Ik dacht dat het over de zogenaamde Zuid-Afrikaanse genocide ging. Ik vraag me net als jij af waarom de ene wel en de andere niet. Ik zeg laten we zeggen beide, of geen van beide. Maar ik geloof best dat er genocide is in Darfur en ik denk te weten dat er genocide is in Israel dus het eerste heeft mijn voorkeur.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
je sprak je erover uit, je zei letterlijk dat het het dan wel niet zou zijn
dat vond ik een verwonderlijke uitspraak en daarom vroeg ik waarom die wel en die ander niet
Van wie moet extreem-links dat dan? Als je het mij vraagt moet je je nergens over inlezen, al zou je dat wel moeten doen in een discussie over het onderwerp in kwestie.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik heb zelf wel medelijden met extreem links. Niet alleen moeten inlezen in Gaza, maar ook nog alle oorlogen en gEnOcIdEs in de hele wereld*.
Het is niet een overhoring die ik graag zou aangaan.
*aanname, het alternatief is nog iets enger
je denkt dat Darfur in Zuid Afrika ligt?????quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over de zogenaamde Zuid-Afrikaanse genocide ging. Ik vraag me net als jij af waarom de ene wel en de andere niet. Ik zeg laten we zeggen beide, of geen van beide. Maar ik geloof best dat er genocide is in Darfur en ik denk te weten dat er genocide is in Israel dus het eerste heeft mijn voorkeur.
Nee ik dacht dat hij het over Zuid Afrika had. In de post aar ik op reageerde staat nergens over welke genocides die user het had.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
je denkt dat Darfur in Zuid Afrika ligt?????
dan zou ik er helemaal geen uitspraken over doen nee en waarom de een wel en de ander niet is gewoon te beargumenteren lijkt me, zijn twee compleet verschillende situaties, enige dag die je in die oorlog kunt vergelijken met wat er in Israel aan de hand is is 7 oktober 2023
Daar reageerde ik op. Nergens staat waar dit over gaat, ik dacht dat hij Zuid-Afrika bedoelde.quote:Er vindt geen genocide plaats in Israël. Op plekken waar er daadwerkelijk één plaatsvindt / plaatsvond, zag ik je nooit in het topic.
ja of je doet wat israel nu doet; dat je de VN niet meer kan vertrouwen als partij in dit conflict. die nemen vanuit dat collectief de een na de andere anti israelische stelling in. de lijst van zaken waaraan je dat kan afleiden is eindeloos. de VN als instituut wordt aan alle kanten misbruikt om israel te beschadigen. dan geef je de israelische extremistische regering alleen maar goede reden om de VN te negeren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je stopt met op burgers te schieten of totale randdebielen als Netanyahu als landsleider te maken kan de VN daarmee stoppen. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Lol. De reden dat de een na de andere Isrealische instelling wordt ingenomen is het gedrag van Israel. Israel beschadigt met dat gedrag zichzelf. Israel probeert instituties als de VN te beschadigen want die zeggen wat van Israels gedrag. iets wat bij jou blijkbaar goed scoort.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja of je doet wat israel nu doet; dat je de VN niet meer kan vertrouwen als partij in dit conflict. die nemen vanuit dat collectief de een na de andere anti israelische stelling in. de lijst van zaken waaraan je dat kan afleiden is eindeloos. de VN als instituut wordt aan alle kanten misbruikt om israel te beschadigen. dan geef je de israelische extremistische regering alleen maar goede reden om de VN te negeren.
waar clubjes van pro palestijnse landen en bestuurders niets anders doen dan verdachtmakingen tegen israel in het nieuws pushen. de helft van de VN is zwaar verrot.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Diezelfde VN die een representatie is van 95% van de wereld ja. Het ICJ valt onder de VN maar is een losstaande organisatie.
Zou ik doen, ja. En dan op de (middel)lange termijn gaan lopen janken dat je mondiaal gezien steeds minder gezien wordt als een betrouwbare partner.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja of je doet wat israel nu doet; dat je de VN niet meer kan vertrouwen als partij in dit conflict. die nemen vanuit dat collectief de een na de andere anti israelische stelling in. de lijst van zaken waaraan je dat kan afleiden is eindeloos. de VN als instituut wordt aan alle kanten misbruikt om israel te beschadigen. dan geef je de israelische extremistische regering alleen maar goede reden om de VN te negeren.
jij moet maar eens wat gaan lezen..quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lol. De reden dat de een na de andere Isrealische instelling wordt ingenomen is het gedrag van Israel. Israel beschadigt met dat gedrag zichzelf. Israel probeert instituties als de VN te beschadigen want die zeggen wat van Israels gedrag. iets wat bij jou blijkbaar goed scoort.
Dat de VN misbruikt wordt blijkt nergens uit, ze rapporteren over de gang van zaken die het daglicht niet kan verdragen. De Isrealische regering negeert de VN al meer dan 20 jaar. Anders zouden ze nu geen nederzettingen meer hebben.
Gelukkig is Israel een baken van verlichting en mogen de geannexeerde Palestijnen stemmen. Oh nee die mogen op basis van afkomst niet meedoen. Apartheidsstaat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jij moet maar eens wat gaan lezen..
dat de VN de nederzettingen bestempeld als illegaal, is wel een goed voorbeeld eigenlijk. israel heeft van diezelfde VN mandaad gekregen over deze stukken omstreden land, totdat er een echt akkoord komt. maar de VN, vanuit andere hoeken, besluit dan ook dat joden er niet mogen wonen, gewoon keihard racisme. alleen palestijnen mogen. israel is het daar niet mee eens en de nederzettingen zijn altid een statement geweest, en op ander niveau een troef om te kunnen onderhandelen.
uiteraard wordt deze houding gecriminaliseerd en weggeveegd.
Jawel hoor, die mogen stemmen op de Westoever. Behalve dat de Palestijnse Autoriteit de verkiezingen steeds uitstellen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig is Israel een baken van verlichting en mogen de geannexeerde Palestijnen stemmen. Oh nee die mogen op basis van afkomst niet meedoen. Apartheidsstaat.
Och gut, een complot. Maar onze politici die zich niet uitspreken omdat Wilders gelijk op Twitter de oorlog verklaart, of een beoogd vicepremier die nogal close is met de Mossad zijn gelukkig een baken van objectiviteit.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waar clubjes van pro palestijnse landen en bestuurders niets anders doen dan verdachtmakingen tegen israel in het nieuws pushen. de helft van de VN is zwaar verrot.
helaas gaat dat zo met goedbedoelende organisaties. zie de opkomst en teloorgang van het communisme. en ingrijpen is niet mogelijk, want de organisatie is vrijwel machteloos.
het is niet geannexeerd, het is gebied onder VN mandaad. absoluut dus niet israel. de palestijnen hebben ook zulk gebied. ook onder VN besluit. en dat is ook geen palestina.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig is Israel een baken van verlichting en mogen de geannexeerde Palestijnen stemmen. Oh nee die mogen op basis van afkomst niet meedoen. Apartheidsstaat.
Op de Israëlische kaarten die Bibi internationaal gebruikt is de westoever al ingelijfd. Vandaar dat ik het een racistische apartheidsstaat noem.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jawel hoor, die mogen stemmen op de Westoever. Behalve dat de Palestijnse Autoriteit de verkiezingen steeds uitstellen.
Het alternatief, namelijk de Westoever inlijven bij Israël zodat ze in Israël zouden mogen stemmen is denk ik ook niet echt optimaal in jouw ogen, of wel?
wat heeft dat er dan mee te maken..quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Och gut, een complot. Maar onze politici die zich niet uitspreken omdat Wilders gelijk op Twitter de oorlog verklaart, of een beoogd vicepremier die nogal close is met de Mossad zijn gelukkig een baken van objectiviteit.
aan jou moet ik dat vertellen, want dat wist je nietquote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh wellicht moet je dat aan de regering van Israel vertellen.
Ik keek naar de kaarten van Bibi. Wist ik dat hij loog!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:55 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
aan jou moet ik dat vertellen, want dat wist je niet
En als een andere politicus weer een andere kaart gebruikt, is alles dan opgelost? Of als hij allemaal hartjes erop tekent?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op de Israëlische kaarten die Bibi internationaal gebruikt is de westoever al ingelijfd. Vandaar dat ik het een racistische apartheidsstaat noem.
Past denk ik beter in bepaalde andere subforums.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:00 schreef skysherrif het volgende:
Waarom heet het topic eigelijk Israel - Hamas?
Of kan er niet beter een apart topic voor Genocide in gaza komen?
Zolang het in ONZ staat mag je die vast maken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:00 schreef skysherrif het volgende:
Waarom heet het topic eigelijk Israel - Hamas?
Of kan er niet beter een apart topic voor Genocide in gaza komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |