Het is gewoon paniekvoetbal en een militair aan het hoofd van het departement weet daar munt uit te slaan.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:23 schreef Zoddie het volgende:
Wat mij een beetje irriteert over dit alles is dat we het nu steeds hebben over meer onafhankelijker zijn en meer in defensie steken.
Zo gauw Trump weg is en er weer een democraat aan de macht is verwacht ik dat EU over elkaar heen springt om weer het schoothondje te zijn van de VS.
Dan kunnen we meteen weer flink snijden in het defensie budget.
Net zoals ik verwacht dat er weer flink in het defensie budget gesneden wordt als het een jaartje of 2 weer even rustig is na een eventuele vredesovereenkomst tussen Rusland en Oekraine.
Schei toch uit zeg. We gaan hier niet de zorgen van de lokale Russen weg zitten vegen...quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Hou toch op
Russen in de Baltische staten hebben alles nog. Ze zijn veel aanwezig en volledig vrij.
Ze worden niet geprovoceerd.
En voor je gaat janken: Ik woon daar.
Nogmaals:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:05 schreef bianconeri het volgende:
Hahahahaha wat een onzin post vol met rare opmerkingen en beschuldigingen.
Sure, wereldwijd zijn er spanningen. En die zijn er altijd elke dag wereldwijd.
Houdt dat in dat het realistisch is dat NL in een oorlog komt??
Nee, zeker niet. Dat kan ooit gebeuren, maar met gemak nog 50 jaar of langer.
Dus over dom gesproken....
Geld verkwisten, miljarden en miljarden, aan iets wat misschien de komende jaren niet nodig is???
Er zijn zo ontzettend veel nuttigere afdelingen (educatie en gezondheidszorg bv) waar je sowieso iets aan hebt.
Blijf lekker in je angst leven, dan ga ik gewoon normaal door met leven.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:59 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nogmaals:
Je bent kennelijk voorbij het punt om je eigen domheid te verbergen. Dan is het echt ernstig met je gesteld.
Zo dom zijn in combinatie met zelfvertrouwen, vroeger hadden we daar natuurlijke selectie voor. Je mag dankbaar zijn dat je door de samenleving waarin we leven wordt beschermd, want andersom:
Verder zie ik geen punt meer in een verdere discussie met je. Immers is er geen logisch of rationeel argument opgewassen tegen zo’n gebrek aan intelligentie. En ik kan mijzelf niet tot jouw niveau verleggen om tot je door te dringen. Niet omdat ik nou heel intelligent ben, integendeel, maar ik heb gewoon niet het inlevingsvermogen om me in die achterlijke naïviteit te verplaatsen. Ik zou de weg naar de realiteit misschien niet meer terugvinden ben ik bang. Beetje “limbo” van de film “inception”.
Is het gek dat sommige Russen beter in de gaten gehouden worden? Nee. Dat is logisch.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Schei toch uit zeg. We gaan hier niet de zorgen van de lokale Russen weg zitten vegen...
"ze worden niet geprovoceerd", behalve dan dat hun Russische identiteit elke dag in twijfel wordt genomen. Russen in de Baltische staten worden veel nauwer gemonitord vanwege hun afkomst. In Letland moeten alleen Russen nu Lets kunnen spreken om er te kunnen blijven wonen. In Litouwen mogen mensen met een Russisch paspoort geen huizen meer kopen. Ook in Litouwen, meerdere steden die evenementen in het Russisch de kop hebben ingedrukt.
Als ze Fins waren geweest, was er geen probleem.
Bij ieder groot project moeten mensen verkassen. Dramapost.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Hier was ik al bang voor. Defensie slaat weer eens door. Investeren in onze defensie is absoluut nodig, maar dit moet wel samengaan met een mentaliteit van redelijkheid. Denken dat je maar even tegen mensen kan zeggen dat ze moeten verkassen, laat weer eens een absurde vorm van arrogantie zien. Slechte pr ook.
Zoals ik al zei: ik leef niet in angst, en de beargumentatie waarom zal nooit landen bij mensen met zulk weinig verstandelijk vermogen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijf lekker in je angst leven, dan ga ik gewoon normaal door met leven.
En dan zul je zien dat Rusland volgend jaar niet ineens in de EU/NAVO landen staat en al die miljarden en miljarden totale verkwisting waren.
En dan kan je wel zeggen dat ik dom ben en niet realistisch ben, terwijl er geen enkele aanleiding is om te denken dat Rusland ineens de EU/NAVO zou gaan aanvallen.
[..]
Is het gek dat sommige Russen beter in de gaten gehouden worden? Nee. Dat is logisch.
Je weet dat je in bijna alle Westerse landen de lokale taal moet kunnen spreken voor de nationaliteit?
Ook in Nederland. Onderdrukt Nederland dan alle andere landen? Nee, natuurlijk niet.
Gek hoe progressieve lieden bij deze acties in de Baltische Staten de andere kant opkijken omdat het Russen betreft, als dit in Nederland, Hongarije of Duitsland was gebeurd bij Islamitische of Afrikaanse minderheden dan was het land te klein geweest en stonden progressieve partijen op de barricades (zoals met de pride in Hongarije)quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Schei toch uit zeg. We gaan hier niet de zorgen van de lokale Russen weg zitten vegen...
"ze worden niet geprovoceerd", behalve dan dat hun Russische identiteit elke dag in twijfel wordt genomen. Russen in de Baltische staten worden veel nauwer gemonitord vanwege hun afkomst. In Letland moeten alleen Russen nu Lets kunnen spreken om er te kunnen blijven wonen. In Litouwen mogen mensen met een Russisch paspoort geen huizen meer kopen. Ook in Litouwen, meerdere steden die evenementen in het Russisch de kop hebben ingedrukt.
Als ze Fins waren geweest, was er geen probleem.
Er gebeurt helemaal niets in de Baltische Statenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gek hoe progressieve lieden bij deze acties in de Baltische Staten de andere kant opkijken omdat het Russen betreft, als dit in Nederland, Hongarije of Duitsland was gebeurd bij Islamitische of Afrikaanse minderheden dan was het land te klein geweest en stonden progressieve partijen op de barricades (zoals met de pride in Hongarije)
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:05 schreef bianconeri het volgende:
Is het gek dat sommige Russen beter in de gaten gehouden worden? Nee. Dat is logisch.
Je weet dat je in bijna alle Westerse landen de lokale taal moet kunnen spreken voor de nationaliteit?
Ook in Nederland. Onderdrukt Nederland dan alle andere landen? Nee, natuurlijk niet.
Wat dat betreft zijn het net AZC's, die kazernes.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Probleem is dat iedereen meer defensie wil maar niemand het in de buurt wil hebben
nee daar willen de meesten er sowieso minder, minder, minder vanquote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn het net AZC's, die kazernes.
Is het gek? Nee, ik weet immers hoe intens slecht sommige overheden zijn, dus het is geen verrassing.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:05 schreef bianconeri het volgende:
In dezelfde situatie zou dit wel onderdrukking zijn. Het betreft immers de oudere Russische bevolking met een permanente verblijfsvergunning.quote:Je weet dat je in bijna alle Westerse landen de lokale taal moet kunnen spreken voor de nationaliteit?
Is hun eigen schuld. Ze spreken na 3 generaties nog geeneens de taal van het land waarin ze wonen en consumeren alleen maar Russische staatsmedia.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 17:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is het gek? Nee, ik weet immers hoe intens slecht sommige overheden zijn, dus het is geen verrassing.
Is het ethisch verwerpelijk om Russen vanwege hun afkomst onder een vergrootglas te leggen? Ja.
[..]
In dezelfde situatie zou dit wel onderdrukking zijn. Het betreft immers de oudere Russische bevolking met een permanente verblijfsvergunning.
En ja, het zou onderdrukking zijn als Nederland nu zegt dat alle Molukkers met een permanente verblijfsvergunning die de taal niet spreken het land uit moeten.
Kernkoppen beschermen je niet tegen kabels doorknippen in de Noordzee, bewaak je geen vitale locaties mee, doet niks tegen cyberaanvallen, sluit je de grens niet mee (als dat ooit nog beleid wordt), kan je geen binnenlandse onrusten mee aanpakken als het ooit in Europa uit de hand loopt, is geen garantie voor Estland want Rusland weet dondersgoed dat er niet meteen met nukes wordt gestrooid als er een stuk bos in Estland wordt ingenomen als test om te kijken wat er wel gebeurt vanuit NAVO.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:43 schreef halfway het volgende:
Aan een stuk of 40 kernkoppen hadden ze genoeg gehad, hoe simpel kan het zijn.
Zeker wel! Gewoon preventief een atoombom er op, dan is het meteen afgelopen.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kernkoppen beschermen je niet tegen kabels doorknippen in de Noordzee, bewaak je geen vitale locaties mee, doet niks tegen cyberaanvallen, sluit je de grens niet mee (als dat ooit nog beleid wordt), kan je geen binnenlandse onrusten mee aanpakken als het ooit in Europa uit de hand loopt, is geen garantie voor Estland want Rusland weet dondersgoed dat er niet meteen met nukes wordt gestrooid als er een stuk bos in Estland wordt ingenomen als test om te kijken wat er wel gebeurt vanuit NAVO.
Kernkoppen beschermen de zeevaart niet tegen Houthi's wat nu alleen de VS doet, beschermen de Antillen niet als ze het in Venezuela op de heupen krijgen.
Moet ik verder?
Tot jij degene bent die moet verkassen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij ieder groot project moeten mensen verkassen. Dramapost.
Ik kom uit de regio van de Betuwelijn waar ze momenteel een extra snelweg doorheen knallen.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tot jij degene bent die moet verkassen.
Gaan ze dat ontbrekende stuk van de A15 dan toch aanleggen?quote:Op zondag 25 mei 2025 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kom uit de regio van de Betuwelijn waar ze momenteel een extra snelweg doorheen knallen.
Heb jou daar nooit gezien om arrogantie naar rijkswaterstaat te roepen.
Dat is wel de bedoeling ja. In een stuk boerenlandschap waar de BBB absoluut geen woningen zou willen hebben.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Gaan ze dat ontbrekende stuk van de A15 dan toch aanleggen?
Laten we dan hopen, als ze die weg dan toch gaan aanleggen, dat hij langs de Betuweroute komt te lopen. Dan blijft de versnippering van het landschap zoveel mogelijk beperkt.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat is wel de bedoeling ja. In een stuk boerenlandschap waar de BBB absoluut geen woningen zou willen hebben.
Laag vliegende F35 beschermen je wel dan?quote:Op zondag 25 mei 2025 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kernkoppen beschermen je niet tegen kabels doorknippen in de Noordzee, bewaak je geen vitale locaties mee, doet niks tegen cyberaanvallen, sluit je de grens niet mee (als dat ooit nog beleid wordt), kan je geen binnenlandse onrusten mee aanpakken als het ooit in Europa uit de hand loopt, is geen garantie voor Estland want Rusland weet dondersgoed dat er niet meteen met nukes wordt gestrooid als er een stuk bos in Estland wordt ingenomen als test om te kijken wat er wel gebeurt vanuit NAVO.
Kernkoppen beschermen de zeevaart niet tegen Houthi's wat nu alleen de VS doet, beschermen de Antillen niet als ze het in Venezuela op de heupen krijgen.
Moet ik verder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |