mei 2025 20:25 schreef Chiappucci het volgende:
Volgens de medici die Sporza gesproken heeft, hoeft er nog geen kruis door de Tour.
https://sporza.be/nl/2025(...)kt-is~1748272791499/
Gaverequote:Op zondag 8 juni 2025 13:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hier heeft Puck toch wel veel voordeel van het veldrijden. Dit is Gavere.
Hier spreekt vertrouwen uit, dit is iemand die van Crans-Montana een hoofddoel heeft gemaakt.quote:Van der Poel denkt niet dat hij zich nog specifieker op het mountainbiken moet gaan richten, bijvoorbeeld door wegwedstrijden van zijn programma te schrappen. “Ik heb in Nove Mesto bij wijze van spreken honderd keer op het parcours gereden. Ook op wedstrijdtempo en dat ging allemaal perfect. Het is een beetje een ongelukkige samenloop van omstandigheden.”
Wat voor programma hem precies richting het WK wacht, weet MVDP nog niet. Eerst de Tour, dan volgt de rest. “Het is ideaal dat ik mij na de Tour kan gaan voorbereiden op het WK. En hopelijk nog een paar wedstrijden kan doen. Hoe die route er precies uitziet, weet ik nog niet. Eerst kijken hoe ik uit de Tour kom. Maar ik heb dan wel de tijd. Het is aan mij om te bewijzen dat ik het mountainbiken nog in me heb. Ik vind het sowieso nog altijd veel te leuk om te doen.”
Haha, grote kans dat dit helemaal niets wordt op deze manier. En tegelijkertijd: als hij goed uit de tour komt - vormpeil Glasgow - en hij maakt een keer geen domme fouten dan verwacht je ook dat hij er niet ver vanaf zal zijn.quote:Op maandag 9 juni 2025 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hier spreekt vertrouwen uit, dit is iemand die van Crans-Montana een hoofddoel heeft gemaakt.
Die is vooral hardloop wedstrijdjes aan het winnen momenteel.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Kan niet wachten totdat Fem deze winter weer het veldrijden wint
Die heeft pieken uitgespeeld. Ik kijk er niet van op als ze bizar goed is in de Tour.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:32 schreef DeeBee het volgende:
Puck wint voor de 6e keer een XCO wereldbeker.
Blijft vrij bizar, bijv. PFP heeft 'maar' 8 XCO zeges, maar dan wel 5 wereldtitels.
En toen en toen? Wat een cliffhanger dit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:07 schreef chufi het volgende:
Puck begint ff vooraan maar zakt geheel door het veld ....
Toen won iemand andersquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En toen en toen? Wat een cliffhanger dit.
Ja was ze vooral buiten beeld.. zag dr ff ergens rond de 20e plek rondrijden , mmaar ze finishte als 11equote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En toen en toen? Wat een cliffhanger dit.
10 Europaquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Een wereldbeker in Zuid-Korea, moedergods. De twee Braziliaanse races geschrapt, Val di Sole valt af want organisator wereldkampioenschap en geen Mont-Sainte-Anne meer, erg jammer.
Niet veel beter dan bij het veldrijden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:56 schreef Nober het volgende:
[..]
10 Europa
4 Noord-Amerika
0 Zuid-Amerika
0 Azië
0 Oceanië
0 Australië
0 Afrika
Hoezo 'wereld'beker?
Volgens de WLR kenners is het ongeveer 50-50 of hij de finish haaltquote:Op zondag 31 augustus 2025 08:08 schreef DeeBee het volgende:
Fijne Mathieu-dag, allen!
Benieuwd of hij eens een paar rondjes vol kan maken
Nou ja, in zijn laatste 5 MTB wedstrijden heeft hij zo'n beetje twee rondjes gereden, dus zo gek is dat niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 09:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens de WLR kenners is het ongeveer 50-50 of hij de finish haalt
Ik heb gestemd op dat hij wel de finish haalt maar geen noemenswaardig resultaat haalt. Vandaag is toch het belangrijkste wedstrijdritme op te doen. Wat verder nog weinig zegt of hij straks enige kans het op het WK. Het parcours lijkt hem niet echt te passen. Verder eens dat je dit er eigenlijk niet bij kunt doen en als je WK wilt worden er meer tijd en moeite in gestoken moet worden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 10:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nou ja, in zijn laatste 5 MTB wedstrijden heeft hij zo'n beetje twee rondjes gereden, dus zo gek is dat niet.
Ik ben groot fan, maar wel eens met de analyze dat je dit niet meer part-time kunt doen. Vraag mij ook af of dit en het WK parcours iets voor hem zijn, dat klimwerk doet de grotere jongens toch snel de das om.
We weten alvast waar Matje vandaag eindigtquote:
Dit lijkt in ieder geval meer dan de gevolgen van een zwaar trainingsblok.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:14 schreef DeeBee het volgende:
Puck is schrikbarend slecht, is die ondertussen helemaal uit gewrongen / overtraind?
Geheel in lijn met haar presteren in Pal Arinsal en de Tour.quote:
Ja die floppers op ES kunnen het wel met een goedpratend sausje overgieten, maar dit is slecht richting het WKquote:Op zondag 31 augustus 2025 14:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Geheel in lijn met haar presteren in Pal Arinsal en de Tour.
Lijkt heel veel gevraagd om binnen twee weken van hier naar topvorm te komen hoewel ik het met Alpecin ook niet helemaal uit sluit. Waarschijnlijk gaat haar seizoen als een nachtkaars uit en wordt het opbouwen naar 2026.quote:Op zondag 31 augustus 2025 14:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja die floppers op ES kunnen het wel met een goedpratend sausje overgieten, maar dit is slecht richting het WK
Ja, dat zal beter moeten als ie echt om de prijzen wil meedoen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Van der Poel verliest iedere keer bakken van tijd in het bos en de afdaling.
Beter dat dan risico's en weer vallen toch?quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Van der Poel verliest iedere keer bakken van tijd in het bos en de afdaling.
Het punt is dat hij de technische feeling mist omdat hij jarenlang zo nalatig is geweest om af en toe even zijn gezicht te laten zien, terwijl er zonder Pidders nauwelijks concurrentie bestaat. Die wereldtitel zou voor het oprapen hebben gelegen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Beter dat dan risico's en weer vallen toch?
Daar zijn we het meteen over eens en dan is dit ook nog een technisch flink lastige omloop.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het punt is dat hij de technische feeling mist omdat hij jarenlang zo nalatig is geweest om af en toe even zijn gezicht te laten zien, terwijl er zonder Pidders nauwelijks concurrentie bestaat.
Fabio Puntener rijdt ver in de achtergrond 15 seconden sneller dan de koplopers.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Je hebt het het idee dat ze vooraf wat inhouden, maar hij is er wel bijna bij.
Dat zegt niet alles, als de versnelling straks komt zal blijken of hij dan ook mee kan. Tot hier in ieder geval verrassend goed gedaan.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Je hebt het het idee dat ze vooraf wat inhouden, maar hij is er wel bijna bij.
Het technische niveau van veldrijders is gewoon bedroevend tov mountainbikers.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen beeld wat we vaak zien. Mathieu die in afdalingen en op techniek veruit de minste is.
Eén keer terug en daarna de stream weer opnieuw starten. Dat kost hooguit 10 seconden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:53 schreef Faraday01 het volgende:
Hbomaxwij betalen niet voor advertenties
Voor hoe lang dat nog duurt, gaan ze vast een keer iets op vinden bij HBO.quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eén keer terug en daarna de stream weer opnieuw starten. Dat kost hooguit 10 seconden.
M.i. juist precies zoals verwacht. Superieur in kracht, inferieur in techniek. Hier rijden jongens die in Pal Arinsal zo hard naar beneden vliegen dat zelfs Pidders er geen zin in heeft, en dat is nog waargebeurd ook.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:05 schreef TargaFlorio het volgende:
VDP een stuk beter dan ik had verwacht.
Geen idee in hoeverre dat per parcours nog kan schelen. Of eventueel nog iets kan verbeteren.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:16 schreef Faraday01 het volgende:
Vijfde of zesde waarschijnlijk, dat had ik vooraf niet verwacht. Tegelijkertijd lijkt een wereldtitel ver weg als je in de technische zones zo veel tijd verliest.
quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Blevins is nog 12e geworden, daarmee weet hij de meubelen nog een beetje te redden. Maar die voorsprong in de wereldbeker gaat als sneeuw voor de zon verdwijnen als hij niet gauw een niveau omhoog gaat. Dit was Blevins voor Val di Sole: 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 17, 1. Dit is Blevins nu: 29, 17, 12.
Het originele parcours van Crans-Montana dat we vorig jaar zagen is 100% technischer dan Les Gets, maar ik hoorde Ric vandaag in de nabeschouwing zeggen dat ze, nav. wat klachten van vorig jaar (Pidders won toen met minuten), de boel wat aangepast hebben. Geen idee wat daar de uitkomst van is, maar het kan een factor minder zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:36 schreef DeeBee het volgende:
Mathieu (een pak) beter dan gedacht, maar die afdalingen dat kan niet.
Als Crans-Montana nóg technischer is, dan wordt het janken. Al kan het zo zijn dat hij per se geen schade wilde rijden vandaag...
Nu twee weken lang parcoursverkenning daar en het kan nog.
Ik ben benieuwd. Matje zegt nog getraind te hebben en een paar dagen het parcours te gaan verkennen, dus ik geef de hoop nog niet op.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het originele parcours van Crans-Montana dat we vorig jaar zagen is 100% technischer dan Les Gets, maar ik hoorde Ric vandaag in de nabeschouwing zeggen dat ze, nav. wat klachten van vorig jaar (Pidders won toen met minuten), de boel wat aangepast hebben. Geen idee wat daar de uitkomst van is, maar het kan een factor minder zijn.
Er zijn wel twee dingen vandaag die we mee moeten nemen naar Crans-Montana.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Matje zegt nog getraind te hebben en een paar dagen het parcours te gaan verkennen, dus ik geef de hoop nog niet op.
Wel eens dat hij die titel allang had kunnen winnen door nog eens 2 jaar na elkaar 4-5 world cups te rijden, nu was het een erg lange break en 1.5 wedstrijd per seizoen werkt niet.
Wel leuke extra factor voor het WK, vorige week nog rond Crans-Montana gefietst, komt wel dichtbij zo.
Als je op 40e plaats een singletrack in moet, kun je makkelijk na een rondje een minuut of meer achter liggen en zoals je terecht zegt gaan ze op het WK echt niet meer wachten als ze door krijgen dat hij in de buurt komt. Zo ongeveer alles moet goed vallen om voor de prijzen mee te kunnen doen. Een ereplaats lijkt haalbaar op basis van vandaag maar het podium is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er zijn wel twee dingen vandaag die we mee moeten nemen naar Crans-Montana.
1). de concurrentie weet dat ze hem serieus moeten nemen. Dat zullen ze vandaag ook wel gedaan hebben, maar als je sec naar de rondetijden kijkt zie je dat Puntener op een gegeven moment veel harder ging dan de kopgroep (bijna 20 seconden!) en dat Vidaurre ergens op P. 40 even snel ging. De gashendel is eigenlijk zelden vol open gegaan vooraan. Ik zie het wel voor me dat een type Hatherly of Koretzky (was er vandaag niet bij) helemaal geen zin heeft in de factor Van der Poel en vanaf de eerste ronde vol begint te koersen.
2). de start. Ondanks dat Van der Poel zei dat alles wat mis kon gaan ook daadwerkelijk misging, heeft hij in Les Gets wel de mazzel dat de race begint met een zeer brede klim. Dat gaat hij in Crans-Montana niet hebben, waar we eigenlijk direct het bos indraaien en is het al heel snel single-track. Als hij daar weer tussen de rommelaars komt te zitten heeft hij echt een probleem.
Als hij harder fietst is hij favorietquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-op-de-mountainbike/
WielerFlits is het niet met jullie eens. Mathieu is dé topfavoriet
Deze vraag zetten we direct door naar @heywooduquote:Op zondag 7 september 2025 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vanaf 2032 Olympisch toch?
Tot nu toe de snelste!quote:Op zondag 7 september 2025 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Fynn Brands gisteren overigens 29e in de kwalificatie, heel veel grote namen achter hem, netjes
Top-80 ging naar de finale van vanmiddag, dus die is er straks mooit bij
Ze starten waarschijnlijk om de minuut. De toppers laten ze straks wel helemaal zien.quote:Op zondag 7 september 2025 13:42 schreef Mansjester het volgende:
Hoe werkt dit in godsnaam? Ze laten de eerste 30 seconden zien en dan schakelen ze elke keer naar de finish en eindtijd van paar minuten. Is het een herhaling ofzo?
Doet niet mee aan de kwalificaties.quote:Op zondag 7 september 2025 10:15 schreef DeeBee het volgende:
Kan iemand vinden of Matje XCC (shorttrack) gaat rijden? Zie dat dit al morgen en overmorgen is op een ander rondje, in Zermatt.
Jammer, shorttrack zou hem nog wel moeten liggen, maar dan de focus compleet op de XCO lijkt het.quote:Op zondag 7 september 2025 19:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Doet niet mee aan de kwalificaties.
inb4 een regelwijziging dat Mathieu niet mee hoeft te doen aan de kwalificatiesquote:Op zondag 7 september 2025 19:37 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Doet niet mee aan de kwalificaties.
En uiteindelijk de eerste Duitse WK-medaille ooit bij de mannen, net zoals Ronan Dunne voor Ierland met brons. Maar geen maat op Jackson Goldstone, met afstand de meest verdiende winnaar op basis van dit jaarquote:
Geen idee, het zal wel weer niet, maar het zou zeker een hele mooie toevoeging zijnquote:Op zondag 7 september 2025 13:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Deze vraag zetten we direct door naar @:heywoodu
Te veel last van z'n schouder na een val in Les Gets en daarom kan hij z'n grote doel, de beloftentitel, niet behalen.quote:
Op dat bergje aan het begin van de ronde verliest ze weer terrein, wat we vorige week ook al zagenquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:21 schreef gianni61 het volgende:
Puck heeft even een inhaalslag gemaakt
?quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:36 schreef Felagund het volgende:
Keller wint, Puck helemaal weggereden.
Precies. Lekker uitbollen tot de finish en focus op het weekend.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:38 schreef Szura het volgende:
[..]
?
Na dat oponthoud weet je dat het verloren is en je nooit meer vooraan gaat komen, ze is wel nog van P13 naar P10 gestegen.
Denk niet dat ze anders wel podium had gereden, want ze leek me opnieuw niet goed genoeg heuvelop.
Tja, de Tour hakt er stevig in..quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:03 schreef DeeBee het volgende:
Blevins reed als Mathieu die laatste rockgarden over, maar mooi showtje van Koretzky.
Puck niet mokerslecht, maar nog steeds een stuk minder dan vorig jaar en eerder dit jaar.
In de Tour kwam ze ook voor geen meter vooruit, haar XCO zeges eerder dit jaar waren nog de hoogtepunten voorlopig...quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, de Tour hakt er stevig in..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |