Die Baltische staten, en dan vooral Estland en Letland, zitten ook voortdurend Rusland te provoceren door de Russisch sprekende minderheid steeds meer rechten te ontnemen en door het aanhouden van Russische schepen in internationale wateren.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:54 schreef Candymannetje het volgende:
Het punt is ook dat Rusland geen gevaar is voor Nederland.
Maar wel voor de Baltische staten en die zitten net zoals wij in de NAVO en daarom hebben we een groter leger nodig.
De normalisatie van dehumanisatie van Russen in de Baltische staten is zorgelijk. Tegelijkertijd moeten we ook niet doen alsof de provocatie enkel vanuit de Baltische staten komt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die Baltische staten, en dan vooral Estland en Letland, zitten ook voortdurend Rusland te provoceren door de Russisch sprekende minderheid steeds meer rechten te ontnemen en door het aanhouden van Russische schepen in internationale wateren.
Op je landquote:
Omdat je het kennelijk zo slecht hebt hier.quote:en waarom zou ik het land verlaten?
Dus, iedereen ambtenaren en hetzelfde salaris. Allemaal modaal, ongeacht wat je doet. En geen aansturing, want zodra je leiders hebt gaat het fout. Dus iedereen doet waar ze zin in hebben en het komt vanzelf wel goed?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de kapitalistische brainrot heeft zijn werk geweldig gedaan.
Waarom zou je moeten bepalen hoe groot de sociale bijdrage van iemands werk is?Kapitalistisch gedachtegoed waarbij het mensenleven van een arts bijna als menswaardiger wordt gezien dan een straatveger
Dat ze een nuttige bijdrage leveren aan het collectief is het enige wat telt. Die achterlijke obsessie van om de menswaardigheid van een persoon te linken aan hun prestatie is krankzinnig.
Waarom zou iedereen moeten werken als dat helemaal niet hoeft? En waarom zouden die mensen niets krijgen? Van ieder naar vermogen, aan ieder naar behoefte.
Ah, we moeten Poetin zoveel mogelijk in de watten leggen, dan hebben we geen leger nodig. Hem gewoon preventief de baas maken. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die Baltische staten, en dan vooral Estland en Letland, zitten ook voortdurend Rusland te provoceren door de Russisch sprekende minderheid steeds meer rechten te ontnemen en door het aanhouden van Russische schepen in internationale wateren.
In Staphorst is dit echt wel een eind buiten de kern van het dorp. Dus wat dat betreft heeft het niet veel invloed. Hoop vooral dat ze het natuurgebied wat verloren gaat goed compenseren.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:56 schreef Swango het volgende:
Het zal wel nodig zijn maar toch jammer van Elburg en Staphorst met de gekleurde luiken en deuren. Is dat niet Nederlands erfgoed? Hopelijk gaan niet de karakteristieke boerderijtjes eraan.
Maar goed, ik ben een vrouw en niet zo heel erg bezig met defensie hier etc.
30 huizen, voor meerdere kazernes en 70.000 soldaten? Of wat was het aantal? Dat scheelt ook weer in de huizennood.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:19 schreef theunderdog het volgende:
Hier was ik al bang voor. Defensie slaat weer eens door. Investeren in onze defensie is absoluut nodig, maar dit moet wel samengaan met een mentaliteit van redelijkheid. Denken dat je maar even tegen mensen kan zeggen dat ze moeten verkassen, laat weer eens een absurde vorm van arrogantie zien. Slechte pr ook.
Ik vind het maar treurig.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
30 huizen, voor meerdere kazernes en 70.000 soldaten? Of wat was het aantal? Dat scheelt ook weer in de huizennood.
Mee eens. Zo'n kazerne zou beter in Garderen/ Stroe kunnen staan. Of op meerdere locaties i.p.v. zoveel militairen op één locatie. Als die superkazerne ruimte biedt voor 5 a 7k soldaten zullen er vast wel minimaal 1000 per dag aanwezig zijn zou je denken. Dan kun je er beter 10 bouwen wellicht...quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:10 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Je wilt toch rekening houden met eventuele scenario's? Als je vijand een verrassingsaanval uitvoert op de infrastructuur, zitten je militairen vast op een superkazerne en komen ze er niet makkelijk vanaf.
Ik zou hem ieder geval niet plaatsen op een eiland.
Misschien was dat weer heel erg duur?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:39 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mee eens. Zo'n kazerne zou beter in Garderen/ Stroe kunnen staan. Of op meerdere locaties i.p.v. zoveel militairen op één locatie. Als die superkazerne ruimte biedt voor 5 a 7k soldaten zullen er vast wel minimaal 1000 per dag aanwezig zijn zou je denken. Dan kun je er beter 10 bouwen wellicht...
In Stroe is al een legerplaats met nog veel ruimte. Meende laatst gelezen te hebben dat zelfs stikstof daar qua uitbreiding geen belemmering zou vormen. Even kijken of ik het artikel kan terugvinden.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:46 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Misschien was dat weer heel erg duur?
Ik kan me voorstellen dat het qua kosten en vooral vergunningen e.d., het goedkoper en vooral makkelijker te realiseren om 1 grote kazerne op te tuigen dan 10 kleinere.
Maargoed, wie ben ik?Ik heb verder geen flauw idee wat er allemaal meespeelt in die afwegingen.
Steeds meer mensen wel, denk ik. Die de noodzaak gaan inzien.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Probleem is dat iedereen meer defensie wil maar niemand het in de buurt wil hebben
Ja wel mee eens ja. Ben benieuwd of hier nog vragen over gesteld gaan worden, en wat we er dan nog meer over te weten krijgen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:52 schreef Tjoent het volgende:
[..]
In Stroe is al een legerplaats met nog veel ruimte. Meende laatst gelezen te hebben dat zelfs stikstof daar qua uitbreiding geen belemmering zou vormen. Even kijken of ik het artikel kan terugvinden.
Op één paard wedden is wat link imo. Vooral ook omdat Zeewolde 2,7 meter onder NAP ligt.
defensie kan alleen niet wachten want alles militair duurt minimaal 10 jaar in Nederlandquote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:52 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Steeds meer mensen wel, denk ik. Die de noodzaak gaan inzien.
Verandering waar je zelf niet om vraagt is eng.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:51 schreef sp3c het volgende:
Probleem is dat iedereen meer defensie wil maar niemand het in de buurt wil hebben
Gevonden. Het kwam van Derk Boswijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:53 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja wel mee eens ja. Ben benieuwd of hier nog vragen over gesteld gaan worden, en wat we er dan nog meer over te weten krijgen.
Ben benieuwd naar het artikel, bedankt alvast.
Dankjewel voor het opsnorrenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Gevonden. Het kwam van Derk Boswijk.
https://www.cda.nl/nieuws(...)zerne-in-gelderland/
Daarnaast biedt Stroe belangrijke praktische voordelen ten opzichte van Zeewolde. Er is al een stikstofvergunning, terwijl in Zeewolde een nieuwe vergunning nodig is. Iets waarvan we al jaren zien dat het niet zomaar is geregeld. Ook geeft het bestemmingsplan in Stroe en Ermelo voldoende ruimte voor de ongeveer 20 hectare aan bebouwing die nodig is, terwijl er in Zeewolde nog een compleet nieuw bestemminsplan moet worden geschreven.
Omdat ik zeg dat er door deze miljarden veel afdelingen moeten bezuinigen?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:54 schreef oblo het volgende:
[..]
Jij kan zogenaamd niet meer normaal leven omdat er wat meer geld naar defensie gaat. Dat valt denk ik wel onder panische angst.
Hahahahaha wat een onzin post vol met rare opmerkingen en beschuldigingen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:59 schreef 2172619626795 het volgende:
alleen dat kan niet altijd en zeker niet ten koste van de realiteitszin. En op het gebied van vrede en veiligheid moet je realistisch zijn. De gevolgen van een verkeerde inschatting zijn immers veel- en veel te groot.
Het is een illusie om te denken dat onze vrede en veiligheid geen prijs kent, en het is DOM met hoofdletters om dit hardop te roepen. Nogmaals:
Dat jij niet eens meer in staat bent om je eigen domheid te verbergen, is echt een idioot signaal hoe compleet debiel je als mens in de maatschappij kunt staan. Dat je op de invulling van defensie allerlei dingen kunt op- en aanmerken: absoluut mee eens.
Ik heb nog niets achterlijks van deze magnitude voorbij zien komen dit jaar.
Met je “zonder met rare verwijten te komen”. Houd toch op man. Dit soort complete stompzinnigheid van het aller- allerlaagste niveau kan wat mij betreft echt geen millimeter de ruimte krijgen. Dit is geen verwijt, dit is de complete debiliteit direct bij de oren pakken en er een uithangbord bij hangen die het verdiend, maar allerminst de lading dekt:
DOM in hoofdletters.
En dat is nog te min voor deze domme naïeve achterlijkheid.
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hou toch opquote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De normalisatie van dehumanisatie van Russen in de Baltische staten is zorgelijk. Tegelijkertijd moeten we ook niet doen alsof de provocatie enkel vanuit de Baltische staten komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |