abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217775803
Dit is echt trekken aan een dood paard.
  woensdag 28 mei 2025 @ 09:20:31 #122
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217775968
quote:
3s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:08 schreef Masberum het volgende:
Maar kan toch wel zorgen dat je minder pijn ervaart in moeilijke situaties? Mijn ex-vriendin is vertrokken met mijn kinderen, ik drink daardoor extra maar dat is puur om maar het verlies wat draaglijk te maken. Op de lange termijn helpt het niet maar voor de korte termijn is het een coping mechanisme en ik denk normaal om te doen. Niemand wil zulk intens verdriet echt nuchter ervaren is mijn idee
[..]

Nee dit is natuurlijk onzin, je dronk al .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217776288
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:57 schreef GerryDV het volgende:
Dit is echt trekken aan een dood dronken paard.
FTFY :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Forum Admin woensdag 28 mei 2025 @ 10:47:19 #124
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_217776696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 07:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het beste kan dit en alle andere topics van TS gewoon dicht. Zonde van alle tijd.
Dat hebben we geprobeerd, maar het probleem is dat hij dan weer gewoon een nieuw topic opent. Het is makkelijker om het gewoon bij één topic te houden.

We weten hoe TS reageert dus dan zou ik dit topic gewoon negeren of de popcorn pakken en lekker meegenieten.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_217778087
Wat ik oprecht niet begrijp; je zit tot over je oren in de problemen. Het lukt je overduidelijk niet zelf. Waarom ga je niet naar de HA voor hulp?

Ja het is eng en moeilijk. Alleen geef toe: alcohol maakt dingen niet kapot. Jij doet het
Net zoals een pistool niet iemand doodt, de schutter doet dat.

Sorry even hard voor je zijn hoor. Hopelijk dringt het dan tot je door en doe je wat. Ik maak me echt zorgen om jou als ik je topics zo lees. Het gaat niet goed met je. Je komt ongelukkig en boos over. Doe er wat aan...
pi_217778374
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ik oprecht niet begrijp; je zit tot over je oren in de problemen. Het lukt je overduidelijk niet zelf. Waarom ga je niet naar de HA voor hulp?

Ja het is eng en moeilijk. Alleen geef toe: alcohol maakt dingen niet kapot. Jij doet het
Net zoals een pistool niet iemand doodt, de schutter doet dat.

Sorry even hard voor je zijn hoor. Hopelijk dringt het dan tot je door en doe je wat. Ik maak me echt zorgen om jou als ik je topics zo lees. Het gaat niet goed met je. Je komt ongelukkig en boos over. Doe er wat aan...
Dit werd al geopperd maar diegene werd totaal afgebrand om hoe zo’n stom idee dat wel niet was.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:07:51 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217778414
TS heeft een slechte ervaring met een afkickkliniek.

Maar een kliniek is niet de enige optie. Er bestaat ook ambulante verslavingszorg. Voor de detox is misschien ook niet eens een opname nodig. Wat ik ervan weet, is dat je verder psychologische begeleiding krijgt en dat er een optie is om mee te doen aan groepsgesprekken.

Een adviesgesprek aanvragen bij zo’n instelling kan altijd. Wil je daarna verder met een behandeling, dan heb je wel een verwijzing van de huisarts nodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217778458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:00 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Dit werd al geopperd maar diegene werd totaal afgebrand om hoe zo’n stom idee dat wel niet was.
Oh ik ook idd. Desondanks hoop ik dat er iemand tot hem doordringt.
pi_217778525
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:07 schreef Lienekien het volgende:

Maar een kliniek is niet de enige optie. Er bestaat ook ambulante verslavingszorg. Voor de detox is misschien ook niet eens een opname nodig. Wat ik ervan weet, is dat je verder psychologische begeleiding krijgt en dat er een optie is om mee te doen aan groepsgesprekken.

Een adviesgesprek aanvragen bij zo’n instelling kan altijd. Wil je daarna verder met een behandeling, dan heb je wel een verwijzing van de huisarts nodig.
Ik heb al een optie gegeven voor een goede verslavingszorg maar daar reageert hij niet op
Hij zou de boosheid die hij naar ons toe gooit op zichzelf moeten richten, hij is zelf verantwoordelijk voor het drankgebruik wat hem in de problemen brengt
Zolang hij daar niks aan wilt doen wordt de situatie alleen maar erger
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:24:56 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217778551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb al een optie gegeven voor een goede verslavingszorg maar daar reageert hij niet op
Hij zou de boosheid die hij naar ons toe gooit op zichzelf moeten richten, hij is zelf verantwoordelijk voor het drankgebruik wat hem in de problemen brengt
Zolang hij daar niks aan wilt doen wordt de situatie alleen maar erger
Er zou eigenlijk iemand uit zijn directe omgeving de moed op moeten vatten en tegen hem moeten zeggen: je gaat een afspraak maken met … en ik ga met je mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217778566
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er zou eigenlijk iemand uit zijn directe omgeving de moed op moeten vatten en tegen hem moeten zeggen: je gaat een afspraak maken met … en ik ga met je mee.
Ik hoop oprecht dat hij zo'n vriend heeft... -O-
pi_217778599
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:07 schreef Lienekien het volgende:

Klopt. Detox op eigen kracht in je eentje kán, maar is wel lastig, met name gezien gebrek aan inherente motivatie. En er is een vrij simpele oplossing waardoor je niet kán drinken (disulfiram), maar ook daar geldt hetzelfde voor (je moet het wel zelf innemen). Als extra zetje in de rug kan je afspreken dat je dat onder toezicht doet op de poli, kwestie van 2 minuten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_217778607
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Klopt dat heb ik ook aangegeven om dit bij een goede vriend neer te leggen maar ook daar komt geen reactie op
pi_217778618
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt. Detox op eigen kracht in je eentje kán, maar is wel lastig, met name gezien gebrek aan inherente motivatie. En er is een vrij simpele oplossing waardoor je niet kán drinken (disulfiram), maar ook daar geldt hetzelfde voor (je moet het wel zelf innemen). Als extra zetje in de rug kan je afspreken dat je dat onder toezicht doet op de poli, kwestie van 2 minuten.
Het is wel verstandig dit te doen met begeleiding, mensen drinken en gebruiken vaak om een reden, als je stopt ermee bots je tegen die reden aan
pi_217778670
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is wel verstandig dit te doen met begeleiding, mensen drinken en gebruiken vaak om een reden, als je stopt ermee bots je tegen die reden aan
Ja, daarom dat ik ook altijd een klinische behandeling (met DD) aanraad, maar die stap kan natuurlijk in eerste aanleg te groot aanvoelen. Kijk, dat stoppen zelf is kut, maar is na een week ook voorbij. Als je dan de detox uitgeschopt wordt en weer in je eentje op de bank gaat zitten met je struggles én je door de war geschopte dopaminehuishouding én zonder je copingvriendje, dan is het wachten op een terugval.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:42:21 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217778692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:57 schreef GerryDV het volgende:
Dit is echt trekken aan een dood paard.
Dat is zó lang duidelijk, dat TS nooit maar dan ook nooit gaat veranderen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217778710
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, daarom dat ik ook altijd een klinische behandeling (met DD) aanraad, maar die stap kan natuurlijk in eerste aanleg te groot aanvoelen. Kijk, dat stoppen zelf is kut, maar is na een week ook voorbij. Als je dan de detox uitgeschopt wordt en weer in je eentje op de bank gaat zitten met je struggles én je door de war geschopte dopaminehuishouding én zonder je copingvriendje, dan is het wachten op een terugval.
Het stoppen zelf is vaak niet het directe probleem inderdaad, voor alcohol zeker niet met de medicatie die je noemde, de achterliggende problemen zijn het echte probleem, k ben al een flinke tijd clean en ben nu nog steeds met de achterliggende problemen bezig zo goed mogelijk te herstellen
pi_217779511
Ik weet niet in hoeveel praten óver ipv mét TS (me realiserende dat hij selectief reageert) en het als groep blijven herhalen wat al eerder gezegd is en bij hem niet landt gaat helpen om dit topic van betekenis te laten zijn voor TS.

Denk dat hij eerder nog harder in de weerstand schiet wat dan weer reactie oproept. Met daarna slotjes en veegacties.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217779581
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet niet in hoeveel praten óver ipv mét TS (me realiserende dat hij selectief reageert) en het als groep blijven herhalen wat al eerder gezegd is en bij hem niet landt gaat helpen om dit topic van betekenis te laten zijn voor TS.

Denk dat hij eerder nog harder in de weerstand schiet wat dan weer reactie oproept. Met daarna slotjes en veegacties.
Ja... je hebt gelijk. We zien het allemaal gebeuren
Snap dat het vervelend is als over je gepraat wordt... alleen op oprechte reacties komen geen reacties. Enkel op de grappende grollende mensen...
pi_217779592
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

De hulpvraag is ook niet duidelijk
Het gaat over alcohol dus dan reageert met op alcohol
En dat men over TS praat in plaats van met TS is een gevolg van selectief of boos reageren op andere users
  woensdag 28 mei 2025 @ 16:35:22 #141
545 dop
:copyright: dop
pi_217779658
@Masberum jij wil dat de wereld om je heen veranderd en zich aan jouw aan past. Dat zou natuurlijk hartstikke leuk en makkelijk zijn (voor jouw), maar de realiteit is dat dit niet of slechts heel beperkt zal gebeuren, je hebt er in elk geval nagenoeg geen invloed op. Tijd om je meer te focussen op waar je wel invloed op hebt, je eigen acties en handelen.
Maak een lijstje met dingen die je wel kunt en wil doen.

Advocaat zoeken, aan je gezondheid werken, bedenken wat je kinderen van je nodig hebben, en wat je ze kunt geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 28-05-2025 17:21:20 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217780073
Bij deze een rechtstreekse vraag aan @Masberum
Wat wil je het liefst?
  woensdag 28 mei 2025 @ 17:29:51 #143
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217780089
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:26 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Bij deze een rechtstreekse vraag aan @:Masberum
Wat wil je het liefst?
Shadows incoming.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217780175
quote:
Wat wil je het liefst?
Aandacht en (zelf)medelijden.

(soortgelijke vraag heb ik 'm ook al 4x gesteld .... vruchteloos :{w )
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 28 mei 2025 @ 17:47:17 #145
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217780197
quote:
Wat wil je het liefst?
Een koude goudgele *)
A murky, forgotten land.
pi_217780307
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Een koude goudgele *)
In de donkere zit meer alcohol ;(
  woensdag 28 mei 2025 @ 20:54:48 #147
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217781830
Ook nog een erg belangrijk punt voor wat betreft de kinderen.

Op een gegeven moment gaan ze bij vriendjes/vriendinnetjes logeren of hebben ze slaapfeestjes.

En dan heeft er een heimwee 's avonds laat en wil naar huis.
Of is ziek geworden en moet naar huis.

Jij @Masberum bent dan niet in staat om je kind(eren) op te halen.

Alleen daarom al zou je 's avonds gewoon nuchter moeten zijn en blijven.
Om in geval van nood ten alle tijden ze op te kunnen halen.

Of als er een ongelukje is gebeurd en ze moeten naar de huisartsenpost 's avonds.
Jij kan ze dan niet brengen.

Daar als eens bij stilgestaan?
A murky, forgotten land.
pi_217781856
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 20:54 schreef StateOfMind het volgende:
Ook nog een erg belangrijk punt voor wat betreft de kinderen.

Op een gegeven moment gaan ze bij vriendjes/vriendinnetjes logeren of hebben ze slaapfeestjes.

En dan heeft er een heimwee 's avonds laat en wil naar huis.
Of is ziek geworden en moet naar huis.

Jij @:Masberum bent dan niet in staat om je kind(eren) op te halen.

Alleen daarom al zou je 's avonds gewoon nuchter moeten zijn en blijven.
Om in geval van nood ten alle tijden ze op te kunnen halen.

Of als er een ongelukje is gebeurd en ze moeten naar de huisartsenpost 's avonds.
Jij kan ze dan niet brengen.

Daar als eens bij stilgestaan?
Deze soortgelijke optie heb ik ook al eens verteld in een vorig topic
Krijg je geen reactie op
pi_217781935
Een topic elders geeft het antwoord dat het niet verantwoord is dat de kinderen bij hem zijn

GC / Naar de huisarts gaan of niet?
  woensdag 28 mei 2025 @ 21:37:01 #150
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217782409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 21:02 schreef Cupfighter het volgende:
Een topic elders geeft het antwoord dat het niet verantwoord is dat de kinderen bij hem zijn

GC / Naar de huisarts gaan of niet?
Aan die modjes daar heb je ook echt wat :')
Slap gedoe
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')