Mooi staaltje revisionisme. Maar nee, de macht van de kerk is niet minder geworden door wat cabaretiers die riepen hoe achterlijk het allemaal wel niet was. Sowieso waren veel progressieve politici die moderniseringen doorvoerden ook gewoon gelovig.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:54 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat is wel hoe de macht van de kerk gebroken is hier in Nederland door vanuit het echte progressieve links keer op keer op de achterlijkheid te wijzen. Dus ja, dat kan niet vaak genoeg herhaald worden over de islam. Probleem is alleen dat cabaretiers die dat doen hun leven niet zeker zijn (wat alleen maar meer aantoont hoe achterlijk de islam is) en als bonus krijgen ze nog even een mes in de rug van jullie nepprogressieven. Echt hoe hou je die achterlijke spagaat vol in je hoofd? Als het niet zo in- en intriest was zou ik zelfs nog wel respect kunnen hebben voor dat knappe staaltje hersengymnastiek.
Scheiding van kerk en staat, wetenschap, onderwijs en kritische theologen hebben uiteindelijk voor de verlichting binnen het Christendom gezorgd.quote:Op zondag 25 mei 2025 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mooi staaltje revisionisme. Maar nee, de macht van de kerk is niet minder geworden door wat cabaretiers die riepen hoe achterlijk het allemaal wel niet was. Sowieso waren veel progressieve politici die moderniseringen doorvoerden ook gewoon gelovig.
Hoeveel hebben cabaretiers het tegenwoordig nog over het christendom?quote:Op zondag 25 mei 2025 13:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Scheiding van kerk en staat, wetenschap, onderwijs en kritische theologen hebben uiteindelijk voor de verlichting binnen het Christendom gezorgd.
En over linkse cabaretiers gesproken.. kritiek op het Christendom is geen probleem voor ze. Ook niet voor rechtse cabaretiers overigens.
Maar als Hans Teeuwen ook maar iets zegt over de islam staat de linkse kerk (incl de cabaretiers) te janken over islamofobie
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:44 schreef Haushofer het volgende:
Next:Postzegels.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar religie, dus dan moet je discriminatie respecterenA child is born with no state of mind.
Je noemt twee totaal verschillende dingen. De SGP maakt een wetsovertreding: discriminatie en discriminatie is verboden. Met vodden over straat lopen, daar kies je zelf voor, er staat nergens vastgesteld dat dat moet. De SGP heeft nu formeel vastgesteld dat vrouwen worden geweerd in politieke functies. Dat is een ernstig vergrijp.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit. Je hoort de progressiefjes nooit over de middeleeuwse islamcult. Hoe vrouwen daar in mensonterende kuisheid vodden over straat moeten lopen omdat anders de eigenaar jaloers wordt. Maar zodra de marginale gristen taliban in het nieuws is staan ze vooraan met het wapperende moralistische vingertje.
Dat kan je ook zeggen over sport waar mannen en vrouwen gescheiden worden, of toiletten, kleedkamers, herenclubs, vrijmetselarij, heren barbershops, etc.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De verontwaardiging is dat vrijheid van religie blijkbaar een vrijbrief tot discriminatie is.
Joh nog een uitzondering voor gelovigen erbij maakt nou ook weer niets uit.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:45 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Je noemt twee totaal verschillende dingen. De SGP maakt een wetsovertreding: discriminatie en discriminatie is verboden. Met vodden over straat lopen, daar kies je zelf voor, er staat nergens vastgesteld dat dat moet. De SGP heeft nu formeel vastgesteld dat vrouwen worden geweerd in politieke functies. Dat is een ernstig vergrijp.
Je hebt het over progressiefjes. Dat ze selectief zouden zijn. Maar moslims doen in hun godsdienstbeoefening hier niets wat door de wet wordt verboden, de SGP wel.
Je zou je af kunnen vragen waarom dit niet door het OM wordt aangepakt, maar dan moet je te maken hebben met individuele gevallen en aangiftes.
Scheiden (vanuit respect of bescherming) is wat anders dan uitsluiten (vanuit ongeschiktheid of minderwaardigheid) toch?quote:Op zondag 25 mei 2025 14:57 schreef -Kerelx het volgende:
[..]
Dat kan je ook zeggen over sport waar mannen en vrouwen gescheiden worden, of toiletten, kleedkamers, herenclubs, vrijmetselarij, heren barbershops, etc.
quote:Op zondag 25 mei 2025 14:57 schreef -Kerelx het volgende:
[..]
Dat kan je ook zeggen over sport waar mannen en vrouwen gescheiden worden, of toiletten, kleedkamers, herenclubs, vrijmetselarij, heren barbershops, etc.
Alt-right stumpers: WRAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!! Flikkers moeten normaal doen! Transgenders bestaan niet!! Vrouwen achter het aanrecht!!!quote:
triggeredquote:Op maandag 26 mei 2025 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alt-right stumpers: WRAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!! Flikkers moeten normaal doen! Transgenders bestaan niet!! Vrouwen achter het aanrecht!!!
Radicale moslim: Hoi, dat vind ik nou ook.
Alt-right stumpers: HUUUUUUUUUUUUH!! moslims stom, want vrouwen en homo's.
Jij snapt ook wel dat het een manier is om hypocrisie aan te tonen. Het is best wel een zwaktebod om nu hiermee te gaan leuren.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alt-right stumpers: WRAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!! Flikkers moeten normaal doen! Transgenders bestaan niet!! Vrouwen achter het aanrecht!!!
Als alt-right over hypocrisie gaat beginnen ken ik er nog wel een paar zoals je ziet.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Jij snapt ook wel dat het een manier is om hypocrisie aan te tonen. Het is best wel een zwaktebod om nu hiermee te gaan leuren.
Dan counter je met een soort hypocrisie inception? Niet heel effectief. Of misschien zie je de hypocrisie waar de andere partij mee aan de haal gaat niet, dan kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als alt-right over hypocrisie gaat beginnen ken ik er nog wel een paar zoals je ziet.
Nee dat eeuwige geleuter over hypocrisie is vooral een bekende truuk om het vooral niet over de inhoud te hoeven hebben.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan counter je met een soort hypocrisie inception? Niet heel effectief. Of misschien zie je de hypocrisie waar de andere partij mee aan de haal gaat niet, dan kan natuurlijk ook.
Ironisch dat het argument nog steeds geldt als jij het als tegenargument aanbrengt.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat eeuwige geleuter over hypocrisie is vooral een bekende truuk om het vooral niet over de inhoud te hoeven hebben.
Tijd voor een nieuw topic?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:34 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)te-geven-in-politiek
[..]
[ x ]
[..]
Snap echt niet hoe dit clubje holbewoners nog bestaansrecht hebben. In menig land zou dit allang de kop zijn ingedrukt...
echt niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:34 schreef Mikeytt het volgende:
In menig land zou dit allang de kop zijn ingedrukt...
"Wat zijn menstruerenden?"quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuw topic?
Want wat zijn menstruerenden?
[ afbeelding ]
https://x.com/nrc/status/1926990647161999789
Wat is een vrouw?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
"Wat zijn menstruerenden?"
Echt, de afbraak van het onderwijs en de daling van de intelligentie is zorgwekkend als men dat niet uit de context kan halen.
Even een les begrijpend lezen: Dat zijn mensen die menstrueren.
Soms heb je binnen de taal woorden die het gesprek makkelijker maken. "Menstruerenden" is dan makkelijker dan "Vrouwen, vaak ouder dan 13, vaak jonger dan 45, met een werkende baarmoeder, die vaak niet de pil slikken, die vaak maandelijks menstrueren"
quote:Op zondag 25 mei 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zoals Theo van Gogh al zei: uiteindelijk kruipen conservatieven - gristenen, moslims, incels - wel bij elkaar om de maatschappij weer terug de bronstijd in te brengen
Hij had gelijk
En dat allemaal omdat mensen te bang zijn zelf na te denken.
Een echtgenote. "Hoe is het met je vrouw?"quote:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:
Kennelijk de echtgenoot van de man is een vrouw.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:54 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een echtgenote. "Hoe is het met je vrouw?"
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het grootste verschil is dat de één de coke snuift die de ander verkoopt.
Ben je daar echt benieuwd naar of probeer je nu shit uit te lokken?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:54 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Joh, hou je paarden bij je.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ben je daar echt benieuwd naar of probeer je nu shit uit te lokken?
Een vrouw definiëren zodat het *alle* variabelen meeneemt is onmogelijk.
Je kunt bijvoorbeeld ook zoiets als een "stoel" niet definiëren op een manier waarop alle varianten meegenomen worden.
Een vrouw is over het algemeen simpelweg een menselijk persoon van het vrouwelijk geslacht.
@:nober
Ja, eens. Simpelweg wel ja. Maar het is tegenwoordig soms (dus niet 'over het algemeen') nodig om nader onderscheid te maken. (puur om bepaalde mensen niet tegen het hoofd te stoten).quote:Een vrouw is over het algemeen simpelweg een menselijk persoon van het vrouwelijk geslacht.
Dat wordt nooit gedaan. Menstruerenden wordt gebruikt in situaties waarin dat relevant is.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:47 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Joh, hou je paarden bij je.
Ik reageerde een beetje op t feit dat 't NRC in sommige gevallen vrouwen als 'menstruerenden' betiteld (waarschijnlijk om die te kunnen onderscheiden van mensen die zich 'identificeren als vrouw', maar niet menstrueren -even jeugd en ouderen daargelaten-)
[..]
Ja, eens. Simpelweg wel ja. Maar het is tegenwoordig soms (dus niet 'over het algemeen') nodig om nader onderscheid te maken. (puur om bepaalde mensen niet tegen het hoofd te stoten).
Maakt mij niet uit hoor.
Alt-right stumpers: WRAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!! Flikkers moeten normaal doen! Transgenders bestaan niet!! Vrouwen achter het aanrecht!!!quote:Op maandag 26 mei 2025 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Religie is gefundeerd op angst.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 13:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand is bang voor wat dan ook.
Behalve de anti-immigranten groep dan.
Ja, dat is een steengoede vergelijking. Nog eentje:quote:Op zondag 25 mei 2025 14:57 schreef -Kerelx het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat kort door de bocht.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Religie is gefundeerd op angst.
Elke religie.
OK.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat kort door de bocht.
Laat ik hem ook verbeterenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Woke D66/GL Nederland Mensen die nagenoeg enkel in het Hoofd van EttovanBelgie bestaan en naar zijn idee het ledenbestand van D66/GL zijn: Ho ho, niet te snel... deze mensen hebben te kampen met postkoloniaal racistisch trauma, laten we onze getinte medelanders eerst ruimte geven om hun achterlijke denkbeelden over vrouwen, homo's en transgenders uit te laten leggen... misschien goed om een keer een islamitische gebedsdienst bij te wonen of een dagje mee te doen met ramadan... IMMERS!!! Als we deze mensen niet 100% accepteren, ook al denken ze qua vrouwen, homo's en transgenders net zo primitief als die vervelende witte alt-right brigade en 3 SGP'ers, dan gaan die treinen alsnog super hard naar Polen rijden. Trouwens, Hongarije is veul erger dan het feit dat homo's en vrouwen in die islamo-hellholes al eeuwen de sjaak zijn
[/i]
vond de mijne beter, naast realistischer.quote:
Ik niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
vond de mijne beter, naast realistischer.
Gaat Robbie 'Nelson Mandela' Jetten nou naar Hongarije?
Weet ik veel, ik zit niet bij Pride66, dus ik houd dat niet bij.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gaat Robbie 'Nelson Mandela' Jetten nou naar Hongarije?
Nee. Ik ben niet geradicaliseerd.quote:
Hmm.. kun je wat voorbeelden geven van executies van homo's in Hongarije?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik zit niet bij Pride66, dus ik houd dat niet bij.
Desalniettemin prima als hij gaat en iets voor die mensen kan betekenen, in plaats van dat ze maar blij moeten zijn dat Orban ze niet van een flat gooit.
Ik dacht even dat je D66 belachelijk maakte met 'Pride66', maar dat is dus gewoon een dingquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik zit niet bij Pride66, dus ik houd dat niet bij.
Desalniettemin prima als hij gaat en iets voor die mensen kan betekenen, in plaats van dat ze maar blij moeten zijn dat Orban ze niet van een flat gooit.
Hun burgerrechten worden ingeperkt, want ze mogen zichzelf niet meer in het openbaar uiten.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. kun je wat voorbeelden geven van executies van homo's in Hongarije?
Of Europa?
Zeg maar voor 1830.
Ja de meeste partijen hebben een intern LBHTI-netwerk. Daar is D66 niet uniek in.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je D66 belachelijk maakte met 'Pride66', maar dat is dus gewoon een ding![]()
Oh zeker mogen ze zeuren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hun burgerrechten worden ingeperkt, want ze mogen zichzelf niet meer in het openbaar uiten.
Maar hee, ze worden niet van flats gegooid, dus ze moeten niet zeuren.
Ach ja, het moet me ook niet verbazen. Schijnempathie is het glijmiddel van de naoorlogse populist.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja de meeste partijen hebben een intern LBHTI-netwerk. Daar is D66 niet uniek in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |