Genoeg bronnen die het onderbouwen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:53 schreef Akkerdjie het volgende:
Het is nog even wachten op enig bewijs uiteraard. De propaganda aan beide kanten is enorm.
https://www.nu.nl/buitenl(...)child-gebruiken.htmlquote:AP heeft in totaal met zeven Palestijnen gesproken die door Israëlische militairen gevangen werden gehouden en ingezet bij hun missies in Gaza en de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook hebben twee Israëlische militairen in interviews toegegeven dat ze hieraan hebben meegewerkt. Het inzetten van burgers tijdens oorlogen is verboden door het internationaal recht.
Dit blijken geen unieke situaties. Volgens de geïnterviewde Palestijnen en militairen worden Palestijnse burgers stelselmatig gedwongen om als "menselijk schild" te dienen. Een van de militairen zegt zelfs dat bijna ieder Israëlisch peloton "een Palestijn gebruikt om te zien of locaties veilig zijn."
(...)
Verschillende mensenrechtenorganisaties sloegen al eerder alarm hierover. Volgens hen komt dit al tientallen jaren voor in Gaza en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het Israëlische hooggerechtshof heeft in 2005 verboden om Palestijnse burgers te gebruiken in militaire operaties.
Toch kwam het nog steeds voor, stelde onder meer Breaking the Silence. Dat is een klokkenluidersgroep bestaande uit voormalig Israëlische militairen.
Er zijn dus signalen, maar geen bewijs.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Genoeg bronnen die het onderbouwen.
[..]
quote:Op zondag 25 mei 2025 00:49 schreef RotatoR het volgende:
Waarom worden wij doodgegooid met berichten over een religieuze stammenstrijd 3500km verderop?
Terroristen doen het ook, dus dan mogen hunnie het ook. Goeiste logica pik.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:51 schreef Nober het volgende:
Hamas zet wel menselijke schilden in maar daar zul je TS niet selectief verontwaardigd over zien doen.
Als iemand aangeeft dat het aan de andere kant ook gebeurt (maar waarbij men dan hun eigen burgers daarvoor inzet/hiertoe dwingt om er vervolgens schande van te spreken als ze daarbij om het leven komen), dan zeg je mijns inziens niet dat zij het daarom ook 'mogen'.quote:Op zondag 25 mei 2025 01:15 schreef Drxx het volgende:
[..]
Terroristen doen het ook, dus dan mogen hunnie het ook. Goeiste logica pik.
quote:'Israël beschuldigt Hamas terecht, maar doet hetzelfde'
Verschillende mensenrechtenorganisaties sloegen al eerder alarm hierover. Volgens hen komt dit al tientallen jaren voor in Gaza en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het Israëlische hooggerechtshof heeft in 2005 verboden om Palestijnse burgers te gebruiken in militaire operaties.
Toch kwam het nog steeds voor, stelde onder meer Breaking the Silence. Dat is een klokkenluidersgroep bestaande uit voormalig Israëlische militairen. "Israël beschuldigt Hamas terecht van het gebruiken van burgers als menselijk schild, maar hun eigen soldaten doen precies hetzelfde", zei uitvoerend directeur Nadav Weiman tegen AP.
Israël beschuldigt Hamas van het grote aantal dodelijke slachtoffers in Gaza, doordat de militante beweging zich schuil zou houden in tunnels onder ziekenhuizen en woonwijken.
Toch wel. Het is compleet logisch dat wij onze bondgenoten tegen een hogere standaard houden dan letterlijke terroristen.quote:Op zondag 25 mei 2025 01:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is alleen niet zo gek om aan te geven dat het selectieve verontwaardiging is als je de ene kant daarvoor veroordeelt en de andere kant buiten beschouwing laat, alsof dit eenzijdig is.
Gezien de insteek van het topic vermoed ik niet dat dit vanuit een gevoel van bondgenootschap en het elkaar daarbij aan hogere standaarden houden is geopend.quote:Op zondag 25 mei 2025 01:49 schreef Drxx het volgende:
[..]
Toch wel. Het is compleet logisch dat wij onze bondgenoten tegen een hogere standaard houden dan letterlijke terroristen.
Tenzij...
omdat we vinden dat israel tot de westerse wereld behoort?quote:Op zondag 25 mei 2025 00:49 schreef RotatoR het volgende:
Waarom worden wij doodgegooid met berichten over een religieuze stammenstrijd 3500km verderop?
Dit verhaal gaat bij iedere israelische oorlog daarquote:Op zondag 25 mei 2025 01:16 schreef Drxx het volgende:
[..]
Frappant dat het nu nieuws is terwijl dit al jaren zo gaat inderdaad.
Ik heb net een group call gehad met 84 Palestijnen die zeggen dat ze dat wel doen.quote:Op zondag 25 mei 2025 06:39 schreef raptorix het volgende:
Ik heb met 33 Israëlische militairen gesproken die zeggen dat ze dit niet doen.
Je maakt jezelf weer onsterfelijk belachelijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 01:45 schreef Richestorags het volgende:
Nul bewijs en dit is wat Hamas met heel Gaza doet, per definitie. Door daar te zitten, tunnels onder Gaza aan re leggen, ziekenhuizen en scholen te gebruiken voor hun doeleinden, wapens daar op te slaan, wapens daar te maken etc.
Iedereen is het erover eens hier dat Hamas dit ook doet en dat dat verschrikkelijk is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.theguardian.c(...)y-its-forces-in-gaza
Geen enkele God is groot. Er bestaat namelijk geen God. Maar als ik dan moest kiezen tussen een geloof, zou ik voor het Boeddhisme kiezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:45 schreef SpaceOddity het volgende:
Inshallah, lieve mensen, de islamitische (de enige echte) god is groot he?
Lang niet zo belachelijk als degenen die Gaza niet kunnen aanwijzen op een kaart, de geschiedenis van het conflict niet kennen, misdaden in naam van het communisme goedpraten en een schrikbarend slechte kennis hebben omtrent andere conflicten.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je maakt jezelf weer onsterfelijk belachelijk.
quote:Het zal best dat dit gebeurt en dat is verschrikkelijk. Oorlog is vies en smerig en verschrikkelijk. Hamas heeft Israël geen keus gelaten. Ik betwijfel alleen de accuratie van de bron.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zal je verbazen.quote:Iedereen is het erover eens hier dat Hamas dit ook doet en dat dat verschrikkelijk is.Je handelt in bad faith. Ik heb talloze keren Netanyahu veroordeeld, de settlers en de bescherming die ze soms genieten, de wappies die in de Israëlische regering zitten. Voor rupsjes nooit genoeg zoals jij heeft me dat al talloze keren het label "pro-genocide" en "pro-Israël" opgeleverd. Ik ben wel klaar met hysterici als jij. Of je accepteert dat mensen niet exact jouw script volgen omtrent dit conflict, of je treedt alleen maar met je eigen bubbel in discussie. Dit is POL niet.quote:Waarom is het dan zo godvergeten onmogelijk om iets negatiefs over de Israëlische oorlogsvoering te zeggen?
Het is van het AP https://apnews.com/articl(...)a1123f26ffada159701cquote:Op zondag 25 mei 2025 08:52 schreef Nattekat het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze bron? Hamas heeft wel vaker lulverhalen de wereld in geholpen die door alle media blindelings worden overgenomen, dus ik weet het niet.
Als ik moest kiezen tussen blauw koos ik rood.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:55 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Geen enkele God is groot. Er bestaat namelijk geen God. Maar als ik dan moest kiezen tussen een geloof, zou ik voor het Boeddhisme kiezen.
Pro-Palestina als land is prima. Niets mis mee. Al is niemand die dat nu doet echt pro-Palestina, maar meer pro-vrede.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En pro Palestina en Pro Hamas is de goede kant zeker? Hahahaha
Jaquote:Op zondag 25 mei 2025 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen blauw koos ik rood.
Israëlische soldaten. Ok. Is er een transcriptie van het gesprek? Audio-opnames? Is het bekend of ze actief dienen en waar?quote:Op zondag 25 mei 2025 09:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De bron zijn in dit geval Israëlische soldaten, zoals je kan lezen in het nieuwsartikel.
Dit is inderdaad geen Politiek maar Nieuws, lees het nieuws anders eens als je twijfel hebt
Hier waren een jaar geleden al beelden van.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:53 schreef Akkerdjie het volgende:
Het is nog even wachten op enig bewijs uiteraard. De propaganda aan beide kanten is enorm.
Waarschijnlijk wel, gezien het betrouwbare onderzoekredacties zijn. Maar AP, CNN, the Guardian en Haaretz zullen het los van elkaar wel uit de duim zeggen.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israëlische soldaten. Ok. Is er een transcriptie van het gesprek? Audio-opnames? Is het bekend of ze actief dienen en waar?
Het eerste dat sneuvelt in oorlog is de waarheid maar zolang het anti-Israël is lopen we met het eerste het beste hearsay verhaal weg.
Het moet bewegend beeld zijn anders is het niet waar. Wie het ook zegt of documenteert. En als het beeld er dan is, dan is het 'maar Hamas', 'maar Congo, maar Oeigoeren, maar daar', 'oorlog is oorlog' of wst dan ookquote:Op zondag 25 mei 2025 09:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De bron zijn in dit geval Israëlische soldaten, zoals je kan lezen in het nieuwsartikel.
Dit is inderdaad geen Politiek maar Nieuws, lees het nieuws anders eens als je twijfel hebt
Iets met raketten op ziekenhuizen en Hamas als bron gebruiken.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, gezien het betrouwbare onderzoekredacties zijn. Maar AP, CNN, the Guardian en Haaretz zullen het los van elkaar wel uit de duim zeggen.
Donder op joh
Beeld 1 is alleen pixelplaatje. De rest is met Arabische narrators zonder dat de beelden duidelijk overeenkomen met wat ze zeggen.quote:Op zondag 25 mei 2025 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het moet bewegend beeld zijn anders is het niet waar. Wie het ook zegt of documenteert. En als het beeld er dan is, dan is het 'maar Hamas', 'maar Congo, maar Oeigoeren, maar daar', 'oorlog is oorlog' of wst dan ook
Vermoeiend
Van een anti Israël x account.
https://x.com/ytirawi/sta(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
Je snapt wat het werk van een journalist behelst toch?quote:Op zondag 25 mei 2025 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iets met raketten op ziekenhuizen en Hamas als bron gebruiken.
Je leest niet eens wat ik zeg, zo blind van emotie ben je. Het zou me niet verbazen als het gebeurt, het is oorlog en oorlog is smerig. We kunnen echter niet op deze manier achter een hearsay verhaal aanhollen. Kom maar met meer bewijs als krant zoals ik zei. Transcripties, opnamen. Locaties. Etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |