abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217742035
Mooi weer olie op het vuur, jongens!
Wat een malloten. Ik begin steeds meer het idee van Trump om daar een toeristische trekpleister van te maken te waarderen.

Read it and weep:

Israëlisch leger zou Palestijnse burgers als menselijk schild gebruiken
Door onze nieuwsredactie
24 mei 2025 om 20:59
Update: 2 uur geleden

Het Israëlische leger gebruikt Palestijnse burgers stelselmatig als "menselijk schild" door ze gebouwen en tunnels te laten inspecteren op explosieven en militanten. Dat blijkt uit interviews van persbureau AP. Hoge Israëlische officieren zouden hiervan afweten en zelfs opdracht ertoe geven.
Een van de Palestijnen met wie het persbureau heeft gesproken moest in het noorden van Gaza huizen betreden om te controleren of er schutters binnen waren. "Ze sloegen me en zeiden dat ik geen keuze had", zei Ayman Abu Hamadan. "Anders zouden ze me doden."

De 36-jarige Palestijnse man kreeg een legeruniform aan en er werd een camera vastgemaakt aan zijn voorhoofd. De soldaten stonden achter hem en gingen naar binnen als de kust veilig bleek. Dat heeft Hamadan zeventien dagen achter elkaar gedaan. De nachten moest hij vastgebonden doorbrengen in een donkere kamer.

AP heeft in totaal met zeven Palestijnen gesproken die door Israëlische militairen gevangen werden gehouden en ingezet bij hun missies in Gaza en de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook hebben twee Israëlische militairen in interviews toegegeven dat ze hieraan hebben meegewerkt. Het inzetten van burgers tijdens oorlogen is verboden door het internationaal recht.

Dit blijken geen unieke situaties. Volgens de geïnterviewde Palestijnen en militairen worden Palestijnse burgers stelselmatig gedwongen om als "menselijk schild" te dienen. Een van de militairen zegt zelfs dat bijna ieder Israëlisch peloton "een Palestijn gebruikt om te zien of locaties veilig zijn."

'Een mug meenemen'
Kort na de aanslag van Hamas op Israël op 7 oktober 2023, zagen de geïnterviewde Israëlische militairen voor het eerst dat Palestijnen werden gebruikt bij hun missies. Halverwege 2024 was de methode volgens hen binnen het hele leger geïmplementeerd.

Via de radioverbinding werd regelmatig gesproken over het "meenemen van een mug", waarmee werd gedoeld op een Palestijnse burger. Die orders zouden ook van bevelvoerende officieren zijn gekomen. De militairen, die niet meer actief zijn in Gaza, zeggen dat deze methode munitie bespaarde en ervoor zorgde dat operaties sneller gingen. Ook zouden er minder gevechtshonden gewond zijn geraakt en gedood.

Een van de Israëlische militairen zei tegen AP dat zijn team had geweigerd om een Palestijnse burger in te zetten bij een missie. Maar hun werd verteld dat ze geen andere keuzen hadden. Ook zou hun leidinggevende hebben gezegd dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over het internationaal recht.
pi_217742042
Dat doen ze eigenlijk al jarenlang.
pi_217742065
Israhel :r
pi_217742074
Inshallah, lieve mensen, de islamitische (de enige echte) god is groot he?
pi_217742118
Hamas zet wel menselijke schilden in maar daar zul je TS niet selectief verontwaardigd over zien doen.
pi_217742135
Het is nog even wachten op enig bewijs uiteraard. De propaganda aan beide kanten is enorm.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217742144
Als het waar zou zijn zou Allah wel ingrijpen als machtigste God.
pi_217742153
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:53 schreef Akkerdjie het volgende:
Het is nog even wachten op enig bewijs uiteraard. De propaganda aan beide kanten is enorm.
Genoeg bronnen die het onderbouwen.

quote:
AP heeft in totaal met zeven Palestijnen gesproken die door Israëlische militairen gevangen werden gehouden en ingezet bij hun missies in Gaza en de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook hebben twee Israëlische militairen in interviews toegegeven dat ze hieraan hebben meegewerkt. Het inzetten van burgers tijdens oorlogen is verboden door het internationaal recht.

Dit blijken geen unieke situaties. Volgens de geïnterviewde Palestijnen en militairen worden Palestijnse burgers stelselmatig gedwongen om als "menselijk schild" te dienen. Een van de militairen zegt zelfs dat bijna ieder Israëlisch peloton "een Palestijn gebruikt om te zien of locaties veilig zijn."

(...)

Verschillende mensenrechtenorganisaties sloegen al eerder alarm hierover. Volgens hen komt dit al tientallen jaren voor in Gaza en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het Israëlische hooggerechtshof heeft in 2005 verboden om Palestijnse burgers te gebruiken in militaire operaties.

Toch kwam het nog steeds voor, stelde onder meer Breaking the Silence. Dat is een klokkenluidersgroep bestaande uit voormalig Israëlische militairen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)child-gebruiken.html
pi_217742181
Aldus het Hamas propaganda kanaal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217742205
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Genoeg bronnen die het onderbouwen.
[..]

Er zijn dus signalen, maar geen bewijs.
Enkele palestijnen zijn geinterviewd, die om een of andere reden gevangen zijn genomen maar daarna weer vrijgelaten, die met compromitterende info weg konden lopen. Mja, zou kunnen, maar in deze situatie ga ik hier niet blind op varen. Daar ga je geen rechter mee overtuigen iig. Die israelische lui die getuigen gooien wat meer gewicht in de schaal. Als het al gebeurt lijkt het niet op grote schaal te gebeuren, wat er gesuggereerd wordt met het artikel. Kritisch denken is belangrijk in oorlog.

Edit: mocht dit toch daadwerkelijk stelselmatig gebeuren zoals het artikel claimt, is dit uiteraard schandalig, voordat mensen gaan zeggen dat ik islamofoob ben of israelaanghanger of weet ik het.

[ Bericht 4% gewijzigd door Akkerdjie op 25-05-2025 00:15:03 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217742344
Logisch, ze hebben ervaring met het spelen van menselijk schild voor Hamas.
pi_217742350
Waarom worden wij doodgegooid met berichten over een religieuze stammenstrijd 3500km verderop?
pi_217742390
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:49 schreef RotatoR het volgende:
Waarom worden wij doodgegooid met berichten over een religieuze stammenstrijd 3500km verderop?
pi_217742408
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:51 schreef Nober het volgende:
Hamas zet wel menselijke schilden in maar daar zul je TS niet selectief verontwaardigd over zien doen.
Terroristen doen het ook, dus dan mogen hunnie het ook. Goeiste logica pik. ^O^
pi_217742409
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:41 schreef Mylene het volgende:
Dat doen ze eigenlijk al jarenlang.
Frappant dat het nu nieuws is terwijl dit al jaren zo gaat inderdaad.
  zondag 25 mei 2025 @ 01:31:37 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217742439
quote:
9s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:15 schreef Drxx het volgende:

[..]
Terroristen doen het ook, dus dan mogen hunnie het ook. Goeiste logica pik. ^O^
Als iemand aangeeft dat het aan de andere kant ook gebeurt (maar waarbij men dan hun eigen burgers daarvoor inzet/hiertoe dwingt om er vervolgens schande van te spreken als ze daarbij om het leven komen), dan zeg je mijns inziens niet dat zij het daarom ook 'mogen'.

Het is alleen niet zo gek om aan te geven dat het selectieve verontwaardiging is als je de ene kant daarvoor veroordeelt en de andere kant buiten beschouwing laat, alsof dit eenzijdig is. In die zin is het dan ook wel opvallend dat deze passage uit het artikel is weggelaten uit de OP:

quote:
'Israël beschuldigt Hamas terecht, maar doet hetzelfde'
Verschillende mensenrechtenorganisaties sloegen al eerder alarm hierover. Volgens hen komt dit al tientallen jaren voor in Gaza en op de bezette Westelijke Jordaanoever. Het Israëlische hooggerechtshof heeft in 2005 verboden om Palestijnse burgers te gebruiken in militaire operaties.

Toch kwam het nog steeds voor, stelde onder meer Breaking the Silence. Dat is een klokkenluidersgroep bestaande uit voormalig Israëlische militairen. "Israël beschuldigt Hamas terecht van het gebruiken van burgers als menselijk schild, maar hun eigen soldaten doen precies hetzelfde", zei uitvoerend directeur Nadav Weiman tegen AP.

Israël beschuldigt Hamas van het grote aantal dodelijke slachtoffers in Gaza, doordat de militante beweging zich schuil zou houden in tunnels onder ziekenhuizen en woonwijken.
  zondag 25 mei 2025 @ 01:34:07 #17
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_217742445
Journalist loopt richting Palestein.
Hamas figuur zegt tegen Palestein: "zeg wat ons uitkomt, of jij en jouw familie gaan eraan."
Palestein: "Ok. Ik doe wat je wilt."

Hamas is een terroristische organisatie. Dit zijn mensen die bereid zijn tot alles om hun zin te krijgen. Als dat betekent dat ze één van hun eigen mensen en zijn hele familie moeten vermoorden omdat hij iets onwelgevalligs zegt (zoals de waarheid), dan zij het zo.

Blijkbaar wordt dit soort ongein behoorlijk uit het oog verloren hier en in de MSM.

Dat het in die regio rommelt, snap ik best, dat doet het al bijna 80 jaar. Maar dit komt mij gewoon over als een leugen.
  zondag 25 mei 2025 @ 01:40:36 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 25 mei 2025 @ 01:45:27 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217742472
Nul bewijs en dit is wat Hamas met heel Gaza doet, per definitie. Door daar te zitten, tunnels onder Gaza aan re leggen, ziekenhuizen en scholen te gebruiken voor hun doeleinden, wapens daar op te slaan, wapens daar te maken etc.
pi_217742483
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het is alleen niet zo gek om aan te geven dat het selectieve verontwaardiging is als je de ene kant daarvoor veroordeelt en de andere kant buiten beschouwing laat, alsof dit eenzijdig is.
Toch wel. Het is compleet logisch dat wij onze bondgenoten tegen een hogere standaard houden dan letterlijke terroristen.

Tenzij...
  zondag 25 mei 2025 @ 02:01:54 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217742525
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:49 schreef Drxx het volgende:

[..]
Toch wel. Het is compleet logisch dat wij onze bondgenoten tegen een hogere standaard houden dan letterlijke terroristen.

Tenzij...
Gezien de insteek van het topic vermoed ik niet dat dit vanuit een gevoel van bondgenootschap en het elkaar daarbij aan hogere standaarden houden is geopend.
pi_217742747
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 00:49 schreef RotatoR het volgende:
omdat we vinden dat israel tot de westerse wereld behoort?
  Moderator zondag 25 mei 2025 @ 06:34:15 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217742775
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:16 schreef Drxx het volgende:

[..]
Frappant dat het nu nieuws is terwijl dit al jaren zo gaat inderdaad.
Dit verhaal gaat bij iedere israelische oorlog daar

Om de zoveel tijd klagen ze wat mensen aan en dan hoor je er niks meer over

Probleem is dat daar overal waar je aanklopt het risoco loopt dat er iemamd blind dwars door de voordeur begint te schieten ... woonhuis, ziekenhuis, kinderdagverblijf maakt niet uit en het alternatief is bij iedere verdachte kampong gelijk met een 40mm granaat aan te kloppen

Dat mag dan weer wel ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217742779
Ik heb met 33 Israëlische militairen gesproken die zeggen dat ze dit niet doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 25 mei 2025 @ 06:44:58 #25
396550 Richestorags
pi_217742780
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 06:39 schreef raptorix het volgende:
Ik heb met 33 Israëlische militairen gesproken die zeggen dat ze dit niet doen.
Ik heb net een group call gehad met 84 Palestijnen die zeggen dat ze dat wel doen.
  zondag 25 mei 2025 @ 07:14:59 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217742804
Volkomen begrijpelijk als het zo is.

Dit soort dingen gebeurt overal.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 25 mei 2025 @ 07:55:56 #27
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217742900
Ja, jeetje, nou, ik heb daar natuurlijk wel een mening over. Maar voordat ik die hier ventileer, even serieus: hoeveel symptomen van deze honderd jaar oude ziekte gaan we nog bediscussiëren in deze praatgroep?

Wanneer gaan we het eindelijk eens hebben over genezing? Zo niet, zien we dan niet hoe knettergek we zelf zijn?

We zitten hier met z’n allen als een stel hysterische circusapen te krijsen over wie nou eigenlijk het grootste k#twijf is in het Midden-Oosten. Ondertussen worden daar al honderd jaar lang mensen opgeblazen en afgeschoten alsof het een live versie van Duck Hunt is, maar dan zonder die lachende k#thond.

Maar goed, als we dan toch zo doorgaan, als het hele Midden-Oosten straks één grote radioactieve puinzooi is, kunnen we in ieder geval nog wel op ons grafstenen laten butsen: ‘Tja, maar ik had wel het morele gelijk, hè?’
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 25 mei 2025 @ 08:10:29 #28
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217742962
Gewoon geen aandacht besteden aan dit soort domme idiote landen, laat ze elkaar gewoon afmaken daar.
pindazakje
  zondag 25 mei 2025 @ 08:11:05 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217742968
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:45 schreef Richestorags het volgende:
Nul bewijs en dit is wat Hamas met heel Gaza doet, per definitie. Door daar te zitten, tunnels onder Gaza aan re leggen, ziekenhuizen en scholen te gebruiken voor hun doeleinden, wapens daar op te slaan, wapens daar te maken etc.
Je maakt jezelf weer onsterfelijk belachelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.theguardian.c(...)y-its-forces-in-gaza
Iedereen is het erover eens hier dat Hamas dit ook doet en dat dat verschrikkelijk is.
Waarom is het dan zo godvergeten onmogelijk om iets negatiefs over de Israëlische oorlogsvoering te zeggen?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 25 mei 2025 @ 08:15:47 #30
497025 Tjoent
pi_217742989
Ooit een nette oorlog gezien? Nee.
Nou dat is je antwoord. Ja, ook Israël zal overtredingen begaan en dat mag gewoon benoemd worden.
  zondag 25 mei 2025 @ 08:45:30 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217743134
Misschien kan TS de bron even toevoegen?

Oorlog is oorlog.
  zondag 25 mei 2025 @ 08:49:30 #32
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_217743143
Het is toch al jaar en dag duidelijk dat beide kanten smerige tactieken erop nahouden? Je kan wel gaan blèren om bewijs maar de signalen lijken me significant.
Het lijkt me ook iets wat je gaat verzinnen als je al 5 makkers kwijt bent geraakt en je hebt toevallig wat burgers tot je beschikking. Maakt dingen nog niet ok natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 mei 2025 @ 08:52:48 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217743150
Hoe betrouwbaar is deze bron? Hamas heeft wel vaker lulverhalen de wereld in geholpen die door alle media blindelings worden overgenomen, dus ik weet het niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 25 mei 2025 @ 08:55:05 #34
475083 Lospedrosa
$
pi_217743157
Tijd dat beide partijen daar uit dat gebied worden verwijderd.
Jullie hebben het 80 jaar geprobeerd, is niet gelukt en nou oprotten.
Vakman pur sang
  zondag 25 mei 2025 @ 08:55:41 #35
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_217743160
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:45 schreef SpaceOddity het volgende:
Inshallah, lieve mensen, de islamitische (de enige echte) god is groot he?
Geen enkele God is groot. Er bestaat namelijk geen God. Maar als ik dan moest kiezen tussen een geloof, zou ik voor het Boeddhisme kiezen.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:05:58 #36
396550 Richestorags
pi_217743240
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 08:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je maakt jezelf weer onsterfelijk belachelijk.
Lang niet zo belachelijk als degenen die Gaza niet kunnen aanwijzen op een kaart, de geschiedenis van het conflict niet kennen, misdaden in naam van het communisme goedpraten en een schrikbarend slechte kennis hebben omtrent andere conflicten.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal best dat dit gebeurt en dat is verschrikkelijk. Oorlog is vies en smerig en verschrikkelijk. Hamas heeft Israël geen keus gelaten. Ik betwijfel alleen de accuratie van de bron.

quote:
Iedereen is het erover eens hier dat Hamas dit ook doet en dat dat verschrikkelijk is.
Dat zal je verbazen.

quote:
Waarom is het dan zo godvergeten onmogelijk om iets negatiefs over de Israëlische oorlogsvoering te zeggen?
Je handelt in bad faith. Ik heb talloze keren Netanyahu veroordeeld, de settlers en de bescherming die ze soms genieten, de wappies die in de Israëlische regering zitten. Voor rupsjes nooit genoeg zoals jij heeft me dat al talloze keren het label "pro-genocide" en "pro-Israël" opgeleverd. Ik ben wel klaar met hysterici als jij. Of je accepteert dat mensen niet exact jouw script volgen omtrent dit conflict, of je treedt alleen maar met je eigen bubbel in discussie. Dit is POL niet.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:08:09 #37
332912 bianconeri
pi_217743244
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 01:40 schreef AchJa het volgende:

Maar goed, nul bewijs verder.
Misschien het artikel lezen voor je met dit komt.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:09:59 #38
152519 opgebaarde
pi_217743251
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 08:52 schreef Nattekat het volgende:
Hoe betrouwbaar is deze bron? Hamas heeft wel vaker lulverhalen de wereld in geholpen die door alle media blindelings worden overgenomen, dus ik weet het niet.
Het is van het AP https://apnews.com/articl(...)a1123f26ffada159701c
In oktober was het CNN https://www.cnn.com/2024/(...)l-military-gaza-intl
In augustus Haaretz met een onderzoeksartikel.
https://www.haaretz.com/i(...)fd-a7f5-7db6b99e0000

Behoorlijk veel soldaten die over de MO praten en een aantal soldaten worden onderzocht. Alleen de soldaten geven aan dat het geen incidenten zijn maar van hoger hand wordt opgelegd. Zie dat Haaretz artikel

B'tselem heeft in de afgelopen paar decennia tientallen voorbeelden gedocumenteerd en de socials staan vol met beelden.

Wie nog steeds denkt dat dit niet gebeurd bij het meest morele leger ooit houdt denk ik zichzelf voor de gek
  zondag 25 mei 2025 @ 09:10:24 #39
475083 Lospedrosa
$
pi_217743257
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 08:55 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Geen enkele God is groot. Er bestaat namelijk geen God. Maar als ik dan moest kiezen tussen een geloof, zou ik voor het Boeddhisme kiezen.
Als ik moest kiezen tussen blauw koos ik rood.
Vakman pur sang
  zondag 25 mei 2025 @ 09:22:34 #40
332912 bianconeri
pi_217743359
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En pro Palestina en Pro Hamas is de goede kant zeker? Hahahaha
Pro-Palestina als land is prima. Niets mis mee. Al is niemand die dat nu doet echt pro-Palestina, maar meer pro-vrede.
Niemand is pro-Hamas.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:26:54 #41
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_217743414
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als ik moest kiezen tussen blauw koos ik rood.
Ja
  zondag 25 mei 2025 @ 09:28:58 #42
396550 Richestorags
pi_217743443
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De bron zijn in dit geval Israëlische soldaten, zoals je kan lezen in het nieuwsartikel.

Dit is inderdaad geen Politiek maar Nieuws, lees het nieuws anders eens als je twijfel hebt
Israëlische soldaten. Ok. Is er een transcriptie van het gesprek? Audio-opnames? Is het bekend of ze actief dienen en waar?

Het eerste dat sneuvelt in oorlog is de waarheid maar zolang het anti-Israël is lopen we met het eerste het beste hearsay verhaal weg.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:32:05 #43
507887 mackinac
pi_217743469
Kennelijk heeft Israël gisteren geen voormalig schoolgebouw gebombardeerd en moet nu.nl oud nieuws herbruiken om de haat aan te wakkeren.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:32:31 #44
326902 Glazenmaker
pi_217743476
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 23:53 schreef Akkerdjie het volgende:
Hier waren een jaar geleden al beelden van.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:34:03 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217743486
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Israëlische soldaten. Ok. Is er een transcriptie van het gesprek? Audio-opnames? Is het bekend of ze actief dienen en waar?

Het eerste dat sneuvelt in oorlog is de waarheid maar zolang het anti-Israël is lopen we met het eerste het beste hearsay verhaal weg.
Waarschijnlijk wel, gezien het betrouwbare onderzoekredacties zijn. Maar AP, CNN, the Guardian en Haaretz zullen het los van elkaar wel uit de duim zeggen.

Donder op joh
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  zondag 25 mei 2025 @ 09:36:07 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217743514
Het verbaast me echt niet meer. Wat AP nu meldt, past gewoon precies in het patroon dat we al decennialang zien. Israël doet niet aan verdediging of een normale oorlog. Het is gewoon het kapot maken van de Palestijnse bevolking. Palestijnen als menselijk schild gebruiken? Dat is echt zo ziek maar ook niet verrassend, want dit is precies wat je doet als je mensen volledig ontmenselijkt. Het past helemaal in die genocidale logica: breken, onderdrukken, wegvagen. Ik vind het bizar dat de wereld hier nog steeds over twijfelt of dit allemaal echt zo erg is. Dit is genocide. Punt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 25 mei 2025 @ 09:36:55 #47
152519 opgebaarde
pi_217743524
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De bron zijn in dit geval Israëlische soldaten, zoals je kan lezen in het nieuwsartikel.

Dit is inderdaad geen Politiek maar Nieuws, lees het nieuws anders eens als je twijfel hebt
Het moet bewegend beeld zijn anders is het niet waar. Wie het ook zegt of documenteert. En als het beeld er dan is, dan is het 'maar Hamas', 'maar Congo, maar Oeigoeren, maar daar', 'oorlog is oorlog' of wst dan ook
Vermoeiend

Van een anti Israël x account.
https://x.com/ytirawi/sta(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
  zondag 25 mei 2025 @ 09:37:31 #48
396550 Richestorags
pi_217743530
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel, gezien het betrouwbare onderzoekredacties zijn. Maar AP, CNN, the Guardian en Haaretz zullen het los van elkaar wel uit de duim zeggen.

Donder op joh
Iets met raketten op ziekenhuizen en Hamas als bron gebruiken.

Je leest niet eens wat ik zeg, zo blind van emotie ben je. Het zou me niet verbazen als het gebeurt, het is oorlog en oorlog is smerig. We kunnen echter niet op deze manier achter een hearsay verhaal aanhollen. Kom maar met meer bewijs als krant zoals ik zei. Transcripties, opnamen. Locaties. Etc.
  zondag 25 mei 2025 @ 09:42:08 #49
396550 Richestorags
pi_217743592
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het moet bewegend beeld zijn anders is het niet waar. Wie het ook zegt of documenteert. En als het beeld er dan is, dan is het 'maar Hamas', 'maar Congo, maar Oeigoeren, maar daar', 'oorlog is oorlog' of wst dan ook
Vermoeiend

Van een anti Israël x account.
Beeld 1 is alleen pixelplaatje. De rest is met Arabische narrators zonder dat de beelden duidelijk overeenkomen met wat ze zeggen.

Deze beelden zouden met andere ondertiteling totaal anders kunnen worden opgevat. Als jij dit bewijs vindt wil ik jou nooit als rechter in een zaak tegen mij hebben.

Het kan best dat dit gebeurt, het "bewijs" is echter onthutsend zwak. Is this the best you got?
  zondag 25 mei 2025 @ 09:44:21 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217743613
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 09:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Iets met raketten op ziekenhuizen en Hamas als bron gebruiken.

Je leest niet eens wat ik zeg, zo blind van emotie ben je. Het zou me niet verbazen als het gebeurt, het is oorlog en oorlog is smerig. We kunnen echter niet op deze manier achter een hearsay verhaal aanhollen. Kom maar met meer bewijs als krant zoals ik zei. Transcripties, opnamen. Locaties. Etc.
Je snapt wat het werk van een journalist behelst toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')