abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:11:50 #251
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217730549
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik keek naar de kaarten van Bibi. Wist ik dat hij loog!

[ afbeelding ]

Mensen die etnische zuiveringen plegen zijn normaal gesproken zo betrouwbaar. Hoe kon ik dit nou weten?

[ afbeelding ]
ah je hebt het over een niet bestaande toekomst visie. zo schiet het lekker op lol
pi_217730597
twitter
pi_217730626
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:03 schreef Qarrad het volgende:
Go home skysherrif, you're drunk.
Liever dronken dan genocidesupporter zijn.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:24:43 #254
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217730648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat heeft dat er dan mee te maken..
en nee, geen complot. gewoon feiten.
Geen complot maar wel een diepgeworteld wantrouwen in alle organisaties die het mogelijk oneens zijn met de groep mensen waarmee jij besloten hebt het eens te zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:25:35 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217730652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Liever dronken dan genocidesupporter zijn.
Dus als ik dronken ben, dan ben ik dus evident geen genocidesupporter?
pi_217730660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 21:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zou ik doen, ja. En dan op de (middel)lange termijn gaan lopen janken dat je mondiaal gezien steeds minder gezien wordt als een betrouwbare partner.
Hij staat denk ik ver buiten de werkelijkheid als hij westerse landen als pro-Palestijns noemt. Zeker historisch is vrijwel het gehele westen altijd pro-Israel geweest. Dat is ook het probleem, te lang heeft men weggekeken van apartheidsstaat Israel. Maar nu gaat Israel zelfs die hele pro-Israel landen te ver. Nouja ze hebben de VS en Hongarije nog in hun hoekje.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:26:59 #257
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217730664
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:24 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Geen complot maar wel een diepgeworteld wantrouwen in alle organisaties die het mogelijk oneens zijn met de groep mensen waarmee jij besloten hebt het eens te zijn.
nee, wantrouwen tegen een organisatie waarvan een hele waslijst bestaat met fanatiek anti isaelische eisen en verdachtmakingen. en het dan raar vinden dat israel er een beetje schijt aan heeft nu.
dit is iets wat al vele decennia lang speelt. niet alleen nu.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:27:26 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730670
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij staat denk ik ver buiten de werkelijkheid als hij westerse landen als pro-Palestijns noemt. Zeker historisch is vrijwel het gehele westen altijd pro-Israel geweest. Dat is ook het probleem, te lang heeft men weggekeken van apartheidsstaat Israel. Maar nu gaat Israel zelfs die hele pro-Israel landen te ver. Nouja ze hebben de VS en Hongarije nog in hun hoekje.
Geld uit Qatar helpt veel, inderdaad.

https://www.wsj.com/world(...)ce-spending-7a64dd75

https://www.wsj.com/us-ne(...)3?mod=article_inline

https://en.wikipedia.org/(...)_US_higher_education

In recent years, following the publication of reports on the subject of antisemitism in the United States, critics have argued that this financial involvement has strengthened antisemitism in higher education institutions in the US. The discourse regarding funding from authoritarian governments also includes claims that they compromise academic ethics and contribute to the erosion of democratic and liberal norms with respect to freedom of expression and academic freedom on campuses in the United States.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:30:16 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217730688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk dat je je iets teveel blindstaart op de schreeuwers, die als ze iets voor elkaar krijgen vooral ervoor zorgen dat mensen in ieder geval niet die kant kiezen.
pi_217730690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geld uit Qatar helpt veel, inderdaad.

https://www.wsj.com/world(...)ce-spending-7a64dd75
:') Tuurlijk Caspar Veldkamp ging meteen om toen hij zag dat Trump een vliegtuig kreeg.
Hou toch op met die kolder.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:31:25 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat je je iets teveel blindstaart op de schreeuwers, die als ze iets voor elkaar krijgen vooral ervoor zorgen dat mensen in ieder geval niet die kant kiezen.
Inderdaad, ik merk namelijk vooral een toenemende afkeer in Nederland van alles wat met die Pro-Palestina meute van doen heeft.

Over bubbels gesproken: het is AD/NRC/Joop-volk dat pretendeert voor de rest te spreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:32:02 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Tuurlijk Caspar Veldkamp ging meteen om toen hij zag dat Trump een vliegtuig kreeg.
Hou toch op met die kolder.
Nee, was daar al ver voor, is je al eens verteld.

De oliestaten pompen al decennia geld in universiteiten om bepaalde narratieven te pushen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217730703
quote:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)met-ingrijpen-160209

uhuh
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:32:47 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730706
quote:
Ach jee, het 'opiniepanel'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217730709
Maar dat er genoeg mensen in Nederland niets geven om oorlogsmisdaden geloof ik anders prima, we zien het hier dagelijks in dit topic immers.

Waaronder de poster boven mij
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:33:53 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:33 schreef skysherrif het volgende:
Maar dat er genoeg mensen in Nederland niets geven om oorlogsmisdaden geloof ik anders prima, we zien het hier dagelijks in dit topic immers.

Waaronder de poster boven mij
Nee, wat je ziet is iemand die geen zin heeft in hypocriet tribalisme en popie-jopie faux-empathie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:34:15 #267
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217730720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, wantrouwen tegen een organisatie waarvan een hele waslijst bestaat met fanatiek anti isaelische eisen en verdachtmakingen. en het dan raar vinden dat israel er een beetje schijt aan heeft nu.
dit is iets wat al vele decennia lang speelt. niet alleen nu.
Ben heel benieuwd naar al deze extreem onterechte, fanatieke anti-Israelische eisen en verdachtmakingen. Want volgens mij is Israël al vele decennia een trouwe bondgenoot van zowel nagenoeg alle Europese landen en de VS, en kunnen ze ook prima met niet islamitische landen in Azië.
Tot op het niveau dat onze hele kabinet mensen die demonstreren tegen bombardementen gelijkstelt aan antisemieten
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217730730
quote:

[..]
Nee hoor. Ik heb niets met schreeuwers. Ik lijk toch niet op Etto. Die heeft het constant over demonstranten en Qatar. Voor mij ligt het probleem overduidelijk in Israel. Een land als het VK dat altijd op hand van Israel was verandert echt niet van positie door een paar schreeuwers in Nederland of online. Merz die zeer pro-Israel was draait ook niet bij om een paar schreeuwers.

Het is bijzondere werkelijkheids ontkenning dat de demonstraties een averechts effect zouden hebben. We zien letterlijk dat de studenten gelijk krijgen. We zien letterlijk dat de regering eindelijk van standpunt is veranderd. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar, ja dat kan je vinden dan zit je ernaast.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 22:35:49 #269
236264 crew  capricia
pi_217730739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach jee, het 'opiniepanel'.
Snel. Verander het televoting systeem voor Eurovisie. Israël heeft te veel stemmen vanuit het publiek gekregen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:36:34 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730751
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik heb niets met schreeuwers. Ik lijk toch niet op Etto. Die heeft het constant over demonstranten en Qatar. Voor mij ligt het probleem overduidelijk in Israel. Een land als het VK dat altijd op hand van Israel was verandert echt niet van positie door een paar schreeuwers in Nederland of online. Merz die zeer pro-Israel was draait ook niet bij om een paar schreeuwers.

Het is bijzondere werkelijkheids ontkenning dat de demonstraties een averechts effect zouden hebben. We zien letterlijk dat de studenten gelijk krijgen. We zien letterlijk dat de regering eindelijk van standpunt is veranderd. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar, ja dat kan je vinden dan zit je ernaast.
Studenten krijgen gelijk omdat de CvB's nul ruggengraat hebben. Of, natuurlijk, gewoon net zo ideologisch gemotiveerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217730752
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Snel. Verander het televoting systeem voor Eurovisie. Israël heeft te veel stemmen vanuit het publiek gekregen.
Ja was ook belachelijk dat ze mee mochten doen. Rusland is er ook niet meer bij sinds hun invasie.
Ook triest dat ze het boegeroep censureerden.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 22:42:49 #272
236264 crew  capricia
pi_217730837
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja was ook belachelijk dat ze mee mochten doen. Rusland is er ook niet meer bij sinds hun invasie.
Ook triest dat ze het boegeroep censureerden.
Ik zou nog meer eindeloos extra veel onderzoek gaan doen waarom Israël zoveel stemmen van de publieke opinie kreeg. Dan vind je vast wel wat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217730849
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Studenten krijgen gelijk omdat de CvB's nul ruggengraat hebben. Of, natuurlijk, gewoon net zo ideologisch gemotiveerd.
Tuurlijk alles wat je niet uitkomt leg je uit dat het te maken heeft met je stokpaardjes. Je bent altijd rotsvast overtuigd van je eigen gelijk en past je mening niet aan nieuwe informatie aan. Het komt niet in je op dat het ook kan dat de uitkomst is wat die CvB's zeggen Israel pleegt oorlogsmisdaden. Het klopt ook weer overduidelijk niet wat je zegt want de universiteiten hebben juist meer dan een jaar protest over zich heen gehad omdat ze duidelijk wel enige ruggengraat hadden. Ze stelden in elk geval ook juist de samenwerking niet te willen verbreken want dat vonden ze belangrijk. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:44:14 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk alles wat je niet uitkomt leg je uit dat het te maken heeft met je stokpaardjes. Je bent altijd rotsvast overtuigd van je eigen gelijk en past je mening niet aan nieuwe informatie aan. Het komt niet in je op dat het ook kan dat de uitkomst is om wat die CvB's zeggen Israel pleegt oorlogsmisdaden. Het klopt ook weer overduidelijk niet wat je zegt want de universiteiten hebben juist meer dan een jaar protest over zich heen gehad omdat ze duidelijk wel enige ruggengraat hadden. Ze stelden in elk geval ook juist de samenwerking niet te willen verbreken want dat vonden ze belangrijk. Maar volgens jou is het tegenovergestelde waar.
Welke nieuwe informatie? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217730912
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke nieuwe informatie? :')
https://www.ru.nl/over-on(...)he-universiteiten-op

Ik heb dit al vaker gepost.

Radboud Universiteit schort instellingsbrede samenwerkingsverbanden met twee Israëlische universiteiten op

quote:
De grond voor dit besluit is dat het college van bestuur het oordeel van de adviescommissie overneemt dat de mensenrechtenschendingen door Israël in de Palestijnse gebieden ernstig en systematisch zijn, en dat de betreffende universiteiten in een aantal gevallen bijdragen aan directe en specifieke schending van mensenrechten en mogelijk betrokken zijn bij schendingen van wetenschappelijke integriteit. Het college van bestuur is geschokt door de aanhoudende berichten over de toenemende schaal waarop mensenrechtenschendingen door Israël plaatsvinden.

Andere conflictgebieden
Het college van bestuur heeft de commissie verzocht zich (ook) te richten op instellingsbrede samenwerkingsverbanden met universiteiten die gevestigd zijn in andere landen/conflictgebieden dan Israël en de Palestijnse gebieden.
Maar jij claimt desondanks, het besluit is omdat ze geen ruggengraat hebben. Het besluit is ideologisch. Het komt door geld uit Qatar.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:48:56 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217730921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
https://www.ru.nl/over-on(...)he-universiteiten-op

Ik heb dit al vaker gepost.

Radboud Universiteit schort instellingsbrede samenwerkingsverbanden met twee Israëlische universiteiten op
[..]
Maar jij claimt desondanks, het besluit is omdat ze geen ruggengraat hebben. Het besluit is ideologisch. Het komt door geld uit Qatar.
Dat is geen nieuwe informatie, dat is het gevolg van selectieve verontwaardiging.

Ik had jou ook nog gevraagd: universiteiten die aantoonbaar geld van malafide staten ontvangen, dienen deze ook geboycot/gecancelled te worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 22:49:27 #277
236264 crew  capricia
pi_217730926
Zoveel genocides deze week gelezen. In Zuid Afrika, in Papoea, in Darfur en in Gaza. En dan vergeet ik er misschien nog een paar.

Lijkt wel of de betekenis van dat woord een beetje weg is. En dat iedereen voor zichzelf maar bepaalt wat een genocide is.

Jammer hoor. De uitholling van zo'n groot begrip. En als van alles genocide is, is niets genocide meer.

Goed gewerkt. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 23 mei 2025 @ 22:56:37 #278
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217730973
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:49 schreef capricia het volgende:
Zoveel genocides deze week gelezen. In Zuid Afrika, in Papoea, in Darfur en in Gaza. En dan vergeet ik er misschien nog een paar.

Lijkt wel of de betekenis van dat woord een beetje weg is. En dat iedereen voor zichzelf maar bepaalt wat een genocide is.

Jammer hoor. De uitholling van zo'n groot begrip. En als van alles genocide is, is niets genocide meer.

Met alle respect, maar er is wel verschil in in hoeverre iets mogelijk een genocide is.

Er is absoluut een grote haat tussen groepen in Zuid Afrika, waarbij mensen in levensgevaar zijn. Maar volgens mij zijn er geen aanwijzingen dat daar überhaupt een organisatie in welke vorm dan ook achter zit. Dan valt het grootschalige element van een genocide al wel snel weg en is het mogelijk eerder racistisch geweld.

Des te kwaadaardiger dat die genocidebewering enkel wordt gedaan vanuit een volhardende radicaal rechtse groep die uiteraard Israël automatisch vrijplijt. Er is absoluut inflatie aan dat woord zichtbaar, maar het lijkt in dit geval wel een bewuste spin van het kamp Trump (zeker met al die misinformatie op de persconferentie).
pi_217731016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is geen nieuwe informatie, dat is het gevolg van selectieve verontwaardiging.

Ik had jou ook nog gevraagd: universiteiten die aantoonbaar geld van malafide staten ontvangen, dienen deze ook geboycot/gecancelled te worden?
Hahaha en gisteren beweerde je nog dat studenten naar de universiteit moeten luisteren. Vandaag zeg je opeens de universiteit daar hoef je niet naar te luisteren. Mooie signature move voor je, altijd de op en top hypocriet. Altijd volledig zwart-wit. Je denkt werkelijk dat jij beter kunt onderzoeken dan een universiteit. Het bestuur lult maar wat jij hebt overduidelijk gelijk.

Welke universiteiten en welke samenwerking heb je het dan over? Ik zou zoiets generaliserends niet zeggen, dan moeten alle Amerikaanse universteiten bijna wel stoppen als je zon brede norm aanhoud.
Ik vroeg je al om te verduidelijken welke Nederlandse universiteiten dat dan doen.Als ik bij de RU kijk zie ik geen rare partners.
https://www.ru.nl/over-ons/organisatie/partners-en-netwerken

Maar misschien kun je even aangeven welke jij malafide vindt.
pi_217731043
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:49 schreef capricia het volgende:

Ja inderdaad jammer hoe jij met dit soort idiote vergelijkingen het begrip zijn kracht probeert te ontnemen. En dat alleen maar omdat je niet wil toegeven dat je het fout hebt en dat Israel genocide pleegt.
Komt volledig onoprecht over deze post van je. Je hebt heel stevig kant gekozen en doet je voor als iemand die het redelijke midden wil zijn.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:05:23 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217731045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hahaha en gisteren beweerde je nog dat studenten naar de universiteit moeten luisteren. Vandaag zeg je opeens de universiteit daar hoef je niet naar te luisteren. Mooie signature move voor je, altijd de op en top hypocriet. Altijd volledig zwart-wit. Je denkt werkelijk dat jij beter kunt onderzoeken dan een universiteit. Het bestuur lult maar wat jij hebt overduidelijk gelijk.

Welke universiteiten en welke samenwerking heb je het dan over? Ik zou zoiets generaliserends niet zeggen, dan moeten alle Amerikaanse universteiten bijna wel stoppen als je zon brede norm aanhoud.
Ik vroeg je al om te verduidelijken welke Nederlandse universiteiten dat dan doen.Als ik bij de RU kijk zie ik geen rare partners.
https://www.ru.nl/over-ons/organisatie/partners-en-netwerken

Maar misschien kun je even aangeven welke jij malafide vindt.
Uhm.... Qatar?

En hoe fluïde zijn die principes nu precies? Wanneer is de norm 'te breed'?

En wanneer gaan mensenrechten wel, en niet gelden? China, wel, niet? Samenwerken, ja, nee? India? Pakistan? Is er een soort rekenmethode die uitvist wanneer de norm 'precies goed' is om tot boycots en cancellen over te gaan?

M.a.w op welke momenten neem jij het als dagtaak op je om te demonsteren tegen onrecht en schending van mensenrechten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217731087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm.... Qatar?

En hoe fluïde zijn die principes nu precies? Wanneer is de norm 'te breed'?

En wanneer gaan mensenrechten wel, en niet gelden? China, wel, niet? Samenwerken, ja, nee? India? Pakistan? Is er een soort rekenmethode die uitvist wanneer de norm 'precies goed' is om tot boycots en cancellen over te gaan?
Qatar wat? Hoeveel geeft dat land welke Nederlandse universiteit.
Op de rest van je vragen, neem lekker zelf een standpunt in. Ik ga in een topic over de genocide in Gaza niet mijn visie op totaal irrelevante shit voor deze discussie geven. Neem anders zelf een standpunt in over dat soort dingen.

Ik vind het terecht dat Nederlandse universiteiten hun samenwerking met Israelische stoppen. Ik ben blij dat ze andere banden met malafide regimes onderzoeken. Er is er geen een gecanceled, dat heb ik ook nooit geclaimd te willen. Ik heb elke gezegd liever dat onze uni's geen banden met regimes die aan genocide doen, dat is nu niet meer dus ik ben tevreden.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 23:17:15 #283
236264 crew  capricia
pi_217731125
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Met alle respect, maar er is wel verschil in in hoeverre iets mogelijk een genocide is.

Er is absoluut een grote haat tussen groepen in Zuid Afrika, waarbij mensen in levensgevaar zijn. Maar volgens mij zijn er geen aanwijzingen dat daar überhaupt een organisatie in welke vorm dan ook achter zit. Dan valt het grootschalige element van een genocide al wel snel weg en is het mogelijk eerder racistisch geweld.

Des te kwaadaardiger dat die genocidebewering enkel wordt gedaan vanuit een volhardende radicaal rechtse groep die uiteraard Israël automatisch vrijplijt. Er is absoluut inflatie aan dat woord zichtbaar, maar het lijkt in dit geval wel een bewuste spin van het kamp Trump (zeker met al die misinformatie op de persconferentie).
Het hele idee dat iets een genocide is, want de opinie is zo - of ik vind het zo - of het dient mijn agenda, daar liggen dus allerlei motieven aan ten grondslag.
Jij pikt er nu een uit.

Ik kan dat als leek over de hele linie niet beoordelen. Ik concludeer enkel dat het begrip uitgehold wordt. En dat vind ik echt heel erg.

Het is een juridisch begrip, een rechter moet er uitspraak over doen. En als allerlei groepjes of groepen denken het morele gelijk te hebben door dit woord oneindig te herhalen, dan kunnen zij hun zaak daardoor wel eens tekort doen.

Want met vier genocides in een week wordt het wel een beetje een hol begrip.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 23:21:05 #284
236264 crew  capricia
pi_217731149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja inderdaad jammer hoe jij met dit soort idiote vergelijkingen het begrip zijn kracht probeert te ontnemen. En dat alleen maar omdat je niet wil toegeven dat je het fout hebt en dat Israel genocide pleegt.
Komt volledig onoprecht over deze post van je. Je hebt heel stevig kant gekozen en doet je voor als iemand die het redelijke midden wil zijn.
Klinkt een beetje als 'jij een genocide , ik een genocide, overal een genocide'-feestje.
Er komen er inmiddels vier per week langs of zo.

Waar is deze uitholling van het hele begrip genocide vandaan gekomen, eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 23:28:49 #285
236264 crew  capricia
pi_217731185
Misschien is het grootste voorbeeld van de banaliteit van het kwaad dit jaar wel de mensen die van het woord 'genocide' een buzzword gemaakt hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:30:40 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217731196
Het is inmiddels overduidelijk een GEENocide :').

Als die joden het echt willen is elke Garaan morgen as, zonder met de ogen te knipperen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_217731197
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:28 schreef capricia het volgende:
Misschien is het grootste voorbeeld van de banaliteit van het kwaad dit jaar wel de mensen die van het woord 'genocide' een buzzword gemaakt hebben.
Vroeger had dat woord nog echt lading ja. Sinds het gewoon willekeurig en onterecht geroepen wordt moeten we misschien een nieuw woord bedenken voor daadwerkelijke genocide.
pi_217731200
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als 'jij een genocide , ik een genocide, overal een genocide'-feestje.
Er komen er inmiddels vier per week langs of zo.

Waar is deze uitholling van het hele begrip genocide vandaan gekomen, eigenlijk?
Ja dat vroeg je je in je vorige post ook al af he. Misschien moet je zelf een antwoord op die vraag proberen te formuleren.

Ik opperde al dat het is omdat bepaalde mensen het onprettig vinden dat Israel aan genocide wordt gelinked, dat wordt steeds moeilijker te ontkennen. Dan maar het begrip een beetje verwateren, is het in elk geval weer iets minder erg wat er daar gebeurt :')

Zeker dat hele Zuid Afrika genocide hiermee vergelijken is gewoon van de zotten. BBC had het over 12 doden, dat weet jij ook. Goh waarom zou Amerika het beste vriendje van Israel daar toch toevallig over beginnen in de week dat voor veel landen Israel nu toch echt een keer te ver is gegaan?
pi_217731208
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:30 schreef HeatWave het volgende:
Het is inmiddels overduidelijk een GEENocide :').

Als die joden het echt willen is elke Garaan morgen as, zonder met de ogen te knipperen.
Het is het afmaken van Hamas met wat collateral damage. Dat Hamas daar zo groot is, dusdanig vermengd met de bevolking en er een hoop juichende en ondersteunende burgers omheen staan is geeoon jammer. En dit alles is alsnog een reactie op, en niet zelf geinitiëerd door Israël.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:35:30 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217731217
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:33 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is het afmaken van Hamas met wat collateral damage. Dat Hamas daar zo groot is, dusdanig vermengd met de bevolking en er een hoop juichende en ondersteunende burgers omheen staan is geeoon jammer. En dit alles is alsnog een reactie op, en niet zelf geinitiëerd door Israël.
Heel jammer, maar als dat volk het zo wil, so be it. Van mij hoeft er geen mens om te komen, maar als je er zo overduidelijk om vraagt kan ik er ook weer geen seconde wakker van liggen, FAFO.
Get woke, go broke!
pi_217731227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:31 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Vroeger had dat woord nog echt lading ja. Sinds het gewoon willekeurig en onterecht geroepen wordt moeten we misschien een nieuw woord bedenken voor daadwerkelijke genocide.
Nee dit is gewoon een goedkope truc van pro-genocide lui om het woord dan maar te devalueren.
Dit zelfde gelul heb ik op fok! vaak genoeg langs zien komen bij racisme. Dan heb je de grootste racisten die zich zo'n oprechte zorgen maakten om de devaluatie van het woord racisme. Zo van alles is racistische vandaag de dag. Je hoeft een zwarte maar een neger te noemen en ze zijn al boos, echt zonde de devaluatie van het begrip.
Nu dus blijkbaar dezelfde poging met genocide. Wauw als mensen Gaza al een genocide noemen, ja dan is het niks meer waard.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 23:45:03 #292
236264 crew  capricia
pi_217731269
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat vroeg je je in je vorige post ook al af he. Misschien moet je zelf een antwoord op die vraag proberen te formuleren.

Ik opperde al dat het is omdat bepaalde mensen het onprettig vinden dat Israel aan genocide wordt gelinked, dat wordt steeds moeilijker te ontkennen. Dan maar het begrip een beetje verwateren, is het in elk geval weer iets minder erg wat er daar gebeurt :')

Zeker dat hele Zuid Afrika genocide hiermee vergelijken is gewoon van de zotten. BBC had het over 12 doden, dat weet jij ook. Goh waarom zou Amerika het beste vriendje van Israel daar toch toevallig over beginnen in de week dat voor veel landen Israel nu toch echt een keer te ver is gegaan?
Je ziet niet in wat je doet. Over andere mogelijke genocides, zoals wellicht Darfur, schrijf je
quote:
Daar vond dan vast geen genocide plaats
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #340 Is er al vrede?

Jij bepaalt dus wat een genocide is en wat niet. En het moment dat we dat allemaal gaan doen, is het begrip niets meer waard. Onderdeel van een soort moderne popcultuur. Iedereen zijn top 3.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217731272
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Heel jammer, maar als dat volk het zo wil, so be it. Van mij hoeft er geen mens om te komen, maar als je er zo overduidelijk om vraagt kan ik er ook weer geen seconde wakker van liggen, FAFO.
Ach een miljoen kinderen. Eigen schuld dikke bult. Niveautje hoor.
pi_217731290
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dit is gewoon een goedkope truc van pro-genocide lui om het woord dan maar te devalueren.
Dit zelfde gelul heb ik op fok! vaak genoeg langs zien komen bij racisme. Dan heb je de grootste racisten die zich zo'n oprechte zorgen maakten om de devaluatie van het woord racisme. Zo van alles is racistische vandaag de dag. Je hoeft een zwarte maar een neger te noemen en ze zijn al boos, echt zonde de devaluatie van het begrip.
Nu dus blijkbaar dezelfde poging met genocide. Wauw als mensen Gaza al een genocide noemen, ja dan is het niks meer waard.
De grap is natuurlijk dat zowel links als rechts dat woord in de mond neemt en dan de vermoorde onschuld speelt (of met een heel woordenboek met uitleg komt waarom het niet racistisch is). Net als het paraderen van de Palestijnse vlag zijn dat klassieke 'tells' waarvan mensen zelf niet bewust zijn.

En mensen beschuldigen dat ze pro-genocide zijn (zonder onderbouwing) is ook een mooie truc.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:50:03 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217731297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ach een miljoen kinderen. Eigen schuld dikke bult. Niveautje hoor.
Morgen zijn het er honderdmiljoenmiljard!

Een miljoen kinderen :').
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 23:53:32 #296
236264 crew  capricia
pi_217731309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zou je willen stoppen met mensen die dit allemaal afschuwelijk vinden, maar die dit niet direct als genocide classificeren, neer te zetten als pro-genocide lui?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:55:59 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217731321
Pro-genocide omdat je het gejank van wat Garanen niet 1 op 1 overneemt als waar :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 23 mei 2025 @ 23:58:33 #298
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217731334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ben heel benieuwd naar al deze extreem onterechte, fanatieke anti-Israelische eisen en verdachtmakingen. Want volgens mij is Israël al vele decennia een trouwe bondgenoot van zowel nagenoeg alle Europese landen en de VS, en kunnen ze ook prima met niet islamitische landen in Azië.
Tot op het niveau dat onze hele kabinet mensen die demonstreren tegen bombardementen gelijkstelt aan antisemieten
heb dit alleen even doorgekeken, want ik ben iets aan het kijken, maar dit gaat daar op in

https://www.jewishpolicyc(...)y-of-discrimination/

quote:
Ban Ki-moon’s extraordinary confession in 2013 afforded a fleeting glance into a sordid picture. By its countless one-sided resolutions and numerous “investigations” of Israel with predetermined results; by providing a global infrastructure for the movement to boycott, divest from, and sanction (BDS) Israel; and by UNRWA, which sustains the alleged “right of return,” the United Nations has served systematically to challenge Israel’s legitimacy and weaken its global position – a damaging and malign role entirely at odds with the world body’s founding purposes – and one which disqualifies the United Nations from any role in Mideast peacemaking.
pi_217731387
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Je ziet niet in wat je doet. Over andere mogelijke genocides, zoals wellicht Darfur, schrijf je
[..]
Lord-Ronddraai in NWS / Israël - Hamas - #340 Is er al vrede?

Jij bepaalt dus wat een genocide is en wat niet. En het moment dat we dat allemaal gaan doen, is het begrip niets meer waard. Onderdeel van een soort moderne popcultuur. Iedereen zijn top 3.
Nee hoor ik heb geen uitspraken gedaan over Darfur. Het kan een genocide zijn het kan van niet, ik heb daar geen uitspraak over gedaan want ik weet daar weinig van.
Ik bepaal zeker niet wat genocide is of niet. Ik heb heel vaak duidelijk uitgelegd waarom Gaza een genocide is, het gaat om de intentie de handelingen zoals de voorgenomen etnische zuivering etcetera. Ik weet geen zak over Darfur, jij ook niet. Maar het ene vind je wel een genocide het andere niet. Tenminste waarom begin je anders over Darfur iets waar ik niks over gezegd heb dat ik daar wel iets van zou moeten zeggen?
Je maakt verder ook geen argumenten waarom Darfur dan wel een genocide is.
Jij vindt, de VN, Artsen zonder Grenze, Amnesty en ICJ het Niod (dat zeker stelde dat er genocidale acties zijn)
quote:
In Gaza is sprake van genocidaal geweld, zegt de directeur van het NIOD
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-het-niod-a4892423 over Gaza ongeloofwaardig. Nederlandse universiteiten hebben onderzoek ingesteld komen tot de conclusie hier kunnen we niet meer mee samenwerken. Poltici in heel veel Europese landen die eerst zeer pro-Israel waren trekken na de gebeurtenissen de laatste tijd opeens een rode lijn.
Misschien allemaal nikszeggend voor jou. Maar als je zulke instituties stuk voor stuk onderuit haalt, hun oordeel weinig waard vind ja dan krijg je inderdaad dat iets als een begrip als genocide ook minder waard wordt. Natuurlijk wordt het dat als mensen glashard ontkennen dat het gebeurt. Allemaal whataboutisms verzinnen over andere situatie om het maar niet over deze situatie te hebben.

Alsof je vraagt van me waarom ik Duits spreek en geen Frans, ben ik soms racistisch tegenover Fransen. Waarom ik me drukker maak om het conflict met Israel vertel ik om de paar posts, we hebben daar veel meer binding mee, het is een groter onderwerp in onze politiek, de nood is hoog etcetera etcetera. Als je nou eens begint te vertellen waarom ik me meer druk moet maken over Darfur komen we misschien wat verder. Wat is je actieplan om de situatie in Darfur te verbeteren, waar gaan we demonstreren wat gaan we eisen. Als je me dat vertelt zal ik me meer verdiepen in die situatie afspraak?
  zaterdag 24 mei 2025 @ 00:11:45 #300
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217731406
Progenocide mensen mag je niet progenocide noemen. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')