abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217734901
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 07:54 schreef Candymannetje het volgende:
Het punt is ook dat Rusland geen gevaar is voor Nederland.
Maar wel voor de Baltische staten en die zitten net zoals wij in de NAVO en daarom hebben we een groter leger nodig.
Die Baltische staten, en dan vooral Estland en Letland, zitten ook voortdurend Rusland te provoceren door de Russisch sprekende minderheid steeds meer rechten te ontnemen en door het aanhouden van Russische schepen in internationale wateren.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:46:24 #77
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217734930
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die Baltische staten, en dan vooral Estland en Letland, zitten ook voortdurend Rusland te provoceren door de Russisch sprekende minderheid steeds meer rechten te ontnemen en door het aanhouden van Russische schepen in internationale wateren.
De normalisatie van dehumanisatie van Russen in de Baltische staten is zorgelijk. Tegelijkertijd moeten we ook niet doen alsof de provocatie enkel vanuit de Baltische staten komt.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217734988
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Op wie geef ik af
Op je land

quote:
en waarom zou ik het land verlaten?
Omdat je het kennelijk zo slecht hebt hier.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:50:03 #79
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217735000
Megalomaan plan en het levert helemaal geen moer op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217735026
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, de kapitalistische brainrot heeft zijn werk geweldig gedaan.

Waarom zou je moeten bepalen hoe groot de sociale bijdrage van iemands werk is? :') Kapitalistisch gedachtegoed waarbij het mensenleven van een arts bijna als menswaardiger wordt gezien dan een straatveger :') Dat ze een nuttige bijdrage leveren aan het collectief is het enige wat telt. Die achterlijke obsessie van om de menswaardigheid van een persoon te linken aan hun prestatie is krankzinnig.

Waarom zou iedereen moeten werken als dat helemaal niet hoeft? En waarom zouden die mensen niets krijgen? Van ieder naar vermogen, aan ieder naar behoefte.
Dus, iedereen ambtenaren en hetzelfde salaris. Allemaal modaal, ongeacht wat je doet. En geen aansturing, want zodra je leiders hebt gaat het fout. Dus iedereen doet waar ze zin in hebben en het komt vanzelf wel goed?

Geef dan iedereen een universeel inkomen en legaliseer bijklussen. Dan heb je hetzelfde bereikt, op een manier die wel werkt. Dan kan iedereen een centje bijverdienen door te doen wat ze leuk vinden. Of voor een baas gaan werken voor wat meer.

Dan komt het handwerk weer terug en moet je baas je in de watten leggen, als je kiest voor loondienst. Verder iedereen ZZP-er zonder dat ze onder de armoedegrens zitten of zich af moeten beulen voor een grijpstuiver. Als jij metaalbewerking leuk vind, hoef je niet de hele dag in de fabriek 1 stukje van hetzelfde product te maken, maar kun je bijvoorbeeld sierwerk gaan maken en op de markt verkopen. Andere mensen blij maken met je werk. En vul zelf je eigen interesses maar in.

Dan kan iedereen de sociale bijdrage leveren die ze willen.
pi_217735057
quote:

[..]
Ah, we moeten Poetin zoveel mogelijk in de watten leggen, dan hebben we geen leger nodig. Hem gewoon preventief de baas maken. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:56:23 #82
486919 Swango
Just saying
pi_217735076
Het zal wel nodig zijn maar toch jammer van Elburg en Staphorst met de gekleurde luiken en deuren. Is dat niet Nederlands erfgoed? Hopelijk gaan niet de karakteristieke boerderijtjes eraan.
Maar goed, ik ben een vrouw en niet zo heel erg bezig met defensie hier etc. :)
pi_217735136
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:56 schreef Swango het volgende:
Het zal wel nodig zijn maar toch jammer van Elburg en Staphorst met de gekleurde luiken en deuren. Is dat niet Nederlands erfgoed? Hopelijk gaan niet de karakteristieke boerderijtjes eraan.
Maar goed, ik ben een vrouw en niet zo heel erg bezig met defensie hier etc. :)
In Staphorst is dit echt wel een eind buiten de kern van het dorp. Dus wat dat betreft heeft het niet veel invloed. Hoop vooral dat ze het natuurgebied wat verloren gaat goed compenseren.
pi_217735358
Hier was ik al bang voor. Defensie slaat weer eens door. Investeren in onze defensie is absoluut nodig, maar dit moet wel samengaan met een mentaliteit van redelijkheid. Denken dat je maar even tegen mensen kan zeggen dat ze moeten verkassen, laat weer eens een absurde vorm van arrogantie zien. Slechte pr ook.
pi_217735445
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Hier was ik al bang voor. Defensie slaat weer eens door. Investeren in onze defensie is absoluut nodig, maar dit moet wel samengaan met een mentaliteit van redelijkheid. Denken dat je maar even tegen mensen kan zeggen dat ze moeten verkassen, laat weer eens een absurde vorm van arrogantie zien. Slechte pr ook.
30 huizen, voor meerdere kazernes en 70.000 soldaten? Of wat was het aantal? Dat scheelt ook weer in de huizennood.
pi_217735482
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
30 huizen, voor meerdere kazernes en 70.000 soldaten? Of wat was het aantal? Dat scheelt ook weer in de huizennood.
Ik vind het maar treurig.
pi_217735553
Alsof die Russen ook maar een schijntje interesse hebben om Nederland aan te vallen, echt hilarisch deze geldverkwisting van de bovenste plank wat weer ten koste gaat van ons belastinggeld en investeringen op andere terreinen _O-

We laten ons voor het karretje van het militair industrieel complex spannen. Met hun oorloghitserij, propaganda en imperialisme.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_217735562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 10:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Je wilt toch rekening houden met eventuele scenario's? Als je vijand een verrassingsaanval uitvoert op de infrastructuur, zitten je militairen vast op een superkazerne en komen ze er niet makkelijk vanaf.
Ik zou hem ieder geval niet plaatsen op een eiland.
Mee eens. Zo'n kazerne zou beter in Garderen/ Stroe kunnen staan. Of op meerdere locaties i.p.v. zoveel militairen op één locatie. Als die superkazerne ruimte biedt voor 5 a 7k soldaten zullen er vast wel minimaal 1000 per dag aanwezig zijn zou je denken. Dan kun je er beter 10 bouwen wellicht...
  FOK!fotograaf zaterdag 24 mei 2025 @ 13:40:19 #89
364681 over_hedge
pi_217735565
Mooi.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217735594
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:39 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Mee eens. Zo'n kazerne zou beter in Garderen/ Stroe kunnen staan. Of op meerdere locaties i.p.v. zoveel militairen op één locatie. Als die superkazerne ruimte biedt voor 5 a 7k soldaten zullen er vast wel minimaal 1000 per dag aanwezig zijn zou je denken. Dan kun je er beter 10 bouwen wellicht...
Misschien was dat weer heel erg duur?

Ik kan me voorstellen dat het qua kosten en vooral vergunningen e.d., het goedkoper en vooral makkelijker te realiseren is om 1 grote kazerne op te tuigen dan 10 kleinere.

Maargoed, wie ben ik? :+ Ik heb verder geen flauw idee wat er allemaal meespeelt in die afwegingen.
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 13:51:07 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735624
Probleem is dat iedereen meer defensie wil maar niemand het in de buurt wil hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217735634
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:46 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Misschien was dat weer heel erg duur?

Ik kan me voorstellen dat het qua kosten en vooral vergunningen e.d., het goedkoper en vooral makkelijker te realiseren om 1 grote kazerne op te tuigen dan 10 kleinere.

Maargoed, wie ben ik? :+ Ik heb verder geen flauw idee wat er allemaal meespeelt in die afwegingen.
In Stroe is al een legerplaats met nog veel ruimte. Meende laatst gelezen te hebben dat zelfs stikstof daar qua uitbreiding geen belemmering zou vormen. Even kijken of ik het artikel kan terugvinden.

Op één paard wedden is wat link imo. Vooral ook omdat Zeewolde 2,7 meter onder NAP ligt.
pi_217735637
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Probleem is dat iedereen meer defensie wil maar niemand het in de buurt wil hebben
Steeds meer mensen wel, denk ik. Die de noodzaak gaan inzien.
pi_217735639
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:52 schreef Tjoent het volgende:

[..]
In Stroe is al een legerplaats met nog veel ruimte. Meende laatst gelezen te hebben dat zelfs stikstof daar qua uitbreiding geen belemmering zou vormen. Even kijken of ik het artikel kan terugvinden.

Op één paard wedden is wat link imo. Vooral ook omdat Zeewolde 2,7 meter onder NAP ligt.
Ja wel mee eens ja. Ben benieuwd of hier nog vragen over gesteld gaan worden, en wat we er dan nog meer over te weten krijgen.

Ben benieuwd naar het artikel, bedankt alvast. :)
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 13:55:37 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217735652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:52 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Steeds meer mensen wel, denk ik. Die de noodzaak gaan inzien.
defensie kan alleen niet wachten want alles militair duurt minimaal 10 jaar in Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217735668
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Verandering waar je zelf niet om vraagt is eng.
pi_217735717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:53 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja wel mee eens ja. Ben benieuwd of hier nog vragen over gesteld gaan worden, en wat we er dan nog meer over te weten krijgen.

Ben benieuwd naar het artikel, bedankt alvast. :)
Gevonden. Het kwam van Derk Boswijk.

https://www.cda.nl/nieuws(...)zerne-in-gelderland/

Daarnaast biedt Stroe belangrijke praktische voordelen ten opzichte van Zeewolde. Er is al een stikstofvergunning, terwijl in Zeewolde een nieuwe vergunning nodig is. Iets waarvan we al jaren zien dat het niet zomaar is geregeld. Ook geeft het bestemmingsplan in Stroe en Ermelo voldoende ruimte voor de ongeveer 20 hectare aan bebouwing die nodig is, terwijl er in Zeewolde nog een compleet nieuw bestemminsplan moet worden geschreven.
pi_217736099
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Gevonden. Het kwam van Derk Boswijk.

https://www.cda.nl/nieuws(...)zerne-in-gelderland/

Daarnaast biedt Stroe belangrijke praktische voordelen ten opzichte van Zeewolde. Er is al een stikstofvergunning, terwijl in Zeewolde een nieuwe vergunning nodig is. Iets waarvan we al jaren zien dat het niet zomaar is geregeld. Ook geeft het bestemmingsplan in Stroe en Ermelo voldoende ruimte voor de ongeveer 20 hectare aan bebouwing die nodig is, terwijl er in Zeewolde nog een compleet nieuw bestemminsplan moet worden geschreven.

Dankjewel voor het opsnorren ^O^
pi_217736364
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 07:54 schreef oblo het volgende:

[..]
Jij kan zogenaamd niet meer normaal leven omdat er wat meer geld naar defensie gaat. Dat valt denk ik wel onder panische angst.
Omdat ik zeg dat er door deze miljarden veel afdelingen moeten bezuinigen?
Afdelingen waar iedereen wel wat aan heeft.

Owh...

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 07:59 schreef 2172619626795 het volgende:

alleen dat kan niet altijd en zeker niet ten koste van de realiteitszin. En op het gebied van vrede en veiligheid moet je realistisch zijn. De gevolgen van een verkeerde inschatting zijn immers veel- en veel te groot.

Het is een illusie om te denken dat onze vrede en veiligheid geen prijs kent, en het is DOM met hoofdletters om dit hardop te roepen. Nogmaals:

Dat jij niet eens meer in staat bent om je eigen domheid te verbergen, is echt een idioot signaal hoe compleet debiel je als mens in de maatschappij kunt staan. Dat je op de invulling van defensie allerlei dingen kunt op- en aanmerken: absoluut mee eens.

Ik heb nog niets achterlijks van deze magnitude voorbij zien komen dit jaar.

Met je “zonder met rare verwijten te komen”. Houd toch op man. Dit soort complete stompzinnigheid van het aller- allerlaagste niveau kan wat mij betreft echt geen millimeter de ruimte krijgen. Dit is geen verwijt, dit is de complete debiliteit direct bij de oren pakken en er een uithangbord bij hangen die het verdiend, maar allerminst de lading dekt:

DOM in hoofdletters.

En dat is nog te min voor deze domme naïeve achterlijkheid.
Hahahahaha wat een onzin post vol met rare opmerkingen en beschuldigingen.

Sure, wereldwijd zijn er spanningen. En die zijn er altijd elke dag wereldwijd.
Houdt dat in dat het realistisch is dat NL in een oorlog komt??
Nee, zeker niet. Dat kan ooit gebeuren, maar met gemak nog 50 jaar of langer.

Dus over dom gesproken....
Geld verkwisten, miljarden en miljarden, aan iets wat misschien de komende jaren niet nodig is???
Er zijn zo ontzettend veel nuttigere afdelingen (educatie en gezondheidszorg bv) waar je sowieso iets aan hebt.
pi_217736391
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De normalisatie van dehumanisatie van Russen in de Baltische staten is zorgelijk. Tegelijkertijd moeten we ook niet doen alsof de provocatie enkel vanuit de Baltische staten komt.
Hou toch op :')

Russen in de Baltische staten hebben alles nog. Ze zijn veel aanwezig en volledig vrij.
Ze worden niet geprovoceerd.

En voor je gaat janken: Ik woon daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')