quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja dus niemand. Als ik iemand vind die met me meepraat en ik daar extra positief op reageer dan kan je een punt hebben. Met die reactie impliceer je iets wat niet waar is. Ik zoek geen medestanders. Ontzettend slecht dat je dit zo stelt, weer 1 van de zoveelste reacties
quote:Hij zoekt 1 iemand die met hem meepraat
Vanuit jouw positie snap ik je reactie op mijn wens voor je.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik kijk daar op de volgende manier naar:
[..]
Je stelt wat kaders inderdaad en hoopt dat het heel slecht met me gaat zodat ik iets moet ondernemen. Wat als een verslaafde niet iets onderneemt omdat hij verslaafd is? Op de straat beland etc. Het maar hopen dat het zo slecht met iemand gaat zodat hij geen keus heeft om er op te reageren of ten onder gaat zie ik helemaal niet als goed advies, maar juist verwerpelijk advies.
Je motivatie is wellicht goed, dat je wil helpen en echt hoopt dat ik ga herstellen. Maar het verwensen van dat is ontzettend slecht, o.a. omdat je geen idee hebt of het echt gaat helpen of niet.
Als jouw wens werkelijkheid zou worden en ik zou alsnog geen uitweg zien of krijgen? Dan zou wat jij wil er alleen maar voor gezorgd hebben dat ik in nog grotere problemen zit. Ik begrijp je idee, maar dat is alleen als ik mezelf verplaats in een persoon die het eigenlijk niet echt uitmaakt en emoties de boventoon laat voeren. Niet iemand die echt wil helpen en rationeel nadenkt
Ontopic is inmiddels zinloos bij jou. Ik heb je pohi bekeken. Je negeert systematisch alles wat niet in je straatje past en verwijt andere users van alles, slaat wild om je heen zodat je kan negeren wat wel goede adviezen voor jou zijn.quote:
Dus je wil heel graag offtopic reageren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:27 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ontopic is inmiddels zinloos bij jou. Ik heb je pohi bekeken. Je negeert systematisch alles wat niet in je straatje past en verwijt andere users van alles, slaat wild om je heen zodat je kan negeren wat wel goede adviezen voor jou zijn.
Je bent inmiddels je partner kinderen en werk verloren en je gezondheid takelt met de dag af.
Hoe denk je zelf wat daar de oorzaak van is ?
Ik zag dat in diverse topics van jou alle adviezen zijn gegeven echter je opent weer een nieuw topic wat in mijn ogen totaal overbodig is omdat je de antwoorden in je oudere topics kunt terug lezen.
Je toont totaal geen zelfreflectie en je dramt maar door.
Take Care!
Ik ga helemaal niet meer reageren. verspilde zinloze energie.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus je wil heel graag offtopic reageren.
Verstandig, het heeft geen enkele zin.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet meer reageren. verspilde zinloze energie.
Maar je kan wel dieper vallen, dat is het punt. Als iemand zegt dat hij of zij hoopt dat je rock bottem bereikt dan is dat niet positief op te vatten. Ze kunnen altijd nog dieper vallen hoor. Daarom gaf ik ook aan dat ik je wel begreep, maar om dat te stellen is gewoon erg slecht. Voor hetzelfde geldt pleegt die persoon zelfmoord. Is dan je advies goed geweest? Of had je beter advies kunnen geven richting behandeling, gedragsaanpassing, wat dan ook. Wat jij deed is vrij extreem en is gewoon echt slecht of je dat nou begrijpt of niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vanuit jouw positie snap ik je reactie op mijn wens voor je.
Weetje: deze wens heb ik gejat.
Ik kom regelmatig in aanraking met ervaringsdeskundigen die in herstel zijn, bij voorbeeld van een verslaving.
En zij zijn de mensen die dit met anderen (waaronder mij) delen.
Hem zelf toegewenst hebben gekregen en o wat waren ze op dat moment boos ‘want hoe kun je iemand dat toewensen!’. Tot die bodem werd bereikt (niet door toedoen van anderen, maar door destructief gedrag van henzelf).
Dieper vallen kon niet, dood wilden ze niet dus het enige wat over blijft is omhoog krabbelen. Met horten en stoten en terugvallen. Maar uiteindelijk die put uitkwamen en terugkeken.
Naar hun dieptepunt, en naar het moment waarop iemand hen dat toewenste.
En toen pas zagen ze hoe diep ze toen al zaten, zonder het zelf te beseffen. En dat ze die bodem echt nodig hadden. Om zich op af te zetten in de weg naar herstel.
Weer offtopic.. dus goed wat mij betreft dat je hier niet meer gaat reageren. De vraag is alleen of je doet wat je zegt..quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niet meer reageren. verspilde zinloze energie.
Waarom reageer jij dan nog? Weer om een ander bevestiging te geven dat hij iets goed doet in plaats van inhoudelijk te reagerenquote:
Top dat je dat beter advies vindtquote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar je kan wel dieper vallen, dat is het punt. Als iemand zegt dat hij of zij hoopt dat je rock bottem bereikt dan is dat niet positief op te vatten. Ze kunnen altijd nog dieper vallen hoor. Daarom gaf ik ook aan dat ik je wel begreep, maar om dat te stellen is gewoon erg slecht. Voor hetzelfde geldt pleegt die persoon zelfmoord. Is dan je advies goed geweest? Of had je beter advies kunnen geven richting behandeling, gedragsaanpassing, wat dan ook. Wat jij deed is vrij extreem en is gewoon echt slecht of je dat nou begrijpt of niet.
Weljaquote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:49 schreef Masberum het volgende:
Jullie hebben er in jullie online leven een sport van gemaakt om maar te winnen. Alles om maar gelijk te hebben. Zodra iemand aangeeft dat je niet gelijk hebt en het jullie niet aanstaat gaan jullie op deze felle manier dat bestrijden. "Niet op hem reageren", "Zinloos om te reageren". Terwijl het om een discussieforum gaat.
Veel van jullie zijn zo geobsedeerd met het krijgen van je gelijk dat jullie het (ook vanwege jullie intelligentie) niet kunnen verkroppen als iemand anders een keer gelijk heeft wanneer jullie die persoon niet mogen.
Weet je zelf het topic nog of?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Weer offtopic.. dus goed wat mij betreft dat je hier niet meer gaat reageren. De vraag is alleen of je doet wat je zegt..
Tja, als je zo in je jij-bak blijft hangen, zoek het dan maar uit.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:52 schreef Masberum het volgende:
Laat ik het anders stellen, hoevaak hebben jullie mij zo zien reageren zoals jullie doen? Dat ik zeg dat je niet moet reageren bijvoorbeeld? Nooit. Want zo denk ik niet. Jullie willen niet helpen, jullie willen gewoon jullie mening geven en die zo hard mogelijk proberen door te voeren. Dat heeft niks met helpen te maken, alleen met jullie eigen gemoedsrust en emotionele gesteldheid
Natuurlijk niet joh, haal gerust nog tien kratten schultenbrau.quote:Op zondag 25 mei 2025 00:08 schreef Masberum het volgende:
Maar kan toch wel zorgen dat je minder pijn ervaart in moeilijke situaties? Mijn ex-vriendin is vertrokken met mijn kinderen, ik drink daardoor extra maar dat is puur om maar het verlies wat draaglijk te maken. Op de lange termijn helpt het niet maar voor de korte termijn is het een coping mechanisme en ik denk normaal om te doen. Niemand wil zulk intens verdriet echt nuchter ervaren is mijn idee
[..]
Het beste kan dit en alle andere topics van TS gewoon dicht. Zonde van alle tijd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 03:59 schreef Cupfighter het volgende:
Het is echt onvoorstelbaar
Nu hebben wij het gedaan
Je wilt niet geholpen worden
Je wilt zielig gevonden worden
Of iig de TT veranderen in: Ik heb alcohol liever dan alles wat het kapot maaktquote:Op woensdag 28 mei 2025 07:34 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het beste kan dit en alle andere topics van TS gewoon dicht. Zonde van alle tijd.
Nee dit is natuurlijk onzin, je dronk al .quote:Op zondag 25 mei 2025 00:08 schreef Masberum het volgende:
Maar kan toch wel zorgen dat je minder pijn ervaart in moeilijke situaties? Mijn ex-vriendin is vertrokken met mijn kinderen, ik drink daardoor extra maar dat is puur om maar het verlies wat draaglijk te maken. Op de lange termijn helpt het niet maar voor de korte termijn is het een coping mechanisme en ik denk normaal om te doen. Niemand wil zulk intens verdriet echt nuchter ervaren is mijn idee
[..]
FTFYquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:57 schreef GerryDV het volgende:
Dit is echt trekken aan een dood dronken paard.
Dat hebben we geprobeerd, maar het probleem is dat hij dan weer gewoon een nieuw topic opent. Het is makkelijker om het gewoon bij één topic te houden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:34 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het beste kan dit en alle andere topics van TS gewoon dicht. Zonde van alle tijd.
Dit werd al geopperd maar diegene werd totaal afgebrand om hoe zo’n stom idee dat wel niet was.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik oprecht niet begrijp; je zit tot over je oren in de problemen. Het lukt je overduidelijk niet zelf. Waarom ga je niet naar de HA voor hulp?
Ja het is eng en moeilijk. Alleen geef toe: alcohol maakt dingen niet kapot. Jij doet het
Net zoals een pistool niet iemand doodt, de schutter doet dat.
Sorry even hard voor je zijn hoor. Hopelijk dringt het dan tot je door en doe je wat. Ik maak me echt zorgen om jou als ik je topics zo lees. Het gaat niet goed met je. Je komt ongelukkig en boos over. Doe er wat aan...
Oh ik ook idd. Desondanks hoop ik dat er iemand tot hem doordringt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:00 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dit werd al geopperd maar diegene werd totaal afgebrand om hoe zo’n stom idee dat wel niet was.
Ik heb al een optie gegeven voor een goede verslavingszorg maar daar reageert hij niet opquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:07 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft een slechte ervaring met een afkickkliniek.
Maar een kliniek is niet de enige optie. Er bestaat ook ambulante verslavingszorg. Voor de detox is misschien ook niet eens een opname nodig. Wat ik ervan weet, is dat je verder psychologische begeleiding krijgt en dat er een optie is om mee te doen aan groepsgesprekken.
Een adviesgesprek aanvragen bij zo’n instelling kan altijd. Wil je daarna verder met een behandeling, dan heb je wel een verwijzing van de huisarts nodig.
Er zou eigenlijk iemand uit zijn directe omgeving de moed op moeten vatten en tegen hem moeten zeggen: je gaat een afspraak maken met … en ik ga met je mee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb al een optie gegeven voor een goede verslavingszorg maar daar reageert hij niet op
Hij zou de boosheid die hij naar ons toe gooit op zichzelf moeten richten, hij is zelf verantwoordelijk voor het drankgebruik wat hem in de problemen brengt
Zolang hij daar niks aan wilt doen wordt de situatie alleen maar erger
Ik hoop oprecht dat hij zo'n vriend heeft...quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zou eigenlijk iemand uit zijn directe omgeving de moed op moeten vatten en tegen hem moeten zeggen: je gaat een afspraak maken met … en ik ga met je mee.
Klopt. Detox op eigen kracht in je eentje kán, maar is wel lastig, met name gezien gebrek aan inherente motivatie. En er is een vrij simpele oplossing waardoor je niet kán drinken (disulfiram), maar ook daar geldt hetzelfde voor (je moet het wel zelf innemen). Als extra zetje in de rug kan je afspreken dat je dat onder toezicht doet op de poli, kwestie van 2 minuten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:07 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft een slechte ervaring met een afkickkliniek.
Maar een kliniek is niet de enige optie. Er bestaat ook ambulante verslavingszorg. Voor de detox is misschien ook niet eens een opname nodig. Wat ik ervan weet, is dat je verder psychologische begeleiding krijgt en dat er een optie is om mee te doen aan groepsgesprekken.
Een adviesgesprek aanvragen bij zo’n instelling kan altijd. Wil je daarna verder met een behandeling, dan heb je wel een verwijzing van de huisarts nodig.
Klopt dat heb ik ook aangegeven om dit bij een goede vriend neer te leggen maar ook daar komt geen reactie opquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zou eigenlijk iemand uit zijn directe omgeving de moed op moeten vatten en tegen hem moeten zeggen: je gaat een afspraak maken met … en ik ga met je mee.
Het is wel verstandig dit te doen met begeleiding, mensen drinken en gebruiken vaak om een reden, als je stopt ermee bots je tegen die reden aanquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt. Detox op eigen kracht in je eentje kán, maar is wel lastig, met name gezien gebrek aan inherente motivatie. En er is een vrij simpele oplossing waardoor je niet kán drinken (disulfiram), maar ook daar geldt hetzelfde voor (je moet het wel zelf innemen). Als extra zetje in de rug kan je afspreken dat je dat onder toezicht doet op de poli, kwestie van 2 minuten.
Ja, daarom dat ik ook altijd een klinische behandeling (met DD) aanraad, maar die stap kan natuurlijk in eerste aanleg te groot aanvoelen. Kijk, dat stoppen zelf is kut, maar is na een week ook voorbij. Als je dan de detox uitgeschopt wordt en weer in je eentje op de bank gaat zitten met je struggles én je door de war geschopte dopaminehuishouding én zonder je copingvriendje, dan is het wachten op een terugval.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is wel verstandig dit te doen met begeleiding, mensen drinken en gebruiken vaak om een reden, als je stopt ermee bots je tegen die reden aan
Dat is zó lang duidelijk, dat TS nooit maar dan ook nooit gaat veranderen.quote:
Het stoppen zelf is vaak niet het directe probleem inderdaad, voor alcohol zeker niet met de medicatie die je noemde, de achterliggende problemen zijn het echte probleem, k ben al een flinke tijd clean en ben nu nog steeds met de achterliggende problemen bezig zo goed mogelijk te herstellenquote:Op woensdag 28 mei 2025 14:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, daarom dat ik ook altijd een klinische behandeling (met DD) aanraad, maar die stap kan natuurlijk in eerste aanleg te groot aanvoelen. Kijk, dat stoppen zelf is kut, maar is na een week ook voorbij. Als je dan de detox uitgeschopt wordt en weer in je eentje op de bank gaat zitten met je struggles én je door de war geschopte dopaminehuishouding én zonder je copingvriendje, dan is het wachten op een terugval.
Ja... je hebt gelijk. We zien het allemaal gebeurenquote:Op woensdag 28 mei 2025 16:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet in hoeveel praten óver ipv mét TS (me realiserende dat hij selectief reageert) en het als groep blijven herhalen wat al eerder gezegd is en bij hem niet landt gaat helpen om dit topic van betekenis te laten zijn voor TS.
Denk dat hij eerder nog harder in de weerstand schiet wat dan weer reactie oproept. Met daarna slotjes en veegacties.
De hulpvraag is ook niet duidelijkquote:Op woensdag 28 mei 2025 16:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet in hoeveel praten óver ipv mét TS (me realiserende dat hij selectief reageert) en het als groep blijven herhalen wat al eerder gezegd is en bij hem niet landt gaat helpen om dit topic van betekenis te laten zijn voor TS.
Denk dat hij eerder nog harder in de weerstand schiet wat dan weer reactie oproept. Met daarna slotjes en veegacties.
Shadows incoming.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:26 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Bij deze een rechtstreekse vraag aan @:Masberum
Wat wil je het liefst?
Aandacht en (zelf)medelijden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:26 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wat wil je het liefst?
Een koude goudgelequote:Op woensdag 28 mei 2025 17:26 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Wat wil je het liefst?
Deze soortgelijke optie heb ik ook al eens verteld in een vorig topicquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ook nog een erg belangrijk punt voor wat betreft de kinderen.
Op een gegeven moment gaan ze bij vriendjes/vriendinnetjes logeren of hebben ze slaapfeestjes.
En dan heeft er een heimwee 's avonds laat en wil naar huis.
Of is ziek geworden en moet naar huis.
Jij @:Masberum bent dan niet in staat om je kind(eren) op te halen.
Alleen daarom al zou je 's avonds gewoon nuchter moeten zijn en blijven.
Om in geval van nood ten alle tijden ze op te kunnen halen.
Of als er een ongelukje is gebeurd en ze moeten naar de huisartsenpost 's avonds.
Jij kan ze dan niet brengen.
Daar als eens bij stilgestaan?
Aan die modjes daar heb je ook echt watquote:Op woensdag 28 mei 2025 21:02 schreef Cupfighter het volgende:
Een topic elders geeft het antwoord dat het niet verantwoord is dat de kinderen bij hem zijn
GC / Naar de huisarts gaan of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |